[foto]Kinderkoppies!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

[foto]Kinderkoppies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:20

Afgelopen zondag met het mooie weer maar eens gewapend met camera de straat op gegaan, want de hele buurt speelde buiten!
Alle foto's gemaakt met 350D, Sigma 70-300 lens,ISO 400, 1/640

let op het copyright!

1. Afbeelding

2. Afbeelding


3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [foto]Kinderkoppies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:45

hele goede foto's!
2 en 5 zijn mijn favorieten!

succes met lezen Tong uitsteken

Foto 1: het gezicht is hier goed van belichting en uitdrukking, maar de rest is minder. ik vind het leuk hoe de schoenen zo naar voren komen, maar ze zijn nu net verkeerd afgekapt (en haar linker had iets omhoog gemoeten, maar daar is niets aan te doen Knipoog). ook vind ik het jammer van haar arm aan de linkerkant. haar buik is overbelicht (komt oa door verschil in kleur tussen gezicht en buik), en de achtergrond storend.
maar wat een geweldige lach heeft dat meisje! Bloos! Haha!
Foto 2: jammer dat hij niet wat lichter is (lees: zon Knipoog), maar wat een heerlijke verongelijkte blik! Haha! ook hier is de achtergrond jammer, maar dat wordt ook mede veroorzaakt door de zon/schaduw. als dat namelijk andersom was geweest, heb je kans dat de achtergrond nagenoeg zwart zou zijn Lachen. ook is hij iets krap aan de rechterkant.
Foto 3: ook een hele mooie foto, maar ik kan haar blik niet thuisbrengen, waardoor ik hem minder vind :S Nagelbijten / Gniffelen (vage ik)
ook hier is het jammer van de overbelichte achtergrond. hij had niet zwart gehoeven, maar iets minder overbelicht was mooier geweest. dat haar doet wel heel mooi hier! Bloos!
Foto 4: deze foto vind ik minder, ik kan niet precies zeggen waarom... misschien doordat je niet ziet waarvandaan ze springt, of toch niet... Nagelbijten / Gniffelen
dr hand doet wel grappig Cool
Foto 5: iets overbelicht, maar dat heeft wel iets! de randen om zijn schouders versterken het effect. bij zijn haar lijkt het alleen blauw Verward
de achtergrond is wel weer wat jammer. ook vind ik het jammer dat hij zo dicht bij de grond hangt, als je alleen het bovenste gedeelte (= zonder de halfscherpe sprietjes) ziet, ga je je afvragen of de grond nou wel of niet dichtbij is.
dat hij geen ontiegelijke wallen en rooie kop krijgt Vork
Foto 6: volgens mij heeft hij gewoon blauw in zijn haar Knipoog
bij 5 vind ik dat jammer, maar hier is het wel leuk in combinatie met het badje. je hebt de achtergrond waarschijnlijk niet bewust gekozen, maar ik vind het hier wel leuk, het blauw had nog ietsie hoger gekund.

mag ik vragen waarom je ervoor gekozen hebt de sluitertijd al vast te zetten?

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: [foto]Kinderkoppies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:52

Kijk daar hebben we wat aan Knipoog
Achtergrond had ik inderdaad niet voor het kiezen.. het was ook maar "gewoon" foto's schieten van de kinderen, voor de lol.
Het jongetje had inderdaad blauw in zijn haar, hij was net naar de kapper geweest en dan krijgen ze altijd een lokje met gekleurde gel Knipoog

Ik heb de sluitertijd vast omdat ik dat makkelijker vind werken datn diafragma vastzetten, en allebei "los" ben ik niet goed genoeg voor Knipoog (lees: vind ik erg moeilijk Knipoog)

Over foto 3, dat is denk ik echt of je de blik kan thuisbrengen of niet.. Ik ken dat meiske dus dan herken je het al sneller.. Het meisje was druk aan het spelen maar had me eerst niet door, toeni k een keer geklikt had keek ze "oplettend" op wat er was, en had me niet verwacht Knipoog

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [foto]Kinderkoppies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:09

Ik vind juist die blik op foto 3 erg bijzonder Ja

Verder vind ik de laatste foto jammer dat je een stukje oor en har mist van het jongetje Ja