Springende Dravers :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
riannezweeds
Berichten: 644
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 07:42

wat leuk die foto's allemaal!! ziet er goed uit! sommige springen idd heel groot, die van ons maakt soms wat raare wappers waar ik niet zo blij mee ben, waarom doen dravers dat altijd?!?!?!???

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:24

Weet ik niet mijnde springt altijd heel ver

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:22

Dravers worden gefokt om keihard te gaan, en stuwen dus enorm. Bij een sprong zullen ze dus liever vroeger afzetten en lekker naar voren springen (van het achterbeen af), dan er dichter onder komen en meer omhoog springen (vanuit het achterbeen).

Hierdoor is het ook moeilijk om wat hoger (M+) dressuurmatig te rijden, omdat het dragen ze moeilijk af gaat.

Questie van veel training (paard dicht onder de hindernis plaatsen bijv) en meer spieren in de achterhand. Spieren die zorgen voor het dragen. Ronde billen moeten ze dus hebben voor het rijden. Voor de drafsport puntige billen.

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:25

[quote="Geryon":banketstaaf]
Dravers worden gefokt om keihard te gaan, en stuwen dus enorm. Bij een sprong zullen ze dus liever vroeger afzetten en lekker naar voren springen (van het achterbeen af), dan er dichter onder komen en meer omhoog springen (vanuit het achterbeen).

Hierdoor is het ook moeilijk om wat hoger (M+) dressuurmatig te rijden, omdat het dragen ze moeilijk af gaat.

Questie van veel training (paard dicht onder de hindernis plaatsen bijv) en meer spieren in de achterhand. Spieren die zorgen voor het dragen. Ronde billen moeten ze dus hebben voor het rijden. Voor de drafsport puntige billen.
[/quote:banketstaaf]

Dat heb ik ook oxer vind hij veel leuker en dravers vinden het vaak moeilijk om langzaam te gaan omdat ze dan veel het achterbeen moeten gebruiken en dat vind mijn draver moeilijk op het achterbeen

riannezweeds
Berichten: 644
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:41

Geryon schreef:
Dravers worden gefokt om keihard te gaan, en stuwen dus enorm. Bij een sprong zullen ze dus liever vroeger afzetten en lekker naar voren springen (van het achterbeen af), dan er dichter onder komen en meer omhoog springen (vanuit het achterbeen).

Hierdoor is het ook moeilijk om wat hoger (M+) dressuurmatig te rijden, omdat het dragen ze moeilijk af gaat.

Questie van veel training (paard dicht onder de hindernis plaatsen bijv) en meer spieren in de achterhand. Spieren die zorgen voor het dragen. Ronde billen moeten ze dus hebben voor het rijden. Voor de drafsport puntige billen.


tja als je het zo bekijkt is het natuurlijk wel heel erg eenvoudig ahaha nog niet over na gedacht xD ik had voor dat deze bij ons thuis kwam nognooit op een draver gezeten! deze moet nog leren galopperen en kan het nu aardig idd nu tempo wisselingen in de galop aan het trainen maar dat vind hij idd hee lmoeilijk en word dan een beetje een gifkikker

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 16:53

Hebben jullie dat ook dat als je op een draver springt dat het helemaal niet lekker zit terwijl je op een kwpn springt en dat dat echt mega lekker zit :$

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:02

Een draver stuwt (bij alles) en een kwpn tilt, zo loopt, buiten uitzonderingen, een KWPN veel comfortabeler dan een draver.
Heeft te maken met de bouw, tactiek etc.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:12

Ligt geheel aan de springtechniek van de draver en de ervaring, hoe goed het getraind is. De draver van mijn nichtje springt erg netjes. Ja, mijn top springpaard sprong beter en fijner. Logisch die zijn erop gebouwd en dat beest had daarnaast ook echt kwaliteit in het koppie. Maar vind mijn NRPS'er (meer potentie dan de draver) niet per se fijner springen dan de draver.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:15

Ik heb het over het paard naar ideaalbeeld (draver 'puur' op het snelle, spring gefokt paard 'puur' op de kracht en sprong)

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:45

ik vind die van mij juist fijner... gaat heerlijk soepel.....

Sam_RFM
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:16

Ik heb mijn draver Respectfulmeadow een aantal keren laten vrijspringen en hij vond het hartstikke leuk!

Hoe hoog kan hij? 80 centimeter
Wat is de stokmaat van hem? 1.56m
Hoe oud is hij? 14 jaar

Ff een fotootje, hoogte op deze foto weet ik niet meer maar ik schat iets van 40 cm

Afbeelding

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:52

die springt net als mijn draver

riannezweeds
Berichten: 644
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:19

leue draver! die van mij is 167 en laatst voor eerst geprobeerd, hij snapt er niks van... doet de gekste dingen en meestal weigerd ie jeetje mina ahaha

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:21


NaomiDuvel45
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:32

gave foto's

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:51


Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:37

Ziet er goed uit allemaal!
Heel lang geleden had iemand een filmpje gemaakt van het vrijspringen. Ze kwam zo makkelijk over de 80 cm heen :') (van de foto is 60 volgens mij)
Afbeelding

en nog veel langer geleden. Vorig jaar volgens mij :')
Afbeelding

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:41

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*
Met mijn draver oma (> 22 jaar) van 1.50 hoog. :o

Joyce03
Berichten: 86
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:09


xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:17

Hoe hoog kan hij/zij? dat weet niet want ze springt nooit los want ze mogen bij mij niet los in rijbak.
Wat is de stokmaat van hem/haar? we denken nu rond 1:66
Hoe oud is hij/zij? 3 half heb nog maar 3 keer gesprongen met der en ik druf nog niet bij haar in der verlichten zit want dan woord ik naar voren gelanzeerd . De foto die heb is van tijd geleden ik spring nu even niet meer ik leg nu even meer op het dressuur omdat binnen kort daar wedstrijd mee heb. EN als 4 is dan ga wel weer eens in tijd weer springen met der. Dat woord ze in maart
Ik ga ook spring les met der nemen als plek is voor mijn en haar dus als groep is waar ik kan met haar

Afbeelding

me zus staat naast ander vloog ze der langs want ze woord beetje heet met springen ze vind iets te leuk.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:42

8-) <3

Afbeelding

Dit was gisteren tijdens een oefencross. Volgende week rijden we er weer een :+

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Springende Dravers :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:46

Heerlijk kuppie heeft die van jou, echt leuk. Zonde dat ik niet in de buurt woon, ik wil ook graag meedoen aan TREC en Cross, maar in het zuiden is het maar saai!

Heb er jammer genoeg geen foto's van, maar heb vorige week van die 'in en uit de rijpiste' sprongen, dus over de haag langs de bak naar het weiland, zo'n 60 cm hoger gelegen, gesprongen, haag van 60 cm erop, de bak uit was dus even 1,20 m hoog en ze deed het alsof ze het altijd al had gedaan *\o/*

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:49

WendyBZ schreef:
8-) <3

[ Afbeelding ]

Dit was gisteren tijdens een oefencross. Volgende week rijden we er weer een :+


Wat een toppertje!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:17

Gisteren sprongen we nog bijna 90cm *\o/*
Afbeelding

En vandaag heb ik weer consequent elke hindernis 1x geweigerd :') (drie in totaal) Domme doos die ik ben 8)7 Maar we zijn er wel overgekomen :+ dat telt.
Afbeelding

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:23

WendyBZ schreef:
8-) <3

[ Afbeelding ]

Dit was gisteren tijdens een oefencross. Volgende week rijden we er weer een :+


Wow wat een gave draver!
Heeft die ooit op de baan gelopen?