[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 13:33

Haha Pandora, dat had jij alvast goed gezien!

Unseen, eens hoor, ze is niet dom. Ze is per ongeluk een halve koudbloed denk ik :') . Hahaha nee. Maar de meeste dravers zijn gewoon wat respectvoller, wat sensibeler en mensgerichter.

Mowie red zichzelf priiima en denkt: wat kom jij doen in mijn leven :')

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 13:46

Ik zal soms ook wat delen over Lily en Mohicaen.



Ik ben in het verleden best open geweest over het beleren van dravers:

[ITP] Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Toen belande ik wel in een Facebookbericht waar ik aan de schandpaal genageld werd :+ . In mijn topic van Gracia staan veel onderzoeken over waarom jong beleren van paarden ( voor de kar! ) naar onze visie goed is en dat uit onderzoek blijkt dat paarden die jonger koersen langer wedstrijden lopen dan late beginners.

Wij zijn echter wel late koersers, wij geloven meer in de tussenweg, dus wel als 2 jarige beleren maar als 2 jarige niet koersen. Als 3 jarige koersen we eigenlijk ook amper. Van alle paarden die we gehad hebben, koerst het meeste vanaf 4 jaar.


Heb je er vragen over: stel ze gerust! Je mag het ook prima met mij oneens zijn, kan ik hebben :) . Maar gelieve mij niet buiten Bokt zwart te maken waar ik niet kan uitleggen wat ik doe en waarom we het doen :) .

Mohicaen is nu een jaar, zij leert nu:vast staan, voetjes geven, mee lopen, afspuiten, niet bang zijn voor verkeer, vrachtwagen op en af.

Hier haar eerste keer smid, inmiddels doet ze dit netjes :') Ze ging van dit, naar kwispelen en slaan de 2 keren daarna. Sindsdien heel veel geoefend en afgelopen week deed ze het prima :+




Lily is 2, haar hebben we in oktober gekocht op een veiling. Zij heeft het afgelopen half jaar alles wat Mowie moest leren geleerd en kan nu voor de kar. Zij staat sinds februari voor de kar.

Zij draaft nu 3 keer per week 5 kilometer recht uit, geen druk, niet hard, alleen maar kilometers maken om het lijf te harden.
Verder pak ik haar 1 a 2 keer in de week om het opvoeden in de hand verder bij te houden. Zoals bijv. Balkjes lopen of commando's voor longeren ( niet echt longeren, daar geloven wij dan weer van dat het niet goed is voor een 2 jarige :D )




ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 14:00

Jullie hebben dan nu bijna al onze paarden gezien.

Op de vorige pagina deelde ik Jinuck nog, die is even oud als Juul maar toont nog geen talent.

En we hebben Lapdance nog, even oud als Lily maar die beleren we niet voorlopig omdat hij niet helemaal oke lijkt. Mogelijk gaat hij ooit weer zo lopen en verschijnt hij toch weer in het topic.



Dus:
Koerspaarden:
Kliko
Ivar
Juul

Jonge paarden:
Lily
Mowie

Deel ik niks van:
Jinuck & Lapdance

Heb ik zelf nog als rijpaard:
Disco

Afbeelding

Heb ik al eens gezegd dat ik dagelijks blij ben dat de Ooievaar mij op de juiste plek heeft laten vallen :o ....

Ps, die roze beugels waren van mijn bijrijder en had ze er niet afgehaald }:0

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:02

ruitje schreef:
Ps, die roze beugels waren van mijn bijrijder en had ze er niet afgehaald }:0


Kom er nou gewoon eerlijk voor uit >;) *\%/*

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:08

WendyBZ schreef:
ruitje schreef:
Ps, die roze beugels waren van mijn bijrijder en had ze er niet afgehaald }:0


Kom er nou gewoon eerlijk voor uit >;) *\%/*

Echt he... <3

Wat een beest joh, mowie.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:09

ik blijf het heerlijk vinden om je topics te volgen en de uitleg erbij waarom jullie doen wat jullie doen. De draverswereld is toch een aparte tak van sport en als je enkel "de verkeerden" tegenkomt, dan heb je toch een heel krom beeld.

Daarnaast, nergens zoveel haat en nijd als in de paardenwereld, dus linksom of rechtsom, je doet het toch nooit goed.

Ik vind Lapdance wel een gaaf dier zeg (hoewel ik nog steeds niet kan wennen aan het wijde lopen ;)..). Je geeft aan dat hij "niet helemaal oke lijkt", vanuit welk oogpunt, als ik vragen mag?

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 20:47

Over die beugels: Van je bokt-vrienden moet je het hebben :') .

Rocamor: Bedankt voor je fijne post. Ik geloof er ook niet in dat wij alles goed doen hoor. Zeker de lijn tussen sport en liefhebberij is zo lastig.

Ik heb in mijn leven meer paarden laten gaan dan menig bokker denk ik :o Het is heel anders ook wanneer je een paard koopt of fokt al met de gedachte dat je hem maar tijdelijk hebt. Zo ben ik opgevoed. Ik weet niet beter dan dat je van elk paard wat leert, samenwerkt, het goede er uit probeert te halen en daarna verantwoordelijk bent voor het vinden van een nieuw huis.

