Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaill87

Berichten: 536
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: ergens in Nl

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 01:19

zo ben ik weer... wou alleen ff mededelen dat ik n ander profiel
heb aangemaakt, dat mense niet gaan denken dat iemand anders
zegt dat ze Casan heeft gekocht..
Ik was namelijk eerst Peppiej ...

=xxx=

7seas
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-08-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:20

Okeeej Haha!

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:35

wij hebben een ex-renpaard op de manege staan die gewoon zen ouwe dagen daar verslijt aan wat toertjes in de piste rijden en buitenritten maken Knipoog

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:21

hey ik lees nu pas dit topicje Bloos
maar ik heb ook een renpaard "althans ze heeft gerend".
maar ze is nu 8 jaar en heb haar al 4 jaar "zover ik weet was ze heel goed (heeft ook prijzen gewonnen) maar, omdat ze blind word aan haar rechter oog vermoeden we dat ze daarom van de baan is gehaald"!
ze komt uit Duitsland en heb helaas geen papieren of een officiele geboortedatum Huilen
maar, we hebben wel een chipnummer dus het is zeker dat ze uit duitsland komt Tong uitsteken
maar ik rij er gewoon dressuur mee en spring er ook mee (ze rent alleen nog te veel in de galop "ze moet nu de achterhand eronder gooien en dat vind ze erg moeilijk en dan probeerd ze eronderuit te komen en dan maakt ze zich erg sterk van voren" maar, dat doet elk paard bijna wel.
ze is verder echt een poeslief en aardig beestje alleen ze kan soms erg raar uit de hoek komen en in de winter is ze gewoon heeeeeeeeel erg fris waardoor ik gewoon wel eens een paar keer vliegles krijg "dat komt omdat ze dan aan het werk moet en dan ook nog een beetje de kolder in haar koppie heeft door de kou" Haha! MAAR DAT HOORT ERBIJ HIHIIHIHI

GROETJESSSS RAVENNAAAAA

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:39

hoe heet ze?

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:58

ze heet nu Ravenna maar haar officiele naam weten we helaas niet alleen zoals ik al meldde haar duitse chipnummer "maar, ik heb al geinformeerd bij een duitser die ook in die bisness zit en die kon haar niet vinden (natuurlijk niet die word gewoon uit de lijst geschrapt alsof ze nooit bestaan heeft) en hij zij dat ik dus maar even naar de duitse rijbond (een registratie voor alle rijpaarden) moest mailen "want, daar moest ze dan wel instaan" maar dat betwijfel ik!!!
wij kennen iemand van stal en die zit ook wel een beetje in die wereld "gaat ook vaak naar duitsland en gokt daar ook vaak en heeft daar ook een paar paarden gekocht enzow", maar die vermoed dat ze niet alleen gerent heeft maar ook heeft gesprongen "dus rennen en springen SORRY KAN FF NIET OP DE NAMEN KOMEN Bloos "
maar ik weet niet of ooit iemand achter haar bloedlijn kan komen "ik heb er veel voor over maar een bloedtest enzow vind ik wel wat te overdreven (dan kan ik net zo goed verder sparen voor een 2e paard of een veulen fokken bij deze merrie).
Ik heb namelijk van wel wat mensen gehoord dat ik hiermee moet fokken omdat het een super mooie volbloed merrie is "dus wie weet komt er nog wel een leuke veulen oooit".

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:18


Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik snap nu eindelijk hoe het moet Haha!

petrahin

Berichten: 204
Geregistreerd: 31-05-04

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:17

slidingpep schreef:
Ik heb met plezier dit onderwerp zitten meelezen. Ik heb in mijn jonge jaren veel Engelse volbloeds gereden voor een eigenaar. Niet op de baan maar 's winters thuis. Heb dus goede herrinneringen hieraan. Het zijn hele fijne en intelligente paarden. En ondanks dat ze op heel jonge leeftijd worden ingereden blijken toch heel veel paarden een respectabele leeftijd te halen Haha! Een discussie die ik op een ander topic heb! Knipoog
Patriesz.... Zowel Solo Native als Man in the Moon heb ik goed gekend. Solo heb ik zelfs wel eens gereden. hele brave hengst. Man in the Moon was ik helemaal gek van. Wat een paard!!
Ik rijdt nu Western op een Quarterhorse. Hij stamt af van de beroemde Man O War en hij ziet eruit als een..............volbloed!!


