De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:58

Hoe rijden ze die koersen onder het zadel??
In verlichte zit??
Door ziiten
of lichtrijden
Ik denk verlichte zit maar weet he tniet zkkr

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:13

Ik ken sharon ^^.
Dat paard heet Wizard Avon

ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:30

Linsey_X schreef:
Hoe rijden ze die koersen onder het zadel??
In verlichte zit??
Door ziiten
of lichtrijden
Ik denk verlichte zit maar weet he tniet zkkr

Het mag beide, ik rijd zelf in verlichte zit maar er zijn ook monté jockeys (dat zijn dus jockeys die in draverijen rijden) die licht rijden.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:36

zo dan moet je wel snel lichtrijden het lijt me best wel moeilijk

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:40

WendyBZ schreef:
Hoe heet wizard verder?


wizard avon

iertje2valen

Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:35

Linsey_X schreef:
zo dan moet je wel snel lichtrijden het lijt me best wel moeilijk


Valt op zich wel mee hoor, als je op het tempo van je paard gaat is het best te doen. Je moet er alleen even aan wennen :D

noukiie92
Berichten: 254
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: neede

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:55

Kent iemand toevallig van jullie Boshoevens King een duitse draver,, 2 jaar geleden is hij gestopt met rennen want hij was te langzaam, heeft iemand van jullie misschien een foto van hem , hij heeft gekoerst van 2005 t/m 2007

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:49

heej,

m'n vriendin rijd een drafer, maar die heeft opreblemen met het van galop terug naar draf,
hebben daar meer mensen last van ??
of weet je hoe je dat maklijker kan laten gaan ??

groetjes marije

noukiie92
Berichten: 254
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: neede

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:23

hiihi doet die van mij ook, na de galop een hele harde draf

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:13

Linsey_X schreef:
WendyBZ schreef:
Hoe heet wizard verder?


wizard avon

patriciabass

Berichten: 4
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:21

Hallo,
Ik heb zelf ook een draver. Het is een franse draver en heeft niet zo heel lang op de baan gelopen.
Hij is nu 4 1/2 jaar oud en wel zadelmak, maar kent verder nog niet zo veel., ook beenhulpen vind hij moeilijk maar gaat wel steeds beter.
Ook heeft hij bij zijn vorige eigenaar bijna een jaar stil gestaan dus is hij lekker stijf.
Hij loopt echt vierkant.
Nu zijn we druk bezig om hem weer lekker rond te laten lopen.
Ook kan hij een beetje springen.
Galop vind hij op de longe eng en moeilijk als hij perongeluk aanspring en hij heeft door wat hij aan het doen is valt hij weer terug in draf.
Ik prijs hem wel altijd met woorden als hij het doet dus ik straf hem er niet voor.
Dan gaan ze oortjes leuk naar voren en kijkt hij echt met zo'n blik van oke het mag ik vind het leuk maar wel eng.
Na het longeren mag hij zich nog even uitleven in de bak en dan gooit hij zijn staart in de lucht en loopt echt in zijn telgang te showen van kijk mij een mooi zijn.
Zijn vader is Independance Day en zijn moeder Istyna de Losier.
Allebei trotteur francais, maar wel met wat amerikaans bloed er in.
De rede dat hij van de baan af is gehaald is dat hij te groot en niet snel genoeg was, hij is namelijk 1.70m.
Heeft iemand misschien nog andere tips hoe ik hem kan laten zien dat hij wel mag galoperen.
Het is een goedzak eerste klas en wat ik hier al vaker heb gehoord heel erg aanhankelijk naar mij knuffel gek noem maar op maar zijn vertrouwen heeft natuurlijk toch een deuk opgelopen.
Wie heeft er tips ik hoor het graag.
Geld om hem op training te zetten heb ik niet hij mag bij mij blijven als recreatie paard wil ook geen wedstrijden met hem rijden.
Alvast bedankt

Patricia

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:29

Niet snel genoeg zijn geloof ik wel, maar te groot :? Frans gefokte Dravers kunnen behoorlijk aan de maat zijn en dan is 1.70 echt geen uitzondering. Het is vaak wel zo dat ze laat klaar zijn om te koersen.
Hoe lang heb je hem?

patriciabass

Berichten: 4
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:33

Ik heb hem nu een maand of 3.
Hij is opzich heel rustig maar kan als hij los loopt ook even flink uit zijn dak gaan maar dat mag hij van mij als hij zijn "werk" heeft gedaan..
Dat over de grote was mij verteld dus pin me daar niet op vast.
Ik zag hem en was meteen verliefd.
Dat er werk in zit vind ik niet erg, maar heb de indruk dat hij het werk in de bak een beetje vervelend vind,
Naar buiten gaan met hem is nog geen optie er ligt best wel een drukke weg naast het pad. Je moet toch een minuut of 10 lopen voor je bij het bos bent en daar geef ik hem nu nog niet het vertrouwen in om dat te gaan doen.
Ik zou ook graag spelletjes met hem willen doen om een beetje af te wisselen met het verplichte rondje lopen, maar hij is soms nog wel een beetje schrikkerig, dus moet nog even kijken wat voor spelletjes ik kan doen met hem.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:38

Qua ideeën voor afwisseling en tips voor het rijden kan je wel hier in het subforum wat topics vinden, er zijn er genoeg over geopend :)

patriciabass

Berichten: 4
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:39

Dank je wel, ik zal eens kijken.
Zoals je ziet zit ik nog niet zolang op bokt, maar ik vind het een geweldige site.
Kijk hier regelmatig rond maar kwam nu de afdeling dravers tegen.

