Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:10

Ontzettend veel sterkte met dit vreselijke verlies!
Probeer je juist alle goede keuzes te maken door haar gebit te laten controleren voordat je er een bit in hangt met rijden en dan gebeurt er zoiets..
Jij hebt alleen maar goede keuzes gemaakt en hebt erg moedig doorgezet en alles gedaan om deze mooie merrie te helpen en nooit opgegeven.

nogmaals erg veel sterkte

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:17

Heftig zeg! Veel sterkte!

Punz

Berichten: 8572
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:21

Oh... wat een nachtmerrie!!
Ik snap dat je nu vooral bezig bent met je verdriet, en het verwerken van je verlies.

Maar joh: er moet tijdens het behandelen van het gebit iets heel heftigs gebeurd zijn ( en dat hoort de tandarts je dan te vertellen) of je tandarts heeft kennelijk zonder zich er van bewust te zijn zoveel kracht op de kaken van je paard gezet dat dit gebeurd is.

Beide dingen zijn toch echt wel zaken waar je tandarts op aan te spreken is, op aangesproken móet worden! Op de eerste plaats om te voorkomen dat andere dieren hetzelfde overkomt, maar ook voor jou zelf: Als het werkelijk zo is dat dit door de behandeling is gekomen, is je tandarts gewoon aansprakelijk voor de "schade" ( ja, dat klinkt naar en zakelijk, maar feitelijk is dit wel zo) en kun je een schade vergoeding eisen.

Je hebt er dit paard niet mee terug, maar het maakt het wél makkelijker om als je straks over dit verdriet / over deze schok heen bent, een ander paard te kopen

Sjolvir

Berichten: 25283
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:22

Heel veel sterkte met het verlies van Geisha.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:25

Punz schreef:
Oh... wat een nachtmerrie!!
Ik snap dat je nu vooral bezig bent met je verdriet, en het verwerken van je verlies.

Maar joh: er moet tijdens het behandelen van het gebit iets heel heftigs gebeurd zijn ( en dat hoort de tandarts je dan te vertellen) of je tandarts heeft kennelijk zonder zich er van bewust te zijn zoveel kracht op de kaken van je paard gezet dat dit gebeurd is.

Beide dingen zijn toch echt wel zaken waar je tandarts op aan te spreken is, op aangesproken móet worden! Op de eerste plaats om te voorkomen dat andere dieren hetzelfde overkomt, maar ook voor jou zelf: Als het werkelijk zo is dat dit door de behandeling is gekomen, is je tandarts gewoon aansprakelijk voor de "schade" ( ja, dat klinkt naar en zakelijk, maar feitelijk is dit wel zo) en kun je een schade vergoeding eisen.

Je hebt er dit paard niet mee terug, maar het maakt het wél makkelijker om als je straks over dit verdriet / over deze schok heen bent, een ander paard te kopen




Allereerst TS...wat een vreselijk trieste gebeurtenis...ik vind het echt heel erg voor je,ze was prachtig |(

Het enige wat ik kan bedenken is dat de mondklem niet geleidelijk links en rechts is opengedaan,maar eerst een kant op z'n maximum en toen de andere.Ik kan alleen maar dat bedenken als reden van een ontwrichte kaak.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:29

Wat een heftig verhaal TS!
Ik zou dit zeker wel melden bij de tandarts, hij zal het niet bewust gedaan hebben, maar het is wel belangrijk dat hij zich bewust wordt van zijn fout om herhaling te voorkomen.

In je profiel zag ik dat je in Geleen woont? Ik hoef geen naam van de tandarts, maar als ik het goed begrijp is het een man? En hij werkt in die regio? Ik moet namelijk zelf binnenkort de tandarts bij mijn paard hebben en ik wil graag wel weten dat ik niet deze persoon voor mijn neus krijg.

Heel veel sterkte TS! Vreselijk hoe een simpele tandencheck kan aflopen...

Punz

Berichten: 8572
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:43

Mocht het echt zo zijn dat eea door de behandeling komt, en de tandarts van TS is gewoon een deskundige/ goed opgeleide professional, dan zal hij//zij ook gewoon een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben, en zou het hem sieren als hij daar een beroep op gaat doen om de schade van TS te compenseren. Hoeft helemaal niet met ruzie en verwijt...

