Eigenwijze Peppy is er niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 12:10

Bedankt!

AstridJ schreef:
Wat een knappert was het... zo naar om je paardje zo plots te verliezen. |( Ik heb een paar jaar geleden mijn Quarter van 22 op dezelfde manier verloren, ook plotseling heftige koliek en in laten slapen. Ze was vanaf haar 4 jaar bij mij geweest. Heel veel sterkte! Y;(

Wat verschrikkelijk zeg! Ze zeiden dat het wel vaker voor komt bij oudere paarden maar ik vind 21/22 jaar nog helemaal niet oud eigenlijk :( mijn eigen dierenarts, die Pep als eerst behandelde voordat hij naar de kliniek ging, zei dat hij normaal nog wel 10 jaar had meegekund. Het was een heel sterk en gezond paard. En toch kunnen zulke dingen dus plotseling gebeuren :(

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Eigenwijze Peppy is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:00

Heel veel sterkte! :(:)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:28

Afbeelding

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:38

Dat klopt helaas TS, dat kan zomaar ineens gebeuren helaas...
Mijn Quarter was ook nog heel erg fit en werd nog regelmatig gereden. Ze had vroeger wel eens gaskoliek gehad als ze in het voorjaar vers gras had gegeten, maar verder nooit.
Ze stond hooi te eten (mijn paarden staan achter mijn huis en ik kijk vanuit mijn werkplek op de paarden, dus ik zie ze de hele dag) en ineens schiet haar hoofd omhoog en begon ze in paniek rond te rennen. Ze liet zich op de grond vallen en ging op haar rug liggen met haar benen in de lucht en bleef zo liggen. Toen wist ik meteen dat het heel erg mis was. Dierenarts was er binnen een kwartier, buscopan erin maar dat deed helemaal niets. Ze bleef ontzettend veel pijn houden. Opgevoeld maar er was niets bijzonders te voelen. Ondertussen lag ze meer dood dan levend met heel veel pijn voor me op de grond, de dierenarts opperde om naar de kliniek te gaan. Ik zag het niet zitten om een paard op de trailer te laden wat niet meer op de benen kon staan en zo ontzettend veel pijn had (ondanks de pijnstillers), ik wilde haar niet langer pijn laten lijden. Het beste wat ik voor haar kon doen was haar zo snel mogelijk in laten slapen zodat ze geen pijn meer had. De dierenarts was het daar mee eens en we hebben haar laten gaan. In 2 uur tijd had ik dus van een gezond paard, ineens geen paard meer, zo snel ging het. Wat het precies is geweest weten we niet, maar we denken iets gescheurd in b.v. een darm of ander orgaan omdat ze vanuit het niets ineens verschrikkelijke pijn had. Soms denk ik achteraf, had ik 'r niet kunnen redden door toch naar de kliniek te gaan. Maar dat zou een egoïstische keuze geweest zijn. Ze had echt zoveel pijn... Ik heb haar nu veel ellende en pijn bespaard.

Heel toevallig hadden we de dag voordat ze overleed nog mooie foto's gemaakt...
Afbeelding

Afbeelding

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 12:18

Heftig verhaal Astrid!

Ik heb nog een heel lief kaartje van m'n dierenarts gekregen. Heel aardig. Zo fijn om te weten dat mensen aan je denken.

Ik had vrijdagochtend (toen er nog niks aan de hand was) een filmpje gemaakt van Peppy. We waren leuk in de sneeuw aan het spelen. Het is fijn om deze herinnering nog te hebben. Ik heb een aantal screenshots er van gemaakt en wilde deze nog graag delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Eigenwijze Peppy is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:25

Vreselijk om zo je lieveling te verliezen....heel veel sterkte gewenst...

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Eigenwijze Peppy is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:31

Ik ken het, 2 jaar terug is mijn merrie van 27 aan exact hetzelfde overleden. Heel veel sterkte.