[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:19

marley93 schreef:
Hee, Duplo, zie ik daar een FRA Supersingel? :D Hier ook gehad, was ik echt super tevreden mee, maar ineens ging ie heel erg kromtrekken. Echt jammer want Mattie deed het er super op.

Een graasmasker is natuurlijk een optie, ik ben alleen bang dat hij dan misschien net te weinig binnenkrijgt en dat vind ik met zijn gevoelige maag weer een eng idee.


Dit is de ghost /westip singel, zelfde principe als ik hem zo bekijk :D
Ben benieuwd of deze dat ook gaat doen, goede om in de gaten te houden

Eureka had het graasmasker snel door, ik heb ook geen super klein gat genomen volgens mij 2,5x5cm
Het is even een techniek die ze door moeten krijgen.
Ze kan er ook flinke plukken hooi mee eten :')

Ik wilde nl wel dat ze' altijd' kan kauwen zeg maar

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:03

Duplo schreef:
marley93 schreef:
Hee, Duplo, zie ik daar een FRA Supersingel? :D Hier ook gehad, was ik echt super tevreden mee, maar ineens ging ie heel erg kromtrekken. Echt jammer want Mattie deed het er super op.

Een graasmasker is natuurlijk een optie, ik ben alleen bang dat hij dan misschien net te weinig binnenkrijgt en dat vind ik met zijn gevoelige maag weer een eng idee.


Dit is de ghost /westip singel, zelfde principe als ik hem zo bekijk :D
Ben benieuwd of deze dat ook gaat doen, goede om in de gaten te houden

Eureka had het graasmasker snel door, ik heb ook geen super klein gat genomen volgens mij 2,5x5cm
Het is even een techniek die ze door moeten krijgen.
Ze kan er ook flinke plukken hooi mee eten :')

Ik wilde nl wel dat ze' altijd' kan kauwen zeg maar


Ja klopt. Ik moet er stiekem altijd wel om lachen als ze in het begin heel zielig gaan staan omdat ze 'niet kunnen eten'. Maar als dan later de eigenaar er niet meer met de neus bovenop staat, gaan ze gewoon een beetje proberen en staan ze uiteindelijk gewoon te eten. :)
Ik denk dat ik hem er volgende zomer sowieso mee op het land zet, maar dan ga ik bij Paardeerlijk informeren hoe en wat. En hopelijk lukt het ons om daarvoor al wat kilo's kwijt te raken! :))

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:51

Vandaag weer even gereden, en ga haar alleen nog maar 200gr metazoa geven denk ik. Na een half uur eindelijk het pad afgekomen, ze ontplofte volkomen toen ik opstapte. Halverwege de rit werd ze pas weer lekker relaxed, waardoor ik toch denk dat het aan teveel voer komt.

Ze staat nu even op het verse gras, en vanavond weer op het oude stuk met hooi erbij, dan zo maar een beetje te laten aankomen

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:58

@marley, hier ook via paardeerlijk gekocht. Pasbox gehad en kwam bij de huidige best friend uit. Incl wat accessoires tegen plekjes die echt super helpen _/-\o_


JackieLuca schreef:
Vandaag weer even gereden, en ga haar alleen nog maar 200gr metazoa geven denk ik. Na een half uur eindelijk het pad afgekomen, ze ontplofte volkomen toen ik opstapte. Halverwege de rit werd ze pas weer lekker relaxed, waardoor ik toch denk dat het aan teveel voer komt.

Ze staat nu even op het verse gras, en vanavond weer op het oude stuk met hooi erbij, dan zo maar een beetje te laten aankomen


Oeh dat is dan minder prettig idd, zou dan idd even terug gaan in hoeveelheid

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:05

JackieLuca schreef:
Vandaag weer even gereden, en ga haar alleen nog maar 200gr metazoa geven denk ik. Na een half uur eindelijk het pad afgekomen, ze ontplofte volkomen toen ik opstapte. Halverwege de rit werd ze pas weer lekker relaxed, waardoor ik toch denk dat het aan teveel voer komt.

