De knapste, de liefste, de braafste. Dag lieve Flynn

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Berdien
Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

De knapste, de liefste, de braafste. Dag lieve Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:38

[ img ]


Het was de afspraak dat ik dit topic de komende 15 jaar nog niet zou hoeven maken. Hij zou Feyre nog opleiden, we zouden nog talloze ritten maken, ik zou nog zo vaak hem vervloeken als hij weer eens stond te trutten met zijn eten, nog zo vaak lachen om zijn 'maar mag ik écht niet harder?', ik zou hem nog leren springen (in plaats van door de hindernis heen buffelen), we zouden nog op bezoek bij vriendinnen en wedstrijden starten.

Verdomme, we zouden vandaag zijn 11e verjaardag vieren.

Maar niets is minder waar. Op de vooravond van zijn 11e verjaardag heb ik Flynn gisteren moeten laten gaan. Hij was al een tijdje net niet helemaal fit. Hoestte wat, schommelde qua gewicht wat, had soms een verhoogde ademhaling. Maar was verder blij, energiek en z'n gewone zelf. Tot gisterochtend, hij was erg verslechterd. Direct de dierenarts gebeld. Vermoeden van longontsteking, ook hield hij wat vocht vast. Waarschijnlijk geen koliek. Wel in de gaten houden, hij moest opknappen.

Na drie uur nog steeds een paard wat overduidelijk niet blij was. Dierenarts weer terug, woord koliek viel en ik moest na gaan denken of ik hem naar de kliniek wilde hebben. Darmontspanner, parafine en extra pijnstiller. Zijn veel en veel en veel te hoge hartslag móest gaan dalen. Anderhalf uur later was dat niet het geval. Dierenarts heeft de kliniek gebeld, ik heb een trailer geregeld en daar gingen we. Naar Emmeloord. Uitgezwaaid door de mensen op stal 'tot gauw lieve Flynn!' en met de belofte dat ik hem snel weer naar huis zou halen.

In Emmeloord werden we heel goed opgevangen. Hij werd van top tot teen onderzocht. Bloed geprikt, echo, buikvocht (of darmvocht? ik weet het niet meer) afgetapt. En Flynn, lieve lieve Flynn stond er zo braaf. Hij was zo slecht, zoveel pijn. Zijn gezicht voelde koud aan, zijn oren ook. Ik maakte me zoveel zorgen. Maar hij moest beter worden. Operatie nodig? Doen. Zolang de prognose goed is, was alles mogelijk.


[ img ]


En dan valt het woord. Hartfalen. Niets meer aan te doen. Haalt de ochtend niet. Ik heb me nog nooit zo ontzettend machteloos gevoeld. Kijkend naar Flynn, dappere Flynn die daar zo zijn best stond te doen en de dierenarts spreekt dit uit. Dat kan niet. Mag niet. Was niet de afspraak. Hij moest beter worden, moest mee naar huis. We gingen nog zoveel avonturen beleven. Dit was slechts een onderdeel van ons nog heel lange verhaal.

Ik heb hem naar de narcosebox gebracht, daar heeft hij een roesje en het narcosemiddel gehad. Hij ging heel rustig liggen. De arts begeleidde hem ook met zoveel rust, geduld en respect. En dappere Flynn wilde nog niet opgeven. Was nog niet klaar. Toen hij lag ben ik bij zijn hoofd gaan zitten en hebben ze het laatste middel gegeven. Omdat zijn hart al zo slecht was duurde het lang voordat hij echt insliep. Uiteindelijk heeft hij voor 2000kilo gehad.. Liggend zag je zijn hart door zijn schouder heen kloppen. Dat is extreem, de dierenarts had dit ook nog niet zo gezien. Flynn heeft rustig zijn laatste adem uitgeblazen, terwijl ik hem vertelde dat het goed was, dat ik op Feyre zou passen, dat ik zo verschrikkelijk veel van hem hield en zal blijven houden en dat hij naar zijn mama mag gaan.

En nu? Wakker worden met het idee dat dit een verschrikkelijke droom was, maar toch niet echt? Tot je de berichten op je telefoon ziet. Je ouders met witte gezichten en behuilde ogen ziet. Wakker worden in een wereld zonder Flynn. Ik heb hem zelf gefokt, vond hem nog in het vlies en we hebben alles samen gedaan sindsdien. Hij was mijn grote vriend, het braafste paard wat er bestaat, mijn enorme energieke StuiterFlynn onder het zadel. Onverwoestbaar, altijd in voor alles. En nu is hij er niet meer.

