[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:45

Het is pas sinds 1 april zo, maar ik snap t zelf ook niet zo goed eerlijk gezegd.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:33

Afbeelding


Deze foto is gisteren gemaakt tijdens het Z klassiek in Onstwedde. Te mooi om niet te delen.

darkadia

Berichten: 5255
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:39

Zag hem al op fb, hele gave foto!

Hier liep meneer niet goed van de week helaas. Sloom, niet echt voorwaarts, en mankte in draf onder het zadel (aan de hand niet). Denk een schuiver gemaakt in de wei en daardoor wat vast in rug. Kon van de week ook niet meer om rollen in de paddock. Lijkt nu alweer beter te gaan gelukkig. Gister was ie ook weer in voor spelen en zijn enthousiasme is weer terug. Vandaag kijken hoe hij loopt met zadeltje erop, en dan misschien zelf nog even erop.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:46

darkadia schreef:
Zag hem al op fb, hele gave foto!

Hier liep meneer niet goed van de week helaas. Sloom, niet echt voorwaarts, en mankte in draf onder het zadel (aan de hand niet). Denk een schuiver gemaakt in de wei en daardoor wat vast in rug. Kon van de week ook niet meer om rollen in de paddock. Lijkt nu alweer beter te gaan gelukkig. Gister was ie ook weer in voor spelen en zijn enthousiasme is weer terug. Vandaag kijken hoe hij loopt met zadeltje erop, en dan misschien zelf nog even erop.


He, vervelend.
Hopelijk dat het vandaag weer wat beter is met hem.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:08

Wauw, wat een mooie foto!! Ik de dressuur flexibel starten snap ik niet zo, je kan sowieso 2 proefjes starten toch? Ik ben er al jaren uit, maar starte altijd 2 proefjes in de zelfde rubriek.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:47

barbar schreef:
Wauw, wat een mooie foto!! Ik de dressuur flexibel starten snap ik niet zo, je kan sowieso 2 proefjes starten toch? Ik ben er al jaren uit, maar starte altijd 2 proefjes in de zelfde rubriek.



Ja, volgens mij wel. Ik heb zelf drie jaar geleden voor het laatst dressuur gestart en toen kon je gewoon twee proeven in dezelfde klasse rijden. Dat kan nu nog, maar sinds kort kun je bij dressuur ook flexibel starten. Dat is bij springen al jaren zo.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:18

Gave foto!

Delaja

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-04-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:53

Ik had hem al op facebook gezien ook, echt een hele gave foto!

Hier een weekje rustig aan, madam had wat last van haar rug dus de osteopaat is geweest. Ijzers moeten er nu iets anders onder gezet worden zodat ze haar benen niet naar buiten gaat draaien (ik noem het altijd de draversstand maar geen idee of er echt een naam voor is) waardoor ze last krijgt van haar rug. De smid komt vrijdag dus tot dan even niet rijden.
Verder gaat het zo onwijs goed! Ik rij nu geregeld op barebackpad en met sidepull buiten en in de les wordt ze steeds sterker en stabieler in haar houding. Heerlijk paard <3

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:30

Hoop dat het snel beter gaat!

Afbeelding

Afbeelding
Soms heeft ie van die momenten, dat ie knap is haha!

Ulysess
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:41

Ook ik heb een Draver. Toen ik mijn eerste paard ging kopen heb ik altijd geroepen dat ik nooit een Draver zou willen, maar ook ik ben er toch echt met een thuis gekomen. En ze gaat nooit meer weg!

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:51

Mooi hoofdstel ook! En knappe inhoud :P

Jammer van de dipjes van sommigen :(:) Hopelijk knappen ze snel op!
En Dirk ziet er knap uit zo!
Waarom wou je geen draver Ulysess maar eindigde je toch met één?

Hier gaan de dravertjes uitstekend. Ze zijn blij en fit, mogen iets minder vetjes hebben, maar binnenkort gaan ze weer op bootcamp. Eerst verhuizen naar de nieuwe stal, ben benieuwd hoe snel ze settelen :)
Vorige week nog op buitenrit geweest en het laatste stukje mn merrie even voluit laten gaan, heerlijk die rendraf :D Was heel jammer dat ik endomundo uit had staan, want was wel benieuwd hoe hard we nu gingen :P

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:19

Fijn dat het goed gaat!

Hier vanavond wedstrijd gereden. Eerste ging echt slecht, 164, en 2e meer achter z'n broek aangezeten en reden we 180,5!
Jury vond het grappig dat er zoveel verschil zat, tja, soms moet je ze ff aanpakken, vervelende dravers soms ~~}>

darkadia

Berichten: 5255
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:07

Nette punten Ess_Ramona! EN idd knappe draver heb je!
@RianneH Endomondo is qua snelheid bepalen niet heel betrouwbaar helaas. Ik gebruik die regelmatig samen met mijn GPS horloge, ene keer scheelt het maar 3km/u andere keren tot wel 20km/u verschil.

