[volg]Oudere draver heeft nieuw plekje gevonden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:00

Het is echt mogelijk dat mensen het leuk vinden om een oud paard een goed plekje te geven.Niet iedereen gaat voor geld. En niet iedereen ziet een paard als een sporttoestel wat weg moet als hij minder kan.Er zijn heus wel goede mensen met een hart voor dieren. Uiteraard weet ik niet hoe de situatie van ts en haar paard in elkaar zit, en of de mensen die zich gemeld hebben om hem over te nemen betrouwbaar zijn.Maar om nu gelijk van kwade trouw uit te gaan vind ik niet juist.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:06

Die kans is vandaag de dag wel het meest aanwezig. Ik zou het risico niet durven nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:09

anjali schreef:
Het is echt mogelijk dat mensen het leuk vinden om een oud paard een goed plekje te geven.Niet iedereen gaat voor geld. En niet iedereen ziet een paard als een sporttoestel wat weg moet als hij minder kan.Er zijn heus wel goede mensen met een hart voor dieren. Uiteraard weet ik niet hoe de situatie van ts en haar paard in elkaar zit, en of de mensen die zich gemeld hebben om hem over te nemen betrouwbaar zijn.Maar om nu gelijk van kwade trouw uit te gaan vind ik niet juist.

Precies. En misschien hebben deze mensen de paarden aan huis en hebben ze toch voldoende plek/geld. Ik zou dan ook zeggen waarom niet!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:11

brokjes schreef:
anjali schreef:
Het is echt mogelijk dat mensen het leuk vinden om een oud paard een goed plekje te geven.Niet iedereen gaat voor geld. En niet iedereen ziet een paard als een sporttoestel wat weg moet als hij minder kan.Er zijn heus wel goede mensen met een hart voor dieren. Uiteraard weet ik niet hoe de situatie van ts en haar paard in elkaar zit, en of de mensen die zich gemeld hebben om hem over te nemen betrouwbaar zijn.Maar om nu gelijk van kwade trouw uit te gaan vind ik niet juist.

Precies. En misschien hebben deze mensen de paarden aan huis en hebben ze toch voldoende plek/geld. Ik zou dan ook zeggen waarom niet!


Dus je hebt een plekje over, je bent een enorme dierenliefhebber, gaat kijken bij een paard, schrikt (volgens TS) van de conditie en vervolgens haal je het paard een paar dagen later op? Om gezellig bij je eigen paarden te zetten terwijl je niet weet of het paard iets onder de leden heeft.

Ik geloof in ieder geval niet in mensen met een dergelijk hart voor dieren. Ik geloof helaas wel in mensen die ook uit zieke dieren geld proberen te halen.

anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:14

Je kunt geinteresseerden toch natrekken.Zo groot is de paardenwereld niet,je hebt gauw door of het dierenliefhebbers zijn of oplichters.Ook is hetr mogelijk om een symbolisch bedrag ter hoogte van de slachtprijs voor een paard te vragen. Degenen die er iets aan zouden willen verdienen vallen dan meteen af.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:21

Nou laten we lekker niet speculeren over hoe en wat er allemaal fout kan gaan met niet te vertrouwen personen.
Echte dierenliefhebbers bestaan wel degelijk natuurlijk.
En jullie weten niks over de situatie van de persoon die Indy overneemt. Ik vind in ieder geval dat ze een hart van goud heeft.
Ik heb vertrouwen in deze persoon en ook in mijn beoordelingsvermogen.

Ik houd jullie graag op de hoogte van hoe het verloopt. En mocht het toch misgaan, wat ik absoluut niet verwacht. Dan horen jullie het ook en dan mogen jullie allemaal zeggen..... Ik zei het toch...

