[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:26

Wauw pernilla, wat een ontzettende gave

Mijn fransje is ook maar 1.60! Helaas had gehoopt dat ie er nog een paar cm bij kreeg. Maar is nu 6 jaar en vooral juist aan t breder worden en uitzwaren.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:36

Het gros zit rond de 155 inderdaad :+ De twee die ik nu rij zitten ook rond die maat.

Ik heb in oktober die van mij in laten slapen. Dat was de tweede in vier jaar tijd, dus ik was even genezen en niet toe aan een nieuwe. Links en rechts kreeg ik wat aangeboden en zo heb ik het nu bijna drukker dan toen met mijn eigen :D Nu drie bruintjes waar ik mij mee vermaak:
Nos, al enige tijd onder het zadel maar dressuurmatig nog groen.
Afbeelding

Tess, ook al een aantal jaren rijpaard, maar was nogal scheef geworden. Ik sleutel nu 1x in de week bij :)
Afbeelding

En nu ook even BC. Ik hielp al wel regelmatig op de stal waar ik met mijn Draver (en de vorige) stond. Om toch een beetje in de paarden te blijven werk ik mijn uren de rest van de week, zodat ik op vrijdag de hele dag op stal ben <3 Paarden uitrijden voor de sulky, Dravers die op rust staan (zo'n 15 meestal) toiletteren, poetsen, beetje TLC geven en soms een beetje heropvoeding. BC heeft op rust gestaan en werd weer opgetraind, die mag ik nu ook snelwerken op vrijdag en dat is heul heul heul vet :D Mijn eigen Dravers hadden niet zoveel talent :') dit zijn echt drafmachientjes. BC is een toerist, vindt alles interessant en leuk en dwarrelt ook alle kanten op als hij de kans krijgt, maar is echt een schatje.
Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:48

Sharonaa_ schreef:
Wauw pernilla, wat een ontzettende gave

Mijn fransje is ook maar 1.60! Helaas had gehoopt dat ie er nog een paar cm bij kreeg. Maar is nu 6 jaar en vooral juist aan t breder worden en uitzwaren.



Mijne is overigens dressuurpaard :o

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:45

Ik kwam vandaag dit oude artikel tegen, super leuk om te lezen als draver eigenaar natuurlijk! :j :

https://www.bitmagazine.nl/rassen/wendy ... ver/96088/

Ik ben zelf zo erg klaar met mensen die gelijk vooroordelen. Ik vind dravers misschien nu langzaam mijn favoriete paardenras. <3 (Maar PRE's zijn ook een kanshebber := )

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:48

Dat is ‘onze’ Wendy :D heeft net iets boven jou ook gereageerd :)

Wat komen er vrolijke foto’s langs! Wat tof Wendy dat je die drie bruintjes mag trainen! Stuk voor stuk knappe paarden, heel divers zo.

Mijn dravertje is gemeten op 1.61, prima maat, grootste hier op stal tussen de Spanjaarden en tinkers :) Zusje heeft nog een grotere ruin, die lengte vind ik zelf prettiger staan bij mijn lengte.

Dravers en PRE’s zijn wel enorm verschillend, wat spreekt je in beide aan?

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:01

RianneH schreef:
Dat is ‘onze’ Wendy :D heeft net iets boven jou ook gereageerd :)

Wat komen er vrolijke foto’s langs! Wat tof Wendy dat je die drie bruintjes mag trainen! Stuk voor stuk knappe paarden, heel divers zo.

Mijn dravertje is gemeten op 1.61, prima maat, grootste hier op stal tussen de Spanjaarden en tinkers :) Zusje heeft nog een grotere ruin, die lengte vind ik zelf prettiger staan bij mijn lengte.

Dravers en PRE’s zijn wel enorm verschillend, wat spreekt je in beide aan?


Oh wauw :') , wat toevallig!

Dravers vind ik nu echt gewoon alles leuk, maar vooral het karakter. <3 En vind ze ook gewoon geweldig draven. Als mijn draver even een 'showtje' geeft wanneer ze op de paddock is vind ik haar zo mooi lopen. :wow:
Pre's ik gewoon zo super mooi! <3

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:52

Mijn draver is gemeten op 1m71, echt zo'n lange slungel! :P

Ik heb ook mijn hart verloren aan de dravers, heerlijke paarden met een prachtig karakter!
Ben nu al weer langzaam op zoek om een derde draver erbij te kopen :)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:03

Even bijlezen!

