De harddraver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marouscha14
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:27

Ik zelf heb ook een draver, nakomeling van Count of Holland, heeft iemand een foto van deze draver? Ben wel benieuwd hoe zijn papa er uit ziet.

daisjuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 23-11-08
Woonplaats: rotterdam

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:53

zijn er nog mensen met dravers die afstammen van sorya viita???
ze heeft 4 veulens gehad en ik heb er maar 1 kunnen vinden, ben benieuwd wat er van deze dravers geworden is en of ze op mama lijken :d

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:07

Volgens mij stond er op de Unitrotveiling, nog een product.

[edit] ja, Big Money v. Gigant Neo. Ik heb er thuis wel een foto van, zal straks eens voor je kijken.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:05

Afbeelding
Afbeelding

wendytjuuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:47

Ik moest laatst janken op toen k dit op t.v. zag (het is ineens heel wat anders sorry maar wilde het even kwijt): Er was een renwedstrijd en toen de paarden mochten starten kwamen ze allemaal op snelheid, maar 1 van de paarden viel en de ruiter viel er natuurlijk af. het paard stond op en rende de verkeerde kant van de baan op :S :(
toen kwam het: een frontale klap van twee paarden met 60km/uur op elkaar, precies met de hoofden tegen elkaar. Toen heb k echt even gejankt. Wat erg he, en gelukkig leefde de ruiter wel nog die op dat paard zat waar het verkeerd rennende paard tegenaan knalde. De ruiter had iets met de rug maar is uiteindelijk er goed vanaf gekomen (na met spoed op te zijn genomen in het zieknhuis).

Chellyj1993
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:05

Mijn nicht en ik hadden samen een draver nu is hij alleen van mijn nicht
hij heet Kick Alki van de nozem stalling, door kleine peesblessure is die er uit geschopt, hij was eerst echt een drama maar nu net een hond..

daisjuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 23-11-08
Woonplaats: rotterdam

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:45

heeft iemand enig idee hoe ik met N.H Dekker in contact kan komen? zijn naam staat in sorya der paspoort en zou hem graag willen vragen of hij me wat meer over haar verleden kan vertellen

XDangerousX

Berichten: 90
Geregistreerd: 05-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:11

Ik hou zoveel van snelle paarden!
of in dit geval sportpaarden!
ze zijn mooi, sterk en stoer!
gewoon te gek!

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:19

heb ook een draver gehad. Alleen bleef hij vaak bang en onzeker over vele dingen. Met buitenritten enzo. Verder was het een schat en zeker niet moeilijk. Ja met rijden moet je veel geduld hebben, dat ging nog wel eens mis helaas. :o

Maar toch veel plezier van gehad en veel geleerd. Hij is toch verkocht aan mensen waar hij lekker kan grazen met vriendinnetjes.. en wordt bijna nooit gebruikt. (Si gewricht was niet helemaal lekker en scheefheid, zelfs na vele osteopaat behandelingen gekozen om hem niet als fulltime rijpaard te verkopen. Ook omdat ik zelf ooit wedstrijden wilde rijden, was het niet eerlijk om dit met hem te willen doen)

ben wel supertrots dat ik hem superbaasjes heb kunnen geven. Eigenlijk nog vele betere dan ik voor hem kon zijn. Hij is daar echt op zijn plek dan bij een wedstrijdruiter in pre..

sunday
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:17

Ik weet sinds gisteren hoe mijn draver echt heet en zijn afstamming.
Ik heb hem in 2004 gekocht en die mensen hebben toen gezegt dat hij Sunday noemde. Ben die altijd blijven gebruiken die naam.
En van gisteren weet ik dat hij Sandy Boy T.T. noemt.
Het is een zweedse draver. Zijn moeder is een zweedse zijn vader een noor.
Aangezien ik op dat vlak niets ken van de bloedlijnen vraag ik het ff hiere of er mensen zijn die er wat van kennen.
Ik heb zijn pedigree ingegeven op allbreedpedigree: http://www.allbreedpedigree.com/sandy+boy+t+t
dus voor diegene die er wat afkennen, had ik wel graag wat meer geweten

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:48

Is dat niet zielig =?
Dat die paardden kei hard moeten en er gebeuren nog wel eens erge ongelukken!

Lady_Tamzz

Berichten: 937
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: ..

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:11


corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:16

ik heb een super brave draver wel een paard wat ontzettend hard wil werken voor me onder het zadel,
hij loopt ook voor de huifkar dat zeer goed super braaf nergens bang voor,en als hij bang is laat hij zich makelijk erlangs lijden op stem.
ik wil hem eind volgend jaar gaan uitbrengen in de dressuur hij heeft 3 super mooie gangen galop wel vlak maar hij kan het wel.

