[Foto] Nynke

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

[Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 14:07

*RoWyGo; Dè foto's komen morgen in een ander topic.
Nog even geduld.. Knipoog

Hier dan mijn zusje Nynke.
Foto's zijn ietwat bewerkt. (Lagen) Lachen
En ik heb voor de eerste keer met Logaritme gewerkt.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Haha. Fijn. Mijn foto's werk ik altijd uit in 800×... maar hier mogen ze max. 640 zijn.
Vergeten. Vork Dus ik heb ze naa bewerken verkleint, beetje effect qua scherptediepte verloren.

Mjah. Koe

Komt u maar met commentaar! Lachen

pipanda

Berichten: 566
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: nu boven achter de P.C

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:12

1,leuk gedaan ik vindt alleen dat blaadje links boven een beetje jammer
2 uit een leuke hoek genomen, mooie scherpte diepte.

Ook nog een vraag ,wat is logaritme?

groetjes pipanda

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:18

ik heb er geen verstand van hoor maar het ziet er mooi uit.
het (voor ons linker oog) spreekt ook heel mooi vind ik.

groetjes marrianne

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 14:21

pipanda schreef:
1,leuk gedaan ik vindt alleen dat blaadje links boven een beetje jammer
2 uit een leuke hoek genomen, mooie scherpte diepte.

Ook nog een vraag ,wat is logaritme?

groetjes pipanda


Sja. Goede vraag, logaritme is een filter die bepaalde kleuren uit een foto haalt/ze vervangt door andere kleur.
Wat het precies is weet ik niet, maar ik vind het leuk ermee te werken in ieder geval.

pipanda

Berichten: 566
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: nu boven achter de P.C

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:23

Oke bdankt Haha!

Kkkaren

Berichten: 2441
Geregistreerd: 17-12-04

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:56

Ik vind m.n. die eerste erg sprekend OK dan! ! Hij heeft iets heel aparts, misschien door het vervangen van de kleuren, iets licht onnatuurlijks, waardoor je aandacht er de hele tijd naar toe wordt getrokken. Ik zou bij de eerste eens proberen de onderkant er wat af te snijden & dan misschien storende blaadjes even weg proberen te werken.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:23

My Gosh.. Scheve mond Is dit hetzelfde meisje als die zwart-witfoto vanmiddag die ik zo mooi vond ? Unbelievable. Mooie foto's, twee spreekt mij meer aan. Haar blik.

Logaritme Schijnheilig ? Dat word nóg een stuk typen schat Haha!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:55

Poeh zeg, wat heb jij met je kleuren gedaan? Bloos!
Ik weet niet wát het is, maar ik vind het erg zonde. Kijk maar eens naar die haren van het meisje op foto twee, aan de rechterkant. Ook links trouwens. Dat is paars en hele vage vlekken! En er ligt een groenige waas over je foto.
Je kunt best leuke dingen doen met die functie, maar je moet héél goed uitkijken. Dupliceer je grondlaag en gum de delen eruit die verkeerd uitpakken en bewerk die desnoods nog apart. Want dit is erg zonde Lachen

Bij 1 ben je ook te grof geweest met je contrast, waarschijnlijk. De haren krijgen een rode/donkere glow, terwijl het meisje oorspronkelijk blond is. En wederom die gloed over je foto, zó zonde! Zou je mij het orgineel willen pb'en? 't Hoeft niet, maar ik zou graag eens kijken wat je hebt gedaan dat de kleuren zo gekomen zijn Knipoog
Verder is het een leuke foto. Mooie scherpte, mooie compositie, 't doet wat druk aan maar het enige dat echt stoort zijn de blaadjes die een heel klein stukje over haar hoofd lopen linksboven.
Je foto zou trouwens een stuk meer rust uitstralen als je liet zien waar ze op zat. Ik neem aan op een boomstam? Dan begrijpen je hersenen hoe het kan dat er zoveel blaadjes zijn en dan is daar ook meer rust zegmaar. Ookal is dat er wel bij te denken.

2 wederom de kleuren... Ik heb even wat geprobeert met de nabewerking als dat mag, ik kon niet zo veel met hetgeen dat je er zelf van gemaakt hebt maar zoiets vind ik persoonlijk veel mooier. De ogen komen beter uit en het lichte benadrukt het dromerige gevoel dat de foto heel goed zou kunnen uitdrukken.
Verder weer een leuke compositie en mooie scherpte.

Je foto's hebben zeker potentie, maar je nabewerking doet persoonlijk voor mij heel veel af aan de foto's! Lachen

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:03

Ik vind jou nabewerking vreselijk Gearl. Sorry. Ze is net een lijk daar ! Vind je dat dromerig ? Dan vind ik de foto's van Fem zelf vele malen mooier.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:10

Gearl schreef:
2 wederom de kleuren... Ik heb even wat geprobeert met de nabewerking als dat mag, ik kon niet zo veel met hetgeen dat je er zelf van gemaakt hebt maar zoiets vind ik persoonlijk veel mooier. De ogen komen beter uit en het lichte benadrukt het dromerige gevoel dat de foto heel goed zou kunnen uitdrukken.
Verder weer een leuke compositie en mooie scherpte.