Ze staat nu even op het verse gras, en vanavond weer op het oude stuk met hooi erbij, dan zo maar een beetje te laten aankomen


Er zijn ook paarden die gewoon koekoek worden van de metazoa zelf... hier ging dat ook niet. Kreeg een bommetje...en alles was ineens eng enzo.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:29

darkadia schreef:
JackieLuca schreef:
Vandaag weer even gereden, en ga haar alleen nog maar 200gr metazoa geven denk ik. Na een half uur eindelijk het pad afgekomen, ze ontplofte volkomen toen ik opstapte. Halverwege de rit werd ze pas weer lekker relaxed, waardoor ik toch denk dat het aan teveel voer komt.

Ze staat nu even op het verse gras, en vanavond weer op het oude stuk met hooi erbij, dan zo maar een beetje te laten aankomen


Er zijn ook paarden die gewoon koekoek worden van de metazoa zelf... hier ging dat ook niet. Kreeg een bommetje...en alles was ineens eng enzo.



Ahh dat is wel 1 om in de gaten te houden dus. Volgens beide verpakkingen moet ze 300gr metazoa en 2 kg dieetmuesli.

Vandaag heeft ze 175 gr metazoa gehad en 1 kg dieetmuesli, nu even aankijken of het beter gaat.

Ook even een andere zadelpasser mailen, deze zei dat dit zadel prima lag met een bontje eronder, maar ze word steeds chagrijniger met opzadelen dus vertrouw het niet helemaal.

Maar ondanks dat alles toch wel heel blij nog met der <3


Afbeelding

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:04

Mijn draver krijgt nu hoveler pur gastro, metazoa esparcette en qua vitamine en mineralen Marstall Force. Hij is vorige winter wat ingevallen (eerste winter bij mij) en dat kreeg ik er toen moeilijk weer aan. Dat is uiteindelijk gelukt met Equifyt Zupa een paar weken. Die zak heb ik nu ook nog staan voor als hij in de winter weer invalt, zodat ik meteen in kan grijpen

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:18

Gisteravond weer even appeltjes wezen halen bij de buren 2 km verderop. Rijdend heen met lege tassen en lopend terug met volle en hoofdstel en rijhelm aan het zadel gebonden...
Ik hoef hem al niet meer vast te zetten hij valt meteen aan op het buffet. :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:46

Vanavond voor de lol even naar springles. Voor het eerst dat ze hindernissen ziet, en zo braaf en relaxed

Afbeelding

Deze winter even de galop er goed in krijgen en dan volgend jaar lessen gaan volgen. Zo trots

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:48

Dat is een beste sprong!

fjordjes

Berichten: 12043
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:21

Die foto zag ik op Facebook voorbij komen, mooie foto!

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:22

hallo allemaal.
Ik heb sinds juni een draver heeft nooit op de baan gelopen.
Nu probeer ik het één en ander over zijn ouders te vinden maar ik kom niet veel tegen.
Heeft iemand hier toevallig familie van mijn vent.

Zijn officiële naam is broer m (heet nu boy)
Vader is sijb boko
Moeder trijntje m
Vader moeder is dante buitenzorg.

Fokker is f.w. marinus

Weet ook niet of er speciale sites zijn om dravers te volgen?

Afbeelding

AlyssaFay
Berichten: 15
Geregistreerd: 27-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:39

trottingl schreef:
hallo allemaal.
Ik heb sinds juni een draver heeft nooit op de baan gelopen.
Nu probeer ik het één en ander over zijn ouders te vinden maar ik kom niet veel tegen.
Heeft iemand hier toevallig familie van mijn vent.

Zijn officiële naam is broer m (heet nu boy)
Vader is sijb boko
Moeder trijntje m
Vader moeder is dante buitenzorg.

Fokker is f.w. marinus

Weet ook niet of er speciale sites zijn om dravers te volgen?

