[tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

[tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:51

Enchanted Melody
Afbeelding

And the creatures of the forest,
Gather 'round the Ancient Tree.
Were Devgrator the blackhaired elf,
will sing his Enchanted Melody

Devgrator is een personage uit 1 van mijn verhalen. Verder zijn er wat wezentjes zoals lucifer, shrivel en furvil toegevoegd aan de tekening.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:00

vind het een mooie tekening.. ook de kleine gevleugelde paardjes zijn erg leuk.. geven echt sfeer aan de tekening.. ik vind wel dat er veel extra wezentjes zijn.. stoort niet maar ik zou persoonlijk niet nog meer in de tekening plaatsen mooi gedaan!!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:05

dit vind ik nou echt een knappe tekening van jou, heel knap met die harp en de hoek waaruit je de elf getekend hebt!

mooi dat gedichtje er ook bij *krijgt zin om in te pakken en naar toverwereld te vertrekken*

Elanor

Berichten: 6779
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:12

Wauw, SilverStorm, dit vind ik echt een prachtig stukje werk! Mag je echt trots op zijn!

Het leuke is dat er zoveel is om naar te kijken, ik zit hier echt zo van: oh, mooie elf, wauw, die harp is mooi gedaan, oh kijk, twee eenhoorntjes, een beestje hier, en daar nog één, en bovenin die boom zit nog iets... echt leuk!

Ik vind het kleurgebruik in deze tekening echt super! Je zult trouwens wel wat tijd hebben genomen om uit te vinden hoe zo´n harp in elkaar zit? Hij ziet er echt levensecht uit, ik kan bíjna meeluisteren...

Verder ook mooie gezichtsuitdrukking, je ziet echt dat hij gecvoncentreerd aan het spelen is. En die hánden dan, knap dat je je aan zoiets waagt, ze zijn mooi gelukt!

Één minpuntje: het rechter eenhoorntje/libellepaardje (zo cute) heb je volgens mij omhoog willen laten kijken. Ik zie net een soort stukje neus boven de maantop. Dat had ik liever helemaal weggelaten. Gewoon beetje dromerig voor zich uit turens, het lijkt nu in eerste instantie of er iets om die hoorn heen zit.

Verder zijn de kleine details als die bloemetjes echt mooi, ze maken hem echt helemaal af, en ze overheersen niet. Dat blauwe hagedisje op die steen Gedichtje is ook echt leuk, lekker licht en het bekt ook lekker.

Op wat voor formaat heb je dit gemaakt? En waarmee? En hoelang heb je nu aan zoiets gezeten?

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 19:16

hummm dit is pastel op a4. krijt en potlood
gister mee begonnen, vanmiddag af, ik denk ongeveer *telt*3-5 uur intensief in opperste concentratie priegelen. de gezichtsuitdrukking zou eigenlijk zacht znigen moeten zijn *grin* maar geconcentreerd spelen vind ik ook okee.

ik zie nu ook wat je bedoelt met om de hoorn, ik denk dat ik dat op het origineel maar ga aanpassen.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:22

Wat betekend enchanted? Of bedoel je Unchained Melody?

Ik vind het echt geweldig, begin een echt stripboek te tekenen, geweldig die fantasie van jou!
Ik zou zo´n stripboek wel willen lezen

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:52

Jee wat ontzettend mooi .
Ik zou graag 1 van die eenhoorn zijn die naar de elf liggen te luisteren .

Geen commentaar, ik vind deze helemaal geweldig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:58

En weer zo'n mooie tekening van jou! En dat in 3,5 uur, knap hoor!! Leuk inderdaad dat er zoveel op deze tekening te zien is. Super gedaan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:44

Ooooooh wauw, deze vind ik zo prachtig qua gevoel. Die lieve kleine paardjes daar voor op de grond, met hun prachtige vleugeltjes. En zie ik daar nu op de harp ook nog een heel klein wezentje?

Ik vind het super dat er zo veel te zien is op je tekening. De elf en de harp heb je ook heel goed gedaan. Ik denk dat ik dit toch wel een van je mooiste mens-figuren vindt. Toppie!

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:47

mooi! leuke vooral die kleine eenhoorntjes. (vind de vleuegltjes mooi getekend!)

die wezentjes-achtige gevallen vind ik iets minder ze staan vnid ik een beetje raar in de tekening

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:13

Je maakt de laatste tijd geloof ik erg veel van dit soort werk. Die paardjes onder zijn geweldig!!! Ik denk omdat ze zo klein zijn in verhouding tot de rest, net elfen, maar dan in een paardenlijf. Ook die andere wezentjes bovenin de boom en op de rots, super. Alleen op de een of andere manier passen de vliegende diertjes niet in het geheel.
Ik weet niet waarom, misschien was het anders was geweest als de lijn in hun lichaam gelijk liep met de ronding van de harp?

