Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:15

Heimdallr schreef:
Maar dan vraag ik mij eigenlijk af: Als ik bijvoorbeeld nog een paard koop en dit toevallig ook een draver is... gaan mensen dan niet denken dat je een draver neemt puur omdat ze "goedkoop" of goedkoper zijn dan andere rassen?


Niemand heeft dat ooit tegen me durven zeggen, maar die mening zijn mensen vast wel toegedaan ja.
Ik als armoezaaier met twee paarden...oh excuus...dravers. :D

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:15

Westernfreak schreef:
Heimdallr schreef:
Maar dan vraag ik mij eigenlijk af: Als ik bijvoorbeeld nog een paard koop en dit toevallig ook een draver is... gaan mensen dan niet denken dat je een draver neemt puur omdat ze "goedkoop" of goedkoper zijn dan andere rassen?


Niemand heeft dat ooit tegen me durven zeggen, maar die mening zijn mensen vast wel toegedaan ja.
Ik als armoezaaier met twee paarden...oh excuus...dravers. :D

_/-\o_ Ik heb sowieso geen geld voor twee dravers. Maar later als Champ er niet meer is (hopelijk gaat die nog minstens 10 jaar mee), koop ik gewoon weer een draver of een engels volbloed. :j

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:20

Bedenk wel dat een draver weer totaal iets anders is als een engels volbloed !

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:23

Ach beide zijn voorwaarts. :P En ze hebben wel dingen gemeen. :)

whenbutch
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:51

Toen ik een paard wilde kopen wist ik niet goed welk type/ras bij mij zou passen. Toen heb ik gegoogled op karaktereigenschappen die ik belangrijk vind: sensibel, looplustig en toch betrouwbaar en tadaaa.... ik kwam uit bij een Draver!! :D

Heel eerlijk gezegd wist ik erg weinig af van Dravers en kende ook niemand met ervaringen.....Of vooroordelen. Ik heb Whenever nu 5 jaar geleden gekocht bij stal Westfriesedijk. Hij was toen 4 jaar en kwam net van de baan. Ondanks dat het rijtechnisch niet altijd makkelijk is, heb ik nooit één moment spijt gehad van de aankoop. Wat een geweldig dier is dit. Sinds een jaar hebben we er ook een kruising Tinker/Fries bij gekocht en ook dit is een schatje met weer een totaal ander karakter.

Ik vind dat wanneer je op zoek bent naar een paard je moet kijken naar welk dier het best bij je past. Laat je niet leiden door vooroordelen, maar wees wel realistisch en vraag advies aan mensen die er echt verstand van hebben.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:48

Altijd al aangetrokken door dravers, toevallig en werd me altijd afgeraden...
Mensen in de dressuur en springsport natuurlijk met hun vooroordelen.
Bijna 3 jaar terug de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken naar een draver uit de koers.
Is me zo goed bevallen dat ik een jaar nu een 2e er bij heb.

Ze hebben het werkwillige, spiegelen je, hebben veel diversiteit in wat ze kunnen, ...

Ik ben om :)

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:31

Ohja, inmiddels heb ik mijn draver verkocht, of eigenlijk verleased aan de perfecte nieuwe eigenaar! Hij staat er nu een week en het klikt enorm goed tussen die 2 :) 3 hele blije partijen dus ;)

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:42

NZ92 schreef:
Ohja, inmiddels heb ik mijn draver verkocht, of eigenlijk verleased aan de perfecte nieuwe eigenaar! Hij staat er nu een week en het klikt enorm goed tussen die 2 :) 3 hele blije partijen dus ;)

Wat fijn voor je . Super dat je een plekje hebt gevonden !!

Pr0miss
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:43

Ik denk het onwetende. Ik wilde ook absoluut geen draver. Nu ik er 1 heb wil ik nooit meer anders!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:47

Pr0miss schreef:
Ik denk het onwetende. Ik wilde ook absoluut geen draver. Nu ik er 1 heb wil ik nooit meer anders!


Of juist het niet onwetende. Ik weet heel goed waarom ik geen draver wil en die redene zijn deels op feiten, deels op smaak gebaseerd.

Gefeliciteerd TS. Fijn als je je dier op een fijn plekje terecht kan laten komen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:51

whenbutch schreef:
Toen ik een paard wilde kopen wist ik niet goed welk type/ras bij mij zou passen. Toen heb ik gegoogled op karaktereigenschappen die ik belangrijk vind: sensibel, looplustig en toch betrouwbaar en tadaaa.... ik kwam uit bij een Draver!! :D


Dit zijn eigenschappen van heel veel paardenrassen. KWPNers( de springers, dressuurpaardenfokkerij, Tuigers en de Gelderse), Arabieren, Engels Volbloed, Trakhener, Hanoveraan, Westfaler, Quarter Horse, Paint, Welsh, NRPS en vele die ik nu vergeet hebben deze eigenschappen ook.

Lijkt mij dus onlogisch dat een zoektocht op louter deze kenmerken alleen op de Draver uit zou komen. En googelen? Ja als er stamboeken zijn die deze eigenschappen er net niet op de site vermeld hebben?

Als je een paard koopt moet je kijken wat er bij jou past, wat je er mee wil gaan doen en wat je mooi vindt.

Best kans dat er mensen zijn die op een Draver uitkomen. Maar heel veel toch echt niet.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:34

Dat is toch ook prima, zou niet weten waarom iedereen een draver zou moeten kopen :)

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:36

Voor mensen met een smalle beurs kan het best een super oplossing zijn en voor de dravers niet in de top mee kunnen in de drafwereld is er dan gelukkig nog een kans. Zo snijdt het mes aan 2 kanten. ( figuurlijk hoor ) Ik heb er ook moeite mee als zulke paarden zomaar een spuitje krijgen of naar de slacht gaan omdat ze helaas niet hard genoeg kunnen draven.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:51

Zo, even het hele topic doorgelezen :+.