Pernilla, wat fijn dat Valet zo goed tot rust begint te komen. Ik volg jullie op instagram en zie zo veel liefde en plezier bij jullie! Echt leuk! Hij is ook echt zo knap! <3

Marley, wat leuk dat je koersfoto's hebt gekregen! Leuk als je ze wilt uploaden, ben altijd erg benieuwd naar die transformaties :D

Immanuela, welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Wat een prachtige grote reus heb je :D En pas 5 jaar! Knap hoor <3

Eluna, wat een heerlijke zomerse foto's! Die van mij lijkt ook gek op water, dus hopelijk kunnen we deze zomer ook eens naar een zwemplas. Lijkt me zo gaaf!

Wendy, wat fijn dat je weer lekker aan de slag kan met de bruintjes. Drukke dag lijkt me zo :D Mooie paarden, stuk voor stuk.

FFDP, wow dat is ook een kanon met 1.71 zeg! :D

Ik heb mijn meisje afgelopen week ook gemeten, kwam uit op 158,5cm :D Had gedacht dat ze de 160 wel gepasseerd had, maar helaas :') Ik heb al mijn paarden te groot geschat, want de grootste kwam ook maar tot 159 terwijl ik altijd zei dat ze 164 is :') Mijn bejaarde draver is nog een stuk kleiner, gok ergens rond de 152. Hij lijkt qua postuur echt een pony, omdat hij ook zo kort en compact is.

Helaas gaat Frenchy momenteel wat minder goed. Zeer waarschijnlijk heeft ze ruzie gehad in de kudde, terwijl het zo goed leek te gaan.
Mijn popje staat nu dus in dik verband op 'stalrust'. Tussen aanhalingstekens omdat we geen stallen hebben, ze staat op een 9x9 paddock. Ze lijkt er niet heel veel last van te hebben, maar ik vind het zo sneu..
Overige paarden allemaal gescheiden nu, straks maar opnieuw kijken wat de beste kudde samenstelling gaat worden. Bah. We moeten nu ook onze eerste les afzeggen en had me daar zo op verheugd!

Afbeelding

Afbeelding

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:25

@Unseen: oh balen! Hopelijk gaat het snel beter en komt er snel weer rust in de kudde...

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:42

Hé wat balen dat het zo is gelopen, Unseen. Wel fijn dat de 'stalrust' op deze manier kan. En die onderste foto is stiekem wel erg lief. <3

Hier dan wat foto's van een koersende Mattie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hoe hij er nu bij loopt.

Afbeelding

Vorige week gaan rijden met een geluidsdempend oornetje, omdat hij best heftig kan reageren op sommige geluiden. Het hielp, maar hij vond het HEEL erg stom. :')

Afbeelding
Afbeelding

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:07

Wat leuk om allemaal te lezen *D

Hier een dravertje die iets meer eet dan dat ze beweegt dus nu een graasmasker op

Afbeelding

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:02

Marley wat een knap paard! <3 De eerste foto met het oornetje is echt... :')

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:02

Ik heb hem ook wel uit staan lachen, dat hielp niet mee. Net een duiveltje. _O-

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:59

Zal ik ook maar eens een update plaatsen? :=

In februari heb ik mijn verzameling dravers uitgebreid met een derde exemplaar.

Mijn (vroegere) verzorgpaard Franka die nu met drafsportpensioen is. :)

Afbeelding

Ik ken volgde en verzorgde haar al zo'n 4,5 jaar en heb haar al eerder ruim een jaar onder het zadel gereden toen ze moest revalideren. Ze heeft vorig jaar nog een paar keer gekoerst en nu is ze in training om weer een fijn buitenrijdpaard te worden. :)

Afbeelding

Gelukkig kan ze het erg goed vinden met Bietje. Salty vindt het vooral spannend, maar is toch ook stapelverliefd op haar (als ze hengstig is).

Afbeelding

Salty is inmiddels met pensioen. Ze is 28 geworden en heel af en toe maken we buiten nog een ritje. Dan wordt ze wel meteen weer bloedfanatiek en loopt ze haar benen bijna voorbij. :=

Bietje gaat erg goed, maar blijft een diva die ook zo ineens elk grassprietje, blaadje of zandkorrel ineens eng kan vinden. We blijven puzzelen, maar een echt ontspannen buitenrit maken zal er met haar wel nooit inzitten.

Dian_M
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-05-17

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:17

Ik heb een paar jaar geleden een draver verzorgd. Heeft lang gekoerst en is daarna bij zijn huidige eigenaren terecht gekomen. Ik verzorg hem momenteel niet meer omdat ze met hem en hun fries naar frankrijk verhuist zijn. Daar heeft ie nu een welverdiend pensioen met vooral stapritten.