[ [url=m/xcLfp1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is echt moeilijk vinden soms :( ik heb een Franse draver en heb nu wel foto’s van dr ouders, maar verder kom ik ook niet. Had graag eea willen weten over haar.

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:46

Op https://www.ndr.nl/ kan je in Nederland geregistreerde dravers op naam opzoeken.

Ik zie er zo geen Boy M bij staan.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:54

trottingl schreef:
hallo allemaal.
Ik heb sinds juni een draver heeft nooit op de baan gelopen.
Nu probeer ik het één en ander over zijn ouders te vinden maar ik kom niet veel tegen.
Heeft iemand hier toevallig familie van mijn vent.

Zijn officiële naam is broer m (heet nu boy)
Vader is sijb boko
Moeder trijntje m
Vader moeder is dante buitenzorg.

Fokker is f.w. marinus

Weet ook niet of er speciale sites zijn om dravers te volgen?

[ [url=m/xcLfp1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier is wel een foto van Sijb Boko te vinden:
https://www.archiefndr.nl/HtmlFotoPaarden/Ned/S2000.htm

Trijntje M had ik al meteen een associatie bij :+ dat was een schimmel. OP deze pagina van de fokkersverenging kan ik vinden dat volle broer Diederik M ooit besproken is bij het item Fokkersoog: http://www.dutchtrotters.nl/Fokm_vd_mnd ... 0%2007.htm
Wellicht kan je dit artikel via de Fokkersvereniging of via https://www.drafenrensport.nl/ nog opvragen.

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:40

Marigold schreef:
Op https://www.ndr.nl/ kan je in Nederland geregistreerde dravers op naam opzoeken.

Ik zie er zo geen Boy M bij staan.


Komt omdat hij ook niet zo heet op zijn papieren zijn officiële naam is broer m maar we noemen hem boy.

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:42

WendyBZ schreef:
trottingl schreef:
hallo allemaal.
Ik heb sinds juni een draver heeft nooit op de baan gelopen.
Nu probeer ik het één en ander over zijn ouders te vinden maar ik kom niet veel tegen.
Heeft iemand hier toevallig familie van mijn vent.

Zijn officiële naam is broer m (heet nu boy)
Vader is sijb boko
Moeder trijntje m
Vader moeder is dante buitenzorg.

Fokker is f.w. marinus

Weet ook niet of er speciale sites zijn om dravers te volgen?

[ [url=m/xcLfp1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier is wel een foto van Sijb Boko te vinden:
https://www.archiefndr.nl/HtmlFotoPaarden/Ned/S2000.htm

Trijntje M had ik al meteen een associatie bij :+ dat was een schimmel. OP deze pagina van de fokkersverenging kan ik vinden dat volle broer Diederik M ooit besproken is bij het item Fokkersoog: http://www.dutchtrotters.nl/Fokm_vd_mnd ... 0%2007.htm
Wellicht kan je dit artikel via de Fokkersvereniging of via https://www.drafenrensport.nl/ nog opvragen.


Wauw dankje ik ben blijkbaar heel slecht in zoeken haha het enigste wat ik kon vinden is een lijst waar beide ouders in staan als best of topfok
Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:44

Nee, Best of Topfok is ook een naam van een Draver :+ ja, echt :')

Dat is een screenshot van een pagina uit Draf&Rensport, het bulletin van stamboek. Sijb Boko en Trijntje M staan daar op de lijst 'verkocht zonder papieren'.

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:14

WendyBZ schreef:
Nee, Best of Topfok is ook een naam van een Draver :+ ja, echt :')

Dat is een screenshot van een pagina uit Draf&Rensport, het bulletin van stamboek. Sijb Boko en Trijntje M staan daar op de lijst 'verkocht zonder papieren'.


oh haha maar waarom zijn ze dan verkocht zonder papieren als ze die wel hebben gehad?
sorry dit is erg nieuw voor mij snap er de balle niet van 8)7

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:19

Als een Draver niet meer in de sport gebruikt wordt en verkocht wordt, worden ze opgegeven bij het stamboek als 'verkocht zonder papieren' (en in het verleden ook wel als 'gestorven', tegenwoordig wordt dat minder gedaan). Dat betekent puur dat ze verkocht zijn, maar de nieuwe eigenaar niet geregistreerd staat bij het stamboek. Registreren als eigenaar kost geld, overschrijven van eigenaar ook, en je hebt er niets aan als je niet met het paard wilt koersen of fokken.
Dus als ze weggaan als recreatiepaard of wat dan ook, worden ze zo geregistreerd in het stamboek. Jammer is wel dat je ze dan dus 'kwijt' bent.

