Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StarAnna

Berichten: 166
Geregistreerd: 07-12-10
Woonplaats: België, Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:22

Weet het... klinkt cliché maar toch veel sterkte!! :o

Hoop dat ze hierboven samen met mijn Star fijn kan genieten in de groene weides!

SLS_Focus

Berichten: 619
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Naast de stal!

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:07

Jeetje , wat erg heel erg veel sterkte meid !
Ik heb veel respect voor je , dat je hem meteen hebt laten gaan , ookal kan ik aan de tekst lezen dat je zon goede band met hem had .. :(:) .
Zijn ze nog achter de oorzaak gekomen ? ( misschien een beetje banketstaaf om te vragen .. )

ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:29

Vandaag de uitslag van de Uithof gekregen.
Zalia had een zeer zeldzaam en acute oorzaak. Ik had er helemaal niks aan kunnen doen en dat geeft me veel rust, hoe dubbel dat ook klinkt. Had niks met de plek, leeftijd oid te maken.
Zalia had acute trombose in haar aorta en beide achterbenen, daardoor had ze een scheur van 15 cm in haar darmwand. Waardoor er al bloed en mest naar haar buikholte was gelopen. Ze heeft dus veel pijn gehad maar gelukkig waren we er snel bij en kreeg ze al ene pijnstiller...en de rest is bekend |(
Gezien de Uithof dit nog niet eerder mee gemaakt heeft en ze hebben nog oa stukken van haar darmwand op kweek gezet en daar krijg ik over een paar weken de uitslag van. Hopelijk krijg ik nog iets van een rapport.

1 ding is voor mij wel erg duidelijk. Zalia was bijzonder en vooral voor mij met de band die wij opgebouwd hadden, maar nu helemaal zelfs na haar dood blijft ze bijzonder en hoogstwaarschijnlijk gaat ze nu dubbel de boeken in! Zowel als fokmerrie als nu voor de wetenschap..Wie weet kan ze in de toekomst andere paarden redden, helaas heeft ze daarom haar leven opgeofferd...

Rust zacht mijn liefste maatje en tot later...

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:19

Wat een bijzondere uitslag van de Uithof Judith!
Een mooie gedachte dat jouw paard misschien wel heel belangrijk wordt voor de wetenschap!

Sterkte meis! :(:)

floorDaan

Berichten: 332
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:46

Jeeeetje Judith!!
Ik heb geen idee of je me nog een beetje kent... Floor, van de maxima manege vroeger, van Isca...
Wat een ramp voor je meid! Maar je hebt haar echt een geweldige tijd gegeven! Wat heeft ze het fijn gehad bij je en wat waren jullie een geweldig stel! Heel veel sterkte! Ik weet zeker dat ze je mist maar ze heeft het echt geweldig met je gehad! Ze had het niet beter kunnen krijgen!!

Veel liefs!

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:11

Sterke!!