Geweldig, Ik heb een 11 jarige ruin van Man in The Moon. Ik heb sinds 2000 toen zijn vader dus stierf.
Het blijft een echte volbloed in hart en nieren. Nog nooit heb ik zo'n eigewijs en toch wel tikkeltje dominant ha ha paard gehad.
Kan je nog iets meer vertellen van Man in The Moon. En heb je misschien nog foto's?
Zou helemaal geweldig zijn. Wat ik nml kan vinden van hem zijn oude zwart wit foto's.
Ik heb trouwens wel een foto van mijn paard tijdens een koers via woodenshoe ontvangen. Ben er nog steeds geweldig blij mee.

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:49

slidingpep schreef:
Patriesz.... Zowel Solo Native als Man in the Moon heb ik goed gekend. Solo heb ik zelfs wel eens gereden. hele brave hengst. Man in the Moon was ik helemaal gek van. Wat een paard!!


Super zeg! Heb je toevallig een foto van Solo tijdens een ren? En zoals Petrahin al vraagt toevallig ook van Man in the Moon??

Jackey

Berichten: 12
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:49

Ik heb sinds 4 jaar een engels volbloedje, ze heet Black Player, haar vader komt uit de USA: The Noble Player en haar moeder is een Ierse: Blackeye. (Grootvader heet: Busted) Ze is dus geboren in Ierland en is overgebracht naar Belgie om te racen in Oostende. Blijkbaar heeft ze niet voldaan en is terecht gekomen in het particuliere circuit, uiteindelijk bij ons als ze 11 was.
Wel grappig vind ik, zijn de herkenbare dingen die ik tegenkom hier.
In de winter is ze idd superheet, niet te doen maar echt niet te stuiten is ze dan! Ook dat rusteloze met haar hoofd heeft ze. De ene keer loopt ze als een zonnetje aan de teugel en de keer erna kan ze lopen klieren: op haar bit hangen of helemaal achter de loodlijn of continu haar hoofd gooien....
Maar ze is zoooo lief.
Je moet haar wel met fluwelen handschoentjes aanpakken en haar nooit maar dan ook nooit forceren of wat ruw behandelen want dan is het totaal om zeep en gooit ze haar kont in de krib.
Ze eist respect en samenwerking maar eenmaal dat ze je helemaal vertrouwt gaat ze door het vuur voor je.
Zo een fijngevoelige en intelligente paarden, ik wil niets anders meer.

Tanjake13

Berichten: 363
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Kapellen (België)

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:10

Hej!
Ik heb ook een ex-renpaard gekocht!
Hij heet Two white socks (Twight) en het is een ruintje van 11 jaar.
Zijn vader is uit frankrijk en zijn moeder uit de USA...
Hier fototje:
Afbeelding

Groetjes!
Tanja

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:16

Leuk paard!!
Hij ziet er groot uit...hoe hoog is 'ie??

Jackey

Berichten: 12
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:21

Dit is Player:
Afbeelding

Blackpearls

Berichten: 282
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Winterswijk

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:42

Jep, hier ook!

Hij heet Tainos, is van de baan gehaald omdat hij iets met z'n pezen had. Een grote vos, je ziet spier voor spier bij m liggen. Het is een ongelooflijk knuffelbeest, en als je er op zit, dan heb je echt zó'n nek voor je neus, echt hartstikke breed!

zal kijken of k nog een foto van m kan vinden!

