draver kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:10

Afbeelding

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:10

Dat is een knapperd! Is hij van Incredible Crafts?

heidi73

Berichten: 140
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:11

barbar schreef:
Heidi probeert me te overtuigen, die slaat af en toe een beetje door _O-

Dat valt toch best mee??? :D

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:13

Ja hoor heidi, ik vind je best lief

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:14

MelissaYM schreef:
Dat is een knapperd! Is hij van Incredible Crafts?

Ja volgens mij wel, een van de laatste heb ik begrepen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:15

barbar schreef:
Maar als het gaat gebeuren laat ik het je weten



OK, ik leg alvast een verzaling spandoeken aan. :Y) (of toch maar niet, de paardensport doet het al zo goed in bepaalde statistieken)

Maar, je hebt echt wel een zeer goede smaak. Is hij al onder de man?

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:17

Daar zijn ze mee bezig

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:18

Wij hebben wel erg veel gemeen

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:20

barbar schreef:
MelissaYM schreef:
Dat is een knapperd! Is hij van Incredible Crafts?

Ja volgens mij wel, een van de laatste heb ik begrepen?


Dat zou goed kunnen kloppen ja. Nakomelingen waren vaak goede paarden :j
Ik heb een tijdje een zoon van hem gereden, lekkerste paard wat ik ooit onder mn kont gehad heb!

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:24

Hij is leuk!

Als jij de tijd en de kennis hebt om hem veel te leren en hij wordt goedgekeurd en je voelt ergens een klik lijkt het een prima paard!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:24

Ik kan niet wachten om nog een keer te gaan kijken, maar moet geduld hebben

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:26

Hoe gaat dat keuren eigenlijk? Hij staat niet bepaald bij mij om de hoek, mijn eigen DA daar naar toe sturen gaat hem niet worden maar DA's daar ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:27

barbar schreef:
Wij hebben wel erg veel gemeen


Jij en ik of jij en het paard? :Y)

Om eerlijk te zijn, moest ik nu niet als een blok gevallen zijn voor de Rocky, zou dit type paard me zeker en vast ook enorm aanspreken. Tuurlijk kan je vanop een foto weinig zeggen, maar hij heeft wel een uistraling die me enorm aanspreekt. Op foto lijkt hij vurig, maar als je dan die standfoto ziet, dan zit er ook iets enorms zachtmoedig in zijn blik. Het zou me niet verbazen als hij zich gaat ontwikkelen tot een grote knuffelkont die graag voor zijn baas wil werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:29

barbar schreef:
Hoe gaat dat keuren eigenlijk? Hij staat niet bepaald bij mij om de hoek, mijn eigen DA daar naar toe sturen gaat hem niet worden maar DA's daar ken ik niet.


Zit daar een kliniek in de buurt die op verplaatsing gaan keuren? Ik heb geluk met het veulen dat ik op het oog heb, beest was eigenlijk verkocht en is toen gekeurd en toen is de verkoop afgesprongen. Ik zou anders met hetzelfde probleem zitten.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:32

Edith vertelde dat daar een DA in de buurt zit die voor 80euro keurt.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 23:33

SandraVerl schreef:
barbar schreef:
Wij hebben wel erg veel gemeen


Jij en ik of jij en het paard? :Y)

Om eerlijk te zijn, moest ik nu niet als een blok gevallen zijn voor de Rocky, zou dit type paard me zeker en vast ook enorm aanspreken. Tuurlijk kan je vanop een foto weinig zeggen, maar hij heeft wel een uistraling die me enorm aanspreekt. Op foto lijkt hij vurig, maar als je dan die standfoto ziet, dan zit er ook iets enorms zachtmoedig in zijn blik. Het zou me niet verbazen als hij zich gaat ontwikkelen tot een grote knuffelkont die graag voor zijn baas wil werken.

Hahaha, jij en ik natuurlijk

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:39

Je zou kunnen kijken naar praktijken in de buurt. Wil je alleen klinisch laten keuren of eventueel ook foto's?

Praktijk VCHN in Slootdorp staat volgens mij wel goed bekend voor paarden. Is ook niet heel ver bij hun vandaan.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:50

heidi73 schreef:
Leuk je hier te treffen, Rox! Hoe is het met je voet? Als het een draver wordt voor Bar, sleep ik haar mee de endurance in


Mn voet gaat al iets beter gelukkig *\o/*

Enne helemaal top om haar dan kennis te laten maken met de endurance, mocht ik ze ergens mee kunnen helpen, Let me know :D

Ow en heel mooi paard om te zien, en die voeten vind ik erg meevallen vanaf de foto's in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:13

barbar schreef:
Wij hebben wel erg veel gemeen


Jij en ik of jij en het paard? :Y)

Om eerlijk te zijn, moest ik nu niet als een blok gevallen zijn voor de Rocky, zou dit type paard me zeker en vast ook enorm aanspreken. Tuurlijk kan je vanop een foto weinig zeggen, maar hij heeft wel een uistraling die me enorm aanspreekt. Op foto lijkt hij vurig, maar als je dan die standfoto ziet, dan zit er ook iets enorms zachtmoedig in zijn blik. Het zou me niet verbazen als hij zich gaat ontwikkelen tot een grote knuffelkont die graag voor zijn baas wil werken.[/quote]
Hahaha, jij en ik natuurlijk[/quote]

Zit hier al een half uur naar de "vind ik leuk" knop te zoeken.

