[FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:12

Ben het met Soubieke eens, is goed oefenmateriaal en je moet toch tips krijgen om beter te worden (gelieve niet hierop aan te vallen Haha! )
Foto 10 zijn toch de snorharen van je hond(Jack Russell?)

Neem ook zovaak foto's van mijn dieren, de vijver, bloeiende rozen enzo(heb alleen niet de moed ze hier neer te zetten Bloos )
Staan in je profiel foto's van jou als model?? Wil ik nl. wel zien.
Heel veel succes met fotograferen en natuurlijk ook als model!!!

trix
Berichten: 126
Geregistreerd: 19-12-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:14

Hey!

Ik vind de foto's ook heel erg mooi voor een beginner!
En een topcadeau wat je hebt gekregen,kun je heel wat mee!

Keep up da good work ! Haha!

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:16

die kersen zijn gaaf Haha! hele mooie foto's!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:04

Uittesten doe ík persoonlijk voor mezelf, da's iets anders als oefenen. Uittesten is kijken of er een mogelijkheid is tot kunnen, daar zijn wat weinig tips aan te geven, vandaar.

En begrijp me niet verkeerd, ik wordt gewoon alleen kóts van de manier waarop hier gereageerd word op in de eerste instantie niet verkeerd bedoeld commentaar. Vandaar mijn pissed reactie.
Het valt zeker ook niet op dat de hele bende ineens z'n mond houd...

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 17:54

Gearl schreef:
Uittesten doe ík persoonlijk voor mezelf, da's iets anders als oefenen. Uittesten is kijken of er een mogelijkheid is tot kunnen, daar zijn wat weinig tips aan te geven, vandaar.

En begrijp me niet verkeerd, ik wordt gewoon alleen kóts van de manier waarop hier gereageerd word op in de eerste instantie niet verkeerd bedoeld commentaar. Vandaar mijn pissed reactie.
Het valt zeker ook niet op dat de hele bende ineens z'n mond houd...

Ik had verwacht dat mijn onboeiende topic allang was gezakt, maar blijkbaar is het interessant genoeg om jouw intresse te wekken.
Nja, dat zieke commentaar is niet alleen van mijn kant, maar dat is nou juist die vriendjes politiek waar jij het over hebt he. Pling
Ik doe het inderdaad om te oefenen, commentaar te krijgen en beter te worden maar dan moet het wel onderbouwend bedoeld zijn en niet om me de grond in te boren.
Jij zegt zelf ook alleen maar wat er mis aan is, en niet hoe het te verbeteren is.
En je aanval op rowygo is niet terecht, wij hadden pas nog een discussie omdat ik het spuugzat was dat ze alleen maar negatief commentaar op mijn foto's leverde maar ze was gewoon eerlijk.
En dat jij je oefenfoto's niet op bokt plaatst, moet jij weten maar ik doe het wel want ik leer ervan.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:09

Gearl, ga eerst op een cursus: wat is vriendjespolitiek en hoe gedraag ik me een béétje netjes op een forum.

Jouw aanval op mij is inderdaad onterecht, ik geef vaak zat commentaar op mensen. ben gewoon eerlijk, maar probeer het wel LIEF te zeggen, en wil er niemand mee kwetsen. Wat VeirL zegt was ronduit kwetsend.

Het is toch logisch dat je oefenmateriaal plaatst om tips te krijgen waarmee je het verbeterd ? Als je alleen foto's plaatst waar niks aan verbeterd kan worden, kan je ze net zo goed niet plaatsen, krijg je alleen maar: "mooie foto" reacties.

Jouw commentaar in je post op page 1 is vreselijk negatief en totaal niet opbouwend. Mandy heeft er niets aan, dus plaats het dan ook niet. Als je zo Kóts word van dit alles, bemoei je er dan lekker niet mee. je HOEFT dit topic niet te openen.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:15

Gearl schreef:
En over haar manier van reageren hoef jij niets te zeggen, Rowygo, want alles wat je "vriendinnen" maken is "geweldig" en op negatief commentaar reageer je -hoe laag- niet.


Waarom dat tussen aanhalingstekens ? Deed VeirL ook al. Ruik ik hier vriendjespolitiek ?

Mandy is mijn vriendin ja. en ZONDER aanhalingstekens. Klaar. En alles wat zij maakt is niet "geweldig". Ik geef haar vaak zat commentaar. Op bijna elke foto wel. Ik wil haar helpen Knipoog ipv in de grond te stampen. Alleen heb ik vaak dat commentaar op MSN of aan de telefoon al gegeven, en hoef ik het niet weer opnieuw hier te typen.

