Mijn Falco, rust nu maar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:15

Bah wat naar.. Heel veel sterkte!

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:12

Je moet je niet schuldig voelen, je wou hem helpen en dat gaat hij gevoeld hebben. Hij heeft gevochten, ook voor jou, maar als het op is is het op. Hij gaat gewacht hebben tot je terug was, daar ben ik zeker van.
En je hoeft je niet te verantwoorden waarom hij die uren nog heeft gekregen, ik weet dat je alles voor hem overhad en onvoorwaardelijk van hem hield. Je hebt gedaan wat je kon, hij heeft nu rust.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 08:15

Bedankt, ik zou alles doen om hem te helpen. Als ik geweten had dat het zo zou eindigen, had ik hem daar ook in geholpen. Ik heb ook gevraagd of hij kans had om te overleven en toen zeiden ze van wel, omdat hij eerder al zwaardere dingen had doorstaan.

Hij zal dadelijk gecremeerd worden. Ik kan het zo niet geloven... Hoe kan dit nu??

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:31

|( :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:39

Ik las de titel en dacht direct, als het maar niet de Falco van Tiene is, die is veels te jong om al te moeten gaan...

Wat een verdriet meid... Veels te jong, en veels te hard op deze wijze. Een gevecht waar je akelig van wordt. Heel veel sterkte... ;(

Die foto van het versierd springen ziet er prachtig uit, ik hoop dat snel de vele mooie herinneringen mogen prevaleren boven dit intense verdriet... Knuffel.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 08:42

Thanks meid. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste stappen qua rijden met hem gezet heb toen we collega-mods waren. Ik was zo fier op hem.

M'n hart is gebroken :'(

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:51

Wat een verhaal, jeetje! Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:55

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen, wat een prachtig paardje Y;( :(:)

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:59

Jeetje wat vreselijk ! heel veek sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd ! Y;( :(:)

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:08

Heel veel sterkte. Inderdaad nog veel te jong.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:15

Mijn moeder heeft gebeld met onze vaste paardenarts, die dus de sondering heeft gedaan en achteraf ook nog bij ons geweest is. Hij heeft toegegeven dat zijn collega, de eerste DA, dus een fout gemaakt heeft en 's morgensvroeg had moeten komen kijken. De symptomen die mijn moeder haar had omschreven aan de telefoon waren duidelijk genoeg dat hij het niet zou halen en zij had hem uit zijn lijden kunnen verlossen toen. Hij gaat het met haar bespreken.

Ik hoop dat geen enkel ander paard zo nog moet sterven, geen enkel paard verdient dat.

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:59

op zich fijn dat de da heeft toegegeven dat er een fout is gemaakt door een collega. alleen kan jij daar verder niet zoveel mee. maar fouten maken is menselijk en hopelijk een.goede les voor de da.
ik hoop alleen dat jij nu niet jezelf een groot schuldgevoel bezorgt. je hebt het advies van je da opgevolgd en je best gedaan!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 17:06

Voor Falco mag het toch niet meer baten, ik hoop alleen dat ze de volgende keer meer vertrouwt op de kennis die eigenaren over hun eigen dier hebben. We voelden dat het niet goed zat. Ook al was ze komen kijken en had ze geoordeeld dat hij nog wel verder kon, dan was ze tenminste gekomen. Nu heeft ze Falco laten zitten, en ons ook. Ik begrijp dat iedereen fouten kan maken, echt waar, maar ze woont op nog geen 5 minuten van ons en ze had er gewoon moeten staan.
's Morgens, toen mama belde dat hij dood was, zei ze ook dat de paardenarts niet meer zou komen, want ja, ze konden niks meer voor ons doen. Even later stond hij er wel en hij heeft nog verschillende keren gebeld of het met het crematorium en zo goed was gegaan. Dat waardeer ik en dat hadden we ook nodig, zeker omdat het zo plotseling gebeurd was.

Ik voel me vreselijk schuldig, ik kan het niet omschrijven.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:02

Ach nee toch. . Wat verschrikkelijk!
Heel veel sterkte!!!

Ik twijfel er niet aan dat ze het weten als je probeert te helpen, kwel jezelf daar niet mee hoor :(:) je hebt het gedaan voor hem en ik weet zeker dat hij dat begrepen heeft.

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:36

maar dat schuldig voelen is echt nergens voor nodig!! en ik weet dat ik dat heel makkelijk zeg en ik zou mij waarschijnlijk hetzelfde voelen als jij maar op die avond heb je gedaan wat je kon. en helaas is het allemaal achteraf gepraat en wordt de situatie daar nu niet anders van. en doet het ontzettend veel zeer dat je afscheid hebt moeten nemen zo maar denk ook aan
alle mooie tijden die jullie samen hebben beleeft.
en wel fijn dat jullie eigen da erna wel heeft gebeld.

r_lolita
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-08-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:40

Bah.. wat naar!

Heel veel sterkte!

Jessix

Berichten: 16436
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:53

Tieneke schreef:
Mijn moeder heeft gebeld met onze vaste paardenarts, die dus de sondering heeft gedaan en achteraf ook nog bij ons geweest is. Hij heeft toegegeven dat zijn collega, de eerste DA, dus een fout gemaakt heeft en 's morgensvroeg had moeten komen kijken. De symptomen die mijn moeder haar had omschreven aan de telefoon waren duidelijk genoeg dat hij het niet zou halen en zij had hem uit zijn lijden kunnen verlossen toen. Hij gaat het met haar bespreken.

Ik hoop dat geen enkel ander paard zo nog moet sterven, geen enkel paard verdient dat.


Ik heb mijn paard een half jaar geleden op deze manier aan koliek verloren. "Gelukkig" duurde zijn gevecht nog geen twee uur. Wat een pijn, wat een gevecht...

Ik wens je heel veel sterkte. Je paard op deze manier verliezen is heel pijnlijk en heel oneerlijk.

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:28

Wat ontzettend verdrietig...
Heel veel sterkte gewenst met het een plekje geven.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 23:39

Dat oneerlijke, dat is het he. Ik kan het momenteel echt niet "ok" vinden hoe het gegaan is.

Het bloed is van de muren gewassen, alle mest verwijderd... De stal is terug als nieuw, maar zijn zieltje zal er altijd blijven hangen.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:45

Wat verschrikkelijk! En ja, fouten maken is menselijk, maar als het om je lieveling gaat is het vreselijk.. Heel veel sterkte met het verlies.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:52

Jeetje, wat een triest verhaal zeg..
Heel veel sterkte!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:00

Heel veel sterkte, wat naar om zo je paardje te verliezen :(:)
Maar het mooie is wel dat jij bij hem was en hem continu gesteund hebt. En hij vocht, niet alleen voor zichzelf maar ook voor jou :(:)
Y;(

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:17

Heel veel sterkte met het verlies van Falco. :(:)

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 03:17

Awh! Heel veel sterkte :(:) Jammer genoeg gebeuren dit soort dingen ook nog in ons oneerlijk leven.. Hij zal vast wel aan jou denken, waar hij ook is. Net zoals jij aan hem. Y;(
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met je verlies. :(:)

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Mijn Falco, rust nu maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 03:33

Gecondoleerd en veel sterkte gewenst.