Je foto's hebben zeker potentie, maar je nabewerking doet persoonlijk voor mij heel veel af aan de foto's! Lachen


Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik zeker wel wat mee.
Al is dit wederom wel een kwestie van smaak. Want ik vind van jou bewerking dat mijn zusje er doods uitziet, als een lijk.
Dromerige gevoel straalt het zo zéker niet uit. Lachen Maar ik neem graag commentaar mee, en dus zal ik je het orgineel geven, hieronder de links *Niet op orgineel formaat, dat is namelijk te groot voor imageshack (3008×2000)*

http://img213.imageshack.us/img213/476/14ga1.png
http://img146.imageshack.us/img146/7439/29mi.png

Ik heb zelf ook nog geprobeerd om de kleuren ietwat terug te krijgen
En er een dromerig gevoel over te gooien;

Afbeelding

Dìt is in mijn ogen 'dromerig'.
En wat betreft de kleuren; haha. Sja, je moet er echt van houden. Haha!

Ben benieuwd wat je met mijn foto's gaat proberen! Lachen

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:45

Het feit dat jullie het meisje zien als lijkachtig ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik een aparte lightnessbewerking heb uitgevoerd op de huid. Ik denk dat dat komt omdat jullie haar kennen en wat ik opmaak uit haar reactie heeft rowygo de foto ook vaker gezien, maar iemand die de foto nooit gezien heeft zal dit waarschijnlijk niet zeggen.
Dat de bewerking niet veel soeps was klopt ja Schijnheilig ik kon niet veel met de foto, vandaar dat ik vroeg om het orgineel.
Waarschijnlijk had ik er zelf zoiets van gemaakt:

Afbeelding

Ben niet helemaal tevreden, maar ik heb het even snel snel gedaan Knipoog
Ooh en dromerig zou ik zelf zo doen;

Afbeelding

Hoe ik het gedaan heb... Heel veel spelen. Ik moest bij 1 heel veel kleur corrigeren, de grote doorslag gaf 'selective color' in PS. En daarna nog hier en daar wat aanpassen enzo... Daar is eigk geen handleiding voor want het verschilt per foto.

En dat kwestie van smaak over kleuren daar heb je volkomen gelijk in, maar het punt is dat ik denk dat niemand paarse haren mooi vindt Haha! Was dat de bedoeling, die vage zwarte vlek in het haar? Lijkt me niet nl... Maargoed, ieder z'n smaak Knipoog
Succes!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:53

Ik denk dat het allemaal een kwestie van smaak is!!
Ik vind de foto's die als eerste geplaatst zijn heel erg mooi en sprekend!! Terwijl ik de originele niet erg bijzonder vind... Erg vaal en lang niet zoveel uitstraling...
Van de twee foto's vind ik de eerste het mooist!! Dat oog spreekt me heel erg aan...

De laatste bewerking, hierboven geplaatst door Gearl vind ik ook nog wel een heel mooi effect hebben!! Maar blijf toch voor de allereerste gaan Knipoog

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:33

ik vind de foto's ook echt wel lekker, ja er zijn een paar dingen die ebst jammer zijn maar die zijn al eerder vermeld, verder de eerste bewerking van Gearl vind ik vreeselijk, de 2de is al ietwat beter maar doch ik vind de kleuren te flets overkomen, Fem heeft bij haar bewerking de kleuren wat zwoeler gemaakt en dat vind ik erg fijn om heen te kijken. als je de 2de ebwerking van Gearl selecteerd in het blauw valt het nog mee, de 3de vind ik echt slecht, gewoon omda tik helemaal niet van wazige foto's houw.


Verder een dikke proficiat aan Fem, ik heb nooit geweten dat Nynke zogoed zou luisteren voor iets Haha!
ik ben geen held in het bewerken, doe het zelden eigenlijk maargoed..
nr1 http://img303.imageshack.us/img303/489/16eb.png
nr2 http://img193.imageshack.us/img193/5039/26yn1.png

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:28

Ach. Ze vond het wel grappig had ik het idee. Haha.
En in die boom zit ze vaker, alleen het kijken naar iets vond ze moeilijk.
Ze ging telkens naar de camera kijken. Tong uitsteken

Gearl; ik vind jou bewerkingen niet lelijk, alles behalve.
Alleen ze ogen zo druk, mijn aandacht word niet meer naar Nynke getrokken.
En dat vind ik erg jammer. Die laatste is overigens wel mooi. Maar weer een vrij druk beeld.
Toch mooi gedaan. En dankjewel voor je uitgebreide uitleg.
Enne, die vage vlek. Die zie ik nu pas maar is perongeluk gegaan.
Komt niet door het spelen met de lagen/kleuren/logaritme. Clown
Maar was inderdaad niet de bedoeling.

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:16

Graag gedaan Haha!
Die verloren aandacht komt waarschijnlijk doordat jij delen van de foto geblurt hebt, dat heb ik niet gedaan Knipoog Je zou het eens kunnen proberen met die foto, ik denk dat hij dan wel een zekere rust heeft.
Maargoed, ik lül je hele topic vol, ik ben weg hier Haha!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 11:03

Gearl schreef:
Graag gedaan Haha!
Die verloren aandacht komt waarschijnlijk doordat jij delen van de foto geblurt hebt, dat heb ik niet gedaan Knipoog Je zou het eens kunnen proberen met die foto, ik denk dat hij dan wel een zekere rust heeft.
Maargoed, ik lül je hele topic vol, ik ben weg hier Haha!


Klopt. Naja, in ieder geval bedankt voor je uitleg! Lachen

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: [Foto] Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:04

Ik ga geen commentaar geven op je bewerking en hoe de foto genomen is (dat zou waarschijnlijk toch op niks slaan Tong uitsteken).

Vind het in elk geval een prachtige foto geworden die iets heel leuk uitstraald!