Mocht de tandarts geen verantwoordelijkheid willen nemen, tja dan wordt het een ander verhaal. ( maar dan wordt het ook zorgelijker, in de zin dat je je dan af kunt gaan vragen of dan het risico op herhaling niet groter is....)

anoukyrsa

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Geleen

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:46

Natuurlijk laten we het er niet bij zitten en confronteren we hem met zijn fout, maar dat is niet mijn hoofdzorg op dit moment...

Nu ik het hele verhaal weet zijn er ook een dingen die op zijn plek vallen: de tand zat erg vast en kreeg hem in eerste instantie er niet uit, hierdoor heeft hij in alle richtingen tegen de tand getimmerd... En dus ook de mond "dicht" slaan tegen de klem...

Tijdens de behandeling was er een moment waarop ze zich ging verzetten... En opeens wilde hij haar verdoven... En toch ondanks de verdoving bleef ze verzetten... Ze ging kapot van de pijn!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:03

Pff wat een nachtmerrie!

Heel veel sterkte komende tijd. En ik snap dat schade verhalen nu niet het eerste in je op komt.
Maar als de tijd daar is zou ik het hier toch zeker niet bij laten..

Izzy19Jarig

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:46

Pfoeh, moet verschrikkelijk zijn om achteraf te beseffen hoeveel pijn je paard heeft moeten doorstaan :(:) Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies!

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:00

Vreselijk! Heel veel sterkte!

Maar dat paard is verkocht met dat zij eerst behandeld aan haar tanden moest worden. Dus het volledige verhaal ligt onder verantwoording van de vorige eigenaresse, voor wie dit uiteraard ook vreselijk is, maar volgens mij is dit een ontbinding van het koopcontract.

anoukyrsa

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Geleen

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 11:17

Aangezien de vorige eigenaar hobbyfokker is, en het paard dus "particulier" verkocht is, geld de regel niet...

Lougino

Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:26

Jemig wat een bizar en verdrietig verhaal, wat moet dat een beunhaas zijn die tandarts..heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat je deze schade toch nog kunt verhalen. Tuurlijk wordt het verdriet er niet minder van maar het zou iig een kleine pleister op de wonden kunnen zijn.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:32

R12312 schreef:
Vreselijk! Heel veel sterkte!

Maar dat paard is verkocht met dat zij eerst behandeld aan haar tanden moest worden. Dus het volledige verhaal ligt onder verantwoording van de vorige eigenaresse, voor wie dit uiteraard ook vreselijk is, maar volgens mij is dit een ontbinding van het koopcontract.


TS allereerst veel sterkte met het verwerken van het verlies van dit prachtige paard. Heel zuur, temeer omdat het zo onnodig was.
Wat een nachtmerrie. De eerste keer dat ik zoiets hoor. Wat een slager die tandarts zeg. Voor mij een reden om wolfskiezen te laten verwijderen door een DA.


R12312 Je hebt gelijk. En dat het paard particulier verkocht is maakt hierin niet uit. De tandartsbehandeling was onderdeel van de aankoopvoorwaarden. Ik neem daarbij ook even aan dat de tandartsrekening ook door de oude eigenaresse is betaald? Als je de route helemaal zuiver zou doen, zou dus de oude eigenaresse de tandarts aansprakelijk moeten stellen. Omdat het paard feitelijk nog niet van TS was toen de behandeling werd uitgevoerd. Ik denk ook dat TS het zo zou moeten doen. Wat een rotsituatie zeg!

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:39

Wat een verschrikkelijk verhaal met een afschuwelijk einde.
Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je verdriet!

Solmyrkvi

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:56

Jeetje wat een nachtmerrie!! Dit verwacht je nooit als je je droompaardje koopt. Ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen. Ik vind het erg sterk van je dat je niet klakkeloos de schuld op iemand probeert te leggen.

