Prijsklasse Dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:12

Ik heb zelf eerst een uur uitleg gegeven over het ras en hoe ik vind dat omscholen moet, kan ik wat in doorschieten soms :')

Vind het in ieder geval leuk om een fan van het ras erbij te hebben maar ze moet van mij eerst nog bij andere paarden gaan kijken. Hij is toch nog niet te koop( ik verkoop pas als ze omgeschoold zijn) dus TS heeft alle tijd :) . TS kan enorm netjes rijden( mijn complimenten!) maar mag soms iets duidelijker zijn in wat ze wil. Het paard waar ze op zat word daar niet warm of koud van, die gaat gewoon gras staan eten van de bakrand als je niet weet wat je wil( dan verzint hij wel wat :') )
TS is ook zeker wel een draverpersoon, was heel veel positief aan het belonen en reed met weinig druk.
Was voor mij genieten om te zien hoe ze samen wegreden :) .

Qua dierenarts, als het voor een paard van ons is: Wij zijn zelf al jaren klant bij Bodegraven, ik meld dat altijd, dan kun je zelf kiezen of je er liever een hebt die niet 'ons' beter kent dan 'jullie' .

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 11:29

We vonden het hartstikke leuk hoor! Het ras heeft er inderdaad een fan bij O:) Instructrice geeft groen licht en komt waarschijnlijk ook een keer kijken :D

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:29

Top TS! Wat leuk te lezen dat je zo enthousiast bent en goede ervaring hebt opgedaan bij Ruitje. Neem inderdaad de tijd voor het zoeken van het juiste paardje. Je zoekt een vriend uit voor vele jaren dus wederzijdse klik is heel belangrijk!

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:31

Spannend hoor. Hartstikke leuk.
(Val in de herhaling, haha)

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:15

Wat fijn TS! Als ik het zo hoor van Ruitje dan is het wel een match. Goed om te horen. Ook fijn dat je een draver wilt kopen die al goed omgeschoold is ipv een groene :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 17:27

Eigenlijk hoef ik al niet meer verder te zoeken denk ik :D Maar het lijkt me alsnog verstandig om nog bij wat andere paarden te gaan kijken. Voor morgen staan er 2 op de agenda :))

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:40

En hoe gaat het hier verder?

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 08:04

Patt schreef:
En hoe gaat het hier verder?

Ik ben bij een aantal andere paarden gaan kijken en had wel gelijk door welke 'potentie' had en welke niet. Zaterdag ga ik nog bij een kwpn kijken en zondag bij een andere kwpn die ik al een keer bezichtigd heb. Had er wel een erg goede klik mee :) Leuk dat je het vraagt!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 17:57

Er zijn inmiddels 2 paarden waarmee ik enorm goed kan opschieten. Beide kwpn'ers. De een kan helaas (nog) niet naar buiten, wat ik wel graag zou willen. Dat is mijn enige minpuntje daarbij, maar verkeersmak (laten) maken is natuurlijk een optie! De andere is gewoonweg perfect, echt een schat van een beest. Er waren wel andere geïnteresseerden.

Julu72
Berichten: 261
Geregistreerd: 19-08-12
Woonplaats: Overdinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:49

guusje_h schreef:
Er zijn inmiddels 2 paarden waarmee ik enorm goed kan opschieten. Beide kwpn'ers. De een kan helaas (nog) niet naar buiten, wat ik wel graag zou willen. Dat is mijn enige minpuntje daarbij, maar verkeersmak (laten) maken is natuurlijk een optie! De andere is gewoonweg perfect, echt een schat van een beest. Er waren wel andere geïnteresseerden.


En als je die paarden vergelijkt met die draver bij Ruitje? Zo'n draver is qua verkeer al veel gewend (ik heb er ook een en die vindt alleen van die -zéér gevaarlijke, stilstaande- bankjes langs een fietspad spannend en kijkt er dan naar, maar doet verder niets behalve snuiven ;-) )

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:04

Ik denk dat Guusje prima bij een draver zou passen maar dat ze het goed gedaan heeft door niet naar een ras te kijken. Nu komt ze uit bij een specifiek paard waar ze wel of niet een klik mee heeft :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 20:08

Julu72 schreef:
guusje_h schreef:
Er zijn inmiddels 2 paarden waarmee ik enorm goed kan opschieten. Beide kwpn'ers. De een kan helaas (nog) niet naar buiten, wat ik wel graag zou willen. Dat is mijn enige minpuntje daarbij, maar verkeersmak (laten) maken is natuurlijk een optie! De andere is gewoonweg perfect, echt een schat van een beest. Er waren wel andere geïnteresseerden.


