[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:53

Neuriën, liedjes zingen :D helpt met je ademhaling.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:24

Hier gisteren lekker gewandeld met de kleine dames, echt hoor, een draver is braver :)

Afbeelding
Afbeelding

Er komt steeds meer ontspanning bij haar, ze is echt lief en knuffelig momenteel, ze bloeit echt op.
Geweldig om mee te werken, ze dwingt je zo om 100% in het moment te zijn.
Ze zoekt naar antwoorden en doet ontzettend haar best met grondwerk, ik ben zo gek op haar :o Voel me net zo'n Penny :x

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:08

Eerste echte buitenrit!!! Nog niet alleen, dat is nog niet helemaal verantwoord, maar toch!

Over een brug, langs een treinspoor, tussen twee graafmachines door.

Ons buitenrijdmaatje is 50% IJslander, 25% quarter en 25% arabier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:18

Er is er één jarig, hoera hoera
Afbeelding

Dat kun je wel zien
Afbeelding

Dat is hiiiiiij
Afbeelding

13 jaar! Ik hoop nog veel meer. :D Y)(^)

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:53

Gefeliciteerd

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:27

Gefeliciteerd!

De mijne is overmorgen jarig :D

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 18:18

Gefeliciteerd marley!

Ik ben zo aan het genieten van onze dame, woensdag met de les was ze voorbeeldig.
We beginnen gewoon van voor af aan, alsof ze zo groen als gras is, en in wezen is ze dat ook op western vlak natuurlijk.
Ze is heel erg touchy op haar buik, dus doe ik nu even minder moeite om stil te zitten met mijn benen (ik had de neiging om mijn benen eraf te gaan houden, maar dat werkt op den duur natuurlijk niet :+ ) en ga ik longeren doe ik dat nu standaard met de fenders los slingerend, zodat ze went aan aanraking.
Wel super leuk om te lessen zo, want het is voor mij vrij lang geleden dat ik echt serieus gereden heb en we kunnen zo samen weer groeien.

Afbeelding
Jullie zien, het is een hele serieuze zaak :D
Afbeelding

Vandaag even aan de lange teugel gewerkt, dit pakt ze super makkelijk op (vrij logisch natuurlijk) en ze liep me toch een partij te briesen, echt schattig, ze blijft ook maar knuffelen. Het is echt een heel ander paard dan op de vorige stal, echt genieten

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 20:45

Heerlijk gevoel is dat he als het zo lekker gaat. Ik kan daar echt dagen op voort, die flow.

En dan nu....

Whaaaa!!!! Kijk nou, hij doet het gewoon!!! En zo beheerst!!!

Dat hoofd gooien als ie de andere kant om gallopeert is mijn eigen fout, het hoofdstel zat scheef.


immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:58

Gaat dus lekker met iedereen! :) Hier bij ons gaat het ook goed!
Dressuur doet ze top, buitenrijden gaat ook super. Springen gaat wat minder alleen. Jong paard is het ook, dus hoe ze vorige week perfect een in uitje wilde springen, springt ze er nu gewoon uit. :=
En oh wat heeft ze een energie deze dagen :') Ik ben soms jaloers op de mensen die een langzaam paard hebben :')
Vandaag in het mooie weer maar weer eens lekker naar buiten geweest in dit mooie setje <3

Afbeelding

Ze lijkt alleen klein op de foto, maar ik krijg de laatste tijd van meerdere mensen te horen dat ze nog groter lijkt, dus volgensmij groeit ze nog steeds :=

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:06

Energie?
Die van mij heeft het vooral warm geloof ik :+

En is liever lui dan moe, benieuwd naar onze les morgen ;) ze mag van mij dan een uurtje extra zo relaxed blijven :D
Afbeelding

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:30

Leuk, Immanuela! Fijn dat ze zo lekker in haar vel zit! En dat rood staat haar ook tof. :j

Corina, zo leuk he als ze zo relaxed liggen. <3 Ben benieuwd of dat zo blijft in de les. :))


Hier gaat het ook goed. Mattie heeft voor het eerst even gegeten met zijn graasmasker.
Hij vond het eerst maar stom, maar het ging uiteindelijk prima. :)
Afbeelding

En nu genieten van het lenteweer! Deken af, lekker bakken in de zon. {:}

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 23:20

Afbeelding

Ze had het erg warm vandaag maar heeft echt geen pas verkeerd gezet, lief paard.
We hebben ook wat draf gedaan, dat vindt ze nog erg lastig met mij op haar rug, lol.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:18

Leuk weer foto´s in het topic!
Mijn draver wordt nooit te vet, maar ik heb wel een pony die te dik is en een graasmasker zou wel helpen, maar ik durf hem niet met een halster ofzo naar buiten te sturen omdat er zoveel is waar ze aan kunnen blijven hangen en ik niet het hele land kan zien.

