aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zz_pOwer

Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:42

ik heb mijn paard op 10 jarige leeftijd weg moeten brengen ik heb hem een half jaar kunnen rijden en minder als een half jaar gekloot met de dierarts tog maar naar Someren en na 5 minuten was het duidelijk middenpees over op LV en RA en voren R is niet eens meer gekeken:(
ik mis je
30122008

BBMarin

Berichten: 1811
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Volendam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:47

Nimroy heb ik op zijn 17e in moeten laten slapen wegens ernstige beschadegingen in zijn hoef.
Zijn diepe buigpees was van het bot af gescheurd en hij had meerdere leasies..
dit alles heeft 9 maanden geduurd voordat we er achter kwamen wat er aan de hand was en d.m.v. MRI scan waren we klaar..

04/06/09 +

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:49

Ik heb mijn pony in laten slapen als gevolg van artrose. Beestje kon/wilde amper meer lopen, dus dat was geen paardwaardig bestaan meer.

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:50

Mijn pony is op 12-jarige leeftijd overleden als gevolg van stikken. Haar halster had ze per ongeluk 's nachts nog op. Toen is ze ergens achter blijven haken en gestikt :(:)

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:54

Mijn 31 jarige d-pony is vorig jaar gestorven aan een natuurlijke dood. Hij werd steeds magerder en we kregen hem niet meer dikker. Een week voordat hij stierf kreeg hij koliek en vatte hij kou. Hij is hiervoor behandeld en hij knapte aardig op, maar is niet meer beter geworden. We hebben hem die week heel intensief verzorgd. Op een gegeven moment liep hij niet meer (als hij daarvoor nog iets liep zwalkte hij) en hij heeft ook een paar keer een bloedneus gehad. Hij was nog wel vrolijk, hinnikte, maar zijn lichaam wilde niet meer. Op het eind van die week is hij naar buiten gelopen (hij stond in een inloopstal) en in de wei gestorven. We denken dat hij kanker heeft gehad, maar dit weten we niet zeker.

Onze andere d-pony (30 jaar) is afgelopen oktober overleden. Hij kon niet meer opstaan. Zijn achterbenen deden het niet meer en ook in zijn staart zat geen gevoel/kracht meer. Waarschijnlijk zat er iets niet goed in zijn lichaam. Helaas heeft de dierenarts hem in laten slapen.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:55

Angel mij allesie is in geslapen ten gevolge van atypische myopathie.
geboren 1-5-2009 overleden 16-12-2009.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:00

Mijn merrie en haar veulen zijn in 2007 overleden tijdens de bevalling.
Het veulen is gestikt in het vlies (was een erg groot veulen, en m'n merrie kon haar niet brengen).
Mijn merrie is daardoor kruisverlamd geworden, en haar heb ik in laten slapen.

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:54

tjady schreef:
Angel mij allesie is in geslapen ten gevolge van atypische myopathie.
geboren 1-5-2009 overleden 16-12-2009.

Mijn 28 jarige shetlandertje ook..

Y;(

vienna2

Berichten: 161
Geregistreerd: 04-04-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:02

Mijn 16-jarige merrie hebben wij laten inslapen wegens acute hoefbevangenheid aan 4 benen (inmiddels al weer 5 jaar geleden).

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:08

een van mijn eerste paardjes is ingeslapen op 12 jarige leeftijd ten gevolge van een gebroken been waar niks maar aan te doen was.
Mijn vorige paardje op 6-jarige leeftijd aan een zeer zware koliekaanval.

15carlijn15
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:22

Lithium schreef:
Ik heb enkele jaren terug men welshmerrietje moeten laten inslapen omdat ze kanker had :( ze was 13 geworden en heb haar 4 jaar gehad, ze was even oud als mij (ben nu 17).


xx



mijn paard is 2weken geleden ook gestorven, ook hij was even oud als ik, 15j. Het was een friese hengst. Ik reed z1 met hem. Friezen laten koliek niet snel zien met als gevolg dak er telaat bij was :( xx

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:25

Getsie..wat komen hier een jonge paarden voorbij zeg!
En de meest nare verhalen!
Sommige hebben zelfs meerdere dieren verloren op jonge leeftijd.
Ik mag dus best tevreden zijn met de leeftijd die de paarden en pony's hier hebben gehaald.
Het merendeel was dik in de 20. De jongste was pas 7 jaar ( hersenvliesontsteking) en de 2 oudste waren 40.
Waar aan is heel verschillend, 1 met koliek ( kanteling van de darm), hoefbevangen, hoefkanker, tumor in hoofd,artrose in ernstige mate, herseninfarct,gebroken been, hartaanval, een paar die s'nachts waren gaan liggen en die niet meer in de benen kwamen, maar merendeel is toch wel ouderdom.
Maar al maak je het 10.000 keer mee, het blijft elke keer weer
verschrikkelijk.

Elin_

Berichten: 9640
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:05

Mijn verzorgpony was 5 jaar
Ongeluk met vasthaken van he thalster

Erg jong ponytje (Was een shet)

Twilight1

Berichten: 1427
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:11

mijn pony is van me weggenomen op 12 jarige leeftijd.
Ze is in het bos zo erg gestruikeld dat haar kootbeen helemaal verbrijzeld was en ze had pijn kon niets meer aan gedaan worden |(

yorindexx
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:53

Ik ben mijn verzorghaflinger Francis, op 11 jarige leeftijd verloren.
We weten niet precies hoe ze dood is gegaan, waarschijnlijk een ongeluk in de wei en heeft toen koliek gekregen!

