jockey worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:04

Als je prof wilt worden is het volgens mij alleen haalbaar in het buitenland. Er zijn hier in ned. toch geen profs?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:05

Ik wil ook Jockey worden. De kans dat je prof word en daar je geld mee te verdienen is best klein. maar het kan wel.

Ik doe mee aan de ponnyrennen van kyrkelover@ pagina 1.
Moet je aller eerst misschien eens mee proberen.

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:14

Joolien schreef:
Als je prof wilt worden is het volgens mij alleen haalbaar in het buitenland. Er zijn hier in ned. toch geen profs?


Ik weet het niet zeker, maar ik denk inderdaad niet dat er in nederland mensen zijn die ervan leven..
Nu ik nog naar school ga wil ik het liefst zoveel mogelijk ervaring opdoen via renstallen. & als ik klaar ben een opleiding in het buitenland volgen en daar hopelijk dan ook blijven :)

Anoniem

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:28

Ik zou gewoon ook vaak naar Duindigt gaan, zien is leren is mijn motto. Ook trouwens gewoon heel leuk!

joosie

Berichten: 635
Geregistreerd: 25-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:32

Ik wou en wil opzich ook nog jockey worden (ik ben 1,55 en weeg 50 kilo). Alleen ik heb ook het idee dat je in Nederland er niet ver mee komt. Je kan dan beter naar Engeland of Frankrijk ofzo gaan. En weet ook niet wat een goede leeftijd er voor is om er mee te beginnen eigelijk. De ponyrennen lijken me een leuke kans om een keer te oefenen en de smaak te pakken te krijgen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:33

Joolien, Klopt.

Maar xKimmie, wat is jou "doel" dan? Ben je van plan wat met rennen te doen? Zoja wat?

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:41

JustaLive schreef:
Joolien, Klopt.

Maar xKimmie, wat is jou "doel" dan? Ben je van plan wat met rennen te doen? Zoja wat?


Ik hoop professioneel jockey te worden. Maar in NL kom je niet ver volgens mij. Dus ik ben wel van plan om naar het buitenland te gaan.
Maar voorlopig ga ik gewoon lekker vaak naar duindigt om te kijken & via via wat bij te leren!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:55

Hahha oké. Dat is iook mijn stiekeme droom, maar ergens heb ik in mijn achterhoofd dat ik daar hoogwaarschijnlijk mijn geld mee kan verdienen :o
Ik hoop voor je dat het je lukt en ik wil het ook zeker proberen!
Waar wil je in het buitenland en wanneer ? Heo oud ben je nu "? :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:51

ik ga volgend jaar naar Engeland als er ondertussen niks aparts gebeurd.
Het enige grote nadeel is, is dat je alles achter moet laten.

Kel_pisces
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-09-09

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:30


Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:46

Joolien schreef:
Als je prof wilt worden is het volgens mij alleen haalbaar in het buitenland. Er zijn hier in ned. toch geen profs?


in nederland is de ren sport bijna dood |(
maar inderdaad in het buitenland o.a duitsland frankrijk kan je best prof worden.
maar de profs zijn op 1 hand te tellen. maarja je moet er wat voor over hebben. talen zijn daarom heel belangrijk dus mensen studeren :P

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:07

kyrkelover schreef:
ik ga volgend jaar naar Engeland als er ondertussen niks aparts gebeurd.
Het enige grote nadeel is, is dat je alles achter moet laten.


Ja, dat lijkt me wel moeilijk, dat je alles achter moet laten...
Maar als je het echt graag wilt is het het wel waard toch!

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:09

JustaLive schreef:
Hahha oké. Dat is iook mijn stiekeme droom, maar ergens heb ik in mijn achterhoofd dat ik daar hoogwaarschijnlijk mijn geld mee kan verdienen :o
Ik hoop voor je dat het je lukt en ik wil het ook zeker proberen!
Waar wil je in het buitenland en wanneer ? Heo oud ben je nu "? :D


Het liefst eerst naar engeland (ook voor een opleiding) & áls het daarna in amerika zou lukken zou het helemaal super zijn. Ik weet dat ik er dan wel héél hard voor moet werken!! Maar dat ga ik ook zeker doen! (ben nu 15)

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:33

xkimmie schreef:
Ik heb ze een bericht gestuurd, alleen ik neem aan dat ik eerst een diploma moet halen voordat ik daar heen kan :)


Heb je inmiddels een antwoord?

