Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:55

Ts als dit jou manier is van verwerken dan snap ik dat je een nieuw paard neemt. Of althans je moeder en behandelden.

Ik hoop dat je nieuwe paard je kan helpen bij de verwerking. En je hoeft je zeker niet te verantwoorden waarom je het op deze manier doet

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:01

Wat een vreselijke manier om je maatje te verliezen, heel veel sterkte.
Hopelijk kan je nieuwe paard je een beetje helpen

Mijn hart gaat uit naar jou

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:02

Jeetje wat een afgrijselijk ongeluk....
ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen met dit verlies Y;(
En als je op wat voor manier dan ook een luisterend oor zoekt, mijn pb staat altijd open :(:)

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:05

Wat afschuwelijk! Heel erg veel sterkte :(:)

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:09

Wat vreselijk. Dat is een echte nachtmerrie. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. :(:)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:11

Citaat:
Door mijn autisme kan ik alleen maar emoties bij dieren neerleggen en voornamelijk bij paarden.


Ik begrijp je helemaal hoor.

Maar een nieuw paard zegt helemaal niets over je gevoelens voor Dextro. Ik denk dat het sowieso heel goed is om bezig te zijn / afleiding te hebben / je ei kwijt te kunnen.

En een hart is groot genoeg om herinneringen en liefde te behouden voor je oude paard en toch te gaan houden van een nieuwe.

Heel veel sterkte toegewenst met het verlies Y;(

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:12

Wat afschuwelijk om te moeten meemaken. Wil je heel veel kracht en liefde toewensen om verder te kunnen gaan met leven.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 00:17

Ik vind jullie reacties echt zo lief! Mensen die dichter bij mij staan snappen het niet en hebben mij flink geraakt met opmerkingen. En dat zijn ook mensen met paarden.

Dat jullie dit wel begrijpen doet mij heel goed.

Geen enkel paard is zoals Dextro. En daar ben ik blij om. Niemand vervangt hem!

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:33

Je gaat gewoon samen met je nieuwe vriend herinneringen maken die je eigenlijk met Dextro had moeten maken, en je kunt je verdriet en verbondenheid bij je nieuwe paard kwijt . Trek je van alle negatieve reacties niets aan, het is zoals het is en wanneer dit het beste voor jou is op dit moment dan is het fantastisch fijn dat je moeder meteen doorpakt voor je in een heel diep dal komt. Ondanks de ontzettend verdrietige aanleiding wil ik je toch heel veel fijne uren met je nieuwe paard toewensen.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:45

Ach TS...
Tuurlijk vervangt je nieuwe paard Dextro niet...
Maar het is fijn dat je weer een maatje hebt om naar toe te gaan, waar je voor kunt zorgen en je verdriet om Dextro mee kunt delen.
Trek je niks aan van alle vooroordelen, jij weet zelf wat het beste voor je is en natuurlijk vergeet je Dextro niet.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:02

Wat een naar ongeluk, en wat zal je Dextro missen. Ik hoop dat je nog wat getuigen kunt vinden die je verder kunnen helpen.

Een nieuw paard krijgt een ander plekje in je hart dan Dextro. Dat plekje is voor altijd bezet! Ik hoop dat je nieuwe paard je kan helpen om dit ongeluk te verwerken. Heel veel sterkte toegewenst.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:29

Allereerst heel verschrikkelijk wat er gebeurt is.

Maar ik wil één ding rechtzetten.
Ik word er een beetje kwaad om dat de chauffeur in een kwaad daglicht gesteld word en er een klopjacht via social media geopend is!

Die betreffende vrachtwagen mocht daar wél rijden, jij reed op de Randweg waar het ongeval gebeurt is. Dit is toegestaan voor vrachtverkeer.
Je bent in verwarring met de Torenbrug waar hij overheen is gegaan, hier zal hij dan ook wel voor beboet worden want dat stukje mag hij idd niet rijden, maar dit betreft niet de locatie van het ongeval.
De weg waar jij reed mag gewoon gereden worden. Hier kan je namelijk op allerlei andere manieren ook komen en is niet verboden.

Er ligt zelfs een paralelweg naast het fietspad, hier kunnen ruiters veilig rijden zonder overlast van groot verkeer...
Maar dat is achteraf geklets.

Hier op bokt schrijf je dat je paard zn kont draaide en de chauffeur er niets aan kon doen.
En in de media is het de schuld van de chauffeur en worden er getuigen gezocht voor een fikse afhandeling... Er worden beelden opgevraagd, er is een klopjacht gaande.

