Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maggie_Eddy

Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Waar m'n huisje staat!

Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 14:03

Lieve bokkers, HELP!

Mijn vriendin heeft een dravertje, genaamd Sj's Nightrain, v. SJ's Photo, mv. Homesick.
We weten dat hij gefokt is door wijlen dhr. Joop Kelders.. Hij schijnt naar verhalen niet goed genoeg geweest te zijn voor de koersen, en is daarom van de baan gehaald. Vervolgens is hij verkocht geweest naar iemand die hem recreatief gereden heeft. Vervolgens is hij verkocht, weer terug gekocht en nu door mijn vriendin gekocht een paar jaar geleden in 2008. Nu hebben we net naar de duitse draverssportbond gebeld, daar werd ons verteld dat hij dood verklaard is in 2008???? What the f... :oo Dat kan op verschillende manieren uitgelegd worden, namelijk; óf hij is 'afgemeld' als zijnde draver (oftwel doodverklaard bij de drafsport) en vervolgens als recreatief paard verkocht, zoals de duitse bond aankaartte, óf hij, Nightrain dus, is daadwerkelijk dood en heeft mijn vriendin nu een paard met dat papier maar niet het bijbehorende paard... We gaan hiervoor sowieso even de dierenarts langs laten komen, om het chipnummer te laten checken. Verder hebben we al gebeld naar de NDR Nederland en de HVT Duitsland gemaild, maar niemand kent het paard? Is nergens geregistreerd.. Tja toen we hoorde dat hij 'dood' is.. zou dat wel een en ander verklaren.. Maar..jullie snappen dat wij er eigenlijk geen bal meer van snappen?? Dus.. wie o wie, kent er iets, al is het nog zo klein..
Alvast heel erg bedankt!!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:10

dit is vrij gebruikelijk bij een verkoop van een draver als recreatiepaard. Je kan ze ook afmelden onder de noemer 'verkocht zonder papieren', maar heel vaak melden eigenaren ze als 'gestorven', ook al is het paard niet dood. Het is een Duits paard (chip vaak rechts) en is dus wel bekend en geregistreerd geweest bij de HVT, maar heeft nooit gekoerst

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:20

Geen paniek, dit is zoals Judith zegt normaal. Veel eigenaren verklaren hun paard 'dood' bij het stamboek om er zeker van te zijn dat er nooit meer mee gekoerst kan worden, je wil namelijk zeker weten dat je paard dan niet meer in de sport uitgebracht kan worden.
De laatste tijd is verkocht zonder papieren gelukkig steeds normaler :) . Maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer :).

Dus voordat je denkt dat iemand je paard uit kwade bedoelingen 'dood wilde verklaren' , je kan dit juist als iets positiefs zien, namelijk dat de eigenaar zeker wilde weten dat hij niet meer de sport in ging :)

Maggie_Eddy

Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Waar m'n huisje staat!

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:18

Bedankt voor jullie reacties. Maar hij schijnt dus nooit gekoerst te hebben en al heel snel van de training afgehaald te zijn. Maar dat moet al rond 2005 zijn geweest. Waarom is hij dan pas in 2008 doodverklaard? Dan erbij, heb ik net wat telefoontjes gepleegd en schijnt hij dus niet op 4jarige leeftijd bij vorige eigenaar te zijn geweest zoals zij wel beweerd, maar heeft hij bij een trainer gestaan die met getraind heeft. Er schijnt een broer van hem verongelukt te zijn op de baan. En ik heb iemand gesproken die vertelde dat SJ'S nightrain een ongeluk gehad heeft. Weet iemand hier iets over? Volgende week komt dierenarts om te kijken of ik wel het juiste paard heb. En dan erbij kent zowel de NDR als de duitse drafsport vereniging hem niet. Het lijkt er op dat mijn paard helemaal nergens bekend is, en dat er ergens iets is misgegaan???
Groetjes eigenaar van SJ'S Nightrain

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:29

Tuurlijk kennen ze hem wel, hij staat nl in beide bestanden. Sommige eigenaren vergeten hun paard af te melden, zeker in duitsland kan dat goed, omdat je daar niet jaarlijks hoeft te betalen voor een paard als ie niet in training staat.

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:55

Nou die hebben we gebeld zowel duitsland als nederland maar hij is dus niet bekend. enige wat duitsland weet is hij is doodverklaard. En nederland heeft alleen naam in systeem staan meer niet.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:00

Je kan van een stamboek toch niet verwachten dat ze een paard persoonlijk kennen? Dat zegt natuurlijk niks..... Ik zou gewoon de oude eigenaar nog eens opbellen en door vragen.
Dat hij later is dood verklaard kan gewoon best, nogmaals, dat is absoluut geen reden om je zorgen over te maken...n atenzij je een goed verhaal zoekt natuurlijk ;)

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:04

Nou ben niet op zoek naar een goed paard. Verwacht ook niet dat ze mijn paard persoonlijk kennen. Tevens heb ik nog niet over een stamboek gehad...:) Alleen de draf verenigingen. De fokker is overleden.. Maar de mensen waar de fokker hem ondergebracht heeft om te trainen kennen hem, en dan zou hij ten eerste nu een jaar ouder moeten zijn als dat hij is. En ik heb het over de NDR en duitse drafvereniging niet over stamboek... Dierenarts heeft vertelt heeft nog geen nut om naar het stamboek te bellen, eerst chip uitlezen. En dan verder gaan kijken. Ondertussen maak ik me ook geen zorgen over het feit dat hij doodverklaard is.. Maar wel dat verschillende mensen die hem kennen een ander verhaal hebben wat er met hem in het verleden gebeurt is.

