[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:40

No_No schreef:
Wat een knapperd die tiska!
Hard draven doe ik in de verlichte zit. Gaat prima!

Vandaag weer op pas geweest. [ [url=m/VEtasg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qZthM6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/huZRJb.png]Afbeelding[/url] ]
We begonnen met een boksessie >;) dat is nieuw! Kwam net slecht weer aan met wind regen en onweer. Misschien was dat het wel.. ze is dan in de wei ook koekoek. hoop niet dat ze het van het zadel deed!


Oeie.. ja heb ook al jaren problemen met zadels.. morgen goeie zadelpasser laten komen om nieuw zadel aan te meten, eindelijk!

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:14

Wat een complimentjes over Tiska, dankjewel allemaal <3 Zal het morgen even aan de eidele tante doorgeven :')

Oohh en morgen gaan we weer op buitenrit, dus kijken of de verlichte zit werkt! Ben benieuwd *\o/*
No_No schreef:
Wat een knapperd die tiska!
Hard draven doe ik in de verlichte zit. Gaat prima!

Vandaag weer op pas geweest. [ [url=m/VEtasg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qZthM6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/huZRJb.png]Afbeelding[/url] ]
We begonnen met een boksessie >;) dat is nieuw! Kwam net slecht weer aan met wind regen en onweer. Misschien was dat het wel.. ze is dan in de wei ook koekoek. hoop niet dat ze het van het zadel deed!


Ik heb overgins ook wel echt een jaar lang zitten stuntelen met zadels. Zelfs zadelpasser kon niks passends vinden. Ben uiteindelijk zelf opzoek gegaan, en ook geslaagd! Helemaal zelf aangemeten en vervolgens een check gehad van de desbetreffende zadeladviseur, ligt perfect! Schijn wel dat ze moeilijke ruggen hebben _/-\o_

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 00:31

Ik hoor vaak dat Kent en Master zadels het goed doen. Bij mijn lieverd ook het geval :') Maar ik hoor het ook bij anderen!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:38

Ik had op mijn vorige Draver een Massimo Trail. Dat zadel ligt met alleen opvullen en verder niet aanpassen ook op mijn huidige Draver.

In het verleden ook niet veel problemen mee gehad. Denk dat het ook niet echt Dravergerelateerd is.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:18

Hoop niet dat het een paard is met een lastige rug.. mijn vorige paardje had ook een lastige rug. Wat een ellende was dat!
Ik heb al eens met een massimo gereden wat aardig goed leek. Helaas kreeg ik zelf last van mijn knie.
Ik heb nu een Thorowgood er op liggen. Bij langere ritten doet mijn knie geen pijn maar ja.. moet voor mijn pony ook goed zijn!

Ik moet wel zeggen dat ze heel vaak gevoelige rugspieren heeft. Kwam er ook uit met de keuring. Osteopaat is ook geweest en constateerde wel een probleem in de achterhand.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:30

Ik heb ook niet het idee dat dravers nu een laatige rug hebben. Ben erg tevreden met mijn KN uit '95 en die zou destijds ook nog passend gemaakt kunnen worden voor de andere draver.
Denk dat het dus wel goed moet komen No_No. De rest is trainen, zowel de kracht van de achterhand als het los laten van de rug.

Wat betreft hoe te rijden als ze hard gaan, verlichte zit idd of gewoon staan in de beugels. Ze gaan vrij vlak dus het hobbelt niet zo erg.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:38

Die oude zadels zijn zo gek nog niet..!

Ik denk dat ik haar maar een paar keer ga longeren met een paar balkjes. Moet ze dat wel eerst even leren want mevrouw denkt dat de balkjes krokodillen zijn.

Eerst maar even de hoefsmid we bij want haar hoefwand brokkelt verschrikkelijk af. Aan beide voor voeten is de teen er al af.

Es_ther

Berichten: 18711
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:49

Ik had op Calli een Hulsebos liggen. Lag prima!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:55

No_No schreef:
Eerst maar even de hoefsmid we bij want haar hoefwand brokkelt verschrikkelijk af. Aan beide voor voeten is de teen er al af.


Zelf een vijl kopen en beetje bijhouden scheelt ook een hoop :j Afbrokkelen is vaak omdat ze te lang zijn. De afgelopen weken zijn de hoeven hier ook vreselijk hard gegroeid hoor! Normaal kan ik wel af met een week of 8, nu krap aan zes weken. Ik krijg vanochtend de hoefsmid, vrijdag lag er een ijzer af en de andere heb ik er toen ook maar afgetrokken :+

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:11

WendyBZ schreef:
No_No schreef:
Eerst maar even de hoefsmid we bij want haar hoefwand brokkelt verschrikkelijk af. Aan beide voor voeten is de teen er al af.