Jammer dat die stal niet dichtbij Amsterdam ligt. Ik heb in die buurt volgende week donderdag een les geboekt op een gangenpaard en ik had je met plezier komen oppikken. Volgens mijn routeplanner ligt de stal waar jij geweest bent 50 km verder. Ik heb tussen 12 en 1 afgesproken om te rijden en zou daar ten laatste om 15u terug weg zijn. Moest je iets in gedachten hebben dat je dan intussentijd kan doen, wil ik je wel oppikken en je nadien naar die draverstal voeren. Ik heb toch verlof. Ik vertrek vanuit Zonhoven, moest ik in je buurt passeren, dan pik ik je met plezier onderweg op.

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 06:35

Ik loop al een halfjaar te tobben om mijn oude bijrijdpaard te kopen, ook een draver..

Ik heb al een paard, ik heb geen behoefte aan een 2e paard, maar wel aan hem, ik mis hem.

Dit topic heeft mij toch wel de laatste schop onder mijn kont gegeven en ik heb gisteren de huidige eigenaar opgebeld en een bod gegaan! *spannend, vandaag hoor ik meer*

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:01

Wat een leuk paard!

De mijne komt ook bij Westfriesedijk vandaan :) ze was 3 en ze hebben er een paar keer opgezeten voor ik haar ophaalde. Inmiddels is ze 5 en heb ik er echt een fantastisch paard aan. Iedereen staat er nog van te kijken hoe braaf ze is, vooral ook buiten.

Die van mij stond ook niet heel top op de voeten toen ik ging kijken, heel lang vooral. Voor ik haar ophaalde was ze daar al bekapt en mijn eigen smid kon er vrij makkelijk nog wat op corrigeren en ze stond goed.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:27

Top adres!
Ik heb daar ook mijn draver vandaan.
Inmiddels heb ik deze verkocht, maar heb er altijd een heerlijk paard aan gehad!

Ze zijn daar ontzettend eerlijk. Ik heb aangegeven wat voor een ruiter ik was (onzeker) en toen zei ze ook eerlijk dat ze er dan maar 1 had die geschikt zou zijn. En dat was hij <3. Helaas door omstandigheden heb ik hem moeten verkopen.

Succes met je beslissing!

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:31

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over die hoeven, met goede bekappingen komt dat dik in orde.
Ik zou het niet koersen juist als voordeel zien. Paard van mijn vriendin heeft wel gekoerst en heeft daardoor ook artrose in 1 van zijn achterbenen.

Verder die entingen... Dat is toch niet perse noodzaak? En is ook abso,uit niet verplicht. Betekend niet dat het paard ziek is oid.

En wbt keuring zou ik ook kiezen voor röntgenologische keuring om zeker te weten dat paard geen artrose heeft (in te erge mate of dat dit de prijs veranderd). Ik zou zelf het paard niet laten keuren door een DA die door de handelsstal wordt aangeraden. Misschien gewoon even googlen op dierenartsen in due buurt?

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:04

Zelf 2 dravers bij Edith vandaan en er jaren gestaan als pensionklant. Topmens met een gouden hart. Gaat echt voor een geschikte match. En als het niet klikt neemt ze de paarden inderdaad weer terug.
Er zijn veel mensen die kopen zonder dat ze echt weten wat ze kopen. Dravers zijn lekker goedkoop, maar niet altijd beginnerspaardjes. Niet iedereen luistert altijd naar Edith haar advies. Dus als ze dan met 2 maanden het dravertje terug komen brengen, vind ik dat alleen maar ten goede voor het paard.

Er komen natuurlijk ook wel eens 1 of 2 minder goede verhalen voorbij. Maar die vind je van elke stal wel.
Edith stopt a haar energie in de paarden. Doet naast het dressuurmatig trainen ook regelmatig een beginnersklasse endurance of een springwedstrijdje met ze. Gaan echt op zoek naar wat de paarden zelf leuk vinden om te doen.

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:10

Mijn paard heeft ook een aantal jaren gekoerst en geen artrose te vinden toen ze 14 jaar was. Het kan natuurlijk, maar het zegt niet veel. Ik vind een voordeel van wel gekoerst dat de paarden al veel hebben meegemaakt en kennen.

Leuke Amerikaan hoor! Als je zelf de ervaring hebt om hem te beleren / om te scholen zou ik hem bij een onafhankelijke dierenarts laten keuren. Dus niet bij de kliniek van de handelsstal. Even op zoek gaan dus. ;) Als je wel de endurance in wilt, zou ik niet alleen klinisch, maar ook röntgenologisch laten keuren. Dan weet je zeker dat je een gezond paard voor de sport hebt.

Toen ik stageliep bij een handelsstal zijn wij met het paard op de trailer naar een kliniek van de koper gereden. Paard is daar gekeurd en na goedkeuring zette koper het paard op de trailer, bij afkeuring zouden wij het paard weer meenemen. Bij afkeuring zijn de kosten doorgaans voor de verkopende partij, maak daar ook even duidelijke afspraken over!