Ik heb zelf een Draver, en zoals de meeste mensen die hier langskwamen ook weten, was ik er totaal niet naar op zoek, een Bokker met een Draver nodigde mij uit om bij een topic te komen, en zo leer ik nog elke dag van ze.

Heerlijk veelzijdig dier, naar wat ik weet een leerpaard geweest voor koersen, en een fijn, maar gevoelig karakter.
Lopen kan die ook, en een heel leergierig beestje. Ze willen wel, maar ze kunnen nog niet alles.
Hebben hem basis gekocht, oke, zelfs dat nog niet, galop kende hij half en bochten...?

En nu is het een heerlijk beest wat nog lekker loopt in de dressuurring! Alleen wel selectief bomproof, trekkers, auto, aanhangers geeft ie niks om, maar een kikker uit het gras... Tja, dan zit ie in de boom :').

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:54

Het zou bij mij meer aan de leeftijd liggen dan aan het ras.
Ik zou persoonlijk geen paard kopen van 18 jaar.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:56

Het zou denk ik liggen aan de doelen die ik heb.

Zoek ik voornamelijk een maatje voor een ander paard, en is ie tevreden met paar keer in de week een ritje, prima. Als hij gezond is en geen hele bagage aan zalfjes en pillen, why not?

En nee, ik heb al 2 paarden, dus ik kan hem niet kopen helaas :+.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:01

Maanlicht schreef:
Het zou bij mij meer aan de leeftijd liggen dan aan het ras.
Ik zou persoonlijk geen paard kopen van 18 jaar.


Leeftijd vind ik op zich niet zo'n probleem , paard van 18 wat fijn gereden is en gezond kan je nog heel veel plezier geven , zeker als je zelf ook wat ouder bent of beginnende ruiter of juist een jonge ruiter .En kan ook nog heel lang meegaan. Leeftijd is soms relatief , paarden van 10 kunnen al op zijn terwijl die 18 jarige nog o.k is. Dus wel goed nakijken natuurlijk.
Ess_Ramona schreef:
Zo, even het hele topic doorgelezen :+.

Ik heb zelf een Draver, en zoals de meeste mensen die hier langskwamen ook weten, was ik er totaal niet naar op zoek, een Bokker met een Draver nodigde mij uit om bij een topic te komen, en zo leer ik nog elke dag van ze.

Heerlijk veelzijdig dier, naar wat ik weet een leerpaard geweest voor koersen, en een fijn, maar gevoelig karakter.
Lopen kan die ook, en een heel leergierig beestje. Ze willen wel, maar ze kunnen nog niet alles.
Hebben hem basis gekocht, oke, zelfs dat nog niet, galop kende hij half en bochten...?

En nu is het een heerlijk beest wat nog lekker loopt in de dressuurring! Alleen wel selectief bomproof, trekkers, auto, aanhangers geeft ie niks om, maar een kikker uit het gras... Tja, dan zit ie in de boom :').


Fijn dat je het dier een kans hebt gegeven ! En dat je er geen hoge eisen aan stelt maar kijkt wat je er uit kunt halen en hem dan ook nog aan het lopen krijgt in de dressuur .En dus w.s. al zover bent dat je een vrij rustig tempo kunt galopperen in aanleuning . Dat kost heel veel gevoel tijd en inzet en dat heeft niet iedereen er voor over .

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:02

Paard was al verkocht dus daar gaat het niet meer over toch .

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:33

Waar de meeste mensen de fout in gaan als ze een paard willen, is dat ze alleen aan hun portomenee denken,omdat een draver niet duur in aanschaf is kopen we er maar een. Terwijl het juist niet de makkelijkste paarden zijn om mee te beginnen en daar gaat het dan fout, en de draver krijgt de schuld en niet de onkunde van de mens/ruiter. Maar gelukkig zijn er genoeg mensen die wel weten hoe en wat, het moet een beetje bij je passen :D

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:23


Anoniem

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:46

Wat een leuk paard! Inderdaad een prima voorbeeld. :)
Niet beledigd bedoelt, maar ik vind hem echt als een typische draver tonen. Extra leuk juist. ;)

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:13

Ja dat klopt, hij lijkt sprekend op zijn vader Titus Boko. Toen ze vorig jaar begonnen met starten zag je de meewarige blikken van toeschouwers en jury. Er vroeg zelfs iemand of ik geen fatsoenlijke pony voor dat kind kon kopen!! Inmiddels springen ze bijna Z in een jaar tijd, en de mensen met het meeste commentaar lopen aan te modderen in de L, als ze dat al gehaald hebben.
Naarmate ze hoger springen merk ik wel dat steeds meer mensen het leuk beginnen te vinden en nog even blijven kijken als ze de ring in gaan.
Dirk heeft inmiddels een hele fanclub die hem volgt op zijn facebookpagina

https://www.facebook.com/profile.php?id=100009417511371

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:16

Geweldig zeg hoor. Ik ga m graag volgen.

Reggledoos
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Geen toekomst voor omgeschoolde draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:34

Heeft iemand dat echt gezegd Draver_Dirk??
Dat is echt onbeschoft

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:06

Reggledoos schreef:
Heeft iemand dat echt gezegd Draver_Dirk??
Dat is echt onbeschoft



Ja dat heeft iemand echt gezegd, tja wat moet je daar nou op zeggen. Niet op reageren is het beste, de resultaten spreken voor zich lijkt me.