[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:19

Wat tof een polopaard! Lijkt mij dat dravers daar goed geschikt voor zijn, ze denken zo mee :) .

Die van mij is ook onwijs in de rui ja :+

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:20

In welke gang heeft het polo rijden voorkeur? Gaat het ook makkelijker omdat de draf vlakker is?

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:49

Wij blijven nog steeds genieten van elkaar..

Vorige week een ritje op neckrope!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren een buitenritje! Lijkt ze een reus op hahaha, maar is maar 1m55..
Afbeelding

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:20

Wat leuk weer wat activiteit in dit topic!
Gaaf een draver in de polo.
Eluna, vindt het zo knap dat je op de nekrope kan rijden. Die van mij is daar veel te heet voor :)

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:25

Woody helaas even er tussen uit.
2 weken geleden stond hij met een dik en warm been.
7 dagen 3x per dag 10 min gestapt en koelen.

Daarna is hij gescand. Alle pezen zagen er goed uit. Ze zag alleen een bloeduitstorting.

Ik heb toen advies gekregen 10 dagen ekyfogl te smeren en 2 weken stappen opbouwen.

Helaas na 5 dagen smeren een allergische reactie er op en een heel dik been.

Dierenarts gister weer geweest. 3 dagen in verband en vochtafdrijvers en dan zou hij weer goed moeten zijn.

Fingerd crossed dus!

Afbeelding

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:32

He wat balen, Kelly. :( Beterschap voor Woody, hopelijk knapt het snel op. Wel fijn dat de pezen in ieder geval oké zijn.

Eluna, ik wordt altijd zo blij van jouw foto's. <3 Echt super gaaf.

Mattie en ik hebben eindelijk ons droomzadel gevonden. De Barefoot Cherokee. Ik kon het zadel wat ik aan het testen was van Becidor gelijk overnemen tegen een kortingsprijs, dus daar was ik super blij mee! Het schuift niet op Mattie, hij heeft geen spanning meer bij het zadel erop leggen, blaast zich niet meer op tijdens het aansingelen, en bovendien zit ik er ook nog heerlijk in! Bij alle andere zadels die ik heb geprobeerd was ik genoodzaakt een wielrennersbroekje aan te trekken (zo één met padding). Op zich prima, als dat het probleem van jezelf binnen 10 minuten kapot rijden oplost, maar wel heel warm. :')
Met dit zadel is het verleden tijd! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

En ik heb weer een blij ei. :D

We hebben wel een kuur tegen maagzweer gehad. Ik hoorde van stalgenoten dat hij heel veel stond te gapen s'ochtends. Ik zag dat ook als ik in de middag/avond bij de paddock was om ze binnen te zetten. Stalgenoten vonden het "schattig", ik vond het verontrustend. Zeker in combinatie met nukkig reageren bij deken om doen, en dus dat gedoe met aansingelen er nog eens bij.
Maar goed, we zitten nu aan het begin van de afbouwfase, en ik heb al een veel blijer paard. :)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:06

Bedankt voor alle leuke reacties op Dancer! :D Hij verdient al die lof <3

We spelen trouwens geen polo maar polocrosse. Naam is verwarrend, maar het is een andere sport :)
https://wikidiff.com/polo/polocrosse


ruitje schreef:
Wat tof een polopaard! Lijkt mij dat dravers daar goed geschikt voor zijn, ze denken zo mee :) .

Die van mij is ook onwijs in de rui ja :+



Dat denk ik ook! In de hogere klassen in het buitenland zie je voornamelijk Engels volbloedpaarden en Australian stockhorses, ook vanwege dat grote denkvermogen.

RianneH schreef:
In welke gang heeft het polo rijden voorkeur? Gaat het ook makkelijker omdat de draf vlakker is?


Galop :j Juist omdat je in polocrosse (geen polo ;) ) zo ontzettend snel moet kunnen wenden en remmen, inhouden en gas geven, dan helpt het als het paard regelmatig de voorbenen beide van de grond heeft in de galopsprong en ook goed kan gaan zitten met stoppen en keren om de achterhand.
De bal wordt van de grond opgepakt en gegooid, dus zodra die bal eenmaal in je netje zit maakt het niet uit of de gang vlak is of niet.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:12

Rianne, wat een plaatje ook jouw pensioenada! Hoe oud is jouw merrie? Ze ziet er goed uit!


Jee Kelly, wat sneu voor Woody -O- Dat bedenk je toch ook niet, een allergische reactie op een creme :7 Hopelijk knapt hij gauw op!
Ik vind Woody echt heel gaaf met zijn afgeschoren manen 8-)


En Marley93 wat fijn dat je een goed zadel hebt gevonden voor Mattie! Hij kijkt er ook heel happy bij haha. <3

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:26

Leuk om weer wat berichtjes te lezen!!

