[TEK] Vlinderpaard met veulentje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

[TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 18:46

Lachen En daar is ie dan eindelijk. Na het topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=616484 ben ik er nog een gaan maken. Op precies dezelfde wijze eigelijk hoewel ik het nog steeds eens een keer wil gaan uitproberen met meerdere kleuren enz Ja
Ook bij deze tekening heb ik gebruik gemaakt van foto's Knipoog het veulen hoort niet bij het paard en het paard zelf heb ik ook een aantal dingen aan verandert.
Voor de rest is het gemaakt op aquarelpapier met Oost Indische inkt en ecoline dit keer gekozen voor paars (waarom? Clown geen idee eigelijk toen ik in me gedachten zat te denken vond ik blauw wel mooi alleen dat was de vorige ookal en tja andere kleuren vind ik er niet zo bij passen)

Kleine versie
Afbeelding
Grote versie
http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/IMG_1518.jpg

Kusje Eveline

NancyW

Berichten: 46
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:44

oehhh dees is ook al zo mooi Lachen in 't groot zien de vleugels bij 't veulen er in mijn ogen alleen betje gek uit .. maar dat ligt vast aan mij Tong uitsteken ik vind het ook lijken alsof die vleugels met soort van... vliegenpapier (of hoe heet dat ook weer??) zijn gemaakt... wat we op de basisschool altijd deden.....

naja... goed gedaan!!!

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 20:01

L0veIbiza schreef:
oehhh dees is ook al zo mooi Lachen in 't groot zien de vleugels bij 't veulen er in mijn ogen alleen betje gek uit .. maar dat ligt vast aan mij Tong uitsteken ik vind het ook lijken alsof die vleugels met soort van... vliegenpapier (of hoe heet dat ook weer??) zijn gemaakt... wat we op de basisschool altijd deden.....

naja... goed gedaan!!!

Lachen dankje *LOL* ik begrijp wat je bedoelt wel grappig maar het lijkt er idd veel op

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: [TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:59

Leuk hoor, vooral omdat je een serie maakt... nou nog 1 erbij en dan heb je er 3 op een rij! Erg leuk voor aan een muur Haha!
IK vind ze erg mooi, en je kunt de volgende keer idd meer kleur gebruiken alhoewel ik dit ook erg apart vind!

NancyW

Berichten: 46
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:06

idd wel een leuk idee om 'n serie te maken Lachen nu nog een steigerend paard Tong uitsteken of vliegend Knipoog op op-steige(re)nd paard Tong uitsteken over serie gesproken.. de mijne moet ook hoognodig af :/

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:26

Je idee gaat heel mooi worden en inderdaad, je moet er gewoon een heleboel van maken.
Let op als je verschillende paarden in een compositie inpast. Het veulen ligt omhoog, terwijl het paard iets naar beneden staat, net of ze op een vreemde berg staan ofzo. De richting van de vleugels bij het veulen vind ik heel mooi, alleen bij het stande paard zou ik ze niet laten afhangen, maar door ze schuin naar achteren te tekenen opzij laten wijzen. Dat omlaaggerichte staat mooier bij een liggend paard. En bij een steigerend of vliegend paard is het mooi als je ze omhaag laat wijzen. Je kunt een beetje googlen op vlinders en plaatjes zoeken waarbij de vleugels steeds anders staan. Met die basis kun je een hele professionele serie in elkaar zetten. Ik ben echt benieuwd naar deel 3, 4, 5....99 !!!!!!!!!!

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard met veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 12:06

oneilltje79 schreef:
Je idee gaat heel mooi worden en inderdaad, je moet er gewoon een heleboel van maken.
Let op als je verschillende paarden in een compositie inpast. Het veulen ligt omhoog, terwijl het paard iets naar beneden staat, net of ze op een vreemde berg staan ofzo. De richting van de vleugels bij het veulen vind ik heel mooi, alleen bij het stande paard zou ik ze niet laten afhangen, maar door ze schuin naar achteren te tekenen opzij laten wijzen. Dat omlaaggerichte staat mooier bij een liggend paard. En bij een steigerend of vliegend paard is het mooi als je ze omhaag laat wijzen. Je kunt een beetje googlen op vlinders en plaatjes zoeken waarbij de vleugels steeds anders staan. Met die basis kun je een hele professionele serie in elkaar zetten. Ik ben echt benieuwd naar deel 3, 4, 5....99 !!!!!!!!!!

Bloos Ik zat te denken over je comentaar en je hebt gelijk het veulen ligt erg raar hoog. Had het nog helemaal niet gezien, ga ik volgende keer goed op letten Ja
De vleugels van mams ben ik erg lang mee bezig geweest en steeds lukt het maar niet. Ik heb ze in alle mogelijk richtingen gehad maar niks vond ik echt mooi dus ben ik maar gewoon veder gegaan omdat ik het toch eens af wou hebben. Maar volgende keer ga ik denk k toch maar eerst wachten tot ik er zelf tevrede over ben Lachen
Ik denk dat ik er idd verder mee ga en de serie ga uitbreiden iedergeval met een stijgerend paard Haha!