Maar voor mij hoeft het topic niet te verzanden in praten over negatieve ervaringen.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:08

Het is echt mogelijk dat mensen het leuk vinden om een oud paard een goed plekje te geven.Niet iedereen gaat voor geld. En niet iedereen ziet een paard als een sporttoestel wat weg moet als hij minder kan.Er zijn heus wel goede mensen met een hart voor dieren. Uiteraard weet ik niet hoe de situatie van ts en haar paard in elkaar zit, en of de mensen die zich gemeld hebben om hem over te nemen betrouwbaar zijn.Maar om nu gelijk van kwade trouw uit te gaan vind ik niet juist.
[/quote]
Precies. En misschien hebben deze mensen de paarden aan huis en hebben ze toch voldoende plek/geld. Ik zou dan ook zeggen waarom niet![/quote]

Dus je hebt een plekje over, je bent een enorme dierenliefhebber, gaat kijken bij een paard, schrikt (volgens TS) van de conditie en vervolgens haal je het paard een paar dagen later op? Om gezellig bij je eigen paarden te zetten terwijl je niet weet of het paard iets onder de leden heeft.

Ik geloof in ieder geval niet in mensen met een dergelijk hart voor dieren. Ik geloof helaas wel in mensen die ook uit zieke dieren geld proberen te halen.[/quote]

Niet om mijzelf op te hemelen, maar ik heb afgelopen zondag een 28 jarige pony met artrose opgehaald omdat ik die nog een paar fijne jaren gun.

Beestje heeft jaar in jaar uit kinderen blij gemaakt met ritjes op haar rug.
Ben dan wel bevoordeeld met veel land en stallen aan huis.
Dus het bestaat wel, mensen die zonder winstoogmerk een paard opvangen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:40

chevax schreef:
Ik geloof in ieder geval niet in mensen met een dergelijk hart voor dieren. Ik geloof helaas wel in mensen die ook uit zieke dieren geld proberen te halen.



heftige uitspraak. Dus ik zou dit ook doen omdat ik er alleen geld aan wil verdienen? (nee ik heb dit paardje niet overgenomen, maar in het verleden wel 5 oudjes in een zelfde toestand. Je wordt bedankt dat je er zo over denkt. Wat een nare en walgelijke reactie van je! {:)-:(

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:52

Witchcraft schreef:
chevax schreef:
Ik geloof in ieder geval niet in mensen met een dergelijk hart voor dieren. Ik geloof helaas wel in mensen die ook uit zieke dieren geld proberen te halen.



heftige uitspraak. Dus ik zou dit ook doen omdat ik er alleen geld aan wil verdienen? (nee ik heb dit paardje niet overgenomen, maar in het verleden wel 5 oudjes in een zelfde toestand. Je wordt bedankt dat je er zo over denkt. Wat een nare en walgelijke reactie van je! {:)-:(


Doe eens niet zo drama queen-achtig. Ik geloof inderdaad dat veel mensen veel minder goede bedoelingen hebben met oude paarden dan ze beweren. Bokt staat vol met verhalen. En ja, die groep is helaas in de meerderheid. Kun je nu weer even gewoon doen?

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:58

xSogno schreef:
Zou hem terugnemen, en idd inslapen. Paard weet niet dat het te vroeg is, jij hebt hem al goede jaren gegeven. Beter 26 en een mooi leven dan 27 met een rotjaar als einde.

Ik ben ook echt niet van gezonde paarden inslapen maar waarom zou iemand zo'n paard, waar ze geen emotionele band mee hebben opvangen, kost alleen maar geld, het is gewoon niet realistisch. Kans dat ie verkeerd terecht komt vind ik veel groter.

Mijn paard mag 40 worden bij mij, berijdbaar of niet. Maar je kan ove rhet algemeen niet verwachten van een ander dat ze dat voor jouw paard doen.



Dat dus.

Daarom vind ik het een heel raar iets: oude paarden of paarden die wat mankeren worden weggegeven........Ze blijven duur in onderhoud, dus een ander mag het gaan bekostigen omdat de eigenaar ervanaf wil.........en niet zelf verantwoording neemt.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:58

sorry hoor Chevax maar jij begint idioot te doen dat er 0,0 mensen bestaan met een dergelijk hart voor dieren. En dat dit mij raakt betekent dus dat het geen drama queen achtige dingen zijn, maar dat het dus personen gewoon raakt wat voor onnozels je schrijft. En ik mag dat niet zeggen volgens jou omdat ik dan niet gewoon doe? :evaw:

