[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:24

@corine1981 haha, dat hoofdje ook zo serieus erbij. Leuke foto hoor.
En het bruine hoofdstel staat trouwens wel erg mooi

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:12

Leed schreef:
@corine1981 haha, dat hoofdje ook zo serieus erbij. Leuke foto hoor.
En het bruine hoofdstel staat trouwens wel erg mooi


Ja, die cognac kleur vind ik haar ook erg mooi staan. Het zadel komt ook in die kleur als het goed is, dus dan is het een mooi setje.
Nu nog fatsoenlijk kunnen rijden :+

Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:16

Mooi setje heb je straks dan.. plaats je dan wel weer een foto?
Rijden zal vast goed komen :j

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:03

Leed schreef:
Mooi setje heb je straks dan.. plaats je dan wel weer een foto?
Rijden zal vast goed komen :j


Uiteraard volgen er foto's.
Enn rijden komt ook vast goed. Ze is gewoon én een merrie én vrij duidelijk... ze slaat op slot en uit dat in protest, ze snapt het gewoon nog niet...
Dat geeft ook niet, we hebben tijd en geduld zat, maar we moeten wel iets verder terug naar de basis dan ik verwacht had.

Gelukkig doet ze het coachen fantastisch. Zelden zo'n fijn gevoelig en lief paard mee gemaakt.

GerlievJarig

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:40

@Maeley, beterschap!! Wat fijn dat je toch nog zo je paard kan zien! <3

@corine erg mooi hoofdstel hoor! Ik houd ook van die kleur. Maar zwart is lekker makkelijk :')

Wij zijn vanavond met de trailer naar een binnenbak gegaan, voor het eerst rijden op een andere locatie. (Of naja iemand anders reed hem voor mij) :+ . Hij was echt heel braaf! Maar zag wel dat hij behoorlijk wat spanning had. Maar al met al tevreden voor de eerste keer!


Afbeelding

GerlievJarig

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:51

En nog een foto, hij is ook zo lief he. <3

Afbeelding

Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:32

Gerliev schreef:
En nog een foto, hij is ook zo lief he. <3

[ [url=m/Cr6EY5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah, lief! <3

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:55

Ahh superlief, wat een fantastische paarden zijn het toch ook. <3 Fijn dat hij zo braaf was op vreemd terrein.

Corine, mooi hoofdstel. Dat wordt zeker een mooi setje.

Hier gaat ook alles goed, heerlijk met de dressuur bezig. Helaas kunnen we niet meer naar verenigingsles, maar het is even niet anders.
Lekker thuis trainen en hopelijk volgend jaar weer op wedstrijd. Dan wil ik graag M2 starten.
Doel voor dit jaar is Z1 starten, maar dat moeten we makkelijk kunnen :)
Verbaasd me hoe hij de dressuur zo oppakt. Galop is dan ook zijn sterkste gang. Heel apart, je zult bijna zeggen dat het geen draver is.

GerlievJarig

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:16

Gaaf zeg dat je zo hoog start! Zien jurys wel eens dat ie een draver is en/of krijg je daar wel eens reactie op? Jammer dat alles even stil ligt zo... Maarja we doen het voor een goed doel haha! Hopelijk kan het binnenkort weer een beetje richting normaal... -O-

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:24

Nee nog nooit enig commentaar gehad van jury's. Vaak staan mensen waar tegen je het zegt wel even met hun mond vol tanden en geloven ze het niet. een enkeling ziet het aan de afstamming, en dan hoor je wel eens wat bevooroordeelde mensen aan de kant, maar dat je ze er daarna uit rijd, is helemaal mooi.
Rijden ook wel regelmatig prijzen en altijd winstpunten. Eigenlijk bizar.
Start nu denk ik 2 jaar rustig aan een paar wedstrijden per jaar, en stroom gewoon mooi door

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:59

Zo trots!! Vandaag voor de tweede keer op Barca gezeten, ging zo ontzettend goed. Deze keer vriendlief ernaast voor een beetje mentale steun voor Barca (en een boel worteltjes). Als het de volgende keer weer zo goed gaat, gaan we proberen te stappen.

