[TEK] Historische personen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

[TEK] Historische personen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:16

Een tijdje geleden liet ik jullie een foto zien van een tekening die ik gemaakt heb van de uitvinder van de fotografie. Hier nog een keer de tekening. Dit is Louis Jacques Mandé Daguerre.
Er werd gevraagd waarom ik personen uit de historie teken. Dat doe ik omdat ik op de vrije school zit (zat, want ik heb mijn examen gehaald). Daar behadelen we bepaalde onderwerpen zoals geschiedenis en muziekgeschiedenis. Bij deze vakken heb je een groot schrift waar je alle verhalen enzo in uit moet werken. Daar kunnen tekeningen bij gemaakt worden. Dit heb ik dus gedaan, en ik wil jullie mijn tekeningen laten zien.

De foto die ik net liet zien, heb ik gemaakt voor mijn profiel werkstuk fotografie. De foto's die ik nu laat zien, zijn van geschiedenis.

Napoleon
Afbeelding

Karl Marx
Afbeelding

Garibaldi
Afbeelding


En nu komen wat tekeningen van personen uit de muziek geschiedenis.

Schubert
Afbeelding

Bach
Afbeelding

Händel
Afbeelding

Mozart
Afbeelding

Dat was het... Wat vinden jullie van mijn tekeningen? Ik weet het, het is niet allerdaags volgens mij om dit soort onderwerpen te tekenen, maar ik vind het wel erg leuk om te doen Lachen
De tekeningen zijn na getekent van andere tekeningen, dus ze kloppen waarschijnlijk niet helemaal maar het gaat om het idee Lachen

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Re: [TEK] Historische personen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:37

Ik kwam nog 3 tekeningen tegen. Aangezien je 10 tekeningen mag plaatsen maximaal, plaats ik deze tekeningen er nog bij Lachen

Het zijn schrijvers.

Renate Dorrestijn (klopt alleen niet echt...)
Afbeelding

een karikatuur van Harry Mullisch
Afbeelding

Boudewijn Büch
Afbeelding

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Historische personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:52

Haha, die Mulisch is echt leuk!
Misschien kun je de ´vegen´ rond de tekeningen nog even weggummen, dan zien ze er wat verzorgder uit.

Ze lijken echt goed, en dat is heel knap.
Je moet eigenlijk niet de namen bij je tekeningen zetten, dat is gewoon zonde.

Je kunt toch sowieso zien wie ze zijn, het is dus volledig overbodig en leidt af. En dat is een compliment. Knipoog

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [TEK] Historische personen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:51

Wat leuk! Zo had ik vroeger ook wel fanatiek werkstukken gemaakt. Teken je na van foto`s of bij oudere figuren ook van tekeningen?

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Re: [TEK] Historische personen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:21

Bedankt voor de reacties Lachen Ik teken na van tekeningen (bij oudere personen) en van foto's (zoals renate dorrestijn).

Bedankt voor het compliment Elanor Lachen Ik zal is kijken naar de vegen. Maar ik geloof dat dat nog wel mee valt.