wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmontedraver
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-11-13

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:34

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik wil zelf graag monte gaan rijden, ik help bij een entertainment zes dagen in de week. ik ben sinds kort 16 geworden. Ik heb daarvoor ook nog bij een entertainment geholpen, daar reed ik altijd onder het zadel op het strand.Ik geloof dat ik 13 of 14 was maar ik wil nu graag mn monte vergunning halen, maar op het entertainment waar ik nu zit rij ik niet. Maar wat ik raar vind mensen/stagiaires die er een half jaar later zijn gekomen, (die zijn misschien twee jaar ouder als mij )rijden wel al mee met de kar en ook onder t zadel. Ook stagiaires die er maar voor een week of 4 waren, die daar nu ook helpen mogen al met de kar of onder het zadel rijden. En ik zit er al bijna anderhalf jaar en wil ook graag weer rijden maar ik snapniet waarom ze hun wel llaten rijden en mij niet ik wil heel graag leren enzo maar krijg er de kans niet voor en ik durf het niet te vragen omdat ik dan denk dat ze me te opdringerig vinden iemand een idee hoe ik kan laten zien dat ik er klaar voor ben?....
Laatst bijgewerkt door xmontedraver op 11-01-14 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:36

Als je even punten, komma's en hoofdletters in je tekst zet snap ik het misschien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:38

Je kan toch gewoon aangeven dat het jou wel leuk lijkt om de vergunning te halen met de vraag of zij jou daar bij willen helpen?
Dat is niet opdringerig, en je toont juist dat je wil groeien, dat is toch alleen maar positief?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:41

Gewoon vragen?
:)

xmontedraver
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-11-13

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:46

Ik heb aangegeven dat ik mijn vergunning wil halen aan een werknemer die vind het super leuk. Maar ik durf het niet aan de eigenaar te vragen. ...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:49

Tja, als je niet durft te vragen kom je niet verder natuurlijk. Dus ik zou toch even goed op zoek gaan naar moed en lef en het gewoon doen :)

xmontedraver
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-11-13

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:53

Aan de ene kant denk ik: oke je zet niet zo maar een 16 jarige op een paard die in training staat. Maar aan de andere kant je heb ook leerlingen die al koersen rijden op deze leeftijd.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:57

Vragen staat vrij. En misschien gaan de andere mensen wel rijden omdat ze het vragen en omdat jij het niet vraagt denken ze wellicht dat je het niet wil.

xmontedraver
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-11-13

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:59

Aan hun word het gevraagt... ik heb er ook stage gelopen maar aan mij is het nooit gevraagd jammer genoeg:(

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:34

Ja, het komt niet vanzelf op je af natuurlijk en in je schoot geworden. Zelf initiatief nemen is belangrijk ;) dat laat meer zien dan een afwachtende houding. En een afwachtende houding is ook in de koers niet van belang.

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:41

Ik zou het inderdaad vragen. Als je het niet meteen krijgt omdat je nog niet genoeg ervaring hebt dan is dat begrijpelijk maar dan weten ze in ieder geval wat je ambities zijn.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:52

xmontedraver schreef:
Aan hun word het gevraagt... ik heb er ook stage gelopen maar aan mij is het nooit gevraagd jammer genoeg:(


Dan zul je toch initiatief moeten gaan nemen. Kan best zijn dat andere daar veel opener in waren of misschien is er ook wel een reden waarom ze je niet vragen. Maar als jij niet aangeeft waarom je wil zullen hun ook niet gauw aan jouw aangeven waarom je niet gevraagd word. Als jij weet waarom ze je niet vragen is dat iets waar je aan kan gaan werken.

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:02

Gewoon gaan vragen!
Misschien hebben ze wel helemaal niet door dat je het graag wil gaan halen.

Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze zeggen dat het niet mag, nou op dat punt zit je nu ook al.
Dus vragen!

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:50

Persoonlijk zou ik het nog even niet over jevergunning hebben. Dat is de laatste stap, eerst moet je gevoel krijgen voor paarden aan de hand en kennis op doen, daarna mag je longeren en eens mee naar de koers, wat inspanwerk doen, vervolgens mag je kwikkelen en alleen als blijkt dat je dat allemaal kan laten ze je eens snelwerken....

En als je dat snelwerken nou vaak gedaan heb, dan pas weet je of je geschikt ben om een vergunning te halen.

Dus het kan best dat ze het nog niet over stap 7 hebben als je pas bij stap 2 ben. En de ene trainer is daar soepeler in dan de ander. Ik reed ook pas voor het eerst snel op een koersbaan op mijn 17e, daarvoor heb je nog zoveel te leren, geniet daar van :)

xmontedraver
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:55

Ik heb ongeveer 2, 5 jaar ervaring met dravers bij mn vorige stal ging ik al mee snel werken op t strand ik ga ook regelmatig mee naar de koers. Inspannen deed ik al na een week toen ik dravers deed. Ik span op deze stal ook nog in dus ze weten wel dat ik genoeg ervaring heb. Het lijkt me al leuk om een keer mee op de baan thuis te rijden net de duo sulky, gewoon om te voelen hoe het is om er achter te zitten. Stagaires die er net zijn en met een lang gezicht door de gang lopen en niks zeggen en geen antwoord geven als je iets vraagt worden zelfs mee gevraagt.... en ik loop als ik er ben vrolijk door de gang en vraag steeds of ze hulp nodig hebben en bijna elke dag ongeveer 4 a 5 uur zit om met plezier helpen. Al bijna anderhalf jaar. Dat is ook fijn voor hun en ik doe het natuurlijk ook omdat ik het ras en de paarden super leuk vind. .....

Anoniem

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:05

Waarom je vraag je er dan niet gewoon naar?
'Denk je dat ik er klaar voor zou zijn om een stapje verder te gaan?' Bijvoorbeeld, je legt het dan bij de eigenaar en die kan jou eerlijk vertellen wat hij denkt.
Als hij vraagt wat je er mee bedoeld kan je uitleggen dat het je wel leuk lijkt om eens de baan op te gaan met hulp van een trainer.
Ik zie niet in wat daar verkeerd of opdringerig aan is.

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:08

Denk inderdaad dat je toch eens moet aangeven meer te willen leren en te willen groeien. Ik heb zelf ook wel eens in zo'n positie gezeten en wat een opluchting toen ik meer duidelijkheid had.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:50

xmontedraver schreef:
bijna elke dag ongeveer 4 a 5 uur zit om met plezier helpen.

Moet je niet naar school dan?

Stagaires moeten het voor hun opleiding, dus hoeven zij er niet voor te vragen.
Als jij het wilt, zal je toch naar de trainer moeten.

Ik ben wel nieuwsgierig bij wie je hebt gereden en waar je nu zit.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:25

Eerst maar gewoon te kennen geven dát je graag wilt leren monté rijden, weet de trainer uberhaupt dat je graag meer wil doen/leren? Misschien denkt hij dat jij genoeg voldoening haalt uit het groomen

Ben stiekem ook wel benieuwt op welk entrainement je helpt