Mijn draver ineens best sloom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Mijn draver ineens best sloom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:41

Hoi,
Ik weet niet of het hier hoort, misschien ook wel bij Medisch, ik weet het niet.
Maar toen ik 2 weken geleden met mijn dravertje aan het rijden was in de bak, spoot de energie eruit. Hij was echt heerlijk fris, liep snel en ruim.
Nu ging ik zondag ook rijden, en hij was veel minder voorwaarts. In draf moest ik hem echt vooruit porren. Ik dacht dat hij misschien een slechte dag had, en liet het maar zo.
Eergister (dinsdag) was hij ineens ook weer zo langzaam... Ik liet hem eens lekker een snelle middengalop lopen, en daarna was het iets beter, maar lang niet als 2 weken terug. balkjes lopen deed hij prima, maar hij had echt geen zin geloof ik..

Wat is dat toch ?

Misschien is het wel gewoon verveling, ik ga nog niet met hem alleen naar buiten, en er is niemand die met me mee kan. Ik rijd dus alleen een paar keer in de week in de bak, de rest van zijn tijd staat hij met een kudde in de wei...

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Mijn draver ineens best sloom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:01

Was hij gewend om naar buiten te gaan ?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:17

kan verveling zijn, maar kan ook door het weer komen. zulk warm weer maakt paarden snel langzaam. misschien heerst er een virusje of verkoudheid

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:10

Oke, dankjullie wel Ik kijk het even aan

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Mijn draver ineens best sloom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:10

Hey, mijn pony's zijn nu inderdaad ook slomer door het weer .

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:09

Wij hebben de paarden die drie dagen dat het echt verschrikkelijk warm was lekker laten staan. Het is dan echt geen doen voor die beestjes.
Dan maar drie dagen achter met training, maar met dat warme weer heeft het gewoon echt geen zin. Dan hebben de beestjes ook geen zin om te lopen.

Boyzone

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:58

Mijn paard kon de verandering van koud naar warm weer goed aan, maar warm naar koud weer is bij hem niet goed gegaan. Stijve spieren en gewoon koud op de huid. (Ondanks zijn regendeken.)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 21:58

oke, dankjewel