En als je die paarden vergelijkt met die draver bij Ruitje? Zo'n draver is qua verkeer al veel gewend (ik heb er ook een en die vindt alleen van die -zéér gevaarlijke, stilstaande- bankjes langs een fietspad spannend en kijkt er dan naar, maar doet verder niets behalve snuiven ;-) )

_O- Bankjes zijn ook ongelooflijk eng! Pasha van Ruitje vind ik nog steeds helemaal geweldig, en de klik was er gelijk. Alleen denk ik zelf dat ik niet genoeg ervaring heb om hem verder nog echt dingen te kunnen leren... Een vriendin van mij is ook op zoek naar een paard. Liet haar een foto zien van Pasha en het was duidelijk dat ik niet de enige was die spontaan verliefd werd op dat koppie ;)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 20:09

ruitje schreef:
Ik denk dat Guusje prima bij een draver zou passen maar dat ze het goed gedaan heeft door niet naar een ras te kijken. Nu komt ze uit bij een specifiek paard waar ze wel of niet een klik mee heeft :)

Ras maakt me inderdaad niet zo veel uit, al moet ik zeggen dat ik inmiddels wel een zwak heb ontwikkeld voor dravers := Ach, als de klik er maar is is het allemaal goed :D

Julu72
Berichten: 261
Geregistreerd: 19-08-12
Woonplaats: Overdinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:55

guusje_h schreef:
_O- Bankjes zijn ook ongelooflijk eng! Pasha van Ruitje vind ik nog steeds helemaal geweldig, en de klik was er gelijk. Alleen denk ik zelf dat ik niet genoeg ervaring heb om hem verder nog echt dingen te kunnen leren... Een vriendin van mij is ook op zoek naar een paard. Liet haar een foto zien van Pasha en het was duidelijk dat ik niet de enige was die spontaan verliefd werd op dat koppie ;)


Met goede begeleiding kom je heel ver hoor. Mijn draver had ook nog maar 4x iemand op zijn rug gehad. En ik zal vast niet zo snel vooruitgang kweken als een pro, maar samen genieten en van elkaar leren vind ik helemaal geweldig. En ze hebben super karakters: geen kwaad in de zin en megagevoelig. Je leert heel veel van ze doordat ze zo gevoelig zijn en je dus super spiegelen. Je leert, in mijn ogen tenminste, dat je bij wijze van spreken alleen maar hoeft te denken aan iets en ze doen het al. Je hebt dus maar minimale hulpen nodig. Verder leren ze enorm snel en is dat gelijk ook een dingetje om rekening mee te houden (en kun je vaak ook wel om lachen): de mijne heeft wat moeite met galop en bij een oefening in draf (kleine cirkels linksom) had instructrice gezegd áls hij aanspringt in galop, ga dan maar door (goeie oefening voor hem!). Wat doet meneer nu bij die betreffende oefening... aanspringen in galop! Standaard als ik linksom kleine cirkels wil draven...

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 12:10

Nou... Ik denk dat het droompaardje gevonden is *\o/*

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:11

En en en

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:11

Geen draver denk ik :') , maakt de topictitel wel leuk!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 12:19

Hahaha, ik heb al besloten dat ik als 2e paard een draver wil, niks anders :o :=
Een 9-jarige Ovidius x Calvados ruin van 1,72. Ik mag maandag bij een springles komen kijken van hem en de huidige eigenaar. Gaat regelmatig mee het bos in, ook door het verkeer in en vind dat ook helemaal geweldig. Kortom precies wat ik zoek! Kon ook ontzettend om hem lachen, hij trok echt een geweldig gezicht toen de eigenaar met een bak biks aan kwam _O- Ontzettend braaf beestje is het, net een iets ervarenere versie van Pasha (van ruitje) ;) Ook net zo'n heerlijke kroelkip die nergens van op kijkt. :D

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:22

Fijn! Laat je m n x zien hier als ie van jou is.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 12:23

doe ik! :) kan nu al niet wachten om een ITP te openen :D

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:37

Leuk! Gefeliciteerd!

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:56

Gefeliciteerd!! Klinkt als een perfect maatje. Ben benieuwd naar je topic

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:14

Leuk dat je je paardje gevonden hebt! Als er bij mij een 2e komt wordt het sowieso een merrie (wil graag keer veulentje fokken). Ras weet ik nog niet. Maar is iets voor over jaar of 10 pas haha

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Prijsklasse Dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 17:22

Dank jullie wel! :D Morgen of volgende week staat hij er nog niet hoor, eerst nog keuren, bij de springles kijken en hem langs de weg uittesten en dan kijken of ik hem nog steeds zo geweldig vind ;) Topic duurt dus helaas nog wel even.
Een veulentje fokken lijkt mij ook echt prachtig! :))

Ohja, het enige wat ik niet wou, was een haflinger, fjord of een 'saaie' bruine. En ja hoor, wat is het (waarschijnlijk) geworden: een bruine :')

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:02

Nou, ik kom net terug van die springles. Eigenaar is er voor de eerste keer in de 6 jaar dat ze hem heeft afgevallen, nouja ze viel iet echt, maar gelukkig landde ze op haar benen en stond paardlief heel rustig stil toen ze er naast stond. Ondanks dat: ik was echt onder de indruk, wat een geweldig paard! <3 De sprongen die hij maakte waren erg mooi een hoog. Hij vond het ook ontzettend leuk om te doen, en dat was weer heeeeel aandoenlijk om te zien :D Hij was dan wel heel enthousiast, hij hield zich heel rustig en was nog goed onder controle te houden. Mocht aan het eind op hem uitstappen (in mijn niet-paardrijkleren aka een totaal niet meerekkende spijkerbroek, een leren jackje en nikes :') ) en het voelde alsof er nooit een dag is geweest dat ik er niet op gezeten heb...