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:55

Oei oei oei, Mattie heeft vandaag een stunt getrokken waar ik niet zo blij mee ben. -O-

Vandaag kwam een Welshje bij de groep, die komt sinds een paar jaar iedere zomer op het land bij ons op stal en gaat dan weer weg wanneer de paarden naar de paddock gaan. Mattie kent ze al van vorige zomer. Toen de pony het erf op kwam stond Mattie al bij het hek om te kijken, gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Vervolgens wilden de eigenaren dat er eerst even met het hek ertussen werd gesnuffeld. Op zich ben ik daar geen groot fan van, iets met uitslaande benen en hekken, maar dit ging super soepeltjes. Pony werd ook gelijk hengstig, dus dat leek ons allemaal wel een voordeel.
Helaas pindakaas... Pony moest er direct na het snuffelen bij in de groep, en dat werd door Mattie niet op prijs gesteld. (Zelf vond ik het ook een beter idee om haar eerst even op het tussenweitje te zetten, maar de rest vond dat overdreven omdat ze toch al bekend was met de groep. Nou ja... oké.)
Hij heeft haar werkelijk alle hoeken van het land laten zien. Niet gewoon even wegjagen, maar echt najagen met oren in de nek en tanden ontbloot. Ik heb hem nog nooit zo woest gezien. Ze zijn bijna in de sloot beland, maar konden gelukkig op tijd remmen.
Toen leek het even goed te gaan, maar binnen een seconde sloeg hij weer om en rende op de pony af (die op dat moment helemaal aan de andere kant van het land stond) om jaar weer op te jagen.

Nou weet ik dat paarden best even hard elkaar op de plaats kunnen zetten tijdens een introductie, maar dit was zo heftig, zo heb ik het zelf niet eerder gezien. En ik snap het ook gewoon niet helemaal, want vorig jaar heeft ie prima met haar gestaan. Echt ontzettend balen.

Pony komt deze zomer niet bij ons op het land. :n Stalgenoten zijn nu wel overtuigd dat eerst een tijdje apart zetten toch een beter idee is. :Y)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:58

Oef, jeetje! Dat is wel een heftige reactie van Mattie! Wellicht toch wat jaloezie?

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:33

Nou, ik denk het. Hij was gisteravond met rijden weer helemaal opgewekt, dus zoiets is het misschien geweest.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:39

Heftige reactie! Denk dat het inderdaad beter is om te wachten tot het najaar.

Hier weer aan het stappen.
Afbeelding

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:48

Wat fijn dat jullie weer rondstappen, Kelly! :) Ging het goed?

De pony komt helemaal niet meer terug, helaas. Ze kwam alleen in de zomer bij ons op het land, de rest van het jaar staat ze thuis bij de eigenaren (in haar dooiepieren eentje :\ ). Vind het gewoon heel vreemd dat het vorig jaar allemaal relatief vlekkeloos verliep en nu ineens tot zo'n ontploffing leidt.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:51

marley93 schreef:
Wat fijn dat jullie weer rondstappen, Kelly! :) Ging het goed?

De pony komt helemaal niet meer terug, helaas. Ze kwam alleen in de zomer bij ons op het land, de rest van het jaar staat ze thuis bij de eigenaren (in haar dooiepieren eentje : ). Vind het gewoon heel vreemd dat het vorig jaar allemaal relatief vlekkeloos verliep en nu ineens tot zo'n ontploffing leidt.



Ja er zit eindelijk vooruitgang in het been. We stappen nu 2, per dag 45 min. Gister rondje bos gestapt, maar dat doen we voorlopig nog maar even niet. Iets met tikkende tijdbom... op het erf is hij wel heel relaxed dus daar houden we het voorlopig bij.

Inderdaad wel vreemd dit gedrag ineens.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:02

Hoe is het nu met jullie dravers?