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:09

Witchcraft schreef:
sorry hoor Chevax maar jij begint idioot te doen dat er 0,0 mensen bestaan met een dergelijk hart voor dieren. En dat dit mij raakt betekent dus dat het geen drama queen achtige dingen zijn, maar dat het dus personen gewoon raakt wat voor onnozels je schrijft. En ik mag dat niet zeggen volgens jou omdat ik dan niet gewoon doe? :evaw:


Och alsjeblieft zeg. Ook ik heb paarden opgevangen en ze vol vertrouwen “gouden huisjes” gegeven. En helaas bleek dat vaker fout dan goed af te lopen. Ik snap werkelijk je probleem niet met dat ik zeg dat ik denk dat er meer mensen zijn die geld proberen te verdienen over de rug van een oud dier dan dat er mensen zijn die het juiste doen. Dat jij dat leest als dat ik jou (onbekende) vanalles verwijt en kwalijk neem, daar kan ik niks mee hoor. Lijkt me goed om niet meer op elkaar te reageren en ook niet het topic te laten ontsporen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:40

chevax schreef:
[quWitchcraft"]
sorry hoor Chevax maar jij begint idioot te doen dat er 0,0 mensen bestaan met een dergelijk hart voor dieren. En dat dit mij raakt betekent dus dat het geen drama queen achtige dingen zijn, maar dat het dus personen gewoon raakt wat voor onnozels je schrijft. En ik mag dat niet zeggen volgens jou omdat ik dan niet gewoon doe? :evaw:


Och alsjeblieft zeg. Ook ik heb paarden opgevangen en ze vol vertrouwen “gouden huisjes” gegeven. En helaas bleek dat vaker fout dan goed af te lopen. Ik snap werkelijk je probleem niet met dat ik zeg dat ik denk dat er meer mensen zijn die geld proberen te verdienen over de rug van een oud dier dan dat er mensen zijn die het juiste doen. Dat jij dat leest als dat ik jou (onbekende) vanalles verwijt en kwalijk neem, daar kan ik niks mee hoor. Lijkt me goed om niet meer op elkaar te reageren en ook niet het topic te laten ontsporen.[/quote]

respecteer een ander zijn gevoel eens.....

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:56

Jammer dat zo veel mensen hier zulke slechte ervaringen lijken te hebben. Het kan goed gaan, er bestaan echt geweldige mensen. Ik heb zelf ook voor een oudere pony gezorgd en ik ken meerdere pony's die niet of nauwelijks meer te rijden zijn die toch goed terecht zijn gekomen. Ik duim voor jullie dat alles gaat zoals gepland en hij snel weer wat opknapt.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:00

Hoop dat je echt een gouden plek hebt gevonden Sure_lee! Niet alle aangeboden plekjes deugen bij voorbaat niet, maar het is gewoon wel dat er vaak gouden bergen worden beloofd en dat er niks van waar blijkt.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:40

ook hier is de eerste gedachte; klinkt te mooi om waar te zijn.

Maar goed; voor nu hoop ik gewoon dat die oude jongen 1 van de geluksvogels is en knapt die lekker op om van zn pensioen te genieten.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 01:29

Fijn dat er al een plekje is gevonden. Ik lees nu niet of je zelf ook was gaan kijken of nog niet?

Mijn merrie was 20 dat ze verwaarloosd was, maar is snel en goed opgeknapt. Ze is nu 25 en wordt gewoon nog gereden en dat is ook wel nodig, ondanks 24/7 buiten. Ze is en blijft een brok energie. We hebben haar vroeger ook gehad, dus kende haar wel.

Wij zoeken een huis met grond en dan zal ze toch moeten verhuizen. Afgelopen jaren is ze ook al een paar keer verhuisd van een andere stal, naar de wei, naar huidige plek 1,5jr terug.

Bij mager moet je echt kijken naar het paard, maar het zegt niet alles. Je zit wel wat rot voor de winter, maar het kan hartstikke goedkomen en veel dravers zijn best sterk en zou die zo nog een rondje mee door het bos kunnen.

