[IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

[IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 11:54

Immense stilte en rust. Iets wat ik absoluut niet gevoeld heb de afgelopen dagen. Ik heb er goed aan gedaan om net naar de praktijk van mijn veearts te rijden en een gesprek te hebben. Toch overvalt mijn eigen daadkracht me enorm en raak ik in de war van mijn eigen gevoel. Is dit het nu?
Het vriest opeens flink na pakweg drie maanden regen en ondanks dat ik me goed ingepakt heb, heb ik het vreselijk koud. Ik heb het nooit koud eigenlijk. Mentaal ben ik kapot, mijn lijf is kapot en ik bedenk mezelf dat het vast daardoor komt. May haar achterbeen is ook kapot en nu, hier in een moment volledig voor mezelf, weet ik dat ik het morgen ga doen. Morgen laat ik haar gaan, morgen laat ik haar inslapen.

Ik zit in het gras op een eindje van de schuilstal van mijn pony’s en kijk tegen drie paar billen aan.
Twee paar dik, één paar dun. De dunne is van mijn 37-jarige kanjer. Al 26 jaar mijn maatje door dik en dun. Ik ben met haar opgegroeid en ze weet alles maar dan ook echt alles van me. Heeft het overlijden van mijn moeder meegemaakt al had ze daar geen flauw benul van. Troostte me bij al het liefdesverdriet dat ik had, haalde me op als ik weer eens iets gedaan had wat niet door de beugel kon: May was er altijd. En nu dus morgen niet meer.
Ik heb een weekend recht uit hel achter de rug. Afgelopen vrijdag hoorde ik van de veearts dat May haar linker achterbeen niet meer gaat herstellen en ondanks dat ik dit niet wil weet ik dat het tijd is.
Ze is oud. Haar hoofd wil nog maar haar lijf niet meer. Krachtpatser die ze is loopt ze gewoon door met de oortjes vrolijk naar voren. Het maakte mijn keuze zo ontzettend moeilijk en ik vergat te functioneren. Paniek, angst, onrust, misselijkheid, niet meer weten wat je moet: alles passeerde de revue.

Vandaag is het een jaar geleden dat ik haar liet gaan. Ik mis haar nog iedere dag. Geen drie, maar twee pony’s op mijn weide, ze laat een grote leegte achter. Voor hoe het enigszins goed kan zijn, staat de doos met haar as nog in mijn keet, welke ik als opslag voor mijn spullen gebruik.
Zo is ze er toch nog een beetje bij.
Ik strooi de as niet uit, May blijft waar ze is. Ze zou heel graag bij haar beste maatje willen blijven en voor mijn gevoel doe ik er niet goed aan om ze uit elkaar te halen. Haar beste maatje die doodziek werd na haar overlijden en er eigenlijk pas sinds een week of zes weer wat bovenop lijkt te komen. Ik had geen idee dat paarden rouwen, maar ik weet nu beter.

Rust zacht, lief paard. Wat heb je me ontzettend veel gegeven en ontzettend veel geleerd.

15.04.1980 - 9.01.18

Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:58

Sterkte Y;(

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:13

Ach, dat koppie <3 Heel veel sterkte! Het gemis blijft vreselijk :(

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 14:27

Dank jullie wel. Het gemis blijft inderdaad vreselijk. 26 jaar....onvoorstelbaar.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:20

Sterkte, het gemis blijft, zo lang deel uit gemaakt van je leven!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:37

Sterkte joh!

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:06

Ik heb mijn merrie ook al bijna 26 jaar bij me en ook zij heeft alles meegemaakt met me zoals liefdesverdriet en het overlijden van mijn moeder 20 jaar terug dus dit raakt me diep.
Veel sterkte. :(:)

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:17

Dikke knuf voor jou..zo herkenbaar wat je zegt.
:(:)

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 11:33

pretty schreef:
Ik heb mijn merrie ook al bijna 26 jaar bij me en ook zij heeft alles meegemaakt met me zoals liefdesverdriet en het overlijden van mijn moeder 20 jaar terug dus dit raakt me diep.
Veel sterkte. :(:)


Dat is bijzonder! Het gebeurt niet zo vaak dat een dier zo lang bij je is. Des te moeilijker is afscheid nemen. Ik hoop dat hij/zij nog gezond is.

@de rest, bedankt. Het is fijn het even van me af te schrijven!

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:14

Pfoe, dit hakt erin. Vanmiddag wordt het paard van mijn vriend ingeslapen, ook omdat zijn benen kapot zijn gegaan en nooit meer beter worden. Dit zo lezen laat ons toch een beetje denken dat we de goede keuze maken. Hij loopt nu ook nog met de oortjes erop blij te huppelen.

Heel veel sterkte! Het gemis blijft altijd. 26jaar, wat ontzettend lang.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:12

Mijn merrie is al bij al nog goed. :j
Zij is nu 27. Ik mag hopen dat ze zo oud mag worden als jouw May is mogen worden. :(:)

Maar het is toch alsof je jouw jeugd samen met jouw paard moet laten gaan,want ze hangen onherroepelijk samen.

Anoniem

Re: [IM] May - 9.01.18 - 9.01.19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:26

Heel veel sterkte...

Ik heb mijn pony afgelopen september moeten laten gaan, heb haar 12 jaar gehad. Ik ben er mee op gegroeid, toen ik 10 was kocht ik haar.
Het is alsof er een stukje in jezelf dood gaat, inderdaad alsof je je jeugd moet laten gaan. Een klein stukje 'klein kind' wat er nog van je was is nu voor goed weg.

Nogmaals heel veel sterkte, uit het oog maar nooit uit je hart Y;(