draver met veel energie ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:44

Aaaah, dat zou ook kunnen natuurlijk... :+ Maar voor bijv. KWPN-ers is het heel gebruikelijk dat ze 4 kg brok krijgen op dag hoor (hoewel ik denk dat ze dat zelden echt nodig hebben >;) ), dus ik weet het niet! Voerfabrikanten raden vaak aan 1 kg per 100 kg lichaamsgewicht; dan zit je voor een beetje paard al snel op 6 kg. :=

grace1989
Berichten: 828
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:49

WendyBZ schreef:
iertje2valen schreef:
Af en toe het bos in gaan en hem even laten knetteren hoort daar ook bij.


Ben ik het niet mee eens :+ Dan blijft het gedrag ook altijd hetzelfde. Ik laat mijn paard dus ook nooit voluit gaan, ik laat haar constanter werken. Ik wil namelijk geen krachtexplosies en ik wil niet op een bommetje zitten als ze zich een week niet heeft kunnen uitleven.


Ben het ook met het bovenste niet eens.
Tenminste, misschien helpt het voor sommige paarden.
Bijvoorbeeld, voor de Haflinger van mijn moeder zou het wel helpen.
Maar ik heb zelf ook een draver gehad en die werd ongelofelijk heet als je die voluit liet gaan.
De volgende keer als je dan in de buurt van dat pad kwam wist ie het al.
Ik denk dat je paarden die hoog in het bloed staan niet zo snel moe rijdt.
Misschien eerst meer dressuren?
In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het gaat lukken.

Tatyana

Berichten: 1498
Geregistreerd: 24-01-05

Re: draver met veel energie ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:16

Mijn draver kan ik gerust even laten knetteren, die weet precies dat als ik aangeef dat het mag, het mag en als ik zeg dat het klaar is, is het ook gelijk klaar. En gaan we direct terug naar de ontspanning en rust.
Dit is iets wat je wel heel duidelijk moet hebben in de opvoeding, wil je dat kunnen doen en op die manier in de training gebruiken.

Ook krijgt die van mij 1 a 1,5 kilo muesli per dag (st hyppolith, hesta mix) en na intensief rijden nog eens een kilo muesli (st hyppolith, stuktur e), 2 scheppen grasbrok en 1,5 schep zemelen.
Redelijk wat voer dus, maar ze is zeker niet heet of onhandelbaar.

Ik raad je aan gewoon lekker regelmatig en met veel afwisseling beweging te geven, dan leert die vanzelf op een positieve manier zijn energie kwijt te raken.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:46

Tatyana schreef:
Mijn draver kan ik gerust even laten knetteren, die weet precies dat als ik aangeef dat het mag, het mag en als ik zeg dat het klaar is, is het ook gelijk klaar. En gaan we direct terug naar de ontspanning en rust.
Dit is iets wat je wel heel duidelijk moet hebben in de opvoeding, wil je dat kunnen doen en op die manier in de training gebruiken.

Dat klopt hoor, ik kon dat na een paar jaar ook weer, maar dan echt op mijn intitiatief en alleen zo hard en zo lang als ik dat wil. Zodra hij begint te drammen of te dribbelen is het feestje voorbij. Maar daar moet je zeker in het begin inderdaad echt heel consequent mee omgaan.