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:55

Ik heb ook een renpaard (ik zeg maar niet "ex" want hij vindt zichzelf nog steeds niet EX-renpaard). Een volbloed Arabier, nu een jaar of 16 (weet niet precies) en ik heb hem vanaf zijn 9e. Hij heeft ongeveer tot zijn 7e of 8e op de baan gelopen met wat grote tussenpozen vanwege blessures.

Hij is nu half omgeschoold tot Parelli paard, gedraagt zich in de bak voorbeeldig, ik rijd hem dan zonder hoofdstel en zonder zadel o.i.d., hij isdan echt superbraaf en doet alles wat je wilt. Maar inhet bos is het nog steeds een ongelooflijk eigenwijs fanatiekelingetje. In stap gaat alles relaxed, maar zodra je gaat draven gaat nog steeds de turbo aan Duivel Duivel Duivel

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 14:15

Echt ontzettend leuk dat zoveel mensen een ex-renpaardje hebben zeg.
Momenteel ben ik bezig(samen met iemand van stal) om mijn paardje te leren springen!!!
Dacht eerst dat het niks werd, want die balkjes zijn wel erg griezelig hihi.
Maar dag2 ging erg goed.(eerst over balkjes en toen de balkjes iets van de grond gezet en ging gewoon super voor de eerste keer)
Ben echt wel een beetje trots op mijn grote bruine maatje!!!
Maar mensen best wel een leuk topic dit he.

Groetjes Tamara en Teica's Boy

Jackey

Berichten: 12
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:26

Nieuwe foto's mèt nieuw vriendinnetje!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 13:48

Hier een paar nieuwe foto's van mijn schatje.

Afbeelding

Afbeelding

Tanjake13

Berichten: 363
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Kapellen (België)

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:38

Miss_Favre schreef:
Leuk paard!!
Hij ziet er groot uit...hoe hoog is 'ie??


Hij is 1.68 hoog..
Valt wel mee, maar ik ben ook maar een klein meisje hoor! Haha!
Daarmee dat hij zo groot lijkt Knipoog

Omarlover85
Berichten: 463
Geregistreerd: 06-10-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:07

Hoi

Mijn paardje is ook een ruintje van duindigt. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en heb hem overgekocht van het nichtje van de eigenaar. Zijn naam is Omar is er iemand die hem misschien kent? Hij heeft tot zijn 6jaar in de koers gelopen en is er nu 9. Afbeelding Zo dit is hij nu. Dus als iemand hem kent mag je het altijd laten weten ook PB. Groetjes saskia en Omar

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:20

hey ff snel een vraagje "hoe rijden jullie je renpaardje terug"???
die van mij probeerd bij het minste of geringste pakketje die ik open trek om haar verder aan het werk te krijgen onder me uit te rennen "ook de galop is ze erg rennerig" nu wel minder als dat het was maar nogsteeds wel rennerig!!
ook heeft ze gewoon geen zin om na te geven "misschien omdat ze gewoon niet wil" ze loopt wel met haar achterhand onder haar lichaam maar nog niet super en ook wel iets over haar rug maar ook niet super "misschien moet ik haar daar meer doorheen werken en dan komt ze vanzelf???
elke keer als ze onder me uit rent dan geef ik een teugelhulp om haar terug te krijgen "ook wil ze moeilijk nageven als ik in de stap naar draf ga maar vanuit draf galop zakt het hoofd wel weer meer".
het buigen vind ze nogsteeds moeilijk "ik heb zelf het idee dat het zo lang duurt" maar mijn ZZ-licht instructrise zegt dat het heel goed gaat en dat ze vooruit gaat (vorig jaar mocht ik niet eens eraan gaan rijden want dan werd mijn paard al kwaad en begon ze te steigeren en te bokken maar nu mag ik er wel aan rijden maar ze is zow slecht voor het been Verdrietig )
mijn instructrise zegt dat het komt omdat ze nu aan het werk moet en dus haar achterhand moet gebruiken en dat ze dan in 1x niet meer thuis is "dan wil ze in 1x niet meer werken" en als ik haar wel erdoorheen krijg dan word ze zo heet en dan kijkt ze alsof iedereen wat misdaan heeft Boos!
ik rij nu wel met spoortjes "van die rechte die wel iets schuin aflopen maar niet zulke hele erge strenge" (net strenger als knopjes).