Mijn nieuwe meisje lijkt goed gewend te zijn in de kudde, ze windt ze allemaal om haar hoefje. Alleen met de Franse merrie van mijn vader kan ze het nog niet zo heel goed vinden, die heeft het regelmatig op haar gemunt. Dat heeft nu geresulteerd in een dikke beurse plek achter haar schouder -O- Ze had er ook flink last van, merkte het met rijden ook. Chagrijnig, oren plat, naar achter schoppen. Onhandige plek, precies waar de singel zit. Waarschijnlijk een goede trap gekregen. Ze heeft nu bijna 3 weken in het land gestaan en de bult is weer weg, niet meer gevoelig en ze draaft weer trots, hard en onhandig door het land heen :Y) Dus ik ga het komende week maar weer eens proberen!
Ze is echt zo'n leuke toevoeging in de kudde, zo vrolijk altijd en aanhankelijk <3

Dit was haar beurse plek...
Afbeelding

Slungel-puppy :')
Afbeelding

Dikke maatjes met mijn volbloed ruin:
Afbeelding

Rijplaatje van de laatste keer
Afbeelding

Ze wordt zo knap!
Afbeelding

En gisteren alvast de nieuwe singel gepast! Ondanks dat het plekje zeer waarschijnlijk van een trap kwam en niet van de singel (er was echt niks te zien), toch voor het fijne idee een lekker zacht wolletje gekocht. Ze reageerde weer goed op de singel, dus hopelijk kunnen we gauw weer aan de slag.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Unseen op 17-05-20 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:16

Hoop dat het snel beter is. Toch lastig, maar ja, er vallen soms toch wat klappen..

Mijn projectje staat vakantie te vieren in het hoge gras, maar ik vermaak me wel. Elke week een paard uit te rijden voor de sulky, en daarna bijrijdpony (Draver) nog even rijden.


Vooral veel soepel maken, en oefenen op rustige overgangen. Vanuit draf gaat het vaak te hard, dus ze moet naar buiten wegstappen voor mijn been en dan aangalopperen. Ze is vaak beter te rijden in galop dan in draf. Het is hard werken in ieder geval :+

Dan rij ik af en toe nog een Draver die bij een vriendin staat. Heeft de afgelopen niets dressuurmatigs gedaan, heb ik een paar keer buiten gereden en nu twee keer in de bak gereden. Heel lief dier, die erg haar best doet. Binnenkort gaan we haar ook weer een keertje voor de sulky zetten :D
Afbeelding
Afbeelding

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:25

Wat een leuke paarden Wendy! Ziet er mooi rustig uit, ook al is het hard werken
Die onderste heeft best wat body of niet? Mooi!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:22

Het is hier al weer warm.
Olímpio is niet zo goed te kieken, want of hij eet of hij komt naar je toe, maar goed:
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:04

Hoi allemaal! Zou ik mij misschien ook hier mogen melden? Sinds 12 mei ben ik in bezit van een onwijs knappe Franse draver ruin. <3 Hij heet voluit [naam] d’As, roepnaam [naam](et) of [naam]. Hij is wat groter, ongeveer 1,68.

Het is echt een geweldig paard. Inmiddels al 2x op buitenrit geweest. De eerste keer maar direct in zijn eentje en de tweede keer bitloos en zonder zadel. Hij is nu net 5 weken ohz. Kijkt echt nergens van op of om en is zo nuchter en stabiel. Dit is mijn knappe vriend:

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop op een heel mooie toekomst samen! :D

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:18

Gefeliciteerd met je paard! Wat een mooie.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 01:14

Anoniem schreef:
Hoi allemaal! Zou ik mij misschien ook hier mogen melden? Sinds 12 mei ben ik in bezit van een onwijs knappe Franse draver ruin. <3 Hij heet voluit Valet d’As, roepnaam Val(et) of Blondy. Hij is wat groter, ongeveer 1,68.

Het is echt een geweldig paard. Inmiddels al 2x op buitenrit geweest. De eerste keer maar direct in zijn eentje en de tweede keer bitloos en zonder zadel. Hij is nu net 5 weken ohz. Kijkt echt nergens van op of om en is zo nuchter en stabiel. Dit is mijn knappe vriend:

Ik hoop op een heel mooie toekomst samen! :D


Wat leuk. Gefeliciteerd! Bekende van de drafbaan. Heb je wel eens koersfoto's van hem gezien?

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:20

Gefeliciteerd met hem! Wat glanst hij enorm zeg, prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:04

Bedankt allemaal!

Bonte, wat leuk dat je hem kent! Ik heb online wat fotos van hem gevonden. Maar als jij er nog meer hebt dan zou ik die heel graag zien! Heb ook koersen van hem gezien op YouTube. Zo onwijs gaaf. <3

Ja Marley, hij glimt echt enorm. En in het avondlicht krijgt hij een prachtige gouden glans:

Afbeelding

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:06

Anoniem schreef:
Bonte, wat leuk dat je hem kent! Ik heb online wat fotos van hem gevonden. Maar als jij er nog meer hebt dan zou ik die heel graag zien! Heb ook koersen van hem gezien op YouTube. Zo onwijs gaaf. <3


Ik weet niet waar jij de foto's gevonden hebt. Misschien zijn die wel van mij. ;-)