[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:19

Even weer een schopje omhoog :P
Na ik mijn paardje wat tijd heb gegeven om te wennen en met longeren en grondwerk een band heb opgebouwd heb ik hem weer opgepakt. Hij was bij de handelaar zadelmak gemaakt dus ik kon grote sprongen vooruit maken, na er 2 keer aan de longe er op gezeten te hebben ben ik los met hem gaan rijden, de eerste dag alleen wat gestapt, de tweede dag een klein rondje er bij gedraafd en zo verder. We zijn nu bezig met rechtuit rijden en het wennen aan bitloos rijden wat elke dag een stukje beter gaat. Figo leert echt snel en ben erg trots op hem :D

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:23

Fijn barbar! Hier gaat het ook lekker. Na alle ellende afgelopen winter is meneer momenteel in prima conditie en hebben we gisteren onze eerste endurance wedstrijd gereden. 20km klasse 0 in leersum. De bodem was slecht en behoorlijk uitdagend door de vele regen die gevallen was, maar ben tevreden met het resultaat. :) Hartslag voorkeuring 36, bij finish 52 (niet meteen aangeboden, paar minuten gewacht) en bij nakeuring 40. Gem snelheid 10,8km/u.

Heb al een foto binnen ook:
Afbeelding

Hadden wat problemen bij de vetgate met een enting die niet goed genoteerd stond, daardoor wat haast met zadelen en vanwege regen de biothane martingaal gepakt ipv mn leren borsttuig, maar stond niet helemaal lekker afgesteld. Grotendeels met los teugeltje kunnen rijden dus niet echt veel hinder van gehad verder.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:57

Volgens mij heb ik dit op facebook gelezen bij de draver endurance groep kan dat? Echt top dat het zo goed gaat!!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:03

Dat kan kloppen ja, daar had ik t ook geplaatst :)

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:04

Ik ben sinds kort draver loos ;(
Mijn vriendje is verkocht ondat hij bij mij niet de aandacht kreeg die hij verdiende .. Hier wat foto's van onze afscheid shootAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:06

Mooie foto's! Die heb ik ook elders voorbij zien komen ;) jammer dat je afscheid hebt moeten nemen... Wie weet in de toekomst weer plek en tijd voor een leuke draver :) ?

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:08

Wat ontzettend jammer, maar voor je paard een goede keuze

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:15

Nou gril ik altjd van blote voeten bij paarden, maar die foto op dat pad (derde van onder) is echt schitterend op alle gebied.

Het is mooi dat je je paard een tehuis gunt met meer aandacht. Houden van betekent soms loslaten.

Mijn verlegen draver moest even stoer blindegeleide paard spelen voor mijn oudje dat niet meer zo goed ziet en in het donker nog minder. Ik was een beetje laat met paarden binnenhalen dus het was al schemerdonker en normaal gaat Júpiter het oudje voorop, of Gandhi de jongste maar Gandhi durfde niet (mijn kudde heeft op het moment geen bevestigde rangorde erg lastig) dus ging Chico maar eerst. Die is er het langst, dus ook een soort van recht hoewel Júpiter hem wel eens helemaal van de stal terug naar de wei gestuurd heeft omdat hij als eerste ging en hij het daarna nooit meer gedaan heeft maar hij voelde ook wel aan dat er wat vreemds was met Júpiter. Gandhi na wat aanmoediging van mij er maar achteraan en Júpiter ging de draver Olímpio die op een achterafje stond te wachten omdat Gandhi hem altijd verjaagd bij het hek, ophalen en duwde hem werkelijk voor hem uit om duidelijk te maken dat hij maar voor hem moest. Dat is voor Olímpio een rare situatie omdat hij als laatste erbij gekomen en nogal verlegen paard altijd als laatste, met grote afstand ertussen, naar de stal gaat.
Maar nu nam hij de rol op zich als geleide paard en bleef mooi op het paadje (doet hij anders ook nooit) naar de stal met Júpiter met de neus tegen zijn staart zo schattig!
Maar bij de stal ging wel eerts Júpiter naar binnen zoals altijd gevolgd door Gandhi en Chico die eerst in Olímpios stal ging, maar dat deed hij gisteren ook dus ik had vandaag geen eten in zijn bak...
Toen Chico eindelijk ook in zijn stal stond kwam Olímpio binnen als laatste zoals normaal en kreeg toen zijn voer.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 06:48