Amon_

Berichten: 708
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Lochem

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:19

Ik vindt dit zooo gaaf, als liefhebber van fantasy Kan niets anders dan complimenten geven, er is alleen 1 maar , die ik met anderen deel.
En dat zijn de vliegende wezens, ze storen inderdaad in de harmonie van het geheel. De paarse zou misschien beter op het hoekje van de steen kunnen "zitten"zijn staart naar beneden gekruld.
En de vlinder, tsja waar laat je nou die vlinder haha, misschien op zijn schouder.
Maar goed, dat zijn details, vindt gewoon dit weer een van je toppertjes

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:46

De bovenkant van de man/elf vind ik erg kunstig, het enige wat naar mijn mening niet klopt, is dat zijn bovenlijf van ons "wegdraait. Maar zijn rechter (voor ons linker) been is juist weer naar ons toe gedraait. Waardoor zijn bovenbenen wel erg lang zijn, of zijn onderbenen erg kort.

Hmm. ik ben niet zo goed in uitleggen geloof ik

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:49

Wauw.
Deze zou ik zó aan mijn muur hangen, om uren naar te kijken.
Zoveel te zien en toch niet druk.
Geweldige tekening echt!
Die uitdrukking op zijn gezicht..

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 17:21

o brother.. this een furvil.. maar dan in priegelpriegelformaat.. geen vlindertje hihihihihi.. wat betreft d epose... hrm.. kan er veel over zeggen, maar hou t er maar op dat z'n tuniek over z'n bovenbenen valt en dat de onderbenen flink schuin staan.. met die gedachte heb k m wel getekend.

Fenn

Berichten: 6146
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:47

Met het nieuwe schooljaar alweer in aantocht (uhuhm... met de zomervakantie in aantocht dus) de SS schoolagenda. Ik zou hem kopen

Ik vind deze tekening echt heel goed. De gezichtsuitdrukking, de details alles.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:05

ss-schoolagenda, wat is dat??

Ik zie geen probleem in die benen. Er zit een vreemde draai in het lichaam, omdat die zware harp gehanteerd moet worden, maar het ziet er heel natuurlijk uit.

Doe je eigenlijk iets met deze tekeningen?? Zijn dit prenten die in een boek worden gedrukt bij dit verhaal?

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:03

neuh, t zijn prenten ter illustratie voor het verhaal wat ik aan het schrijven ben. Tis een serie verhalen over een aantal personen los van elkaar met af en toe een overlap waardoor personen en scenes van het ene verhaal van een andere kant beschouwd worden in het andere verhaal en andersom. En vaak verzin ik al tekenend nieuwe verhalen en karaktereigenschappen. Voor deze tekening wist k niet dat devgrator het in zich had om ook in rust samen te zijn met boswezens... uberhaupt niet dat hij een instrument bespeelde hihi.. maar het verbaasd me niets, want Devgrator Horven mag dan wel een beetje een klojo zijn, hij is vrij artistiek aangelegd en heeft blijkbaar ook gevoelige kanten. Zo leer je je karakters kennen.

k zal aan het eind van de zomer wel eens een stukje plaatsen hier.

en ik ben ook benieuwd, wat is een ss agenda? seer sfantasyrijke agenda? *ghigh*

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:31

Zou t niet een SilverStorm-agenda zijn?

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:37

Geweldig mooi!!!!!! echt super gedetailleerd en een mooi gemaakte elf en die eenhoorntjes WAUW!!!
alleen mis ik iets... iets meer warmte... die ik bij sommige andere tekeningen van jou wel heel goed voel
echt super gaaf en knap gemaakt!

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:28

Ik wil ook een SS agenda (al shet een silver storm agenda is dan hè) zo ontzettend mooi, echtheel erg goed, niets op aan te merken

Leonie
Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Wechel (Antwerpen!!)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:18

Wauw, Silverstorm, dit is één van de mooiste onrealistische tekeningen die ik ooit al heb gezien.
Zo mooi en gedetailleerd!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [tek] eenhoorn, harp, elf bos, steen boom.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:33

o die páárdjes....

Toen ik nog een klein, fantasievol meiske was, fantaseerde ik altijd dat ik een paardje had, alleen zichtbaar voor mij. Dat paardje woonde op mijn kamer en had daar een eigen stalletje en vloog van hangplant naar hangplant
Toen ik die elfenpaardjes zag moest ik daar weer meteen aan denken, want mijn paardje zag er net zo uit

Prachtige tekening, SS, hij straalt echt een immens gevoel van tevredenheid en lieflijke betovering uit

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:55

Appart, maar wel mooi .

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:52

hihi, misschien idee: uit de kunst bokt agenda! grappig idee