siem103
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:55

Hee hallo

Ik heb thuis ook een draver. het is een prima paard ze word gebruikt voor recreatie ritten dat gaat goed. maar wanneer de herfst aanbreekt krijgt dit paard een omschakeling van gedrag en word ze plotseling heel wild in het hoofd. bijvoorbeeld met het opstappen dan loopt ze tijdens het opstappen er vandoor en ze kan heel monsterlijk reageren. is de winter voorbij dan is het weer een lief paard. weet iemand of dit een draver karakter kan zijn?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:59

Ze kunnen in de winter wel wat frisser in het hoofd zijn ja :+ Als het waait waait het bij die van mij ook in haar hoofd :D Is het een optie om een supplement bij te voeren? Ik voer voor wedstrijden altijd Equinervo, waar magnesium in zit. Daar wordt ze wat minder druk van. Misschien dat dat een optie is :)

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:40

Kent iemand wizard avon ?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:43

Ik ken hem wel van de vorige eigenaar.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:46

Heb je misschien wat info etc?

over pb mag ook

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:45

siem103 schreef:
Hee hallo

Ik heb thuis ook een draver. het is een prima paard ze word gebruikt voor recreatie ritten dat gaat goed. maar wanneer de herfst aanbreekt krijgt dit paard een omschakeling van gedrag en word ze plotseling heel wild in het hoofd. bijvoorbeeld met het opstappen dan loopt ze tijdens het opstappen er vandoor en ze kan heel monsterlijk reageren. is de winter voorbij dan is het weer een lief paard. weet iemand of dit een draver karakter kan zijn?



Of het typisch is aan dravers weet ik niet maar weeromstandigheden kunnen wel invloed hebben op hun karakter etc. Ik ga in zomer altij helpen in Fr waar het lekker warm is :D En het valt op dat as we terug in belgië trainen dat de paarden meer 'stress'(lees: gevoelig voor sommige dinge..) hebben. Omgekeerde zou logischer zijn want in Fr moeten ze presteren terwijl belgië eigenlijk rustperiode is..

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:10

siem103 schreef:
Ik heb thuis ook een draver. het is een prima paard ze word gebruikt voor recreatie ritten dat gaat goed. maar wanneer de herfst aanbreekt krijgt dit paard een omschakeling van gedrag en word ze plotseling heel wild in het hoofd. bijvoorbeeld met het opstappen dan loopt ze tijdens het opstappen er vandoor en ze kan heel monsterlijk reageren. is de winter voorbij dan is het weer een lief paard. weet iemand of dit een draver karakter kan zijn?

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met wel of geen draver, veel paarden zijn frisser in het najaar, de lagere temperaturen liggen ze vaak beter. Krijgt ze verder wel nog evenveel weidegang en werk als in de zomer? Wat krijgt ze te eten, veel krachtvoer (>1kg p/d) of niet? Wordt er in de herfst misschien overgegaan op ander ruwvoer?

siem103
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:16

Nina_rex schreef:
siem103 schreef:
Ik heb thuis ook een draver. het is een prima paard ze word gebruikt voor recreatie ritten dat gaat goed. maar wanneer de herfst aanbreekt krijgt dit paard een omschakeling van gedrag en word ze plotseling heel wild in het hoofd. bijvoorbeeld met het opstappen dan loopt ze tijdens het opstappen er vandoor en ze kan heel monsterlijk reageren. is de winter voorbij dan is het weer een lief paard. weet iemand of dit een draver karakter kan zijn?

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met wel of geen draver, veel paarden zijn frisser in het najaar, de lagere temperaturen liggen ze vaak beter. Krijgt ze verder wel nog evenveel weidegang en werk als in de zomer? Wat krijgt ze te eten, veel krachtvoer (>1kg p/d) of niet? Wordt er in de herfst misschien overgegaan op ander ruwvoer?


ze is momenteel nog in de weide en we voeren haar geen kracht voer
als we haar op stal zetten krijgt ze hooi, omdat het de land nog redelijk droog is en het nog niet beere koud is mag ze nog even op de weide.

dankje voor de reactie ik geloof wel dat het de temperatuur is die een rol in het karakter speelt

iertje2valen

Berichten: 316
Geregistreerd: 14-03-07
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:22

kevinsky schreef:
heej,

m'n vriendin rijd een drafer, maar die heeft opreblemen met het van galop terug naar draf,
hebben daar meer mensen last van ??
of weet je hoe je dat maklijker kan laten gaan ??

groetjes marije


Ten eerste is mijn vraag, kan zei wel fatsoenlijk met hem draven, als ik het over fatsoenlijk heb bedoel ik de arbeidsdraf. Als hij deze al gewoon niet kent, zal hij deze na de galop ook niet gebruiken. Dit moet eerst in orde zijn voordat je aan de draf na de galop kan werken. Anders snapt het diertje er ook niks van

Wat heel erg werkt om hem rustig te krijgen is korte stukken galoperen. 3 tot 4 galop sprongen en dan weer hup arbeidsdraf. Dit herhaal je zo vaak ( niet op 1 dag natuurlijk, er kan wel een maand overheen gaan misschien wel langer.) tot dat hij het door heeft en het ook daadwerkelijk doet, het kan altijd voorkomen dat het een dag niet wil, maar dat heeft iedereen met zijn paard

mell_trix
Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-08
Woonplaats: Den Hoorn ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:18

Een keer in de Lier ging ik kijken naar een harddravers wedstrijd.
Daar ging er een door zijn been het was een gekke breuk, waarschijnlijk zou hij naar de slacht gaan, zijn baasje was erg verdrietig toen ze hoorde dat hij naar de slacht moest, omdat hij waarschijnlijk niet meer kon lopen... |(
Ik ging naar huis en moest huilen, het was niet eens mijn paard en ik moest al huilen, nouja, gelukkig gebeurd het niet zo vaak dat er een paard door zijn been gaat...bij het harddraven. :o