Het zou je/je ouders/wie dan ook die erbij betrokken zijn sieren dit ook tegen de media te vertellen, want de verhalen worden echt compleet verdraait..
Dit kan echt niet...


Het is vreselijk wat er gebeurt is..
Dit ongeval kent alleen maar verliezers!
Het maakt me echt verdrietig en boos dat de chauffeur op elke socialmedia locatie volledig door het slijk getrokken word.
Die zal er zelf ook enorm van geschrokken zijn!


Begrijp me alsje alsje alsjeblieft niet verkeerd!
Maar nogmaals..dit verhaal kent alleen verliezers...

Ik wens je veel sterkte met dit verlies..
Je hebt een verstandig besluit gemaakt om hem te laten inslapen ondanks je pogingen om hem te redden.
Het is niet niets om je maatje te moeten missen. :(:)

Edit : lees nu dat er maandag een nieuw paard komt om je emoties bij kwijt te kunnen.
Erg bekend, ik ben zelf door mn adhd ook zo.
Hopelijk heb je er wat troost aan..en kan je beginnen aan de verwerking en weer opladen in je geestelijke energie.
Ik wil mn reactie genuanceerder neer proberen te zetten maar dit lukt me gewoon niet.. Dat is helaas mn eigen beperking... Y;(
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 21-12-19 01:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:34

In je eerste posten over het ongeluk staat ook dat de chauffeur er niets aan kon doen en dat je paard zijn kont keerde... Het hele gebeuren op FB heb ik even gemist, dus weet niet wat er nu veranderd is?

Ik hoop dat je nieuwe paard je troost brengt en je met hem/haar weer geluk zal vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:04

Wat mijn twee voorgangers hierboven zeggen ben ik het wel mee eens.
Je schrijft zelf in je andere topic dat je paard zijn kont draaide en dat het totaal niet de schuld van de vrachtwagenchauffeur is, dus dan vind ik de hetze tegen de chauffeur nu compleet onterecht en zo onnodig.
Dit ongeluk kent alleen maar verliezers.

Ik hoop dat je nieuwe paard het leed een beetje kan verzachten en dat je troost vind bij familie en vrienden. Sterkte! :(:)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:39

Ook hier wil ik je heel veel sterkte wensen, trek je niet alles aan. Hoop dat je nieuwe paardje net zo'n maatje gaat zijn voor jou. Een dier is de beste reden om je bed voor uit te komen als het minder met je gaat,
Kop op meis, hoop dat over een tijdje de mooie herinneringen blijven en je samen met je nieuwe paard weer mooie nieuwe kan maken.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:48

Sterkte met dit verlies.
Je nieuwe paardje kan hem niet vervangen en zal heel anders zijn van karakter maar ik hoop dat je ook hem hem mooie herinneringen kan maken.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 10:15

Jolliegirl schreef:
Allereerst heel verschrikkelijk wat er gebeurt is.

Maar ik wil één ding rechtzetten.
Ik word er een beetje kwaad om dat de chauffeur in een kwaad daglicht gesteld word en er een klopjacht via social media geopend is!

Die betreffende vrachtwagen mocht daar wél rijden, jij reed op de Randweg waar het ongeval gebeurt is. Dit is toegestaan voor vrachtverkeer.
Je bent in verwarring met de Torenbrug waar hij overheen is gegaan, hier zal hij dan ook wel voor beboet worden want dat stukje mag hij idd niet rijden, maar dit betreft niet de locatie van het ongeval.
De weg waar jij reed mag gewoon gereden worden. Hier kan je namelijk op allerlei andere manieren ook komen en is niet verboden.

Er ligt zelfs een paralelweg naast het fietspad, hier kunnen ruiters veilig rijden zonder overlast van groot verkeer...
Maar dat is achteraf geklets.

Hier op bokt schrijf je dat je paard zn kont draaide en de chauffeur er niets aan kon doen.
En in de media is het de schuld van de chauffeur en worden er getuigen gezocht voor een fikse afhandeling... Er worden beelden opgevraagd, er is een klopjacht gaande.

Het zou je/je ouders/wie dan ook die erbij betrokken zijn sieren dit ook tegen de media te vertellen, want de verhalen worden echt compleet verdraait..
Dit kan echt niet...


Het is vreselijk wat er gebeurt is..
Dit ongeval kent alleen maar verliezers!
Het maakt me echt verdrietig en boos dat de chauffeur op elke socialmedia locatie volledig door het slijk getrokken word.
Die zal er zelf ook enorm van geschrokken zijn!