Ik reageer 9 van de 10 gevallen WEL op negatief commentaar, TENZIJ het zo poedersuiker is gebracht zoals jij nu deed, en VeirL vaak doet.

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:20

ach RoWyGo en Mandy, ik ruik pure jaloersie, laat ze doen en laat ze denken dat ze terecht dit mocht typen allemaal, RoWyGo is gewoon goed bezig, nu wat minde rmaar dat ligt aan de nieuwe camera die nog gewend moet worden, en mandy is ook op het goede pad, maar dat kan niet anders als je zulke vrindinnen hebben met een hoop ervaring die je wat tips en truks kunne leren,

ikzelf ben ook lang niet goed, maar ik ben wel stevig gebeterd door mijn misbaksels hier te dumpen.

mijn mening? niet elke foto moet perfect zijn om mooi te zijn Lachen

Anoniem

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:03

Gearl schreef:
Uittesten doe ík persoonlijk voor mezelf, da's iets anders als oefenen. Uittesten is kijken of er een mogelijkheid is tot kunnen, daar zijn wat weinig tips aan te geven, vandaar.

Je bent Allah niet, dat jij dat niet doet betekend niet dat niemand anders dat mag doen.
Laat haar lekker haar foto's posten, en als jij ze te min vind om te bekijken doe dat dan ook niet, je zegt net nooit meer een topic van haar te openen en vervolgens doe je het wel.
Dit is ook geen vriendjes politiek, wat VeirL zei was inderdaad grof en daar ben ik het niet mee eens, hoe jij reageerd ook niet.
Je kan vriendelijk zeggen datje iets niet mooi vind en je kan het ontzettend bot zeggen en dat deed jij.
Geef haar commentaar met wat beter kan en wrijf niet erin wat slecht is.

Ik vind de foto's voor de eerste keer met een nieuwe camera heel goed gelukt.
Je moet wennen aan zo'n ding, geef haar daar dan ook de tijd voor zeg.

Mandy, gewoon blijven oefenen meid! Lachen

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:27

Mijn allerlaatste reactie hier want sommige mensen schijnen 't echt niet te begrijpen.
VeirL's oorspronkelijke reactie begon al met
"Sorry, maar ik vind het allemaal niets.". Ten eerste verontschuldigd ze zichzelf met 'sorry', ten tweede zegt ze ook nog 'ik vind' wat duid op dat zíj dat als persoonlijke mening beschouwt en niemand anders verplicht tot. En als derde onderbouwt ze haar commentaar.
Ze zou wel bladzijdes kunnen wijden aan 'is mijn voorwerp boeiend of niet?' maar dat kun je zelf ook wel bedenken. Vervolgens wordt het commentaar heel scheel opgevat, maar waarom zou je iemands schoenen gaan likken als je het niet eens bent met het werk dat hij/zij levert? Je bent oud genoeg om kritiek aan te kunnen, lijkt mij. Niet alles hoeft in een zoet en wollen velletje verpakt te worden, nietwaar?

rowygoe, volgens mij moet jíj hier op cursus vriendjespolitiek. Iets vriendjespolitiek omdat beiden toevállig aanhalingstekens gebruiken? Get a life xD
En jaloesie (zonder R, niet jarloeRsie Knipoog )... Komop zeg, ik zou néver in mijn leven/dood willen zijn als hun. Allah zou ik btw ook nooit willen zijn, ik ben geen moslim.
Verder schijnen sommige mensen nog steeds niet te snappen dat er een duidelijk onderscheid ligt tussen uittesten en oefenen, maar dat daar gelaten.

Verder is nogmaals de enige reden dat ik zo bot reageer, de manier waarop gereageerd wordt op een reactie. Ik ben normaal helemaal niet zo'n antifan van het werk van de ts. Het enige dat ik wilde zeggen met mijn reacties is dat men eens normaal moet reageren en kritischer moet zijn op eigen werk.

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:32

Amen.


Zullen we het nu weer even over de foto's hebben? Tong uitsteken

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 23:00

Butterfly14 schreef:
Amen.


Zullen we het nu weer even over de foto's hebben? Tong uitsteken

Barst los.
Zinvolle reactie trouwens.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:20

ik vind het best goed gelukt voor de eerste keer! En trek het je niet aan, al deze commentaren! Ik heb ook een tijde geleden mijn eerste foto's geplaatst en kreeg ook mn gezicht vol dat ik beter mijn eerste foto's niét moet plaatsen aangezien het toch niet goed was. Hoe word je dan in godsnaam beter Scheve mond maar ja..

edit: ps mandy, je bent niet veel online bij mij, geblockt?

