[FOTO] Stippels!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

[FOTO] Stippels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 23:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Appaloosa keuring Kootwijk 05.

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:35

Aparte stijl van fotograferen heb je! Heel leuk, bijna humoristisch.
Je doorbreekt (wellicht expres?) een hoop regeltjes, maar dat ziet er heel erg leuk uit hier. Dat maakt het ook lastig om foto technisch commentaar te geven, want in dit geval stoort het niet dus dat laat ik achterwege.
4 vind ik héél grappig met die snuit van dat andere paard erop!! 6 doet me echter vrij weinig, omdat die is gefotografeerd op een andere manier dan de rest. Ik had 'm er niet bij gezet als ik jou was...

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:04

Ik vind de stijl van fotograferen in tegenstelling tot Gearl niks.

Foto 1: Teveel onscherp enkel het hoofd, maar het hoofd kijkt ook nog angstig het effect was grappig, maar doordat het paard er niet mooi op staat vind ik dit een slechte foto.
Foto 2: Paard kijkt ook hier angstig net of die een mep heeft gehad ik vind dit geen pretje om naar te kijken.
Foto 3: Oren eraf gehakt, paard kijkt wederom niet vrolijk.
Foto 4: Scheve horizon, storende achtergrond en het paard kijkt alsof die een vervelende mededeling heeft gehoord
Foto 5: Merrie staat er leuk op, alleen is het jammer dat de beenstand niet goed is, maar dan het veulen er naast.. Het lijkt wel of ze allemaal meppen krijgen
Foto 6: Staat niet correct voor een standfoto, loopt iemand voor

Algemene tips:
Probeer mensen te vragen om ergens te staan met hun paard voor betere achtergronden.
Probeer paarden attent te laten kijken.. wat ik al zei het lijkt net of hier paarden worden geslagen. Plaats geen foto's met afgehakte oren/delen etc. Of storende mensen op de voorgrond. Bij een standfoto hoort een paard lang te staan met alle 4 de benen zichtbaar. Probeer hier ook weer attent te laten kijken.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Stippels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:21

Ik vind ze gááf, echt heel apart.
Foto 1 vind ik de scherpte origineel gekozen.
Op foto 2 is het alleen jammer dat de scherpte meer op de trailers ligt en niet op het paard.
Maar dat oogje stippelt lekker mee zo.
Bij foto 4 vind ik de tenten wat storen maar mooi standpunt.
Foto 5, hihi, net een girafje zo!
Sfeervolle plaatjes hoor!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:41

Faniek schreef:
Ik vind de stijl van fotograferen in tegenstelling tot Gearl niks.

Foto 1: Teveel onscherp enkel het hoofd, maar het hoofd kijkt ook nog angstig het effect was grappig, maar doordat het paard er niet mooi op staat vind ik dit een slechte foto.
Foto 2: Paard kijkt ook hier angstig net of die een mep heeft gehad ik vind dit geen pretje om naar te kijken.
Foto 3: Oren eraf gehakt, paard kijkt wederom niet vrolijk.
Foto 4: Scheve horizon, storende achtergrond en het paard kijkt alsof die een vervelende mededeling heeft gehoord
Foto 5: Merrie staat er leuk op, alleen is het jammer dat de beenstand niet goed is, maar dan het veulen er naast.. Het lijkt wel of ze allemaal meppen krijgen
Foto 6: Staat niet correct voor een standfoto, loopt iemand voor

Algemene tips:
Probeer mensen te vragen om ergens te staan met hun paard voor betere achtergronden.
Probeer paarden attent te laten kijken.. wat ik al zei het lijkt net of hier paarden worden geslagen. Plaats geen foto's met afgehakte oren/delen etc. Of storende mensen op de voorgrond. Bij een standfoto hoort een paard lang te staan met alle 4 de benen zichtbaar. Probeer hier ook weer attent te laten kijken.

Als ik zo vrij mag zijn om hierop te reageren?
Gearl schreef:
Je doorbreekt (wellicht expres?) een hoop regeltjes, maar dat ziet er heel erg leuk uit hier. Dat maakt het ook lastig om foto technisch commentaar te geven, want in dit geval stoort het niet dus dat laat ik achterwege.

Jij doet dat dus wel en ik kan je lijstje nog wel aanvullen met genoeg zaken zoals storende objecten in beeld, vage kleur, scheve horizon, enzovoorts... Maar bij een fotoreportage die in mijn ogen meer gaat om het laten zien van een stijl, dan om het laten zien van fototechnisch correcte hoogstandjes, kun je deze maatstaven voor kritiek niet écht handhaven. Hooguit kun je in dit geval kritiek geven op de angstige paarden...
Ik snap je standpunt wel. Maar aangezien ts goed weet waar ze mee bezig is zal zij zelf ook wel zien of een foto fototechnisch juist of onjuist is, nadenken of ze iets post en of het UKwaardig is, dus dan lijkt het mij dat het meer gaat om het artistieke en de stijl v/d foto's.

