Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:41

Ziet er allemaal netjes uit!
Ik ben weer aan het opbouwen met pony *\o/* heel fijn vind ik het haha.
Hij wil alleen elke keer hart, en z'n motortje aandraaien om te galopperen, hij heeft echt pech want dat mag hij nog niet :') en dan wordt híj boos :+ nogmaals, pech!

Zal misschien van de week vragen of iemand foto's wil maken :))

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:31

Nina_rex schreef:
Ziet er goed uit zeg! Heel mooi plaatje, lekker ontspannen.
En grappig dat hij rechtsgebogen is, Dravers zijn toch 'altijd' linksgebogen omdat ze 'alleen linksom getraind worden'? :+ }:0


Thanks, ben er ook heel blij mee! T gaat namelijk niet altijd zo. :+

Ik heb ergens gelezen dat dravers niet naar binnen gebogen de bocht door mogen gaan, maar zo recht mogelijk gehouden worden, zelfs liever iets naar buiten gebogen. Weet niet of dit klopt hoor. :o Misschien dat iemand die hier wat meer van weet iets over kan zeggen.

Flash heeft overigens nooit gekoerst. :) Daarbij is hij ook vrij groot (1.68/1.69) en weet soms niet zo goed wat hij met dat grote lange lijf aan moet haha.


Celiien: wat heerlijk! Haha, wilde flash maar eens in galop. :') Die doet het echt alleen als het écht écht écht moet (lees: als ik mijn buitenbeen ongeveer op zijn rug heb liggen en hem op een krappe volte zet haha). Gaat wel steeds beter hoor, dat wel. :o

Vriendje gaat foto's maken van onze wedstrijd in oktober, leukleuk!

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:06

Frummels schreef:
Ik heb ergens gelezen dat dravers niet naar binnen gebogen de bocht door mogen gaan, maar zo recht mogelijk gehouden worden, zelfs liever iets naar buiten gebogen. Weet niet of dit klopt hoor. :o Misschien dat iemand die hier wat meer van weet iets over kan zeggen.

Nou, dat heeft niet zoveel met mogen te maken: het gaat gewoon niet, gebogen door de bocht op zulke snelheden! Net zoals je op de motor of als je hard fietst ook niet aan je stuur gaat draaien om te sturen, maar d.m.v. gewicht je fiets/motor de bocht door stuurt.

Dat wil overigens niet zeggen dat sommige dravers niet ook dressuurmatig getraind worden, hoor. Sommige trainers vinden dat juist belangrijk en werken dus ook aan balans, souplesse en buiging. Maar dat is iets heel anders dan in het snelwerk of in de koers, dan kunnen ze echt niet mooi verzameld en gebogen lopen. :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:49

Ja klopt, dat wist ik inderdaad. Vandaar mijn gokje dat ze het links of rechts gebogen zijn weinig te maken heeft met welke kant ze op getraind worden :j

Maar omdat mijne nooit gekoerst heeft kan het daar bij hem sowieso niet aan liggen. :)

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:45

Gisteravond op Kyara gereden.Stap en draf geen problemen,tot ik wilde aangalopperen.
Ze deed haar oren plat(doet ze dan altijd)en bokte een paar keer achter elkaar.
Ze bokt vaker met aangalopperen,maar gisteren deed ze echt heel lelijk.
Tijdje terug is de osteopaat 2x geweest en ze heeft nu een dressuurzadel dat is nagekeken en volgens
de zadelpasser goed ligt.
Hebben jullie Dravers ook dit gedrag?
Waarom zou ze zo chagrijnig worden bij het aangalopperen?
Met het longeren is de galop geen probleem,doet ze heel netjes,
maar onder het zadel is er een soort "paniek" :(

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:51

Bah FAI.

Wat raar.. Misschien toch het zadel nog een keer na laten kijken?
Calli doet het niet meer, die galoppeert zonder mopperen aan.. Zelfs van galop naar stap.
Wij hebben veel geoefend, veel overgangen gemaakt.


Mijn woeste Draver is nu niet meer bang voor een paraplu :).

Eerst veel aan de hand geoefend, ook op terrein van papa en de rijvereniging.
En laatst na het rijden onder het zadel geprobeerd. Ook met opzetten tijdens het rijden, hij kijkt er totaal niet naar :').

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:05

Flash galoppeert ook zonder boos te doen aan. Hij vindt het alleen nog steeds heel moeilijk. Het lukt alleen op de volte. De hoef slag volgen lukt niet, dan valt hij weer in draf of galoppeert keihard op de hoek af om er vervolgens plat door heen te gaan. We zijn al een X gevallen op die manier dus dat durf ik niet meer aan. Zijn nu al een jaar aan t oefenen maar t wil nog steeds niet lukken. :(

RianneH

Berichten: 28269
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:31

Leuke foto's en filmpjes weer in het topic :) Als wij weer wat in het ritme zitten zal ik ook eens foto's plaatsen :) Gister wel heel fijn aan de hand gewerkt en zondag lekker op buitenrit geweest :)