Tijdens je opleiding tot leerling, ga je 1 dag per week naar school om je diploma te halen. De andere dagen werk je gewoon op stal.
Je hoeft dus geen diploma te hebben voordat je start.

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:02

SaintAissa schreef:
xkimmie schreef:
Ik heb ze een bericht gestuurd, alleen ik neem aan dat ik eerst een diploma moet halen voordat ik daar heen kan :)


Heb je inmiddels een antwoord?

Tijdens je opleiding tot leerling, ga je 1 dag per week naar school om je diploma te halen. De andere dagen werk je gewoon op stal.
Je hoeft dus geen diploma te hebben voordat je start.


Nee ik had nog geen antwoord.
Maar voordat ik met zoiets kan beginnen moet ik wel eerst mn havo of vwo diploma halen (ben nog aan het twijfelen welke het gaat worden haha) Maar na mn middelbare school, wil ik zeker wel zoiets gaan doen!

jmac
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: London

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:12

Tjade Collier
Adrie de Vries

xDefinetly

Berichten: 1004
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:36

Heey,

Ponyrennen zijn idd handig om veel van te leren alleen moet je wel een goeie basis hebben, en als je goed bent dan kom je vanzelf hoger... Op Duindigt heb je een Kevin Davies of John Smith die je heel veel kunnen leren en over de renzit etc. Als je daar in de buurt woont kun je daar ontzettend veel leren en als je meedoet aan de ponyrennen leer je ook echt heel veel! Hoe je goed uit de startbox moet komen, hoe je moet inhouden, hoe je het beste naar voren kan komen en hoe je moet opletten. Mensen die de ponyrennen hebben gedaan stromen meestal vanzelf door. Op je 16e kun je trouwens ookal naar een stal en daar aanvragen je in te schrijven voor jockey. Zij schrijven je dan in en dan doe je een startproef. Dit kun je dan het beste doen bij een stal op Duindigt omdat je dan ook op de baan kan trainen etc. Ik zou zeggen dat je veel hebt aan www.denaav.nl, daar kun je veel leren en zien over jockey zijn.

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:06

nadias schreef:
Heey,

Ponyrennen zijn idd handig om veel van te leren alleen moet je wel een goeie basis hebben, en als je goed bent dan kom je vanzelf hoger... Op Duindigt heb je een Kevin Davies of John Smith die je heel veel kunnen leren en over de renzit etc. Als je daar in de buurt woont kun je daar ontzettend veel leren en als je meedoet aan de ponyrennen leer je ook echt heel veel! Hoe je goed uit de startbox moet komen, hoe je moet inhouden, hoe je het beste naar voren kan komen en hoe je moet opletten. Mensen die de ponyrennen hebben gedaan stromen meestal vanzelf door. Op je 16e kun je trouwens ookal naar een stal en daar aanvragen je in te schrijven voor jockey. Zij schrijven je dan in en dan doe je een startproef. Dit kun je dan het beste doen bij een stal op Duindigt omdat je dan ook op de baan kan trainen etc. Ik zou zeggen dat je veel hebt aan http://www.denaav.nl, daar kun je veel leren en zien over jockey zijn.



het klinkt allemaal iets makkelijker dan het is ;) je hebt het hier niet over zomaar een half jaartje trainen..er is veel ervaring voor nodig en het kost veeel tijd voordat je de proef kan doen. je kan je niet zomaar inschrijven voor jockey. er zijn maar 2 proeven in het seizoen, daarbij is er toestemming nodig van trainer, en 2 koersrijders. Je kan inderdaad aankloppen bij een stal, maar het is niet dat je zo pats boem op de baan komt.

xDefinetly

Berichten: 1004
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Noord-Holland

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:34

Dat is het ook niet, maar in het kort samengevat was dat het ongeveer. Dat er twee proeven waren wist ik niet, maar het lijkt me dat je er best de tijd voor wilt nemen? Als je gaat helpen bij een trainer op duindigt help je meestal wel met rijden op de baan, en als je het een beetje beheersd kun je ook uiteindelijk zelf rijden. Ben jij zelf ook jockey? En zo ja, hoelang heb jij er over gedaan?

