[foto]Attack of the butterfly ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmax

Berichten: 640
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Gelderland

[foto]Attack of the butterfly ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 00:42

Na het oefenen op bloemen ( viewtopic.php?f=149&t=581342 ) ben ik maar es op wat andere dingen aan het oefenen geslagen en die plaats ik hier dus ook weer

Ik was gewoon foto's aan het maken van een oude schuur bij mijn paardjes (hiervan eerst wat foto's), werd ik opeens aangevallen door een vlinder (nou ja, niet echt aangevallen natuurlijk maar dat klinkt toch spannender )(hiervan ook foto's) Aan sommige foto's heb ik wat dingetjes bewerkt (zoals zwart-wit maken, contrast verhogen enz. )

Afbeelding
1.Tsja, een trap in die oude schuur

Afbeelding
2. Geen idee wat dit is eigelijk, vind het ook een beetje een te drukke foto

Afbeelding
3. Vond het wel wat hebben, maar toch een beetje saai

Afbeelding
4.Idee was leuker, dan het resultaat eigelijk

Afbeelding
5.Jammer van die tafelpoot rechtsonder

Afbeelding
6.Beetje te druk door al die vieze spinnenwebben

Afbeelding
7.Lucht is een beetje overbelicht

Afbeelding
8. Nog even een luchtfoto tussendoor wel redelijk gelukt.

Afbeelding
9. Toch weer een foto van een bloem/boom (kon het niet laten )

Afbeelding
10. En toen kwamen de vlinders, deze was nog lief ....

Afbeelding
11. bijtje (of is het nou een hommel ) Wel grappige foto

Afbeelding
12. Maar deze vlinder ging zomaar in me haar zitten

Afbeelding
13. en daarna op me riem

En toen durfde ik geen foto's meer te maken Dus dit was het. Tips zijn heel welkom

Groetjes..

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 02:50

Het leuke, en haast een functie van een fotograaf is dat je alles vanuit een ander oogpunt kan belichten dan dat de mens in zijn dagelijkse leven doet, en waarbij hij een lui oog heeft gekregen.
Als de foto niet sterk genoeg is echter om het idee wat je hebt te communiceren, werkt tekst zoals in nr. 1 averechts en overdramatisch, richting filmposter. Wil je zoiets doen, dan kan ik je adviseren om door te gaan op de tekst, "do I want to know what's up there", wat wil dat zeggen?

Om even terug te komen op het menselijke luie oog, foto twee speelt hier het beste mee en ik vraag me even af waar ik naar kijk. Dit is dan ook de sterkst werkende foto.
Ik kan je verder adviseren niet te veel op drukte of overbelichting te letten, tenzij je de toeschouwer een voorgekauwd beeld wil voorschotelen dat dermate gestileerd is, dat het niet meer prikkelt of om een reactie vraagt.

Verder ben ik zeer aangetrokken tot foto nummer zes! Dit komt door kleur en de zoete, niet rechtlijnige compositie. Nice!

Carmax

Berichten: 640
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [foto]Attack of the butterfly ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:40

Bedankt voor je reactie en het commentaar/uitleg