Begrijp me alsje alsje alsjeblieft niet verkeerd!
Maar nogmaals..dit verhaal kent alleen verliezers...

Ik wens je veel sterkte met dit verlies..
Je hebt een verstandig besluit gemaakt om hem te laten inslapen ondanks je pogingen om hem te redden.
Het is niet niets om je maatje te moeten missen. :(:)

Edit : lees nu dat er maandag een nieuw paard komt om je emoties bij kwijt te kunnen.
Erg bekend, ik ben zelf door mn adhd ook zo.
Hopelijk heb je er wat troost aan..en kan je beginnen aan de verwerking en weer opladen in je geestelijke energie.
Ik wil mn reactie genuanceerder neer proberen te zetten maar dit lukt me gewoon niet.. Dat is helaas mn eigen beperking... Y;(


Er is helemaal géén klopjacht gaande naar de chauffeur! We hebben de gegevens van de chauffeur en we zijn ook niet boos op hem.

Hij mocht niet over de brug heen met zijn gewicht, als hij dat niet had gedaan, dan had hij daar nooit gereden, want waarom zal hij vanaf de Vondellaan de randweg op komen. Hij had een andere bestemming, waarvoor hij niet de de brug had mogen gebruiken.

Dat is de reden dat hij daar niet had mogen rijden.

Het is een enorm complexe zaak, vandaar dat we getuigen zoeken en bewijs via camera's. Dit is niet alleen voor onze, maar ook voor zijn verzekering alleen maar fijn.

Ik reed op het fietspad, ruim een meter breed. Genoeg ruimte.
In eerste instantie dacht ik dus echt dat het Dextro zijn schuld was, omdat hij inderdaad zijn kont zo'n 20cm naar binnen keerde.

Maar ik reed zo ver mogelijk naar rechts, bijna tegen de geparkeerde auto's aan. Die vrachtwagen ging langs een vluchtheuvel en week uit het fietspad op, waardoor mijn ruimte zo klein was dat Dextro geen beweging kon maken. Ik moest zelfs mijn been tegen hem aan klemmen om niet met mijn beugel zijn vrachtwagen te raken.

Het is dus echt zo dat hij in de fout is geweest. Een paar meter verder had in een inham in kunnen schieten met Dextro en dat kon hij heel goed zien vanaf zijn hoge plek in de cabine.

Ik hoop dat het een beetje helder is.
Ik begrijp je frustraties. Maar ik ben achteraf pas gaan nadenken waarom en hoe dit heeft kunnen gebeuren, want Dextro draait nooit verder dan 20cm naar binnen. Die ruimte had hij te allen tijde moeten krijgen.

De verkeersregels bevestigen dat je nooit een ruiter, voetganger of fietster mag passeren als er niet genoeg ruimte is dat de persoon in kwestie in zijn gehele lengte om kan vallen zonder dat die daar letsel mee oploopt.
Ik had nog geen 20cm.

Ook even bijvoegend dat de chauffeur er niks aan kon doen in de zin dat hij niet expres tegen Dextro aan is gereden.
Dat is de reden dat wij niet boos zijn. Maar nu is het dus wel duidelijk (ook door getuigen) dat de vrachtwagen wel degelijk de schuldige was.

En nu stop ik met mezelf te verantwoorden hierover. Ik ben al zo moe en het voelt alsof het míjn schuld nu is dat hij er niet meer is.
Ook dat er gezegd wordt dat ik aan de overkant had kunnen rijden.

Ja... Ik had ook de andere kant op kunnen rijden, ik had ook niet kunnen gaan rijden. Ik had ik had ik had.
Maar ik kan niks terugdraaien en ik ben kapot van verdriet en ik wil gewoon niet steeds geconfronteerd worden met wat ik wel had kunnen doen om dit te voorkomen.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:00

Duidelijk verhaal, de chauffeur heeft het niet bewust gedaan maar wel door ontwetendheid en onkunde jullie dusdanig in gevaar gebracht dat dit heeft kunnen gebeuren. Een paard springt/ loopt ook niet zomaar voor een vrachtwagen want in het algemeen is zoiets vreselijk bedreigend voor een vluchtdier en zullen ze altijd proberen uit te wijken.Dus dat geeft wel aan dat het dier geen kant op heeft gekund.