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:04

Ik wil alle dravertjes via deze weg vast een hele fijne kerst en een goed nieuwjaar wensen :D

Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:10

Sharonaa_ schreef:
Nee nog nooit enig commentaar gehad van jury's. Vaak staan mensen waar tegen je het zegt wel even met hun mond vol tanden en geloven ze het niet. een enkeling ziet het aan de afstamming, en dan hoor je wel eens wat bevooroordeelde mensen aan de kant, maar dat je ze er daarna uit rijd, is helemaal mooi.
Rijden ook wel regelmatig prijzen en altijd winstpunten. Eigenlijk bizar.
Start nu denk ik 2 jaar rustig aan een paar wedstrijden per jaar, en stroom gewoon mooi door


Super gaaf ook! Altijd mooi om de 'bevooroordelers' te bewijzen dat ze het wel kunnen!
Bij mijn paard hetzelfde hoor. Ze denken vaak dat het gewoon een springpaard is. En dan ben ik van: Ja nope. Ik heb het beste ras wat er is *\o/*

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:49

Hoe is het met jullie dravers?

Hier ontzettend aan het genieten van onze dame, boefje is het.
Super braaf in de omgang en met de kids en soms een echte draak wanneer ze aan te werk gezet wordt :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:44

Wat lief zeg Corine, en braaf voor zo’n jonkie <3 Je hebt een heerlijk paard gekocht zo te zien.

Met ons gaat het ook goed. Dit is de eerste maand zonder lichamelijke problemen of dierenartsbezoeken en weet ik het wat nog meer. Durf het bijna niet te zeggen maar hoop zó dat we dit vast kunnen houden.

Helaas is ons hoofdstel stuk, vandaag teruggebracht naar EJ en heb een test Rambo micklem multi besteld. Die komt als het goed is morgen binnen. Ben benieuwd of dat wat is voor hem. Welk hoofdstel hebben jullie voor je dravers? Had hiervoor de Horsegear Styx. Mocht de micklem niet bevallen dan koop ik dezelfde nog een keer denk ik.

Dus vandaag even op een halstertje gehobbeld in ons zwembad. Hij kan zo gek en sensibel doen maar met dit soort dingen is hij dan weer 1000% braaf. Lieve jongen :)

Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:30

Wat een lieverd zeg corine. Dravers hebben gewoon een super fijn karakter. Vooral lief en eerlijk.

Pernilla, hopen dat je dat kunt voortzetten en de komende tijd geen dierenarts hoef te zien.

Over hoofdstellen gesproken. Ik rijd de mijne op een lage neusriem met een dubbel gebroken d trensje.
Mijn vorige paard, geen draver, reed ik ook op lagen neusriem.
Voor mijn gevoel toch wat rustiger en fijnere aanleuning.

Hier gaat ook alles goed.
Meneer was 4 dagen vrij, hoelang je m ook vrij geeft, altijd opstappen en wegrijden. Nog nooit een pas verkeerd gezet.
Lekker gedressuurd. Appuyementen in draf en galop gaan super. Stap-galop-stap krijgt hij ook al helemaal onder de knie.
Bijzonder hoe snel ze leren.
Vind het zo gaaf, met de draver zo ver kunnen komen.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:52

Hier bitloos, of de Horsegear styx of een gewone hoge neusriem. Meneer vindt een riempje voor het bit langs vreselijk, dus lage neusriem en gecombineerde neusriemen vallen af hier.

Hij heeft achter wat mok en rotstraal door de natte tijd. Gaat wel beter gelukkig. Verder gaat hij goed, en zijn we rustig weer wat serieuzer aanhef trainen. Begin maart gaat hij verhuizen naar andere plek dus nog geen haast.

