aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:50

Mijn paard was 11 en is gestorven aan kanker. Er zat een gezwel zo groot als een voetbal in zijn maag, dus kon er op een gegeven moment gewoon geen eten meer bij. Tegen de tijd dat ze wisten wat het was, was hij al te zwak om het nog weg te kunnen laten halen...

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:57

ouderdom op 23 jarige leeftijd vredig ingeslapen ;(

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:03

Ik heb m'n lieve Fjorden pony van 16 jaar in moeten laten slapen aan een longziekte 2 maand geleden. Ik heb hem 10 jaar bij me gehad en ik mis hem nog steeds iedere dag.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:51

Mijn eerste fjord is op 25 jarige leeftijd gestorven aan een hartstistand nadat jongens vuurwerk in de wei gooide(is zich dus echt doodgeschrokken).
Mijn vorige fjord heb ik in july in moeten laten slapen door een spierblessure in zijn heup die hij vorig jaar oktober op heeft gelopen na een val(we zijn samen onderuitgegaan).
Hij moest nog 5 worden.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:11

Mijn 1e paard moest afgemaakt worden op 15 jarige leeftijd omdat ze botkanker had. Een veulen die wij met haar gefokt hadden moest op 5 jarige leeftijd afgemaakt worden omdat hij zware hoefkatrol had. :(

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:14

Ik heb mijn merrie in september moeten laten inslapen, ten gevolgen van cushing.
We konden op het laatst niet meer rijden, en werken was haar lust en haar leven. Toen ik zag hoe ongelukkig ze zonder het werken was heb ik dat besloten (ze stopte o.a.met eten)
Warina is 29,5 geworden.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:20

mijn pony is 'doodgeklopt' door een ander paard op de weide...

Lupo83
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-12-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:01

Mijn lieverd kreeg 's nachts op 18 jarige leeftijd een koliekaanval.. Helaas heeft ze het niet mogen overleven ;(

xLiezel

Berichten: 1396
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Gildehaus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:04

Mijn 15 jarige haflinger hengst is gestorven aan een gezwel wat helemaal bij zijn koker naar binnen was gegroeit.. Was niets aan te redden.. ;( we hebben hem laten inslapen omdat we hem niet verder wouden laten lijden... Vind het nog steeds soms best wel moeilijk.. Dat was écht gewoon mijn paardje, ik was echt ontzettend gek met hem. :+:

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:47

Ik heb vorig jaar mijn pony op 4 jarige leeftijd moeten laten inslapen!!
Hij heeft op de wei een klap van een ander paard met z'n schouder opgevangen.
Na een jaar kliniek in, kliniek uit hebben we besloten dat het genoeg was en dat we geen pijn meer voor hem wilde!!
dat was op 9-5-2008.

Het is nu ruim 1 1/2 jaar geleden maar doet nog zeer regelmatig verrekte pijn!!
wat mis ik mijn ventje!!

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:34

Saartje is zon 9 jaar geworden. (Ik weet het niet precies 8á9). Ze was ernstig hoefbevangen.

Cherry

Berichten: 1345
Geregistreerd: 25-10-09
Woonplaats: Forks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:58

mijn pony is gestorven op 8 jarige leeftijd, het zit zo ze heeft savonds van iemand (K.) snoep gekregen (echt mensensnoep,een soort van lollie) hij had er een stuk vanaf gebeten,snachts heeft hij een heel erg zware koliekaanval gehad,de dag erna lag ie helemaal bezeweet in zen stal te kreunen en rollen, heb meteen dierenarts gebeld,maar te laat ze hebben haar moeten laten inslapen ,wat K. niet wist was dat er cameras in de stallen staan,toen ik had gezien dat zij het was ben ik helemaal verbeten door woede gemengd met verdriet haar gezocht en er vielen klappen ,harde klappen #) _-:( K is van de manege gestuurd en moest de rekening van de dierenarts betalen (ik heb wel een verzekering,maar zij heeft het gedaan) ik moet nog steeds huilen als ik dit typ |( |( |( |( |( |( |( ;( ;( ;( ;(

Rhona96
Berichten: 48
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:20

Het paard van mn moeder was drachtig, maar denver ( het veulentje ) is toen een maand te vroeg geboren,
daardoor waren zijn longen en andere organen nog niet volgroeid en is hij na ongeveer 3 uur na de geboorte overleden..

@ plokkie, wat een nare ervaring, zo vertrouw je ook niemand meer..

lis1
Berichten: 364
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 17:49

Mijn pony is na lang vechten zelf gegaan.
keer op keer verkeerde diagnose. Was het ene over kwam het andere weer opduiken.
anderhalf uur na zijn dood was hij zo erg opgezwollen dat de dierenarts de conclusie heeft getrokken dat het een tumor moest zijn geweest.

Verschrikkelijk veel verdriet van gehad, nog steeds. Maar wel steeds meer vrede mee gekregen dat het nu veel beter is en zonder pijn

valerie88
Berichten: 97
Geregistreerd: 08-12-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:19

ouderdom op 28 jarige leeftijd in geslapen

amanda18
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:09

primeur is overleden door een naar binnen geslagen virus wat in zijn bloed terecht is gekomen.
heeft ook op de voorpagina gestaan... (ziek paard in de berm langs A2 zorgt voor lange file)

Mir_horses

Berichten: 1458
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:38

Jeetje ik vind deze pagina's om te lezen zo vreselijk triest. Wat er allemaal wel niet kan gebeuren in zo'n paardenleven.
Toch hoop je dat je eigen paard maar zo oud mogelijk mag worden zonder teveel ziektes in zijn/haar leven.

Iedereen veel sterkte!

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:16

gister..
aan een auto ongeluk..

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:18

jeetje
veel sterkte ermee!!!
Pr_BillyBoy schreef:
gister..
aan een auto ongeluk..

valerie88
Berichten: 97
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:19

heel veel sterkte!

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:23

dank jullie wel!

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:26

mijn paard was pas 5. Stond in een kudde van 3 en toen haalde de eigenaar plots de leidende merrie eruit. De andere merrie heeft toen mijn paard aangevallen en een trap tegen zijn hoofd gegeven. 10 min is ze blijven liggen in de wei voor ze weer kon opstaan. Daarna hebben we nog een jaar geprobeerd te revalideren, maar er was teveel zenuschade aangericht. Hebben haar moeten laten inslapen. Veel te jong.....

Billyboy echt SUPER VEEL STERKTE met je verlies!!!

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:27

dankjewel!
en jij ook 5 jaar is veels te jong!

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:31

Helaas heb ik mijn pony op 13 jarige leeftijd moeten laten inslapen i.v.m. hoefbevangenheid.(Zie profiel).
Helaas moet ik over niet al te lange tijd waarschijnlijk mijn paard inlaten slapen i.v.m. zware arthrose( hoge overhoef). Zij is nu 17 jaar en kan alleen nog maar een beetje stappen en op goede dagen tien passen draven ofzo.
En een aantal weken geleden was ik bijna mijn Tinker kwijt na een een of ander raar virus te hebben gehad. De DA dacht dat hij er was geweest. Maar gelukkig is het niet zo geweest en heb ik hem nog.
Dus je ziet het het kan zo overzijn.
Ik hoop dat je heel gelukkig wordt met je paard en dat je geen vervelende dingen zal meemaken.
Soms denk ik wel eens hoe beter je bent voor je beest hoe sneller ze ziek worden.

Knolletjee
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-12-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:33

Mijn opa zijn ponytje doordat hij door een tractor op de boerderij werd overeden
:(:(
Miss hem nog elke dag is nu ongeveer 3 week terug ,,
Hij is 2 jaar geworden en was een mini-shetlander

Iedereen HEEL VEEL STERKTE nog !!