Wat betreft boos worden met de galop, er is wel duidelijk iets mis dan. Doe ze het ook als je met het zadel longeerd? Heb je ook gekeken naar jouw eigen houding? Misschien kom je tijdens het doorzitten niet mooi mee en klap je op haar rug, of achterin het zadel oid waardoor het onprettig voelt. Als dat het geval is kan je gewoon vanuit het lichtrijden aanspringen, doe ik alleen maar.
Of misschien is het de hulp die veel te groot voor haar is waar ze boos op reageert. Als ze in de andere gangen op kleine hulpen reageert dan wil de galophulp wel eens wat té zijn, doordat je toch je been ergens anders neer legt en aan drukt. Misschien werkt het door alleen je been te verleggen maar niet te drukken en wel een stemcommando te geven.
Zo kan ik nog wel een paar dingen bedenken, waarom denk je zelf dat ze boos wordt? En kijk dus ook heel kritisch naar jezelf, gezien het zadel en het lichaam al gecontroleerd zijn ;)

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:24

RianneH
Ik denk idd ook wel dat aan mij kan liggen.
Hoogstwaarschijnlijk komt het door mijn spanning,ik ga daardoor vaak te ver naar voren zitten.
Misschien houdt ik haar ook teveel tegen omdat ik wil dat ze rustig aangaloppeert en niet keihard gaat draven.
Als mijn bijrijdster op haar rijdt bokt ze ook flink met aangalopperen.
Op buitenrit is Kyara nooit boos in galop,dan staan haar oortjes naar voren.
Soms laat ik Kyara in galop vallen(is niet goed,ik weet het)
maar dan bokt ze niet vanwege de snelheid die ze maakt.
Toch zijn er ook dagen dat de galop wel goed gaat zonder te bokken.
Met of zonder zadel aan de longe maakt geen verschil,ze luistert heel goed met longeren.
Ook is ze absoluut niet boos met zadelen,aansingelen en opstijgen.
Ze staat dan gewoon rustig met oortjes naar voren :)
Mijn man geeft als hij rijdt een flinke tik als ze bokt,maar ik twijfel zo of dat wel eerlijk is?
Ze stopt dan wel met bokken,maar blijft boos in galop.
Ik ben me er wel van bewust dat Kyara niet bokt om mij er expres af te krijgen,zo denken paarden volgens mij niet.

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:49


Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:05

Klassieke rijkunst in een ander jasje. :) Ik zie zo snel niet echt iets heel nieuws, een goede (klassiek geschoolde) instructeur zal aan deze zaken aandacht besteden. Maar zeker nuttig ja!

RianneH

Berichten: 28269
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:11

Volgens mij heb ik een paar lessen van haar gehad. Was wel leuk, maar niet precies wat ik zocht.

ruitje

Berichten: 12382
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:25

Dat van dat niet gebogen door een bocht komt uit mijn topic/profiel. Grappig om jezelf soms terug te lezen :')

Bokken doen ze nooit zomaar :)

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:43

Wellicht een iets ouder topic maar toch nog eens foto's plaatsen wat Klassieke rijkunst en rechtrichten doet voor ons.
6 jaar terug, zie hoe hij loopt en hoe bagger mijn houding is.

Afbeelding

na de eerste lessen

Afbeelding

en de verbeterde versie 2.0 haha

Afbeelding

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:38

Wow! +:)+ +:)+

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:51

Wauw heel mooi Maximosa

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:06

Zo, mooi hoor Maximosa! Ik vond de eerste al niet zo bar slecht, maar de laatste is wel duidelijk beter!

Ik spam ook nog even een fotootje van de laatste les met Starbucks: klik. Lucky moment hoor, we houden dit (steeds langere) stukjes vol maar nog geen rondes achter elkaar. Maar toch!

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:32

Dank voor de reacties. Bij ons is het ook niet in een dag gekomen. Steeds kleine stukjes/stapjes en deze verder uitbouwen. Heb vaak genoeg bijna mn zadel in de wilgen gehangen :j maar toch gewoon weer doorgezet. Niet de makkelijkste weg je draver opleiden tot dressuur-draver maar t is zo fijn om te zien wat we bereikt hebben tot nu toe. Trots op mijn manneke, Dr Diamond. Dankbaar voor zijn inzet, ijver, vergevingsgezindheid en de liefde!! Mooi die dravers <3

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:49

Die van mij is ook weer aan t werk, en hebt t idee dat hij heel fijn loopt! Volgende week gaat t lessen weer starten, zal eens vragen of die ook voor mijn eigen beeld een filmpje maakt :j

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:23

Wat een verschil zeg!Geweldig! :j

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:36

maximosa schreef:
Trots op mijn manneke, Dr Diamond.

Van Diamond Way..?

RianneH

Berichten: 28269
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:41

Knappe foto's komen er langs :) Hier ook een klassieke ruiter, fijne manier om op een rustige mnier met je paard te werken.

Zou laatst mn zusje foto's laten maken, maar toen had ze zo'n last van de vliegjes in haar ogen en neus dat we op een gegeven moment met een volledige kap op hebben gereden. Naast dat ze zo gefrustreerd was dat we het maar wat basis hebben gehouden. Binnenkort dus :)

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 07:47

Ja idd zo ongeveer, Opa is Diamond Way :j

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:58

Wauw! Ziet er goed uit zeg :)!

Ik heb zondag wedstrijd, hij loopt lekker, ruimer, is rechter en hoop dat de witte hekjes niet eng zijn!

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:39

maximosa schreef:
Ja idd zo ongeveer, Opa is Diamond Way :j

Hey leuk, dat is ook Bucks zijn opa! :) Zijn ze dus neefjes (jaja oké, zo hebben ze vast nog een paar duizend neefjes :D ).