het is maar snel ff een vraagje hoor als iemand een hele goede oplossing weet a.u.b kom maar op Haha!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:24

mijn paard was gelukkig erg goed opgeleid. toen ik hem kocht had hij nog net ervoor gekoerst. en ik moet zeggen dat de overgang niet eens zo slecht is gegaan. maar ik verwacht ook geen dressuur topper in de bak.

heeft je paard niet ergens last van als hij zo moeilijk na te rijden is?? is de bespiering evenredig, kun je hem goed rechtrijden??

zie je zelf verbetering of alleen je instructrice?

en vraag anders aan de vorige eigenaren hoe ze hem reden. Bij mij erd duidelijk verteld, plaats je handen niet te hoog want dan dnekt hij dat hij mag gaan. werkt goed.

succes ermee.

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:07

gerritje schreef:
mijn paard was gelukkig erg goed opgeleid. toen ik hem kocht had hij nog net ervoor gekoerst. en ik moet zeggen dat de overgang niet eens zo slecht is gegaan. maar ik verwacht ook geen dressuur topper in de bak.

heeft je paard niet ergens last van als hij zo moeilijk na te rijden is?? is de bespiering evenredig, kun je hem goed rechtrijden??

zie je zelf verbetering of alleen je instructrice?

en vraag anders aan de vorige eigenaren hoe ze hem reden. Bij mij erd duidelijk verteld, plaats je handen niet te hoog want dan dnekt hij dat hij mag gaan. werkt goed.

succes ermee.


Haha! Haha! Lips are sealed

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:40

ik plaats mijn handen ook laag want, als ik ze ook maar te hoog doe dan gaat de kop de lucht in ën jha ze moet leren om rond in haar hals te lopen!
ik wil best wel vragen aan de vorige eigenaar hoe die liep maar dat was de renbaan in duitsland" Haha!
ik heb haar via de eigenaar van mijn vorige stal gekocht "toen was ze 4 jaar" en die had hem via een handelaar en die kocht dit paard uit duitsland van de renbaan "helaas zonder papieren dus weet ook niet wie haar ouders zijn" Verdrietig
ze kan goed rechtrichten en ze heeft ook geen last van haar spieren "hebben haar een paar keer aan haar rug laten behandelen maar, ze is helemaal o.k" Haha!
ik heb haar zelf alles aan moeten leren en dat was ook een gestuntel van hier tot gunder "jemig wat heb ik er vaak erg hard naast gelegen en zelfs dat ze dachten nou die valt er zo nog dood af" maarja ZE ZIJN NOG NIET VAN ME AF IK LEEF NOG Haha! Haha! Haha!

er is ook wel verbetering alleen de nageefelijkhei verrekt ze gewoon "ze gaat gewoon ertegenin in plaats van dat ze mee werkt" Bloos
ik had het gister ook gezegt tegen mijn instructrise "ging ze dus nageven maar dan gaat ze dus haar knik in haar hals tegenovergesteld doen" dus als ik haar naar links wou buigen probeerde ze om dan rechts in te knikken dus ik proberen om de druk naar links te krijgen en dan gaat mevrouw heel erg hangen en trekken.
ik ga zo weer rijden in de buitenbak ff kijken of ze nu wat beter mee wil werken...

misschien ligt het er ook aan dat ik haar geen vrije dag heb gegeven "misschien is ze gewoon moe" ook als ik altijd opzadel staat ze daar half te slapen en bij het instappen moet ik haar altijd wakker schudden "en een ander paard van stal die loopt daar lekker met zijn oren naar voren en heel erg wakker te zijn" dat verwacht je dan niet van een volbloed Bloos

maar ik geef straks weer verslag hoe het is gegaan "als ze duf is geef ik haar wel wat extra brokjes en wat extra wortels" dan zal ze snel haar energie terug krijgen