[TEK] Vlinderpaard

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

[TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 18:36

Lachen Omdat het tekenen de laaste tijd niet zo lukt ( Verdrietig elke lijn die ik op papier zet lijkt wel fout) ben ik even wat anders gaan doen.
Ik heb deze tekening gemaakt met Oost Indische inkt en blauwe ecoline. En met een boek over vlinders als voorbeeld voor de vleugels. Het paard heb ik van een foto en overgetrokken en een beetje veranderd naar mijn zin.
En omdat ik niet echt goed met Oost Indische inkt overweg kan zat er boven aan links een vlek Clown maar die heb ik even weggewerkt.

Afbeelding
Kleine versie

http://i4.photobucket.com/albums/y106/Kraaltjes/IMG_1507.jpg
Grote versie

Tips zijn welkom Lachen vind hem zelf erg leuk geworden en in de toekomst wil ik wel vaker zulke dingen maken

Kusje Eveline

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:39

Hij is mooi ! Haha!
De volgende keer misschien iets meer kleur er aangeven?

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 18:40

Booooo schreef:
Hij is mooi ! Haha!
De volgende keer misschien iets meer kleur er aangeven?

Dankje Lachen idd daar zat ik ookal aan te denken. Ik heb laaste meer ecoline kleuren gekocht en ik denk als ik zoiets weer ga maken meer verschillende kleuren erin doe Ja

soubieke

Berichten: 1039
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heusden, boerenhol in België

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:53

wOw, ben je zelf op dat idee gekomen ? origineel man ! OK dan!
maar zoals Boooo al zei: mss toch iets meer kleur geven Knipoog
zelf hou je volgens mij best het paard zo donker mogelijk en dan kleurrijke vleugels !
plaats de volgende ook maar op bokt Vingers aflikken ben er iig el benieuwd naar Ja

xx tiney

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 18:59

soubieke schreef:
wOw, ben je zelf op dat idee gekomen ? origineel man ! OK dan!
maar zoals Boooo al zei: mss toch iets meer kleur geven Knipoog
zelf hou je volgens mij best het paard zo donker mogelijk en dan kleurrijke vleugels !
plaats de volgende ook maar op bokt Vingers aflikken ben er iig el benieuwd naar Ja

xx tiney

Haha! Dankje tja het idee kwam denk ik via fotobewerking die ik ooit heb gezien van een paard met vleugels. En toen ik deze foto zag wist ik gewoon hier moet iets meer gebeuren Clown alleen dan een hele tijd erover nagedacht wat?
Tja de volgende ben ik overna aan het denken, had eerst het idee van 3 galoperende paarden of een steigerend paard ben er niet helemaal nog uit. Omdat ik ook een goede foto moet zoeken via google voor het silhouet.

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:01

Het idee vlinderpaard bestaat al een flinke tijd hoor Haha!

Maar dat neemt niet weg dat het een mooie tekening is! Ik vind dat zwarte silhouette heel mooi!! OK dan!

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 19:04

_Denise_ schreef:
Het idee vlinderpaard bestaat al een flinke tijd hoor Haha!

Maar dat neemt niet weg dat het een mooie tekening is! Ik vind dat zwarte silhouette heel mooi!! OK dan!

Knipoog Idd dat dacht ik al wel, maar ik dacht niet in deze uitwerking, hoewel het natuurlijk best zo kan zijn Ja Iedergeval ik heb hem niet gezien

Dankje wel voor de rest Haha!
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 02-07-06 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

soubieke

Berichten: 1039
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heusden, boerenhol in België

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:21

Iwan_Fjord schreef:
soubieke schreef:
wOw, ben je zelf op dat idee gekomen ? origineel man ! OK dan!
maar zoals Boooo al zei: mss toch iets meer kleur geven Knipoog
zelf hou je volgens mij best het paard zo donker mogelijk en dan kleurrijke vleugels !
plaats de volgende ook maar op bokt Vingers aflikken ben er iig el benieuwd naar Ja

xx tiney

Haha! Dankje tja het idee kwam denk ik via fotobewerking die ik ooit heb gezien van een paard met vleugels. En toen ik deze foto zag wist ik gewoon hier moet iets meer gebeuren Clown alleen dan een hele tijd erover nagedacht wat?
Tja de volgende ben ik overna aan het denken, had eerst het idee van 3 galoperende paarden of een steigerend paard ben er niet helemaal nog uit. Omdat ik ook een goede foto moet zoeken via google voor het silhouet.


wOw, 3 galoperende paarden, als je dat zou kunnen ...
ik wou dat ik dat ook allemaal kon maar ik heb er zelfs het geduld niet voor Boos!

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 19:24

soubieke schreef:
wOw, 3 galoperende paarden, als je dat zou kunnen ...
ik wou dat ik dat ook allemaal kon maar ik heb er zelfs het geduld niet voor Boos!

Ach dat valt best mee hoor Knipoog hoewel tussen de vleugels met OI gaan doen is wel een pokke werk. Maar als je het eindreslutaat ziet is het allemaal toch wel waard Lachen
Ik had al voor de 3 galoperende paarden een plaatje gevonden alleen ik was het er niet helemaal tevrede over. Maar ach het is nu vakantie dus genoeg tijd om veder te zoeken.

soubieke

Berichten: 1039
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heusden, boerenhol in België

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:28

inderdaad Haha!
en ik hoop voor jou dat je hét gepaste plaatje vindt Vingers aflikken

soubieke

Berichten: 1039
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Heusden, boerenhol in België

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:29

je kan ook mss 3 aparte galopperende paarden zoeken en zo zo bij elkaar 'plakken' of zou dat te moeilijk zijn ?

klunsmuts

Berichten: 772
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:18

Wauw, jij bent lekker creatief bezig geweest. Vind het een heel erg leuk resultaat hebben gegeven. Misschien dat de omleining van het paard iets vloeiender gekunt had, verder geen commentaar. Super gedaan!