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:36

WendyBZ schreef:
Als een Draver niet meer in de sport gebruikt wordt en verkocht wordt, worden ze opgegeven bij het stamboek als 'verkocht zonder papieren' (en in het verleden ook wel als 'gestorven', tegenwoordig wordt dat minder gedaan). Dat betekent puur dat ze verkocht zijn, maar de nieuwe eigenaar niet geregistreerd staat bij het stamboek. Registreren als eigenaar kost geld, overschrijven van eigenaar ook, en je hebt er niets aan als je niet met het paard wilt koersen of fokken.
Dus als ze weggaan als recreatiepaard of wat dan ook, worden ze zo geregistreerd in het stamboek. Jammer is wel dat je ze dan dus 'kwijt' bent.


oh okee duidelijk dus beide ouders worden niet meer gebruikt voor sport of fok dan zou je dus al particulier geluk moeten hebben dat je ze ergens tegenkomt.
nu las ik in 1 van de links dat de volle broer Diederik m in Duitsland geboren is maar mijn paard is in Nederland geboren maar wel onder de zelfde fokker hoe zit dit dan? is de moeder drachtig naar nederland verkocht?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:41

trottingl schreef:
oh okee duidelijk dus beide ouders worden niet meer gebruikt voor sport of fok dan zou je dus al particulier geluk moeten hebben dat je ze ergens tegenkomt.


Jep..

trottingl schreef:
nu las ik in 1 van de links dat de volle broer Diederik m in Duitsland geboren is maar mijn paard is in Nederland geboren maar wel onder de zelfde fokker hoe zit dit dan?


Veel 'Duitse' paarden staan gewoon hier in Nederland :+ maar staan onder het Duitse stamboek geregistreerd. Heeft te maken met het willen koersen in Duitsland en het kunnen inschrijven voor klassieke koersen.
Wij hebben ook een Duits geregistreerde merrie en veulen op stal staan, waar verder niets Duits aan is :)

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:23

WendyBZ schreef:
trottingl schreef:
oh okee duidelijk dus beide ouders worden niet meer gebruikt voor sport of fok dan zou je dus al particulier geluk moeten hebben dat je ze ergens tegenkomt.


Jep..

trottingl schreef:
nu las ik in 1 van de links dat de volle broer Diederik m in Duitsland geboren is maar mijn paard is in Nederland geboren maar wel onder de zelfde fokker hoe zit dit dan?


Veel 'Duitse' paarden staan gewoon hier in Nederland :+ maar staan onder het Duitse stamboek geregistreerd. Heeft te maken met het willen koersen in Duitsland en het kunnen inschrijven voor klassieke koersen.
Wij hebben ook een Duits geregistreerde merrie en veulen op stal staan, waar verder niets Duits aan is :)


Aha op die fiets, bedankt voor de info ik hoop dat ik wat meer kan vinden over zijn familie ik heb draf en ressort iig een mail gestuurd met de vraag ik dat artikel op 1 of andere manier kan terug vinden.

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:27

Volgens mij stond Sijb Boko altijd (misschien nu nog) bij Frans ter Schure in De Pol, je zou daar eens kunnen zoeken.

Kimmi3
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:26

Kimmie1974 schreef:
Volgens mij stond Sijb Boko altijd (misschien nu nog) bij Frans ter Schure in De Pol, je zou daar eens kunnen zoeken.


Hoe zou ik hem kunnen vinden? Heeft hij ook een stal naam of ietz?