[foto] Ellis op het strand...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

[foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:12

vd week met een vriendin naar het strand geweest. Daar hebben we oa deze foto;s gemaakt. Best lastig met een hoogstaande zon, Was ook niet te vreden over de foto's met slagschaduwen er op, maar ja dat is niet anders.. Bij sommige kon ze zo gaan staan dat er helemaal geen of juist alleen maar schaduw was..

Meeste foto;s zijn gemaakt met 100 Iso en verschillende sluitertijden.. Hing een beetje van de stand van de zon af..

Tips en commentaar is welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan deze foto's is niets bewerkt...

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:20

1; Leuke foto, alleen voor mij een ietwat saaie compositie, wel staat Ellis er mooi en duidelijk op.
2; Ook erg leuke foto, betere compositie en belichting, gewoon een goede foto.
3; Leuk, mooi idee, alleen iets te donker, en ik mis een stukje van haar hand. Lachen
4. Is niet scherp, wel leuk idee, alleen zo eigenlijk een slechte foto.

Leuke foto's voor de rest, geeft een mooi beeld van Ellis.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:18

ik ga eigenlijk volledig met fealivrin mee.

nr2 vind ik ook echt een mooie foto, vooral haar ogen doen het hem hier Lachen

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:21

Leuke foto's, foto 2 vind ik het mooist. Knipoog

Grietzz

Berichten: 1838
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Ede

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:52

Mooie foto's.
Foto 1; vind ik ietwat flets ogen en daarom niet heel mooi. Wel was hij heel mooi geweest als hij niet zo flets was! (misschien ligt het aan mijn beeldscherm? zou ook nog kunnen?)
Foto 2; vind ik de mooiste foto. Geen opmerkingen.
Foto 3; jammer van het stukje hand en ik vind de achtergrond niet zo mooi, voor mijn gevoel iets te onscherp. (kwestie van iedereen een eigen smaak Knipoog )
Foto 4; Leuk idee, jammer dat hij niet scherp is. Vind hem ook net iets te scherp afgesneden.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:36

bedank voor de reacties... idd jammer van foto 3 haar hand had er idd op gmoete. het enige waar ik mij aan stoor op foto 4 dat hij niet geheel scherp is.. verder was het de bedoeling om hem zo te maken.

foto 1 is idd wat flets, daar had ik mn sluitertijd aan moeten passen...

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 01:11

ik vind het hele mooie foto's!
Alleen idd wat jammer dat de laatste niet scherp is Knipoog

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 03:06

Afbeelding

Afbeelding

ik ben even zo vrij geweest om me met je foto's te bemoeien Tong uitsteken
Ik heb hem opgelicht, verscherpt, en kleuren verduidelijkt. In iets meer stappen dan dat ik nu zeg maar even snel uitgelegd Knipoog

Een randje om je foto houdt de aandacht af van afgesneden ledematen zoals haar vingertoppen... ben benieuwd wat je ervan vindt.. Bloos

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:45

Ik zie nu pas dat mijn Ania me al voor geweest is, maar bij deze foto's roep ik heel hard 'nabewerking!'!

Afbeelding
Meisje uitgeknipt, opgelicht, achtergrond apart opgelicht, contrast toegevoegd, kleur toegevoegd aan het meisje en 50%transparant weggegumd waar het teveel was en wat verscherpt. En wat rood toegevoegd aan het meisje.
Waarom bewerk je je foto's niet? 't Is geen zonde hoor Lachen

1 contrast, meer contrast! En mocht je niet kunnen nabewerken, contrast toevoegen kan iedereen leren Lachen
Is een hele mooie foto opzich, mooi scherp enzo, al had ik graag wat meer ruimte rechts gezien. Maar meer contrast! foto met meer contrast

2 Leuke foto, mooie compitie en scherp enzo. Niet erg bijzonder, wel leuk! nabewerkiiiing Knipoog

3 Leuke foto, maar kies van te voren je compositie. In het midden of speels aan de linker of rechterkant? Niet ergens er tussenin hangend. Jammer van de vingers die afgesneden zijn! Zie mijn nabewerking ook.

4 Scherpte lijkt verkeerd te liggen. Was een mooie foto geweest als hij scherp was en als het licht niet zo vreemd viel. Had je van mij weg mogen laten!

Wat voor bewerkingsprogramma('s) heb je? Je haalt namelijk veel meer uit je foto zo Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:15

Maar Gearl, je hoeft niet altijd te bewerken.

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:26

VeirL schreef:
Maar Gearl, je hoeft niet altijd te bewerken.


Als 't de foto mooier maakt, waarom dan niet?

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 11:10

Ik ben ook niet van het nabewerken. Bij alle twee jullie foto;s is de hand nl overbelicht. En dat vind ik niet mooi.. Maar bedankt voor de uitleg...

Ik probeer zo min mogelijk na te bewerk en... HEt is de kunst om je foto direct goed te maken!! (nou zeg ik niet dat ikd at kan hoor haha maar ben druk aant oefenen!)

Waar nodig zal ik bewerken maar bij deze vond ik het niet nodig...

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:03

ik vind ook dat je ernaar moet streven de foto zelf goed te maken. er kan altijd later iets verbeterd worden, maar gewoon een foto maken die eigenlijk niets is, en die dan later nabewerken, vind ik geen kunst. (tenzij je er een aparte nabewerking overheen gooit, waardoor het de bewerking wordt en niet een 'gewone foto'.
ook kan je beter commentaar geven waar je met fotograferen iets aan hebt als je ze niet nabewerkt neerzet.

verder vind ik het geen onaardige foto's, en met oefening worden ze vanzelf beter (waardoor je sowieso al het contrast ed krijgt).

dus blijven oefenen, en ook terplekke al veel kijken wat er gebeurt als je instellingen verandert!

succes! Lachen

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:22

Vind ik ook hoor, nabewerken hoeft lang niet altijd. Vaak heb ik bij paarden wel even een filter er overheen, maar bij mensen doe ik het eigenlijk niet..

Ik vind de foto's ook niet slecht! Misschien was het ook al mooier geweest als je iets zou onderbelichten, dan heb je meteen dat fletse niet meer!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: [foto] Ellis op het strand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 07:47

ja klopt foto 3 is ook onderbelicht. Foto 1 daarintegen niet en dus te flets .. Beetje jammer want verder vind ik het een hele leuke foto!