Vladeli

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:42

Wow! Wat creatief zeg! Onwijs leuk gedaan! Echt een mooi resultaat! OK dan!

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:18

Leuk idee!
Ik vind juist dat je niet meer kleur moet gebruiken, of alleen nog
in de vleugels. Het geheel is nu 'neutraal' en die vleugel springt er
zo mooi uit!

Mooi gedaan!

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:26

Erg orgineel!
Juist de weinige kleuren en eenvoud stralen rust uit. Wat mij betreft is hij goed zo! OK dan!

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:08

soubieke schreef:
je kan ook mss 3 aparte galopperende paarden zoeken en zo zo bij elkaar 'plakken' of zou dat te moeilijk zijn ?

Haha! Dat is eigelijk wel een goed idee, misschien kan ik idd zo een mooie compostitie vinden

Haha! Voor de rest iedereen bedankt, Bloos zit te stralen achter me computer.

Ik zat gisteren te denken over wat leuk zou zijn indien de 3 galoperende paarden even niet lukt en heb toen nog iets veel leukers bedacht Lachen. Maar jullie zullen het eindresultaat wel zien als het lukt in een ander topic. Nu eerst maar eens een mooi plaatje zoeken Knipoog

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:03

Ik vind die kleuren echt wel leuk zo! Meer kleur zou ook niet ten goede van de tekening komen lijkt me. Dit ziet er mooi mysterieus uit... Lachen Prachtig! OK dan!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:05

Het idee is heel leuk. Je moet nog iets vrijer worden met je voorbeeldplaatjes. Je tekent die vleugels hier te veel na van het plaatje, waarbij ze qua vorm niet helemaal op het paardenlijf passen.
Nog een idee voor je: Gebruik een foto van een springend paard en geef dat vleugels met op de achtergrond wolken, alsof ie door de lucht vliegt? Of een keer eentje die met een uitgerekte snoet nectar uit een bloem zuigt.

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:33

oneilltje79 schreef:
Het idee is heel leuk. Je moet nog iets vrijer worden met je voorbeeldplaatjes. Je tekent die vleugels hier te veel na van het plaatje, waarbij ze qua vorm niet helemaal op het paardenlijf passen.
Nog een idee voor je: Gebruik een foto van een springend paard en geef dat vleugels met op de achtergrond wolken, alsof ie door de lucht vliegt? Of een keer eentje die met een uitgerekte snoet nectar uit een bloem zuigt.

Haha! Oei wat een leuke ideeen allemaal, idd die zijn meer vrijer dan het eerst wat bij mij opkomt. Ik ben nogal simpel ideeen aan het bedenken Knipoog
Idd de vorm past niet helemaal goed bij het lichaam, vooral niet als je bedenkt hoe het paard eigelijk staat dan zou het helemaal volgends mij niet kunnen. Bloos

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:21

Ja stoer! Ik vind het juist interessant dat de het vlak van de vleugel zijn eigen leven gaat leiden, ik zie een paard en een kleurvlak, dat kan je uitwerken Lachen

NancyW

Berichten: 46
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:13

haaai, ik ben weer trug van vakantie, dus nu kan ik ook nog even wat zeggen Tong uitsteken

Ik vind hem zooooooo cool!!!! echt ge-wel-dig Lachen en k vind de kleurcombinatie zwart/blauw ook goed staan, van mij hoef je helemaal niet meer kleur te gebruiken Lachen (al is het natuurlijk wel leuk je nieuwe kleurtjes uit te proberen Tong uitsteken) Ik heb er verder helemaal geen commentaar op, zou echt niet weten wat beter kan Tong uitsteken das nog eens wat anders dan mijn ellenlange tips-en-aandachts-punten-lijst Knipoog GOED GEDAAN!!!!!!!!!!!!

8Eveline

Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:17

L0veIbiza schreef:
haaai, ik ben weer trug van vakantie, dus nu kan ik ook nog even wat zeggen Tong uitsteken

Ik vind hem zooooooo cool!!!! echt ge-wel-dig Lachen en k vind de kleurcombinatie zwart/blauw ook goed staan, van mij hoef je helemaal niet meer kleur te gebruiken Lachen (al is het natuurlijk wel leuk je nieuwe kleurtjes uit te proberen Tong uitsteken) Ik heb er verder helemaal geen commentaar op, zou echt niet weten wat beter kan Tong uitsteken das nog eens wat anders dan mijn ellenlange tips-en-aandachts-punten-lijst Knipoog GOED GEDAAN!!!!!!!!!!!!

Haha! Je bent mijn topicje gevonden Lachen thank you voor de compliment Knipoog maar als ik binnekort weer een paard ga tekenen met potloden dan komt je lijstje wel weer tevoorschijn Vork

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: [TEK] Vlinderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:11

Ik vind hem echt gaaf! Wou dat ik zo mooi kon tekenen. Veel succes verder!!!