Darkadia, heeey wat goed! Gefeliciteerd met jullie eerste goed uitgelopen wedstrijd! Had em ook al voorbij zien komen op de draver fb.

Benthevigox, moeilijke beslissing zeg. Want de liefde spat wel echt van de foto's af.

Met mijn draver gaat het lekker. Trainen voor de endurance laten we dit seizoen even voor wat het is. Mijn moeder en ik rijden altijd samen. Maar die van haar heeft een knieblessure achter de rug. Ze mag heel langzaam opbouwen. En nooit meer een klasse 2 rijden. En in mijn eentje vind ik er geen lol aan. Dus pakken we het dressuurwerk nog maar even verder op.
Ik begin aanrdig controle te krijgen over de schouders nu. En we beginnen met vwnw in draf. Dit vindt hij nog heel moeilijk dus daar trekken we een flinke tijd voor uit.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:24

Gefeliciteerd met je wedstrijd! Erg mooie foto!

Ah wat jammer dat ie is verkocht, maar wel knap dat je voor hem kiest ipv jezelf!

Kreeg ik Calli eerst niet dikker, dus dat ie wat schraal bleef, moet ik m nu haast op dieet zetten :'). Hij is de laatste tijd erg vrolijk en grappig, komt als je uitmest of spullen opruimt geregeld even buurten en hij vraagt echt om aandacht. Hij zit echt veel beter in zn vel en ik denk dat nu we elkaar met rijden echt snappen hij zich echt thuis voelt ofzo.

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:01

Super lief al die berichtjes <3
Is ook de beste keuze .. Hij heeft nu super leuk baasje en ik mag hem nog komen opzoeken .. :o

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:43

Mijn prachtige draver is ook verkocht. Had hem 4 dagen te koop staan en weg was hij. Ik kon met hem toch niet alles wat ik graag wilde doen... Onder andere buitenrijden... Daarnaast is het beter voor hem om iemand te hebben die elke dag aandacht aan hem kan besteden in de vorm van rijden. Ik kan dat niet sinds we een eigen bedrijf hebben. Omdat ik op een eiland woon is een geschikte bijrijder vinden ook geen optie... Gelukkig heeft hij het beste plekje uit duizenden gekregen bij een meisje die dolgelukkig met hem is. Ook ik mag hem altijd komen opzoeken. Heb wel behoorlijk gejankt... Ik ga nu op zoek naar een pony die wat beter bij mij past.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:58

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privécommunicatie te delen op Bokt. Daarom heb ik een aantal berichten (en bijhorende reacties daarop) moeten verwijderen.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:31

Thnx Modje!

Yza, wel.moeilijk. maar soms moet je verstand het overnemen van je hart. Been there done that. Tis vreselijk maar soms beter voor t dier.

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:43

hoi hoi

ik had vandaag weerwedstrijd in eerste instantie wilde ik niet gaan omdat ik vannacht flink ziek was geweest. toch gegaan

met los rijden liep die fantastisch alleen met de proef helaas helemaal niet was het slechtste wat we ooit reden.

alleen dacht de jury daar anders over kregen 187 punten en dus ons eerste winst punt is binnen toch wel trots op mijn dravertje

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:15

Gefeliciteerd met je punten. Knap hoor, aangezien je vast niet veel geslapen hebt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:34

Gefeliciteerd met je prijs en wp!
Bij Calli komen de zijgangen er steeds beter op. Wijken en schoudervoor gaan steeds beter.
Gaan 25 september op de onderlinge l1 starten en kijken wat er gebeurd haha