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:56

Oh knap paard Westernfreak, en wat heeft ze een lieve blik! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:42

Gaaf die koersfotos van Mattie, stoere jongen is het! Heerlijk die uitgesproken mening, heeft mijne ook. :')

Wat een mooierd Westernfreak, leuke verzameling heb je inmiddels <3. En wat leuk dat ze vroeger je verzorgpaard was. Cirkeltje rond!

Pfff arme Frenchy. Hoe is het inmiddels met haar?
-
[naam] heeft even 2 weken rust gehad ivm een trap op zijn been. Vandaag dan weer een buitenritje gemaakt, wat heerlijk. En blij ei dat ie was. Mijn favoriete oortjes met dikke bos manen <3

Afbeelding

En een paar dagen geleden, eerste stapritje weer. Hij wordt zó mooi in het avondlicht. :+: Deze foto is niet bewerkt.

Afbeelding

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:20

@Pernilla: die oortjes! <3
-
Graag wil ik hier ook nog eventjes een vraagje stellen. Wegens vervroegd pensioen van mijn huidige rijpaard (draver), ben ik op zoek naar een extra paardje, liefst een draver! Misschien weet iemand van jullie een leuke te koop staan?

Ik ben een recreatieruiter zonder wedstrijd ambitie, het liefst maak ik buitenritten, maar ik vind het ook leuk om af en toe eens in de piste te rijden en eens een klein sprongetje te wagen. Buiten het rijden vind ik het geweldig om lekker te knuffelen, te grondwerken en vrijheidsdressuur te doen. Ik zoek een paard met een mensgericht karakter die dit dus ook echt leuk vindt. Gezien mijn andere paard ook gewoon blijft en dit een hengst is, zoek ik een ruin van minimaal 1m60 omdat ik zelf 1m70 ben. Graag wil ik nog jaren plezier hebben van het paard, dus liefst een maximale leeftijd van 10 jaar.

Wat ik het paardje kan bieden? Een huisje voor de rest van zijn dagen, de paarden staan bij ons aan huis en staan 24/7 buiten mét schuilstal. Ze kunnen 's nachts op stal maar dit doe wij meestal enkel met slecht weer.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:19

@FFDP Misschien heeft stal Westfriesedijk nog iets staan?

Gisteren weer met de Fransman een rondje gereden, en erop gelet dat ik hem nu eens voor ben op de plekken waar hij standaard opzij springt voor bermkabouters, of standaard stopt omdat hij er niet langs wil op de heenweg, maar zonder blikken of blozen doorloopt op de terugweg...
En dan is er dus niks aan de hand. Iets meer duidelijkheid geeft hem meer vertrouwen om normaal door te lopen.
(Behalve vlak langs een wei met koeien waar dan alleen een hek tussen zit. Dat is echt nog een brug te ver. }:0 )
Afbeelding

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:39

Ik had inderdaad al een leuke zien staan bij Stal Westfriesedijk en ga eens contact opnemen voor een afspraak. Alleen is dit voor mij wel 3 uur rijden enkel. :P

Bestaan er eigenlijk nog stallen zoals Westfriesedijk?

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:07

@ffdp, zit je evt op Facebook?
In de dravers recreatiepaard groep komen vaak leuke paarden langs
Mijn paard komt bij Heidi vandaan (Voorhout) die heeft regelmatig leuke dieren staan

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:49

Ik kreeg deze net doorgestuurd van een stalgenoot. Had Mattie vanmorgen gespot terwijl hij nog wakker lag te worden. <3

Afbeelding
"Zzzzz..."
Afbeelding
"Zzzhuh?"

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:21

Ik wilde idd ook Westfriesedijk aanraden! [naam] komt daar ook vandaan. Volgens mij heeft ze inderdaad best wat leuke staan.

Ach wat lief zeg die Mattie. Heerlijk dat slaperige koppie <3 Even totaal van de wereld!

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:21

Duplo schreef:
@ffdp, zit je evt op Facebook?
In de dravers recreatiepaard groep komen vaak leuke paarden langs
Mijn paard komt bij Heidi vandaan (Voorhout) die heeft regelmatig leuke dieren staan

Op fb heet ze Heidi Heidi en heeft vaak leuke paarden. Zeker.

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:29

Bedankt voor de tips allemaal!

Oh wat een lieve foto's van Mattie! <3