Olímpio vandaag:
Hier met Vincent
Afbeelding

De hele kudde aan de ren
Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:13

Super leuk allemaal!
Lusitana dat laat me trouwens nadenken. Ik zie eigenlijk ook nooit een draver die te vet is. Bij mijne is het echt moeilijk om haar op het goede gewicht te houden! Ze heeft echt veel eten nodig of ze wordt heel snel dun. Ze heeft ook op een stal gestaan waar ze niet genoeg kreeg en toen werd ze snel echt heel dun. Dat was enorm pijnlijk om te zien. Maar nu krijgt ze zo goed als onbeperkt kuil. Maar nog steeds vind ik haar niet echt 'dik'.
Hoe is dat bij de rest van jullie?

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:29

Ik zie in onze facebookgroep anders behoorlijk veel te dikke recreatiedravers voorbijkomen. :=

Zelf heb ik er twee die aanleg hebben om te dik te worden.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:39

Een van mijn vriendinnen heeft ook een draver uit Frankrijk die zomers echt wel dik wordt.

JackieT
Berichten: 519
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:46

Hier worden alle pony's veel te dik, na jaren eindelijk alles goed onder controle te hebben zodat ze redelijk op gewicht blijven, heb ik nu een draver die juist snel te dun word :')


Nu eet ze met de oude pony senior slobber mee, nu blijft ze redelijk op gewicht. En straks kan ze samen met het oudje het grote land op terwijl de rest op het paarden land blijft. Hopelijk blijft ze dan zo

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 06:16

Westernfreak schreef:
Ik zie in onze facebookgroep anders behoorlijk veel te dikke recreatiedravers voorbijkomen. :=

Zelf heb ik er twee die aanleg hebben om te dik te worden.


Inderdaad, mijn eigen draver is er ook een van.
Nu zijn we ook niet vol in training dus ik hoop dat het van de zomer weer beter gaat zijn dan afgelopen jaar :Y)

WendyBZ

Berichten: 13138
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:05

Haar bijnaam was niet voor niets Speklapje :')

Afbeelding

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:11

Ik heb er twee die goed op gewicht (te houden) zijn. Ze stoppen zelf met eten als ze vol zitten, ook op de weide. Daar mogen ze overigens niet te lang op, heb ik niet genoeg gras voor.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:44

Ik heb nog geen idee, maar nu is ze niets te dik.
Denk dat ze het zelf ook wel reguleert wanneer ik haar eet gewoontes bekijk.
Bij kou eet ze zich een slag in de rondte, bij warmte (zoals afgelopen dagen) maakt ze haar netten niet eens leeg.
Grazen daarentegen doet ze erg graag, dus ben wel benieuwd wanneer ze straks vol de wei op gaan, gelukkig gaat het in stukjes en niet ineens :+

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:24

Ik denk niet dat deze foto context nodig heeft... O:) Afbeelding

Behalve dan dat hij al bijna een half jaar niks doet. M'n varkentje.

Hij heeft ook nog steeds een jeuk kont/staart. Dierenarts weet het niet, ik weet het niet... Heb nu zijn hele stal ook gesopt voor het geval het tòch aarsmaden zijn, al heb ik daar nooit een spoor van gevonden, en heeft hij er een kuur tegen gehad. Geen schimmel, geen mijt, zijn huid is niet droog meer... Ik weet het niet meer. :(

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:26

marley93 schreef:
Ik denk niet dat deze foto context nodig heeft... O:) [ [url=m/06qBFK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Behalve dan dat hij al bijna een half jaar niks doet. M'n varkentje.

Hij heeft ook nog steeds een jeuk kont/staart. Dierenarts weet het niet, ik weet het niet... Heb nu zijn hele stal ook gesopt voor het geval het tòch aarsmaden zijn, al heb ik daar nooit een spoor van gevonden, en heeft hij er een kuur tegen gehad. Geen schimmel, geen mijt, zijn huid is niet droog meer... Ik weet het niet meer. :(


Ik zou jeuk eerder holistisch proberen op te lossen, homeopaat oid erbij halen.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:36

Met wat voor soort oplossingen komt een homeopaat meestal? Druppeltjes en/of supplementen? En hoe doet een homeopaat onderzoek naar een diagnose?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik heb er nog nooit mee gewerkt.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:18

marley93 schreef:
Met wat voor soort oplossingen komt een homeopaat meestal? Druppeltjes en/of supplementen? En hoe doet een homeopaat onderzoek naar een diagnose?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik heb er nog nooit mee gewerkt.


Een goede holistische arts (zijn ook dierenartsen die deze extra aanvulling hebben) kijkt naar het totaalplaatje, dus ook voeding & huisvesting. En doet niet alleen aan symptoom bestrijding (jeuk is vaak een symptoom van iets anders).
Er zijn verschillende manieren om een diagnose te stellen, dat verschilt per therapeut.