[vraag]Digitale foto´s afdrukken, waar echt goede kwaliteit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-08-04

[vraag]Digitale foto´s afdrukken, waar echt goede kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:55

Ik heb net een nieuwe camera, en ben er helemaal weg van. Echt superfoto´s mee te maken.

Nu heb ik dus een vraag: waar kun je digitale foto´s afdrukken, en dan wel dat de kwaliteit zo hoog mogelijk blijft?

Ik vind het zo zonde om dan de foto´s die ik met zo´n goede camera heb gemaakt af te laten drukken door de AH/Hema, de kwaliteit daarvan staat me niet altijd zo aan, kleur/scherpte/belichting is soms echt ver te zoeken bij die afdrukken.

Hier zitten volgens mijn best wel wat profs, waar laten jullie je foto´s afdrukken? Of doen jullie dit thuis met speciale apparatuur?

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:51

Het klinkt misschien heel raar.. maar de kwaliteit van het kruidvat is super! zowel groot als klein afdrukken.. komt er mooi uit.. Als ik niet naar het kruidvat ga, ga ik naar de fotozaak hier in Steenwijk.. ook super

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:54

Hou topic even in de gaten. Zeer nieuwsgierig

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:55

er loopt ook een topic over in algemeen (dat heet tegenwoordig anders geloof ik he haha)

ga zelf ook altijd naar Kruitvat. Ben er heel erg tevreden over. Mooie kleuren en goed koop.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:52

MissPromiss schreef:
Het klinkt misschien heel raar.. maar de kwaliteit van het kruidvat is super! zowel groot als klein afdrukken.. komt er mooi uit.. Als ik niet naar het kruidvat ga, ga ik naar de fotozaak hier in Steenwijk.. ook super

Ik ben het er mee eens; superkwaliteit en goedkoop.
In het andere topic was men negatief over Kruidvat..
Kan je zo een (webcam)foto laten zien van de poster die ik heb laten uitprinten van 't Kruidvat

Aanradertje!

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:05

Klopt hoor.. vriendin van mij op stal laat al haar foto's bij kruidvat afdrukken.. ook op groot formaat en het is écht mooi (foto's gemaakt met Nikon D50, foto's die op het momnet verwerkt worden van mij zijn van een Canon 350D, ik zal als ik ze heb even wat resultaat laten zien

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:06

Kruidvat is goed En bij de schlecker ook wel eens laten afdrukken, was minder als de kruidvat.. maarja..

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:19

http://www.webprint.nl/ is ook goed, zelfde kwaliteit als Kruidvat alleen dan stuk goedkoper (Kruidvat laat ze ook via webprint afdrukken).

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: [vraag]Digitale foto´s afdrukken, waar echt goede kwalit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:45

Ik laat mn foto's meestal bij de hema afdrukken. Daar kan je ook kiezen welk stuk eraf valt of dat je digitaal formaat wil.
Bij veel zaken als mediamarkt en albertheijn maken ze de foto's kleiner i.p.v. groter bij digitaal formaat.

Voor vergrotingen ga ik meestal bij een lokale fotograaf. Wel duurder maar die is heel nauwkeurig en leverd het werk ook alleen af als ze mooi genoeg zijn anders doettie het gewoon opnieuw.

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:42

Kruidvat en de blokker zijn helemaal goed hoor! Niets mis mee. Kwalitatief super.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:58

Ik druk ook altijd af bij de kruidvat, prima kwaliteit en nette prijzen.

Sophiee

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Haren, Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:59

Kruidvat idd, niet bij Hema doen, die worden echt onscherp.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:08

Hmmm ik heb t kruitvat al meerdere malen vervloekt. Foto's die vele malen donkerder uitvallen dan in het echt, vaak delen rond de focus gewoon pixelig.... ik vond het maar niks. Maar goed dit is wel meer dan een jaar geleden, ben er sindsdien (200 foto's die ik zowat kon weggooien) niet meer geweest.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:37

Goddess schreef:
Hmmm ik heb t kruitvat al meerdere malen vervloekt. Foto's die vele malen donkerder uitvallen dan in het echt, vaak delen rond de focus gewoon pixelig.... ik vond het maar niks. Maar goed dit is wel meer dan een jaar geleden, ben er sindsdien (200 foto's die ik zowat kon weggooien) niet meer geweest.

idemdito..
Hema net zo, dus ik heb sinds een jaar al geen digitale foto's meer laten afdrukken..

Elanor

Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [vraag]Digitale foto´s afdrukken, waar echt goede kwalit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:33

Mmm, verschillende meningen dus. Ik zal er eens een paar ´proefafdrukken´ laten maken.

Mietje en Goddess: Waar laten jullie nu je foto´s dan afdrukken als ik vragen mag?

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:36

ik ga altijd naar de hema haha want daar werk ik maar ik denk dat ik kruidvat ook een keertje ga proberen ookal kwam ik niet uit die site ga nog een keertje neuzen

_Lorette_

Berichten: 12095
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:58

Oh, ik had ook nog een vraagje...
Hoe worden de afdrukken als je een crop van een foto uitprint?
Raakt dat uit verhouding? Zo ja, is er een manier om dat te voorkomen?

Ik heb geen ervaring met het afdrukken van digitale foto's.

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:40

Ik ga meestal bij de kruidvat of schlecker voor de simpele foto's, maar de kleuren en helderheid vallen me toch vaak wat tegen, dus voor echte mooie foto's ga ik naar de fotograaf, de combi meestal.

Bij een crop kun je het beste meteen in de goede verhoudingen croppen of een nieuw bestand aanmaken met een zwarte achtergrond in de goede verhoudingen en de foto daarin plakken, anders wordt er meestal een stuk afgesneden.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: [vraag]Digitale foto´s afdrukken, waar echt goede kwalit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:10

elanor schreef:
Mmm, verschillende meningen dus. Ik zal er eens een paar ´proefafdrukken´ laten maken.

Mietje en Goddess: Waar laten jullie nu je foto´s dan afdrukken als ik vragen mag?

Niet
Ik wacht ook nog op de gouden tip
K houd dit topic even in de gaten!

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:19

Ik ga naar een fotograaf hier in de buurt

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:00

ik ga vaak voor uit vergrotingen naar dixons ben ik wel te vreden over.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:19

Ik ben dan wel geen prof, maar maak vaak foto's en laat ze afdrukken.
Dit doe ik absoluut niet meer bij de kruidvat, Iets wat ik als geel had gefotografeerd, kwam als snotgroen op de afgedrukte foto. De kleuren waren zuper slecht, iets wat helderblauw water was toen ik de foto maakte, werd donkergroen op de afgedrukte foto.

Bij de hema vind ik de kwaliteit zelf wat beter, meestal als de kwaliteit niet goed is maken ze de foto nog wel over. Dit komt niet vaak voor.

Verder ga ik naar Wim Bol fotografie hier in Wijk bij Duurstede.
Erg mooie kwaliteit, wel iets duurder dan Hema en Kruidvat, maar de foto's zijn super!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:07

Als je iets bij een fotograaf laat afdrukken, hoe lever je die foto's dan aan?
Via de mail, of zet je ze op een cd?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:10

Hier in wijk kan je het via de webiste ook doen. Al heb ik dat een paar keer geprobeerd maar dat was niet gelukt
Je kan met je geheugenkaartje komen of met de foto's op cd.

Er staat dan een apparaat en vanaf het beeldscherm kan je je foto's uitzoeken die je af wilt laten drukken.

Hier was ergens een site van, zal hem opzoeken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:11