DaanBanaan
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:04

Wij hebben er ook 1 staan, geweldig dier. Super goed opgevoed.. Jammer dat ze geen papieren heeft en dat we niet weten waar ze vandaan komt!

maris1990
Berichten: 198
Geregistreerd: 06-07-08
Woonplaats: krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:54

ik heb ook een draver :D genaamt YinyYang joe echt een schat van een paard die wel eens in is voor een lolletje :P

daisjuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 23-11-08
Woonplaats: rotterdam

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:15

hey lady tamz wel leuk die foto's , vind het zowiezo wel leuk om te zien hoe mijn paardje haar kindje het maakt:D las dat ze drachtig is wat leuk!!! door wie heb je haar laten dekken??
heb er aan zitten denken om sorya nog een keer te laten dekken maar doe het toch maar niet aangezien haar leeftijd.

daisjuh
Berichten: 79
Geregistreerd: 23-11-08
Woonplaats: rotterdam

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:16

kan eycatcher trouwens ook tolten?? sorya namelijk wel en nog goed en zuiver ook!! ze is een echte vijfganger.

frieselover
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:55

ik heb een super lieve draver(L)
het beste karakter van al mijn paarden!

liesje193
Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:22

ik vind dit echt mooie paarden en wil over een jaartje a 2 jaar ook een eigen draver en deze dan onder het zadel mee rijden en dan miss een keer met die cross wedstrijden mee doen.

sandyQ

Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:37

ik begrijp hier iets niet ..dravers worden gefokt voor de drafsport...rennen zit ze in het bloed...waarom dan als recreatiepaard te gebruiken ...ja als ze afgekeurd zijn voor de drafsport wel ,maar als je een topdraver hebt laat hem dan ook z,n ding uit oefenen
laat een paard waar hij voor gefokt/geschikt is doen <maar dat is mijn persoonlijke mening >

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:45

Je zegt het zelf al: lang niet alle Dravers zijn geschikt om te koersen, al helemaal niet op hoog niveau. Maar dit is niet alleen bij de Dravers zo, maar bij elk ras en elke sport, anders was er geen topsport :D Echt goede Dravers zullen ook echt wel in de koers gebracht worden, maar als je een paard hebt wat tot een bepaald niveau komt maar daar blijft steken (in de drafsport gaan koersen per winsomklasse, op een gegeven moment kom je dan dezelfde paarden tegen), is het, als je toch niet verder komt dan plaatsgeld (t/m 5e plaats) of minder, eerlijker voor het paard om iets anders te gaan doen.
Wanneer ze uitgekoerst zijn betekend het echt niet dat ze niets meer kunnen. Omscholen en wat anders gaan doen is dan een logische stap.

sandyQ

Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:27

WendyBZ schreef:
Je zegt het zelf al: lang niet alle Dravers zijn geschikt om te koersen, al helemaal niet op hoog niveau. Maar dit is niet alleen bij de Dravers zo, maar bij elk ras en elke sport, anders was er geen topsport :D Echt goede Dravers zullen ook echt wel in de koers gebracht worden, maar als je een paard hebt wat tot een bepaald niveau komt maar daar blijft steken (in de drafsport gaan koersen per winsomklasse, op een gegeven moment kom je dan dezelfde paarden tegen), is het, als je toch niet verder komt dan plaatsgeld (t/m 5e plaats) of minder, eerlijker voor het paard om iets anders te gaan doen.
Wanneer ze uitgekoerst zijn betekend het echt niet dat ze niets meer kunnen. Omscholen en wat anders gaan doen is dan een logische stap.



van die uitgekoerste/niet geschikte dravers ben ik het met je eens maar ik bedoelde eigenlijk wat anders

wat ik bedoel is
als je wil springen koop dan een springpaard
als je wil dressuuren koop een dressuur paard
als je western wil koop een westernpaard
en als je lange afstanden wil ,ja dan is een draver geweldig
en als je wil koersen ,ja dan heb je een draver nodig ...dat bedoel ik met
koop een paard voor wat je wil en waar het paard geschikt voor is

nogmaals ...dat is mijn persoonlijke mening <ik hoop niet dat ik iemand hiermee kwets >

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:36

Waarom? Niet iedereen heeft behoefte om sport op een hoog niveau te beoefenen. Je kan ook een hoop voldoening halen uit een keer springen, een fijne bosrit, of juist een goede dressuurproef rijden met een paard wat dat ontzettend moeilijk vindt. Daarbij is lang niet elk paard geschikt om 1 tak van de sport op hoog niveau te oefenen, er zijn nou eenmaal enorm veel mensen die in de basissport rijden.
Je hoeft niet persé een paard te kopen voor wat je wil, je kan ook een paard kopen en kijken wat je er allemaal mee kan bereiken.

Ik wilde graag endurance rijden, maar niet persé hoog niveau, gewoon wat wedstrijden. Ik ben gaan rijden en het viel niet bepaald mee ;) Ik heb elk jaar mijn planning aan moeten passen, maar ik vind dat we het uiteindelijk goed hebben gedaan :) Ik haal mijn voldoening uit wat ik bereik met haar, met mijn paard, wat we samen doen. Ik hoef niet zo nodig een hoog niveau te rijden in 1 sport, ik pak liever vanalles mee (TREC, dressuur). Ik heb mijn paard gekocht omdat ik háár wilde, niet omdat ik iéts wilde. Ik krijg het idee dat jij een paard hebt om het rijden, niet omdat je dat ene paard leuk vindt? Ik heb mijn paard omdat ik haar leuk vind, en als het in de ene sport niet lukt, dan zien we wel waar het schip strand, proberen we eens wat anders. :)

sandyQ

Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:04

daarom zei ik ook dat het mijn persoonlijke mening is ...en als je een paard koopt omdat dat paard je liefde is ,is daar niks mis mee
je kan beter een paard hebben waar je echt van houdt ,dus ook beter voor zorgt > dan een paard waar je geen klik mee hebt
ik heb het geluk van allebei ,ik wou western en een geweldige band met mijn paard ,ze past precies bij mij en ze is de liefde van m,n leven

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: De harddraver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:47

Als dat geen probleem is, waarom is het dan zo raar om een Draver als recreatiepaard te gebruiken?