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:37

lorelientje schreef:
hoi hoi

ik had vandaag weerwedstrijd in eerste instantie wilde ik niet gaan omdat ik vannacht flink ziek was geweest. toch gegaan

met los rijden liep die fantastisch alleen met de proef helaas helemaal niet was het slechtste wat we ooit reden.

alleen dacht de jury daar anders over kregen 187 punten en dus ons eerste winst punt is binnen toch wel trots op mijn dravertje



Super gefeliciteerd, jury begint te wennen aan dravers in de wedstrijdring ;)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:13

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener én wat sneu voor lorelientje. Ik heb veel wedstrijden geschreven en altijd wordt de combinatie beoordeeld, niet het papier. Natuurlijk is het leven makkelijker als je een dressuurcrack onder je billen hebt, maar deze 187 punten zijn juist de verdienste van een goed gereden paard (die zijn bouw niet mee heeft) en niet van het wennen aan dravers in een dressuurring. Een goed gereden paard krijgt gewoon zijn punten en het nu af doen als 'wennen aan de draver in de ring' vind ik de prestatie eigenlijk naar beneden praten. Maar goed.

Hier gaat alles z'n gangetje met de dravers, we genieten van het bos en doen af en toe wat dressuur om het lijf soepel te houden. Leuke is dat er balken zijn op stal, dus die kunnen we ook eens meepakken :)

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:54

RianneH schreef:
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener én wat sneu voor lorelientje. Ik heb veel wedstrijden geschreven en altijd wordt de combinatie beoordeeld, niet het papier. Natuurlijk is het leven makkelijker als je een dressuurcrack onder je billen hebt, maar deze 187 punten zijn juist de verdienste van een goed gereden paard (die zijn bouw niet mee heeft) en niet van het wennen aan dravers in een dressuurring. Een goed gereden paard krijgt gewoon zijn punten en het nu af doen als 'wennen aan de draver in de ring' vind ik de prestatie eigenlijk naar beneden praten. Maar goed.

Hier gaat alles z'n gangetje met de dravers, we genieten van het bos en doen af en toe wat dressuur om het lijf soepel te houden. Leuke is dat er balken zijn op stal, dus die kunnen we ook eens meepakken :)



Het was juist bedoeld als compliment voor Lorelientje, met een knipoog richting jury. ik weet niet wat jij hier leest?

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:20

Vandaag zou Dirk de eerste manche rijden van de regiokampioenschappen Z-DE Drenthe. We waren al bijna op de snelweg, komt er een telefoontje dat het programma voor vandaag is afgelast i.v.m. het slechte weer en verplaatst naar zaterdag. De springpiste is een zwembad dus ik ben benieuwd hoe dat morgen goed moet komen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:39

Ah balen! Hier was het smiddags echt lekker, dus kan het wel goed drogen denk ik

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:32

Vandaag is het hier de hele dag droog geweest, als dat doorzet heb je kans dat het morgen goed komt

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:34

Ik ben met Figo lekker aan het rijden, vandaag voor het eerst een rondje met hem gegaloppeerd *\o/* . Hij leerd echt heel snel.

Draver_Dirk

Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:23

Afgelopen zaterdag ondanks het eerdere aflasten van de eerste manche op vrijdag toch regiokampioenschappen gereden. Het terrein leek meer op een omgeploegd knolleveld dan een springring, voordat we überhaupt uitgeladen waren al vast met de vrachtwagen in een modderig bandenspoor. De eerste manche werd niet meer gereden. Het ging dus over één parcours met barrage achteraf. Dirk had twee balken in het parcours. Er waren 17 combinaties waarvan er maar één foutloos bleef, dus er werd geen barrage gereden. Dirk eindigde uiteindelijk als zevende tussen al het springpony geweld. Dus we zijn best trots op hem. Aanstaande zondag zijn ZZ debuut.