Zelf een vijl kopen en beetje bijhouden scheelt ook een hoop :j Afbrokkelen is vaak omdat ze te lang zijn. De afgelopen weken zijn de hoeven hier ook vreselijk hard gegroeid hoor! Normaal kan ik wel af met een week of 8, nu krap aan zes weken. Ik krijg vanochtend de hoefsmid, vrijdag lag er een ijzer af en de andere heb ik er toen ook maar afgetrokken :+


Jap zelf doen! Super handig.. doe ze nu ook zelf, staan super netjes, brokkelen nooit af omdat ze nu ook nooit te lang worden :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:51

Dat doe ik ook zelf alleen is dit een ander probleem vrees ik..
Afbeelding

Ze is vlak voor ze bij mij kwam van de ijzers gehaald. Haar hoefwand laat los. Het is dus niet gewoon brokkelen. Inmiddels is het stuk wat je op de foto zit zeker wel een centimeter naar boven toe afgebroken. Ik heb het zo goed als mogelijk gevijld maar er zit nog steeds vuil tussen. De andere hoef is minder erg maar ook daar laat de hoefwand verder los.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:53

Afbeelding
Dit is haar andere hoef een week geleden ongeveer, daar gaat het dus ook verder naar boven los.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:37

Waarom heeft ze die ijzers gehad?

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:59

Over ong 2 weken komt bij mij ook de zadelmaker voor een nieuw zadel, ik heb niet het idee dat die van mij een moeilijke rug heeft of zo, dus zal wel goed komen. Dat ziet er gek uit No_No.

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:03

barbar schreef:
Over ong 2 weken komt bij mij ook de zadelmaker voor een nieuw zadel, ik heb niet het idee dat die van mij een moeilijke rug heeft of zo, dus zal wel goed komen. Dat ziet er gek uit No_No.


Dacht ik dus ook, vorige eigenaresse zei dat pony een "makkelijke rug" had. Nou dat viel vies tegen :')

Morgen komt overgins weer iemand langs om eventueel mij te helpen met de verzorging van Tiska! Alweer de zoveelste keer dat er iemand komt. Niemand vind dr leuk genoeg om te blijven :')

Es_ther

Berichten: 18711
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:27

Afbeelding
Ik heb een Draver met een identiteitscrisis..

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:52

Hoi allemaal! :)

Ik wil mij hier ook graag melden met mijn draver Duc, ik heb hem sinds afgelopen donderdag (20juli) en er zit nog heel wat werk aan, maar ik merk dat hij al heel wat opleeft. Laatst zijn we ook voor het eerst met hem gaan wandelen buiten wat erg goed ging.

Toen we hem net hadden opgehaald.
Afbeelding

Afbeelding

Nu enkele dagen later :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:54

En ik ben hem nu aan het keuren, maar we zijn iets te vroeg :D. Moest hem alleen laden dacht dat het niet zo vlot zou lukken maar hij stond er gelijk op.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:05

CarinaR schreef:
Waarom heeft ze die ijzers gehad?


Omdat ze in training stond.

Handig zo'n snoeipaard +:)+

Aaaaah.. Duc

Leuk.. die zadel ellende :(

Ik heb gisteren even met balkjes gelongeerd. Dit keer deed ze het best braaf al vond ze het wel moeilijk! Ik heb allerlei bijzondere beenbewegingen voorbij zien komen := knappe pony!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:15

Slim paard Esther :D Tammy vrat altijd de peren uit de boom.

Leuk paard Lianne! Hoe is de keuring gegaan?

Wij hebben zondag een Working Equitation clinic gedaan. Erg leuk :) Pony kent natuurlijk al wat hindernissen uit de TREC, maar net de garrocha (stok) was nieuw. Ze was niet echt onder de indruk :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:23

Wat leuk!
Ziet er goed uit!

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:29

Oohh gaaf <3 Mag ik vragen waar dat was? Aangezien ik zelf ook uit groningen kom

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:30

Fluttershy schreef:
Oohh gaaf <3 Mag ik vragen waar dat was?


Het hooooge noorden :+ Hornhuizen. Als je een keer hindernissen wilt oefenen zit je dichter bij mij in de buurt denk ik. Ik geef wel trainingen in Eelde.

Es_ther

Berichten: 18711
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:30

Ziet er goed uit Wendy!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:17

Waarom komt Duc me bekend voor? Was die van een bokker?