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 03:35

Ben het eens met play_coy, even in de koers rijden gaat niet zo maar. Ook al denk je veel te kunnen leren in de ponykoersen, het echte paardenrennen is toch wel een vak apart hoor. Maar je kan altijd op een renstal beginnen als stalhulp. Als een trainer denkt dat je handig genoeg bent, luisterd en leert, zal hij je misschien op een paard zetten voor een buitenritje of iets dergelijks en pas later heb je kans dat je een keer de baan op komt op een renpaard. Ook lichamelijk moet je fitter zijn dan je zou denken.

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:13

classic_life schreef:
Ben het eens met play_coy, even in de koers rijden gaat niet zo maar. Ook al denk je veel te kunnen leren in de ponykoersen, het echte paardenrennen is toch wel een vak apart hoor. Maar je kan altijd op een renstal beginnen als stalhulp. Als een trainer denkt dat je handig genoeg bent, luisterd en leert, zal hij je misschien op een paard zetten voor een buitenritje of iets dergelijks en pas later heb je kans dat je een keer de baan op komt op een renpaard. Ook lichamelijk moet je fitter zijn dan je zou denken.


Nee, ik snap wel dat het niet zo makkelijk is :o. Ik hoop dat ik ergens op duindigt mee kan lopen en daarvan kan leren. Ik wil het zo graag dat het me niks uitmaakt wát ik moet doen!
Dat je heeel fit moet zijn weet ik, ik doe minimaal 4x in de week joggen en andere oefeningen. Ik ben er nog lang niet maar qua sport ben ik wel goed bezig ookal zeg ik het zelf haha *D
bedankt voor jullie reacties :D

Quintolet

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:22

Ikzelf rij al 2 jaar in koers in belgie , wel met dravers.
In totaal zit ik al 5 a 6 jaar in de dravers.
vanaf Januari ga ik ook naar frankrijk , nederland enzo proberen te gaan.
en het is idem niet zo makkelijk zoals het allemaal lijkt. je moet soort van examen doen voor je licentie te halen enzo :)

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 06:00

nadias schreef:
Dat is het ook niet, maar in het kort samengevat was dat het ongeveer. Dat er twee proeven waren wist ik niet, maar het lijkt me dat je er best de tijd voor wilt nemen? Als je gaat helpen bij een trainer op duindigt help je meestal wel met rijden op de baan, en als je het een beetje beheersd kun je ook uiteindelijk zelf rijden. Ben jij zelf ook jockey? En zo ja, hoelang heb jij er over gedaan?



ik heb een paar maanden geleden de proef gedaan, voor amatrice, ben best licht maar ik woon namelijk ook nog in het buitenland dus leerling zit er niet in ivm deurne. Ik zit nu ong 4.5 jaar in de rensport, waarvan ik 2 jaar hier in het buitenland heb gereden, een spurt gemaakt en heeel veel geleerd, en zomers, ong 4 maanden op duindigt.
het verschilt wel bij iedereen, sommigen hebben het , en sommigen ook echt niet. Ligt erook aan of je trainer iets in je ziet, en je kansen geeft, er lopen natuurlijk ook ervaren rijders rond die het goed doen, dus waarom iemand erop zetten waarbij het fout kan gaan? tuurlijk kan je na een jaartje best je proef doen, die proef haal je wel, maar ben je ook ervaren? get my point?

xDefinetly

Berichten: 1004
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Noord-Holland

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:18

Jep ik snap het. Ik ben sinds maart bezig met de rensport maar in het begin was ik er niet echt super serieus over. De laatste paar maanden ben ik pas echt bezig om de paarden en jockeys een beetje te kennen van naam of gezicht. Ik ben er nog lang niet maar ik heb nog 5 jaar voor ik 18 ben en 3 jaar voor ik 16 ben dus ik heb de tijd. Maar nou ben ik wel bang dat de rensport een fase is, en dat ik net als bij iedere fase allemaal mooie spulletjes ga kopen om er daarna weer mee te zitten zonder ze te gebruiken. Ik heb zelf niet dat gevoel maar ja.

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:32

sinds maart pas,.. nou dan kan je beter even afwachten,