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:05

Bedoel met eerste zin ben niet op zoek naar goed verhaal:)

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:13

Allereerst zijn het wel stamboeken die je aan de lijn had, je bent binnen de NDR en de HVT naar de stamboek afdeling doorverbonden. Dat zit bij ons in een organisatie :) ... Ten tweede, probeer uit te zoeken hoe de trainingsstal heet waar hij gestaan heeft, dan kunnen bokkers misschien nog.via via aan info komen :)

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:24

Nou heb dat zojuist hier opgezocht op Bokt en er staan hele vreemde verhalen op Bokt. Stal is stal melek te Landsmeer

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:25

Sorry de trainingstal is in Alkmaar, maar ik heb hem gekocht op stal melek

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:37

Stal Melek heeft hem dus verkocht als rijpaard, dan neem ik aan dat dat ongeluk bij die stal ik Alkmaar is gebeurd? Welke stal was dat?

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:04

Maggie_Eddy schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Maar hij schijnt dus nooit gekoerst te hebben en al heel snel van de training afgehaald te zijn. Maar dat moet al rond 2005 zijn geweest. Waarom is hij dan pas in 2008 doodverklaard? Dan erbij, heb ik net wat telefoontjes gepleegd en schijnt hij dus niet op 4jarige leeftijd bij vorige eigenaar te zijn geweest zoals zij wel beweerd, maar heeft hij bij een trainer gestaan die met getraind heeft. Er schijnt een broer van hem verongelukt te zijn op de baan. En ik heb iemand gesproken die vertelde dat SJ'S nightrain een ongeluk gehad heeft. Weet iemand hier iets over? Volgende week komt dierenarts om te kijken of ik wel het juiste paard heb. En dan erbij kent zowel de NDR als de duitse drafsport vereniging hem niet. Het lijkt er op dat mijn paard helemaal nergens bekend is, en dat er ergens iets is misgegaan???
Groetjes eigenaar van SJ'S Nightrain


Hij zelf heeft gewoon de duitse nationaliteit.
Herkunft
Geschlecht H
Nationalität DE
Farbe Dunkelbraun
Geburtsdatum 30-04-2004
Vater SJ'S Photo [US]
Mutter Jade's Lucky Lady [US]
Personen
Züchter Kelders, Joop M.
Besitzer Kelders, Joop M.
Letzter Trainer x
Letzter Fahrer

Zijn moeder heeft nog twee veulens gehad, allen zijn inmiddels opgegeven bij het stamboek als 'gestorven'.

2001 Bobs Saloon † W 1:16,6 5.220 €
2003 SJ'S Photo Play † H o.Rek.
2004 SJ's Nightrain † H o.Rek.

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:16

Thnx WEndy!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:16

je kan dit ook vinden op de site van de NDR en de HVT en daar kan je dus ook vinden dat hij nooit gekoerst heeft en zoals Ruitje ook al zei is het 'stamboek' hetzelfde als de sportverenigingen, aangezien het een prestatiestamboek is

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:19

Die gegevens had ii ook al allemaal, waarvoor ik thnx zei is dat het wel nieuwe info is, dat de andere 2 veulens van moeder ook als gestorven zijn opgegeven....!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:21

ja, dat staat er idd ook bij op de site van de HVT, die is heerlijk uitgebreid, zodat je ook op producten van de moeder kan zoeken, jammer dat NL dat (nog) niet heeft, maar goed, da's weer wat anders ;-)

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:21

en het punt is dat ik met 2 mensen in contact ben over SJ's Nightrain en de 1 zegt wel gekoerst en de ander zegt niet gekoerst.....

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:23

Misschien zijn ze in de war met koersen en trainen? Zat dravers die wel in training staan, maar nooit de baan zien.

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:24

Ja dat vroeg ik ook maar nogmaals de 1 beweert dit en de ander dat.. nu ben ik ook verhalen hier op bokt tegengekomen dat het een en ander aan de stal schort die hem toen gekocht heeft...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:28

het paard heeft in ieder geval nooit gekoerst, dat is duidelijk, want dan had het op 1 van de 2 sites moeten staan.

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:30

Ben jij verder bekend in de draverswereld?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:33

ja, net als Wendy en Ruitje

nightrain
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Wie o wie kent Sj's Nightrain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:39

Zegt de naam Joop Kelders je iets mischien?