_Margarita_

Berichten: 2335
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 07:55

Door een ongeval.
Ik was eraf gevallen en Margarita rende in paniek weg waarbij ze met haar hoofd tegen een boom op botste en in coma is geraakt. Ze was 7 jaar oud.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:06

Wat een vreselijk ongeluk..

Mijn pony is overleden na een ongeluk, hij is in paniek de weg op gerend en daar in botsing gekomen met een rijdende auto. Zijn pijpbeen was dermate gebroken dat ik besloten heb hem in te laten slapen.

Hij was 13 jaar en had net de strijd tegen de verwoestende spierziekte EMND gewonnen...

shetje91

Berichten: 9
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:04

ik ben begin dit jaar mijn shetlanderhengstje maxje van 1½ jaar oud kwijtgeraakt, hij was ondervoed geraakt door een andere pony, en de verzorger lette er niet op terwijl ik nog had gezegt dat hij dat moest doen.

1½ maand geleden ben ik mijn welshhengstje challenge van 1½ jaar kwijtgeraakt aan waarschijnlijk koliek, ik vond hem dood in de stal, de vorige avond was hij zeiknat.

en gisteren is mijn shetlanderhengst dreumes van bijna 6 aangereden en heeft vervolgens een spuitje gekregen.

ik hoop dat het hier bij blijft, op die manier ga je toch overwegen om je paarden te verkopen.
1 is al teveel maar 3 is gewoon echt te veel.
en zeker op zo een jonge leeftijd, als ze al oud zijn kan je er nog enigzins vrede mee hebben, ze hebben dan een lang en fijn leven achter de rug, en als ze een fijne en snelle dood zijn gestorven is het ook nog makkelijker om er mee te leven, maar zo jong en zo pijnlijk dat is echt moeilijk.dan blijf je je gewoon schuldig voelen dan ga je manieren bedenken hoe je het had kunnen voorkomen.

de eerste maxje is in mijn armen gestorven, hij was van binnen al dood(zijn organen) maar van buiten leefde hij nog. de dierenarts kwam te laat, tegen de tijd dat hij kwam was hij er al niet meer. de andere twee waren al dood toen ik kwam, dus daar heb ik nooit afscheid van kunnen nemen, en dat is toch ook echt heel erg moeilijk.

ik had ze graag willen vertellen hoeveel ik van ze hield, vooral van dreumie, dat heb ik uiteindelijk ook wel gedaan maar dood of levend is toch wel een verschil.

ik kan dan ook goed begrijpen hoe de rest uit dit topic zich gevoelt moet hebben.
en ik hoop dan ook dat jullie het niet meer mee maken, teminste in ieder geval niet meer op zo een manier, maar oud en vredig.

LovesTessa

Berichten: 252
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:20

Mijn opa's paard is dood gegaan aan koliek |(
het paard stond samen met 4 andere paarden in een wei en me opa had niet gezien of gemerkt dat het paard koliek had. ik weet niet hoe oud die was (toen was ik net 3 of 4 jaar)

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:23

Lammie is op 5 jarige leeftijd overleden aan een heftige koliekaanval...

Inez01
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:59

Hoi, mijn paard is 18 geworden en helaas gestorven aan een darm torsie ofwel een ernstige vorm van koliek waardoor er een kronkel in zijn darm zat

veel succes met je eigen paard |(

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:07

Inez01 schreef:
Hoi, mijn paard is 18 geworden en helaas gestorven aan een darm torsie ofwel een ernstige vorm van koliek waardoor er een kronkel in zijn darm zat

veel succes met je eigen paard |(

dat had mijn paard dus ook...zij is voor mijn ogen gestorven...

houfanblack
Berichten: 170
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:27

lammie2701 schreef:
Inez01 schreef:
Hoi, mijn paard is 18 geworden en helaas gestorven aan een darm torsie ofwel een ernstige vorm van koliek waardoor er een kronkel in zijn darm zat

veel succes met je eigen paard |(

dat had mijn paard dus ook...zij is voor mijn ogen gestorven...


hee mijn vorige pony is op kerstavond ook aan een kronkel in haar darmen overleden. ze konden wel opereren maar ze had 5% overlevings kans:(

Anonimo_h
Berichten: 1512
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Varsseveld

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:16

Mijn shetlander is overleden op 15 jarige leeftijd, ze was blijkbaar drachtig(hengst ontsnapt, wisten wij niks van hoorde we achteraf) en de bevalling is fout gegaan, we vonden haar 's ochtends in de wei.
Mijn welshje heeft haar been gebroken door trap van een fries of haflinger(waren we ook niet bij, hoorde alleen nogal herrie) die hebben we in laten slapen, ze was net 2 dagen ervoor 3 geworden.

yorindexx
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:20

_Margarita_ schreef:
Door een ongeval.
Ik was eraf gevallen en Margarita rende in paniek weg waarbij ze met haar hoofd tegen een boom op botste en in coma is geraakt. Ze was 7 jaar oud.



aah dat is echt erg!
sterkte!