draver loopt erg houterig en is er wild wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:08

DJHORSE schreef:
ruitje schreef:
Waar komt je paard vandaan? Is hij wel correct ingereden/ omgeschoold? Als je ze niet leert hoe ze moetn buigen en verzamelen blijven ze lopem zoals ze al jaren doen :)


Ja ze kan nog niet aan de teugel lopen maar ik ben het elke keer weer aan het oefenen. Ik dacht zelf aan een slof.


Aan de teugel lopen is nog helemaal niet aan de orde. Een paard wat stijf is en zijn lichaam niet kan gebruiken kan dat ook niet.
Eerst zorgen dat je paard soepel wordt, ontspannen over de rug loopt en dan pas kan die nageeflijk worden. Een slof is daar niet het juiste hulpmiddel voor.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:08

Buigen hoeft niet zo zeer aan de teugel lopen te zijn.

Maar is ze door mensen met verstand van dravers beleerd?
Hoe heet je paardje?

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: draver loopt erg houterig en is er wild wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:31

Ik sluit me aan bij nuscaniels. EN gezien je reacties mis je zelf de kennis en ervaring om dit zelf te kunnen oplossen. Dat is niet erg, maar zoek een instructeur (liefst een met draver kennis), en ga samen aan de slag. Een slof is hier zeker geen oplossing....Welke regio zit je? ZItten hoop draver liefhebbers/kenners hier op Bokt die vast wel goede instructie weten in jouw buurt of zelf kunnen helpen :)

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: draver loopt erg houterig en is er wild wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:34

Zoals eerder gevraagd: is ze gekeurd? Zonee, laat een DA eens kijken, of een ostheopaat. Vervolgens met begeleiding gaan rijden, dus op zoek naar een goede instructeur. Er van uitgaande dat de DA/ostheo geweest is, en zadel past en tandarts geweest is :j

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:38

ruitje schreef:
Waar komt je paard vandaan? Is hij wel correct ingereden/ omgeschoold? Als je ze niet leert hoe ze moetn buigen en verzamelen blijven ze lopem zoals ze al jaren doen :)


Ja ze kan nog niet aan de teugel lopen maar ik ben het elke keer weer aan het oefenen. Ik dacht zelf aan een slof.[/quote]

Aan de teugel lopen is nog helemaal niet aan de orde. Een paard wat stijf is en zijn lichaam niet kan gebruiken kan dat ook niet.
Eerst zorgen dat je paard soepel wordt, ontspannen over de rug loopt en dan pas kan die nageeflijk worden. Een slof is daar niet het juiste hulpmiddel voor.[/quote]




dan begin je eerst eens aan de longe,de laatste paar minuten heel lichtjes bijzetten.Dat doe je steeds ietsje langer.Zo worden de rugspieren getrained en treedt er geen verzuring op.
Je kunt dit eigelijk niet van dit soort paarden vragen met ook nog een ruiter erop.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:35

Als er geen medische problemen zijn zou ik investeren in goede les. Als je in de regio Drenthe woont weet ik wel een hele goede instructeur die zelf ook dravers heeft gereden en er nu nog veel mee werkt. Mijn zoon heeft springles van hem.