RianneH

Berichten: 28250
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:01

Is ook meer voor het idee. Gezien ik geen serieuze buitenritten rijd ga ik er niet een gps voor aanschaffen wanneer een telefoon ook een schatting kan geven. Zeker gezien die op rit altijd mee gaat :)

massen9886

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-04-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:29

Hallo allemaal,

War een super mooie foto's ess Romana!
Hieronder een paar foto's van het rijden met yardo vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Berichten: 5255
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:04

Beetje stil hier, hoe is het met alle dravers? Mijne gaat momenteel echt met sprongen vooruit! Muntje van aanleuning begint te vallen, en we mochten onlangs weer mee doen met een fotoshoot in het bos waar wat hele gave plaatjes uit gekomen zijn die ik hier graag wil delen.

Fotocredits voor Danique en Anna.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:43

Wat heb jij een onwijs mooi paard zeg!!! Met Figo gaat het ook goed, hij word al een stuk rustiger.

darkadia

Berichten: 5255
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:56

barbar schreef:
Wat heb jij een onwijs mooi paard zeg!!! Met Figo gaat het ook goed, hij word al een stuk rustiger.


Dank je wel. Fijn dat Figo ook goed gaat!

Misschien leuk nog ter vergelijking, een foto van feb 2015.
Afbeelding

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:43

Wat goed Darkadia! Mooie foto's ook, ziet er echt super uit. Bruno staat even met vakantie lekker met een maatje in de wei. Heb wat lichamelijke issues, dus ff niet rijden. Zodra ik weer kan, pak ik hem weer op.

MilkberryJarig
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:48

Darkadia, zooo die ziet er gezond en stralend uit zeg!

Kilian en ik zijn weer op de goede weg. Even moeite gehad met het combineren tussen dressuurtraining en endurancetraining. Voor het eerst een klasse 2 gereden. Toch weer wat last van de artrose. Extra gluco. Nu loopt hij beter dan ooit.
Wij zijn echte dressuur beginners. We hebben heeeel lang gewerkt aan ontspanning. Dat kwartje is gevallen. En hij gaat inmiddels ook keurig vwnw in stap. In draf kan hij nog wat stuwen. Qua galop gaat hij steeds wat meer springen. Dus we hebben niet te klagen.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:34

Wauw die ziet er goed uit!

Calli en ik mogen L starten! Word denk ik binnenseizoen, wil nog wat dingen bevestigd hebben enzo, maar de punten zijn binnen!
Afbeelding

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:16

Wat super Esther! Ziet er ook goed uit! Wel ff update doen als je gestart bent, ben zeer benieuwd hoe jullie het gaan doen. Komt vast helemaal goed!

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:06

Hier best wat veranderingen, leuke en niet zo leuke ;(

Ergens begin van het jaar viel me op dat Tammy niet helemaal lekker liep, ze hield vast in haar rechterheup. Niet echt kreupel, want ook niet iedereen zag het, maar er klopte gewoon iets niet. Over een periode van een aantal weken twee verschillende osteopaten erbij gehad, afhankelijk van het advies oefeningen gedaan of rust gegeven. Ze ging wisselend van hartstikke fijn voor de sulky tot echt slecht op sommige stukken aan de longe. Uiteindelijk met osteo 2 de knoop doorgehakt en naar de kliniek gegaan voor een uitgebreid onderzoek. Na een middag onderzoeken (longe op harde en zachte ondergrond, buigproeven, uitverdoven, nog meer buigproeven, foto's en uiteindelijk echografie) kwam daaruit dat ze een versleten meniscus had. Ik heb haar nog in laten spuiten met het idee het nog een kans te geven, maar na veel nadenken, janken en uiteindelijk objectief naar haar kijken, heb ik een week later besloten dat dit genoeg was. Beter kon ze niet meer worden, en ik heb lang geleden al besloten dan ik geen paard wil houden dat met pijn loopt. Ze was inmiddels al behoorlijk wat bespiering kwijt en was met geen mogelijkheid dikker te krijgen. Begin mei heb ik haar daarom in laten slapen |(

Via mijn zadelmaker heb ik nu een ander paard staan, uiteraard wel weer een Draver :+ Een vijfjarige merrie die nog niet onder het zadel was. Dat kostte niet veel moeite, het is een ontzettend leuk en eerlijk dier. Ze is al een aantal keer onder het zadel geweest, ook al een keertje naar buiten, en een paar keer op de baan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is heel anders als Tammy, en dat is ook goed. Het is ook geen vervangster, maar een opvolgster :)

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:12

Met mijn draver gaat het ook goed, ben nu elke week aan het lessen en hoop ooit toch een dressuur wedstrijd te kunnen rijden.
Ik ga vanmiddag even een foto proberen te maken :D

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:33

pfff jee Wendy wat naar van Tammy... sterkte dr mee. Als ze alleen maar achteruit zou gaan en met pijn stond, dan heb je denk ik de juiste beslissing gemaakt. Maar dat verzacht de pijn vast niet.

Je nieuwe merrie is leuk zeg! Spreekt mij heel erg aan mooi dier met een leuk koppie. Ze ziet er ook heel anders uit dan Tammy. Goede opvolgster lijkt me.