Precies 11 jaar geleden stond mijn kleine, wiebelige droomveulen in de wei:

[ img ]

Lieve, lieve Flynn. Zoveel plannen, zoveel dromen, zoveel wensen. Wat overblijft is de leegte. Verslagen, wanhopig van verdriet. Het gat wat hij achterlaat is zo verschrikkelijk groot. 10 maanden nadat ik zijn moeder heb laten gaan moet ik opnieuw afscheid nemen. De verschrikkelijke realiteit onder ogen zien dat mijn beide prachtige bonte paarden dood zijn. Nooit meer knuffelen, nooit meer een zoen op die grote zachte neus. Nooit meer Flynn.

[ img ]
16-07-2007 ~ 15-07-2018

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

MoppieFilou
Berichten: 4954
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De knapste, de liefste, de braafste. Dag lieve Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:40

Sterkte! :(:)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

petraaken
Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:40

Dag lieve Flynn en veel sterkte Berdien.

Anoniem

Re: De knapste, de liefste, de braafste. Dag lieve Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:41

Heel veel sterkte... je stoere man.

Ramiro
Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:42

jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte met je verlies

27-9-19 <3 13-06-22 [&]

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:45

Wat heftig, zo ineens. Heel veel sterkte :(:)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Sweetgirl1
Berichten: 4511
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:46

De knappe Flynn, Een knappe tinker man,

Enorm veel sterkte met het verlies van je knappe Flynn

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

Astrid_Brann
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:47

Enorm veel sterkte toegewenst.. Y;( Wat verschrikkelijk

Rafi Tarzan

Nouvel
Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:47

Oh wat ontzettend verdrietig, wat een shock moet dat zijn, heel erg veel sterkte...

Mariska_28
Berichten: 10485
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:47

Nee!!!
Wat verschrikkelijk Berdien, ik huil gewoon met je mee.. ;( Wat een groot gemis (letterlijk en figuurlijk), woorden schieten gewoon tekort..

Leo
Berichten: 50009
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:47

Tranen om jouw onmetelijk grote verlies. ;(
Het is zo vreselijk oneerlijk...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:47

Heel veel sterkte gewenst :(:)

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:48

Wat een verhaal... heel veel sterkte met dit plotselinge en veel te vroege afscheid.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Caresse07
Berichten: 9380
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:50

Pfff wat heftig zeg ;( Heel veel sterkte :(:)

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:51

De pijn, het verdriet en de leegte zijn zo zo voelbaar in je mooie, maar o zo veel te vroege topic. Ik weet niet wat ik moet zeggen, geen woorden voor, enkel tranen in mn ogen. Ik vind het zó erg voor jullie.

Ik hoop dat kleine grote gouden Feyre je een beetje troost kan bieden. Dat ze je helpt in je verdriet. Een hele dikke knuffel Berdien. God wat had ik graag een toverstafje gehad...

Apple
Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:52

Heel veel sterkte Berdien :(:) Heftig zo snel als het ging :\

Lizziewizzie
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:55

Ook hier schieten de tranen in mijn ogen, zo oneerlijk... Heel veel sterkte. ;(

[o]

RyanneZarita
Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:55

Ik zit hier ook half te janken, wat erg voor je! Heel veel sterkte!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De knapste, de liefste, de braafste. Dag lieve Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:56

Veel te jong, veel te vroeg... Heel veel sterkte Berdien.

Hilli
Berichten: 22929
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:57

Nooit meer die FB-berichtjes over buitenritjes met hyperdepieper-enthousiaste Flynn. Hij had een goed gevoel voor humor volgens mij.

Wat zal je hem missen, en wat zijn die grote stoere dieren toch kwetsbaar :\

Sterkte Berdien.

puppy1128
Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:59

Jeetje wat jong nog! Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies! Y;(

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:00

Wat erg voor je, zit met tranen in mijn ogen dit te lezen. Veel te jong voor hem om zo'n prachtig paard te moeten laten gaan. Heel veel sterkte, je hebt hem prachtig beschreven.

Mondy
Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:01

Hier ben ik stil van ....
Ontzettend veel sterkte :(:)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

mooney
Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:01

Ik schrok toen ik dit topic zag, na het lezen stromen de tranen over mijn wangen. Het verdriet komt mijn scherm uit stralen. Wat ontzettend oneerlijk is het leven soms.
Heel veel sterkte Y;(


Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De knapste, de liefste, de braafste. Dag lieve Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:02

Heel veel sterkte Berdien :(:)

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers