aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:22

Mijn pony werd vorig jaar 10 en lag ook op een morgen gewoon dood in de wei..wss ook iets aan het hart.
Maar vind jammer dat ik geen afscheid heb kunnen nemen , nu 1 jaar geleden.
;(

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:55

Mijn lieve kwpn-merrie is bijna 26 jaar oud geworden.
Ze is overleden aan de gevolgen van grass sickness en ouderdom, gelukkig ging alles heel rustig toen we haar vorige week moesten laten inslapen.

AnoukNicole
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-10-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:46

Mijn Elsa is bijna 35 geworden. We hebben haar moeten laten inslapen omdat ze steeds onstekingen kreeg. Ze kreeg daarvoor antibiotica maar het kwam steeds weer terug. Uiteindelijk was eind vorig jaar de kwaliteit van haar leven niet meer wat het moest zijn en toen hebben we besloten haar te laten inslapen... De beste pony van de wereld (voor mij dan) is niet meer... Ze heeft mij de beste jaren van mijn leven gegeven...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:01

Ons paard Just Joey hebben we moeten laten afmaken vanwege zware hoefkatrol in beide voorbenen.
van alles voor gedaan, zware operaties etc, maar kwam na 1.5 jaar weer helemaal terug en paard liep onwijs kreupel.
zeer slechte prognose met veel pijn, dus gekozen voor het welzijn van Joey.
maar zuur was het wel, paard was nog maar 9 jaar oud en verder kerngezond

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:30

(wel niet echt mijn eigen paard geweest maar wel mijn 1e grote paardenliefde en zijn foto hangt nog steeds hier prominent in de huiskamer):

Mijn oude verzorgpaard Pepper (Engels Volbloed x KWPN) is uiteindelijk aan ouderdom gestorven. Hij mankeerde op jonge leeftijd al aan van alles (zwakke rug, zware bronchitis, regelmatig hoefzweren en mok) maar heeft het op wilskracht en alle liefde die hij kreeg van mij, zijn bazinnetje en zijn andere verzorgers het toch nog tot 28,5 jarige leeftijd gered. Uiteindelijk heeft zijn eigen lichaam hem de das omgedaan: op een gegeven moment kon hij niet meer zelf overeind komen in stal. Men heeft hem toen nog opgetakeld en eenmaal weer op de been in de binnenbak laten lopen zodat hij meer ruimte had om op te kunnen staan. Helaas bood dat deze keer geen oplossing meer en heeft zijn bazinnetje zich aan haar belofte van jaren daarvoor gehouden (jaren daarvoor had hij hetzelfde probleem: tot 2 keer toe in stal opgetakeld moeten worden maar toen kon hij nog wel in de binnenbak steeds overeind komen. Zijn bazinnetje heeft toen na de 2e keer tegen de staleigenaresse gezegd: "Gaat dit een 3e keer gebeuren dan mag je de DA bellen om hem in te laten slapen").
Ondanks dat hij geestelijk nog wel wilde was zijn lichaam gewoon nu echt op. Hij is rustig in de binnenbak ingeslapen in gezelschap van zijn beste paardenvriendje.

Meredith_1

Berichten: 17
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:52

Ik heb helaas al 2 pony's af moeten geven.
De eerste is overleden aan een hartbloeding en lag dood op de weide, gelukkig heeft hij geen pijn gehad. Helaas was hij maar 10 jaar geworden.

Mijn tweede pony is in de kliniek gestorven aan een perforatie van het dramslijmvlies. Dit wil zeggen dat er een gaat in het slijmvlies is gekomen (oorzaak onbekend) en hij had daar op 1,5 meter na zijn complete darminhoud doorheen geperst.
De veearts dacht eerst dat er een knoop in de darm lag en heeft een poging tot opereren gedaan, maar helaas was er niets meer aan te doen.

Janine1997

Berichten: 174
Geregistreerd: 21-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:43

3-jarig friesje,

kronkel in de darm,

daarvoor had ze ook al een koliek aanval ze heeft ook een tijd in de kliniek gestaan:(

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:44

Mijn Olympia is op 7 jarige leeftijd ingeslapen aan de gevolgen van Grass sickness.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:47

Mijn Sientje op ongeveer 30 jarige leeftijd aan de gevolgen van koliek, toen ze shock begon te raken heb ik haar laten inslapen. En mijn Sunny moest helaas op 35 jarige leeftijd worden ingeslapen omdat hij terugkerende gaten in zijn hoornvlies had, en voor hem een operatie geen optie was.

jillyz199

Berichten: 224
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Stadskanaal, Grünn

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:58

Mijn meisje heeft hersenbloeding gekregen (voor hele verhaal zie profiel). Ze zou volgend jaar 7 worden en dan zou ze ook al 7 jaar bij ons zijn. We hadden der al vanaf 4/5 maanden.

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:12

jillyz199 schreef:
Mijn meisje heeft hersenbloeding gekregen (voor hele verhaal zie profiel). Ze zou volgend jaar 7 worden en dan zou ze ook al 7 jaar bij ons zijn. We hadden der al vanaf 4/5 maanden.


Vreselijk... Ik heb je verhaal gelezen.
Dat je je pony zo moet zien lijkt me echt het ergste wat er is... ;(

jillyz199

Berichten: 224
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Stadskanaal, Grünn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:56

_Michelle__ schreef:
jillyz199 schreef:
Mijn meisje heeft hersenbloeding gekregen (voor hele verhaal zie profiel). Ze zou volgend jaar 7 worden en dan zou ze ook al 7 jaar bij ons zijn. We hadden der al vanaf 4/5 maanden.


Vreselijk... Ik heb je verhaal gelezen.
Dat je je pony zo moet zien lijkt me echt het ergste wat er is... ;(


Het is ook echt niet leuk om te zien ;(.

troelala

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:34

Mijn eerste paard was 15 jaar en had zware artrose aan 4 benen.
Mijn 2de paard is op 6 jarige leeftijd met hko heen gegaan.
Mijn 3de paard heb ik maar 4 maanden gehad,die kreeg een cyste in het straalbeen,was zo snel gegaan dat het niet meer te verhelpen was.

superrizzo

Berichten: 1561
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:38

onze shet is 3 weken geleden ingeslapen hij had een flinke koliek en had met operatie ook maar 20% kans.
op 8 jarige leeftijd.

Rajaniii

Berichten: 808
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:32

een hele vervelende darmkanteling wat zelden voorkomt!
5 dagen nadat ze een super mooi veulentje had geworpen en een trotse mama was, heeft ze liggen rollen en is er een slag in haar darm gekomen.
omdat ze nog wel mestte is de veearts eerst 3x geweest, daarna zijn mijn ouders met veulen en al naar wolvega gebrAcht, helaas was het toen al telaat en hebben we onze grote schat in moeten laten slapen.
dit omdat je gewoon aan het paard moet denken, omdat ze er altijd was voor ons.
daarom waren wij er deze keer voor haar en ze had de pijn niet verdient na al die jaren van plezier!:'(

voor alle mensen die hu paard hebben moeten laten gaan:

"Sometimes, giving up doesn't mean you're weak, It just means that you're strong enough to let go!"

Gekkeellen

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-04-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:42

Yunomi schreef:
Mijn pony had chronische hoefbevangenheid. Dit ging weg, kwam weer terug en zo verder. Op het laatst was het gewoon niet dragelijk meer voor d'r. Na bezoekjes aan de fysio en de indische masseur, wat een tijd hielp maar niet voor altijd dus, kwam het op het laatst zo heftig terug dat we toen hebben besloten haar op 12 jarige leeftijd in te slapen ..
Ik mis d'r nog steeds. :(:)



Mijn pony heeft precies hetzelfde! Zij wordt aankomende maandag ingeslapen ook om deze reden! |(

Olke2004

Berichten: 46
Geregistreerd: 10-03-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:49

ik heb in juli 2007 mijn fries af moeten laten maken, omdat de mok bij hem naar binnen was geslagen. Hij was 9 jaar oud en net zo ver dat ik startkaart kon aanvragen. Doordat de mok niet erg serieus werd genomen door anderen is het een bindweefsel ontsteking geworden en binnen 2 weken was hij kreupel en had heel veel pijn.

Fiokir
Berichten: 270
Geregistreerd: 26-03-08
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:40

ik kwam er 1 maandje geleden achter dat mijn verzorghafje
er niet meer is :n ze was 25 en had haar been gebroken. en ze had nog iets ik verzorgde haar al 2 jaar niet meer maar zag haar nog wel vaak maar opeens stond ze er niet meer de eigenaar kwam ik tegen en die vertelde het mij |( ik mis je (L)reetjee Y;( ik heb het super gehad met jou

Marjo_lein
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:47

myn pony was al heel oud (35 jaar :o ) en had artroze |(
hij is overleden op 11-05-09

NeverForgetYou (L)(L)

Da_Laico

Berichten: 42
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:20

Heb al mijn hele leven pony's gehad, toen ik 16 was overgegaan naar de paarden.
1e paardje (11 jaar) af laten maken aan hoefkatrol en artrose
2e paardje (13 jaar) af laten maken aan koliek, was al eerder geopereerd hieraan, meerdere malen in Utrecht gestaan voor koliek aanvallen, helaas de laatste aanval niet overleefd. We kwamen te laat in Utrecht aan, toen ik daar aankwam was alles al gesprongen van binnen.
3e paardje wilde ik op 5 jarige leeftijd verkopen, bleek na rontgenlogische keuring verbening van het hoefbeen te hebben en hoefkatrol ontsteking, had op dat moment nog nergens last van was ook onzeker wanneer hij er last van zou krijgen. Daar heb ik gelukkig een goed baasje voor gevonden die hem nu rijdt.(klinisch was hij goed).
Voor mij geen paarden meer, ik houd het bij mijn pony's!! Daar heb ik nooit iets mee gehad. Mijn oudste is 15 jaar en heb ik al 13 jaar.

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:53

Ik ben mijn oude verzorgpaard van net drie jaar verloren aan een ernstige koliekaanval die hij niet kon overleven, en hij had zo de wil!
Ik vond het echt verschrikkelijk, en dat vind ik nog steeds. ;(

Mvg, xDarkness.

CARAAA__

Berichten: 281
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Genk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:44

mijn is op 22jarige leeftijd gestorven aan kolieken |(

Jahnita
Berichten: 156
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:07

het is fijn als paarden al ouder worden dan 20 jaar! weet dat ze goed leven hebben gehad en dat het zo heeft mogen zijn om op deze leeftijd te mogen gaan... ik wens iedereen veel sterkte met verlies van hun dierbare.. !

neem ook nog eens een kijkje op mijn nieuwe stukje over berend.. wat al wel weer tijdje geleden is maar er komt niet echt beweging in..

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1194681

AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:14

Mijn paard is vorige week overleden door een ongeluk. Haar benen waren helemaal kapot en de operatie mocht helaas niet meer baten ;(

chamleona
Berichten: 169
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:47

Mijn beste vriendinnetje heeft na een moeilijke periode met haar verzorgpaardje een eigen paardje gekregen.
Het was een mooie 3 jarige ruin.
Het ging hartstikke goed met rijden, echt een team samen.
Toen ze een keer met een vriendin naar het bos ging, ging het mis.
Hij verstapte zich, kon niet meer op zijn rechtbeen staan.
Dierenarts moest erbij komen, en helaas moest hij ter plekke worden ingeslapen.
Was ze eindelijk zo blij met haar eigen paardje, zo gelukkig samen en nu is dat weg.