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:29

corine1981 schreef:
Hoe is het met jullie dravers?

Hier ontzettend aan het genieten van onze dame, boefje is het.
Super braaf in de omgang en met de kids en soms een echte draak wanneer ze aan te werk gezet wordt :+


Herkenbaar, dat was die van mij ook :)

Hier ook erg nat, waardeloos. Ik vermaak mij nog wekelijks met paarden uitrijden voor de sulky en bijna wekelijks wat dressuurmatig rijden van eentje. Wel even prima zo :)


Anoniem schreef:
Welk hoofdstel hebben jullie voor je dravers?


Ik gebruik onder het zadel vaak de Micklem. Met longeren hebben ze vaak gewoon halster om en pak ik er een hoofdstelletje zonder neusriem bij.

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:41

Ik heb een hele simpele kaptoom, een kopstuk met een neusriem en drie ringen op die neusriem. Maar ik heb net de Anatomic kaptoom van Waldhausen besteld, ben HEEL erg benieuwd!

Afbeelding

Ik ben nog aan het inrijden, maar de bedoeling is om hem bitloos te gebruiken.


Ik ben echt helemaal verliefd op Barca, we zijn nu heel druk met: ho, stap, draf, kom en ga. En de gallop knop begint ook te werken *\o/* Ik hoop er morgen weer op te zitten en deze keer met teugels <3

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:11

Ik heb kopstuk van hooks en lage neusruem van dyon.
Afbeelding

Gister Woody verhuist naar zn nieuwe stal.
Hij stond gelijk heel relaxed. Denk dat we gauw onze draai gaan vinden.

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:32

Zo trots!! De galop knop zit er op! Na een maand lang pielen kwam ik erachter dat als ik het binnenachterbeen er meer ondervraag op de volte in draf, hij WEL kan aanspringen! Zo netjes nu, ik ben zo trots op mijn topper <3

Keep in mind dat dit allemaal vanaf de grond is, misschien dat we over een half jaar dit ook onder het zadel kunnen :+

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:07

Wat doen jullie om de balans te verbeteren? Rij zelf bijna alleen maar buiten, en ongeveer 2x per maand les. Als ik alleen in de bak rijd weet ik nooit zo goed wat ik aan het doen ben haha.

Rond deze tijd kan ik maar 2 a 3 keer per week rijden i.v.m snel donker, maar misschien aan de longeerlijn en dan balkjes draven ofzo?

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:26

Ik longeer veel met een elastiek achter de achterhand:

Afbeelding

Dit helpt enorm. Die kan je natuurlijk ook tijdens t rijden gebruiken. Ook doe ik veel grondwerk waarin ik buitging oeffen en ik merk dat dat echt een enorm verschil maakt. Dit longeren doe ik niet een uur elke dag, maar meestal voorafgaand aan ander werk 15 minuutjes ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:44

Ik rijd hem om balans te verbeteren in de bak. Vraag niets aan hem, hij hoeft ‘alleen maar’ te stretchen. Sinds kort zijn we namelijk weer helemaal opnieuw naar de basis gegaan. Buikspieren aanspannen, rug ontspannen, neus laag. Voor nu dik voldoende! En ik merk zó veel verbetering in een paar weken tijd. Nu leert hij sowieso al heel snel, maar dit gaat echt wel fijn. We zijn nu bezig met ontspannen en recht worden. Ik rijd ongeveer 2 a 3x per week in de bak. En heb wekelijks les.

Mijn instructrice richt zich op klassieke dressuur, natural horsemanship, leerprincipes, sportfysiologie en sportpsychologie tijdens de les.

Buiten rijden we ook vaak, probeer het 50-50 te verdelen. Maar daar werk ik niet gericht aan zijn balans, dat is gewoon genieten van de natuur en mijn super happy paard <3

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:08

Ik werk veel met dubbele lijnen, dit werkt echt heel erg goed voor z'n balans.