Ik speel eigenlijk altijd Fix You van Coldplay bij het afscheid nemen van een paard. Voor mij staat altijd op 1 dat alles wat ik leer van een paard, dat ik dat meeneem naar de volgende. Met elk paard maak je fouten, ik heb dingen gedaan waar ik nu op terugkijk en denk: Waarom dat?! Maar als je er van leert is het oke denk ik :o

Citaat:
Tears come streaming down your face
When you lose something you cannot replace
oh and tears come streaming down your face
And I

Tears streaming down your face
I promise you I will learn from all my mistakes
oh and the tears streaming down your face
And I

Lights will guide you home 
And ignite your bones 
And I will try to fix you


Over Lapje: Ik stuur je een PB, ik niet alles op Bokt zetten, ben altijd erg open maar soms speelt er even iets waardoor dat niet gaat :)

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:02

Wat beschrijf je dat mooi, hoe je allebei een nieuwe fase in gaat eigenlijk. Al kan ik me er zelf niets bij voorstellen. Hoe kom je aan fijne kopers? Staan ze op een soort marktplaats voor dravers, of gaan ze ook wel naar hun fans op Bokt.. <<)

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 07:18

Wisselt, sommige gaan naar pensionklanten van ons en blijven dus op stal. Anderen via mensen die mij inderdaad PB'en.

Maar het grootste deel gewoon via marktplaats. De moeder van Mowie is zo op een prachtige plek terecht gekomen.

Ik denk dat 70% van de door mij verkochte dravers nog staat bij hun volgende adres en ik heb daar nog contact mee :) .


Voor mij is dat dus heel normaal. Een klein deel is niet geschikt als rijpaard, door gebreken of karakter, dan moet je ook wel eens kiezen voor de dood.

Dat vind ik eigenlijk lastiger :o . Ik weet ook niet, als mijn vader ooit zou stoppen met dravers trainen, of ik er dan zoveel zou nemen. Maar daar hoef ik voorlopig nog niet over na te denken gelukkig :D

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:08

Graag gedaan hoor. Hahah.

En je weet het... mocht het hier zover komen, dan komt die topper bij jou of via jou hier!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:26

ruitje schreef:
Ps, die roze beugels waren van mijn bijrijder en had ze er niet afgehaald }:0

Maar ik zie ook een roze halster en een roze dekje... O:) :D


Wat een portret, die Mowie :') Daar ga je nog plezier aan beleven :=

Ik lees ook altijd graag je topics en kan best geloven dat je blij bent met de plek die de ooievaar uitzocht <3

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:19

Schitterend hoe die Mowie is :') . Lekker een eigen willetje hebben, hou wel van die pretletters.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 16:18

CarinaR schreef:
Graag gedaan hoor. Hahah.

En je weet het... mocht het hier zover komen, dan komt die topper bij jou of via jou hier!


Dat blijft leuk om te horen :D

@Pandora: Busted :') ...Vroeger riep ik altijd: ik ga het nooit overnemen, 0 privacy, altijd aan het werk. Nu denk ik: heerlijk, altijd rommelen op je eigen erf :D

@FriesWytske, ze is best wel leuk, maar soms :')

Gisteren was ik ineens 7 stappen terug met Mowie, ik wilde haar omduwen tussen de kettingen om een achtervoet te pakken( kan ze gewoon) , begint ze me plat te drukken. Des te harder ik duwde, des te harder ze terug duwde. En kwispelen uiteraard... Toen ik losliet viel ze zowat om :+ . Kleine discussie gehad en daarna los gegooid en nog even vast gezet aan de muur....



Of iemand dat touw wat er ook hangt er even af wil halen?



Ergens rond 0.30 loopt Mowie bijna met haar hoofd tegen een betonnen muur aan :D .



Net haalde ik haar kreupel uit de paddock, gelukkig een hoefzweer dus even ingepakt. Dat boeit haar dan weer niks, ze sloopt liever de bezem :+



En nog even Ivar, waarvan ik mij steeds afvroeg hoe zijn box zo nat kwam....



En Kliko, die toont dat luiheid echt in zijn natuur zit :D


Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:41

Neem een draver, zeiden ze. Die zijn zo nuchter, zeiden ze.
Snurk snurk snurk bij die jonkies :D

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:41

Super leuke filmpjes. Ik moest echt lachen om Ivar met z'n waterbak.

Heeft Mowie een ramshoofd? Was me niet eerder opgevallen. Knapperd is ze. En wat een power en energie hebben ze, prachtig hoor.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:50

ruitje schreef:
Ergens rond 0.30 loopt Mowie bijna met haar hoofd tegen een betonnen muur aan :D .