Je hebt hier op dit moment natuurlijk helemaal geen behoefte aan, maar ik zou als ik jou was in de loop van de tijd toch iets doen met het gegeven dat de tandarts de kaak ontwricht heeft. Zoals ik dit hoor zit er daar bij die tandarts iets niet goed, en misschien kan jij met jouw verhaal voorkomen dat dit soort ongelukken meer mensen zal overkomen. Niemand zou een paard opzettelijk zo iets aan doen, maar een fout kan meerdere malen gemaakt worden indien de tandarts misschien niet zoveel kunde heeft als hij zelf denkt te hebben.

Nogmaals sterkte met het verwerken van je verlies.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:26

Jeetje zo ben je bezig met een toekomst en zo sta je met lege handen... :(:) wat vreselijk TS ik heb hier ook geen woorden voor om je pijn te verzachten... Het enige wat ik kan zeggen is dat jij je best hebt gedaan :(:) Heel heel veel sterkte!

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:17

Vreselijk, hoe is het mogelijk dat dit zó mis kon gaan, je wilde alleen maar het beste voor je paard en dan gebeurt er dit... :(:)

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:12

Ts wat een verschrikkelijke nachtmerrie :(:) Heel veel sterkte met je verlies !

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:18

heel veel sterkte

senna21

Berichten: 11871
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:24

TS, veel sterkte.
Wat vreselijk. Ik hoop dat jullie toch wel genoegdoening krijgen, al krijg je je het paard niet meer mee terug.
Hoe reageerde de betreffende TA?

nicole_xx

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:27

Heel erg veel sterkte!, Toen ik klaar was met lezen, Schoten de tranen me in m'n ogen..
Dit vind ik echt heel erg sneu.
X

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:27

anoukyrsa schreef:
Natuurlijk laten we het er niet bij zitten en confronteren we hem met zijn fout, maar dat is niet mijn hoofdzorg op dit moment...

Nu ik het hele verhaal weet zijn er ook een dingen die op zijn plek vallen: de tand zat erg vast en kreeg hem in eerste instantie er niet uit, hierdoor heeft hij in alle richtingen tegen de tand getimmerd... En dus ook de mond "dicht" slaan tegen de klem...

Tijdens de behandeling was er een moment waarop ze zich ging verzetten... En opeens wilde hij haar verdoven... En toch ondanks de verdoving bleef ze verzetten... Ze ging kapot van de pijn!




Wat????? %) 8)7 8)7 :roll: -:(- dat is het meest absurde wat ik gehoord heb over tanden behandelen... :r Wat een beul zeg... Alsjeblieft werk van maken :( sterkte...

GJ9

Berichten: 4473
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:29

Verschrikkelijk zeg. Wat ontzettend verdrietig om op deze manier je kersverse paard kwijt te raken. Heel veelsterkte!

Je hebt dit topic natuurlijk geopend om je verhaal kwijt te kunnen. Ik hoop wel dat je daarnaast wat hebt aan de adviezen en dat je de gebitsverzorger aansprakelijk kunt stellen. In ieder beroep kan je fouten maken, dat is menselijk. Voor een vreselijke fout als deze heeft zo'n gebitsverzorger als het goed is een verzekering.
Veel sterkte daar ook mee, want dat is ook niet van de ene op de andere dag voor elkaar.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:29

anoukyrsa schreef:
Natuurlijk laten we het er niet bij zitten en confronteren we hem met zijn fout, maar dat is niet mijn hoofdzorg op dit moment...

Nu ik het hele verhaal weet zijn er ook een dingen die op zijn plek vallen: de tand zat erg vast en kreeg hem in eerste instantie er niet uit, hierdoor heeft hij in alle richtingen tegen de tand getimmerd... En dus ook de mond "dicht" slaan tegen de klem...

Tijdens de behandeling was er een moment waarop ze zich ging verzetten... En opeens wilde hij haar verdoven... En toch ondanks de verdoving bleef ze verzetten... Ze ging kapot van de pijn!


Wat verschrikkelijk verhaal zeg !!!

Ik zou die vent helemaal onderste boven aanklagen.... Schade t.a.v. waarde van het paard, gemaakte kosten, emotionele schade, schade dat je niet mee kon naar Indonesie, etc. Dit moet echt niet kunnen!!

Heel veel sterkte !