Ik blijf het in en in triest vinden, nogmaals heel veel sterkte TS! en een ander paard om niet in een gat te vallen begrijp ik ook in jou geval.
Hopelijk ga je daar langer geluk en plezier van hebben.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:23

TS, heel veel sterkte.
Zo'n ontzettend naar ongeluk.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:31

Elisa2 schreef:
Duidelijk verhaal, de chauffeur heeft het niet bewust gedaan maar wel door ontwetendheid en onkunde jullie dusdanig in gevaar gebracht dat dit heeft kunnen gebeuren. Een paard springt/ loopt ook niet zomaar voor een vrachtwagen want in het algemeen is zoiets vreselijk bedreigend voor een vluchtdier en zullen ze altijd proberen uit te wijken.Dus dat geeft wel aan dat het dier geen kant op heeft gekund.

Ik blijf het in en in triest vinden, nogmaals heel veel sterkte TS! en een ander paard om niet in een gat te vallen begrijp ik ook in jou geval.
Hopelijk ga je daar langer geluk en plezier van hebben.

Wat een onzin! Een paard heeft juist de neiging als het van voor wordt tegengehouden omdat mensen bang zijn dat hij gaat rennen, zijn kont erin gaat gooien.
Ik rijd veel buiten en al twee keer meegemaakt dat een auto geraakt wordt helaas door dit geintje..maar de verzekering van de ruiters heeft altijd betaald, paard moet je als bezitter onder controle hebben..
Ook ik wordt altijd een beetje boos als ik nu op social media kijk.

Heel veel sterkte ts! Hopelijk brengt je nieuwe paard een hoop plezier.

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:36

Ik las eerder deze week nog je topic over hoe leuk je het had met Dextro en nu lees ik tot mijn verbazing en verdriet dat hij er 2 dagen later niet meer is door een ongeluk.

Jeetje, wat een trieste wending aan je verhaal. Ik wens je veel sterkte met het verlies van Dextro.

Een nieuw paard kan Dextro niet vervangen maar je hart is groot genoeg om ze beiden plaats te bieden.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:54

Wat vreselijk, wat een nachtmerrie. Geen enkele chauffeur, of hij daar nu wel of niet had mogen komen, mag een paard (of fietser of wat dan ook) zo krap passeren. Dat klinkt wel als een heel onkundige chauffeur. Hij had gewoon moeten wachten tot er voldoende ruimte was.

Zoiets als dit is moeilijk te verwerken, het is zo onverwacht en zo traumatisch.

IK denk dat het heel goed is dat je een nieuw, en hopelijk lief, paard krijgt. Het verdriet zal niet minder zijn, maar je hebt wel iets om je op te richten, om verder te gaan.

Heel veel sterkte!

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:22

Sunnda schreef:
Elisa2 schreef:
Duidelijk verhaal, de chauffeur heeft het niet bewust gedaan maar wel door ontwetendheid en onkunde jullie dusdanig in gevaar gebracht dat dit heeft kunnen gebeuren. Een paard springt/ loopt ook niet zomaar voor een vrachtwagen want in het algemeen is zoiets vreselijk bedreigend voor een vluchtdier en zullen ze altijd proberen uit te wijken.Dus dat geeft wel aan dat het dier geen kant op heeft gekund.

Ik blijf het in en in triest vinden, nogmaals heel veel sterkte TS! en een ander paard om niet in een gat te vallen begrijp ik ook in jou geval.
Hopelijk ga je daar langer geluk en plezier van hebben.

Wat een onzin! Een paard heeft juist de neiging als het van voor wordt tegengehouden omdat mensen bang zijn dat hij gaat rennen, zijn kont erin gaat gooien.
Ik rijd veel buiten en al twee keer meegemaakt dat een auto geraakt wordt helaas door dit geintje..maar de verzekering van de ruiters heeft altijd betaald, paard moet je als bezitter onder controle hebben..
Ook ik wordt altijd een beetje boos als ik nu op social media kijk.

Heel veel sterkte ts! Hopelijk brengt je nieuwe paard een hoop plezier.


Precies wat ik zeg toch? dier heeft geen kant op gekund.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Dextro, mijn gouden vriend naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:25

Mijn god, meen je niet...

Wat verschrikkelijk... Geen woorden voor. Heel veel sterkte gewenst. Y;(

pien_2010

Berichten: 43439
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:59

Gaby ik las het net op de nieuwspagina. Afschuwelijk naar ongeluk en de nachtmerrie van elke ruiter.
Sterkte meid. Verwijt je zelf niets, dit soort dingen kunnen helaas gebeuren en al die verwijten van "had ik maar" brengen je paard niet meer terug. Meestal lopen dit soort dingen goed af, helaas nu bij jou niet.