Mensen vinden paarden veel te snel oud en schrijven paarden veel te snel op leeftijd af. Je moet naar het geheel kijken en dan ook echt van dichtbij en niet van een verhaaltje. Je ziet het snel zat of een paard weer aan gaat komen, genoeg energie en conditie heeft om lekker rond te lopen nog.

Zat mensen die een gezelschaps paard zoeken en niet zitten te wachten op een lastige eigenaar.

De opvangen zou ik niet snel doen. Ik weet net iets teveel opvangen die zogenaamd paardjes opvangen vanwege leeftijd of blessure, maar ze ondertussen gewoon gebruiken voor lessen, er volop mee rijden, terwijl dat echt niet kan of doorverkopen als een paardje een beetje opknapt. Als ik op dat punt zou komen, laat ik die van ons wel inslapen ja. Dan weet ik dat ze niet slecht terecht komen.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:13

Wat een nare reactie's van mensen die je aangeven dat het allemaal wel eens te mooi kan zijn..

Ik heb zelf bijna 2 jaar terug een mini merrietje erbij genomenen. Paardjes is wellicht nog geen 100euro waard maar heeft me al duizende euro's gekost.

Soms pakt een paardje je al van een foto of ene moment dat je het ziet. Wij hebben haar opgehaald en, zijn haar nu verplicht goed voor haar te zorgen.

Ts, ik hoop dat het paard het treft. Goed kan wennen op zijn nieuwe plek en nog opknapt. Dan kan hij daar hopelijk nog een tijdje genieten.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:19

Misschien contact opnemen met Norma Miedema van Normas universum?

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 08:26

@ superpony, ik ben zelf niet gaan kijken. Met kijken kon ik niks veranderen en hij staat op 2 uur rijden weg voor mij. Heb de tijd om te gaan kijken en daar toch niks kunnen doen, gestoken in het zoeken naar een oplossing.

Het komt nu steeds dichterbij! Vind het mega spannend.
Ik neem ook nog wat dingetjes voor hem mee zoals winter en regendekens die ik nog heb liggen. Gebruik ze toch niet voor mijn paardjes en dan heeft de nieuwe eigenaar wat voorraad om te wisselen.

MarjanB

Berichten: 16456
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:56

Spannend zeg! Heel veel succes met ophalen.

En over verkeerde bedoelingen... ik heb ook ooit een oude grijze magere shet opgehaald op twee uur rijden als gezelschap. De osteopaat erbij en die lachte me nog uit. Dier bleek na alle hulp nog zo fit als een hoentje te zijn :') en ik moest regelmatig rennen omdat ie weer eens de andere kant op vloog.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:11

cariena1973 schreef:
Misschien contact opnemen met Norma Miedema van Normas universum?


Dat is toch wel het allerlaatste advies wat ik zou geven :D
Sorry voor de 'fans', maar van haar zie ik toch regelmatig dingen voorbij komen die niet meer dierwaardig zijn, blijkbaar is alles geoorloofd om dieren te 'redden'.

anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:09

Kinke schreef:
cariena1973 schreef:
Misschien contact opnemen met Norma Miedema van Normas universum?


Dat is toch wel het allerlaatste advies wat ik zou geven :D
Sorry voor de 'fans', maar van haar zie ik toch regelmatig dingen voorbij komen die niet meer dierwaardig zijn, blijkbaar is alles geoorloofd om dieren te 'redden'.

Ik heb deze vrouw opgezocht op Google,en ik vind haar bijzonder interessant.Een beetje zigeunerinnentype .Die hebben vaak speciale gaven.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:13

Kinke schreef:
cariena1973 schreef:
Misschien contact opnemen met Norma Miedema van Normas universum?


Dat is toch wel het allerlaatste advies wat ik zou geven :D
Sorry voor de 'fans', maar van haar zie ik toch regelmatig dingen voorbij komen die niet meer dierwaardig zijn, blijkbaar is alles geoorloofd om dieren te 'redden'.


Nou dat inderdaad maar duizenden mensen die haar geld schenken en steunen.
Hartstikke mooi als je een groot dierenhart hebt maar ik vind het op het randje.

anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Plekje vinden voor oudere draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:30

@mvdbijl:Welk "randje"bedoel je?