School project drafstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tovie
Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-10

School project drafstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 00:05

Hoop dat het hier goed staat.
Denk dat ik in dit forum meer hulp kan krijgen dan bij het forum School, studie en werk.

Maar zoals de titel al zegt op school hebben we een project waarbij je op papier een drafstal op moet zetten.
Daarbij moet je rekening houden met wat je allemaal nodig hebt, wat de kosten zijn en wat de inkomsten zijn.
Nou weet ik wel een klein beetje iets van de drafsport meer niet genoeg. En hoop ik dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Ik heb dus een aantal vragen. Er zijn vast wel mensen die er een paar kunnen beantwoorden.

1. Wat voeren jullie je dravers? (merk, hoeveelheid, wat is daarbij hun leeftijd en arbeid)
2. Wat kost het om een pikeur in te huren die elke dag de dravers rijd/ment?
3. Wat kost het om een draver in training te zetten? (inclusief voer , strooisel enz., even afgezien van dat de paardenmarkt een beetje is ingestort en er in Nederland niet zoveel prijzen geld is.)
4. Als een draver in training komt wie zorgt er dan voor de kosten? (zoals dierenarts, hoefsmid)
5. Een draver die in training komt neemt die zijn eigen spullen mee? (zoals halster, touwtje, zweetdeken, winterdeken. Snap dat ze niet een sulky mee nemen en zo.)
6. Wat voor ondergrond ligt er op de baan (we willen geen gras)
7. Waar kan je de ondergrond krijgen?
8. Waar kan je het hekwerk krijgen dat om de baan staat?
9. Heeft het hekwerk om de baan nog een speciale naam?
10. Hoeveel graden bochten vinden jullie fijn om te rijden? (het stuk waar we de baan op aanleggen is 1047m x 228m)
11. Hoe vaak gaan jullie op koers? (binnenland , buitenland maakt niet uit. De zelfde draver of verschillende maakt ook niet uit)
12. Wij wouden onze drafbaan ook beschikbaar stellen voor andere mensen. Zijn er mensen die daar gebruik van zouden maken? (Het gaat globaal, dus je moet maar even denken dat we aan het eind van de straat zitten)
13. Wat heb je nodig om dravers in training te hebben kwa spullen? (het gaat om 20 dravers, maximaal 2 tegelijk op de baan aan het trainen.) Heb hier onder een lijstje met welke spullen ik al heb.
-winterdekens
-zweetdekens
-halsters
-touwtje
-draverstuigen (hoeveel vinden jullie dat er nodig zijn?)
-trainings sulky’s (wij wouden er 2 doen.)
-koerssulky’s (wij wouden er 2 doen.)
-bitten (deze zitten toch meestal niet inbegrepen bij een draverstuig? En wat voor bit zou je dan nemen)
-poetsspullen
-longeer lijnen
-longeer zwepen
-pikeurzwepen
-peesbeschermers (hebben sommige of allemaal dat nodig?. En wat is dan een verstandig aantal?)
-springschoenen (hebben sommige of allemaal dat nodig?. En wat is dan een verstandig aantal?)
-klei
-hoofdstel (rijhoofdstel)
-renzadel (we wouden ook Monté doen)

Wil iedereen alvast bedanken voor alle hulp. +:)+ :D

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: School project drafstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:57

Huiswerktopics zijn niet de bedoeling op Bokt. Antwoord op heel veel van je vragen staat al in de wiki of gewoon op dit forum. Als je zelf wat gaat zoeken dan kom je het antwoord op veel van je vragen vanzelf tegen.