[ Video ]

Misschien wilde ze een poging doen om die ramsneus wat platter te krijgen. :')

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:52

Gave filmpjes. Mis de paarden heel erg. Helemaal geen verzorgpaard meer, in geen tijden bij een fysiek paard in de buurt geweest.
Zou vandaag Wolvega weer van start gaan, zitten er helemaal klaar voor om de livestream te volgen, is het geannuleerd.
De veiligheidsregio had het intern niet op orde. En nu kan het op het laatste moment geen doorgang vinden.
-O-

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:18

Hoi Ruitje,

Doen jullie vandaag ook mee met de koers in Alkmaar?
Is alles goed met de paarden?
Topic is al een hele tijd stil, maar de races zijn weer begonnen! *\o/*

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 13:55

Hola!

De races zijn inderdaad weer begonnen! Afgelopen week heeft Ivar zijn eerste race weer gelopen:



Hij kreeg een koers in het dodenspoor( 1e aan de buitenkant is de rotste plek om te liggen, daarom heet dat zo) en had een lekke band. Je ziet op het laatst dat hij compleet verzuurd. Door een lekke band gaat je sulky scheef aan een paard trekken, dat is niet erg prettig voor je paard.

We zijn vooral blij dat hij rustig was, is voor ons het belangrijkste. De vorm moet weer even komen ook na zo'n lange tijd niet koersen.

Een update betreft Kliko:
Die kwam een maand geleden met een iets opgelopen pees uit de training. We hebben daarom besloten om te stoppen, we moesten bij hem toch al de hele trukendoos erbij houden om kans te maken in de koers, als hij dan ook nog niet 100% is heeft het geen nut. Het was nu een kleine blessure, waardoor hij ook nog gewoon door het leven kon als rijpaard. Dus we hebben hem gegeven aan het meisje van 13 wat hem 2 keer in de week reed en hij heeft nu een luizenleven :')

Jinuck, die ik eerder benoemde in dit topic als talentloos, staat op dit moment te koop. Hij is nu 4 en heeft echt het karakter en de snelheid niet, dus die gaat ook weg als rijpaard.

Dus zo gaat dat in een paar jaar helaas :o . Vind dat soms lastig, alhoewel ik het weet als ze op stal komen.

Nu nog Ivar en Juul als koerspaarden. Verder dan nog de jonge paarden, waar we nu veel mee bezig zijn. Die combi is wel leuk.

Lily is net geopereerd aan OCD, al onze jonge paarden laten we daar preventief op checken.

En ik krijg wel steeds meer lol in Mowie, het is een draak van een merrie, als je niet oplet loopt ze je plat in het land of drukt ze je plat als je haar om wil duwen. ' Hoezo IK moet opzij? Ga JIJ maar opzij' . Maar het stoere karakter heeft soms ook zo zijn voordelen:


Mowies eerste kennismaking met een bal. Mijn favo moment is op 2.40: ' Jaaaaa, ik ga 'm pakken :+ '



Hier had ik haar aan een los lijntje op 10 meter van een rookmachine staan, er vanuitgaande dat ze hem zou peren maar wat doet Mowie:



' Ja HALLO, wat is DAT en kan ik in? ' :')
Laatst bijgewerkt door ruitje op 05-07-20 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:58

Wat een dapper paard! Je zou bijna denken dat je haar voor de politie aan het opleiden bent :)

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:57

Wat een veranderingen!
Dat meisje zal vast heel blij zijn met Kliko.
Gelukkig liep het goed af met de lekke band, oef! Dat wil je niet in een race.

Gister avond het topic nog doorgelezen, wel leerzaam ook qua inschatten welk paard meeste kans heeft om te winnen.
Snelste tijd speelt mee, huidige vorm, ijzers, startpositie, welke baan het is enz enz.
Erg leuk om in te verdiepen vind ik.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:26

Gisteren zo’n mooie draver gezien in Wolvega bij de selectieproeven!
Ace Gio Gar heet ie.
Heel groot, mooie vos.
Zover ik kan vinden op Google staat hij op een stal in Callantsoog.
Hij werd derde.

Alles goed met iedereen verder? Er is op bokt weinig leven rond de drafsport. Dat is wel jammer op zich, waarom zijn de springsport en dressuur zo populair en de drafsport niet?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:40

Ik had de vorige post gemist :oo

Gelukkig is het goed afgelopen met die lekke band.

Staat Kliko nog bij jullie op stal ? Wat zal dat meisje blij zijn met 'm !

Die Mowie vindt jouw spelletjes dus gewoon niet spannend. Verzin maar snel wat anders }>

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [Volg] Koersdravers: Wij draven 2020 in vanaf pag 12!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:49

Ai ik had het vorige bericht ook gemist. Merkt en pikeur niet dat de band lek is en is het niet gevaarlijk voor het paard en de pikeur bij die snelheden?

Mowie is al een stuk dapperder dan mijn knol _O-

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:19

Marigold schreef:
Ace Gio Gar heet ie.
Heel groot, mooie vos.
Zover ik kan vinden op Google staat hij op een stal in Callantsoog.
Hij werd derde.


Trainer is Jeroen Engwerda, dus dan staat hij in Biddinghuizen.