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:04

Mandy, gewoon lekker verder gaan met uittesten Lachen En als je de camera helemaal kent dan kun je gaan spelen met composities en nieuwe onderwerpen.
Foto's om uit te testen mag je toch ook zeker hier neerzetten, hoe moet je anders weten of je goed zit met de belichting en dergelijke..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-07-06 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36699
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:56

Nee hoor, het is jaloezie Haha!

Bokt is een site om te leren.
Om te leren hoe je de mooiste foto's maakt én hoe je moet leren commentaar te geven.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:57

Quote schreef:
Nee hoor, het is jaloezie Haha!

Bokt is een site om te leren.
Om te leren hoe je de mooiste foto's maakt én hoe je moet leren commentaar te geven.


én leren spellen Rolleyes

chicolover

Berichten: 1253
Geregistreerd: 11-03-06

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:58

mooi hoor!

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:55

gaan we weer... Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes Knipoog


aangezien ik maar 1 pagina open kan hebben zonder vast te lopen, en de foto's niet direct kan zien als ik wil typen, een beetje algemeen commentaar Knipoog (misschien al gezegt, misschien nog niet Tong uitsteken)

let erop dat de achtergrond niet te druk is en je onderwerp scherp. vooral je eerste foto's zijn wazig.
de brievenbussen en de kraanding zijn niet mijn smaak, maar zouden het niet eens zo slecht doen in een bedrijvenserie Knipoog

vanaf foto 6 vind ik het niets meer; vreemde onderwerpen, onscherp..

Anoniem

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:42

Zucht.. Kínderen. Rolleyes

Clown

Sorry ik kon het niet laten. Haha! Haha!

Enigma

Berichten: 44
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:46

Ik vind dat je al goe dop weg bent! Het is sowieso altijd even uitproberen met zo'n nieuwe camera. Ik denk dat je nog wat moet werken aan de scherpte en de belichting. Vaak zijn je foto's iets over- of onderbelicht. Het is trouwens wel heel leuk om met die belichting eens het een en ander uit te proberen, met expres over- of onderbelichten kun je hele leuke dingen bereiken. Succes ermee in ieder geval! Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:21

Ik hoop dat ik nog op de foto's mag reageren zonder dat ik ook afgebrand word door deze en gene:

Ik vind de foto;s niet slecht. Alleen:
- sommige zijn wat onduidelijk, of niet helemaal scherp. Zonde dat je ze hier dan plaatst want dat had je zelf ook kunnen zien dat die niet helemaal duidelijk zijn.
- Op sommige foto;s heb je veel last van weerspiegeling. Als dit je opset was kun je misschien kijken hoe het beter kan, als dit niet je opset was, kijk dan eens naar een andere invals hoek. Persoonlijk vind ik het nogal storen (bij de brievenbus)

De kers vind ik eigenlijk totaal niet mooi omdat het gebit totaal schots en scheef is.. Het idee is echter wel heel erg leuk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. (en dat ik heel gelaten word in dit topic!!)

Verder lkker blijven oefenen!!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:28

Jeeh wat een gezellig gedeelte van bokt hier :S

TS: goed dat je raad vraagt aan mensen waarvan je verwacht dat ze enigszins verstand hebben van fotos. Helaas word het niet echt gewaardeerd. Aangezien ik geen verstand heb van fotos kan ik alleen maar zeggen: blijven oefenen! Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:04

Het topic wordt op dit moment meer een discussie over wat voor commentaar gegeven kan worden op bokt, en wat voor foto's op bokt geplaatst kunnen worden. Op zich een prima discussie om ook eens te voeren, maar misschien is het handig om daar een nieuw topic voor te openen en hier gewoon

on topic

verder te gaan.

Anoniem

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:08

Hmm, ik zou in ieder geval een andere copyright erin zetten, vind dit teveel afleiden van de foto...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: [FOTO] Neuwe camera + vooral makro uitgetest (allerlei)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:32

Wat een supergaaf cadeau zeg! *moet ook gauw dr diploma maar gaan halen,. haha*

Vind het knap dat je als beginner meteen zulke foto's weet te maken. Ik vind die van de kluisjes/brievenbussen dan ook de mooiste die er tussen zit. Heel kunstig en dara houd ik persoonlijk wel van.
Kwestie van oefenen om de foto zo te krijgen dat ie "leeft" en vind dat het best goed gelukt is.