Of zit ik er nu helemaal naast?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:07

Ik weet niet echt wat ik er van vind (en dat komt niet vaak voor). Ik vind de stijl toch best wel gaaf eigenlijk denk ik, al is het bij sommige foto's net té.
De combinatie van drukke appaloosa's en drukke achtergrond van mensen in van die keuringspakjes enzo vind ik op de een of andere manier toch echt geweldig!

[En trouwens, ik ben helemaal geen appaloosa fan, maar wat een mooi veulen is dat, op de 5e foto]

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:20

Faniek schreef:
Ik vind de stijl van fotograferen in tegenstelling tot Gearl niks.

Foto 1: Teveel onscherp enkel het hoofd, maar het hoofd kijkt ook nog angstig het effect was grappig, maar doordat het paard er niet mooi op staat vind ik dit een slechte foto.
Foto 2: Paard kijkt ook hier angstig net of die een mep heeft gehad ik vind dit geen pretje om naar te kijken.
Foto 3: Oren eraf gehakt, paard kijkt wederom niet vrolijk.
Foto 4: Scheve horizon, storende achtergrond en het paard kijkt alsof die een vervelende mededeling heeft gehoord
Foto 5: Merrie staat er leuk op, alleen is het jammer dat de beenstand niet goed is, maar dan het veulen er naast.. Het lijkt wel of ze allemaal meppen krijgen
Foto 6: Staat niet correct voor een standfoto, loopt iemand voor

Algemene tips:
Probeer mensen te vragen om ergens te staan met hun paard voor betere achtergronden.
Probeer paarden attent te laten kijken.. wat ik al zei het lijkt net of hier paarden worden geslagen. Plaats geen foto's met afgehakte oren/delen etc. Of storende mensen op de voorgrond. Bij een standfoto hoort een paard lang te staan met alle 4 de benen zichtbaar. Probeer hier ook weer attent te laten kijken.

Ik sluit me hierbij aan.
Geen fotografietechnisch-goede foto's/bedoelingen.
Al vind ik 3,4,5 wel weer iets hebben.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:42

Gearl: Ik wordt zelf gedoceerd in fotografie maar krijg echter nooit regels voorgeschoteld, waarlijk dat de foto-afdeling misschien wel de meest technische richting is van de academie! Echter wordt de nadruk gelegd op rollen ontwikkelen en de doka. Regels volgen is misschien handig en esthetisch en veilig als er geen interessante, verhalende of emotionele dingen gebeuren in de foto. Ik verbaas mij hierom. Dat mensen wat voor "regels" dan ook maken en anderen het zelfs fijn vinden die te volgen, is hun keuze maar niet de mijne.

Faniek: Zie boven. En "Wat hoort en wat niet hoort?" maakt helaas niemand voor me uit

Kanzi: Dankjewel.

Wuis: Dankjewel. Ik vond appies eerst ook niet zo speciaal, maar nu ben ik dol op ze

Mandy_b_s: Zie commentaar voor Gearl.
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 18-04-06 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Stippels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:43

Ik denk dat het hier nou eens helemaal niet gaat om perfect poserende paardjes in een geweldige stand.
Het gaat hier om stijl en sfeer en ik vind dat de foto's allemaal iets aparts en bijzonders hebben.
Kende ze overigens al van je site en ik zie nu ook dat die ene foto aanleiding was voor een van je tekeningen, of heb ik dat mis?

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:43

Dat klopt Goof.

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [FOTO] Stippels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:48

Zeg..... Wat had jij aangetrokken? Die paarden schrikken allemaal toen ze jou zagen volgens mij!

Ik vind het aan de ene kant artistiek en aan de andere kant weer helemaal niets. (Oh, help, elanor gaan commentaar geven hoor...)

Ik heb wel het idee dat ze allemaal een soort van zelfde stijl hebben, en dat maakt ze wel weer apart. aan de andere kant denk ik dat als dit gewone ´huis, tuin, en keukenpaarden´ waren geweest dat ik dan totaal op deze stijl was afgeknapt, maar in combinatie met de drukke vlekkenpatronen geeft zo´n drukke, bijna bewogen foto ook wel weer iets extra´s.
Heb je nog iets aan deze foto´s bewerkt? Het wit lijkt er overal een stuk uit te spatten, en de kleuren zijn behoorlijk knallend lijkt mij. (Past er goed bij denk ik.)
Ik denk er nog even over.

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:50

Hee, daar was ik
Onze trailer staat op de foto
Heb je nog meer foto's gemaakt?

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:55

Sunrice; was je alleen met dat poepige veulen uit je profiel op de keuring? Ik vrees dat ik daarvan geen foto's hebt, maar er staan er nog wat op mijn site.

Elanor: ik heb de foto's wat opgefrist in PS, het vreemde licht van die dag stelde niets voor... en laat het licht nou net de dingen maken Dus ben ik even de digi-doka ingedoken.

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:23

Hihi, t eerste wat ik dacht toen ik t topic opende: hee, echte-Paraatstijl! Mag ik dat zeggen zo?

Wat vind ik ervan? Juist omdat t zo niet aan regels gebonden is moeten we er allemaal even over nadenken denk ik..
Ze spreken me zeker aan, en komen op mij over als toevallige indrukken die je in een oogopslag op kan doen .
En de stippels zweven voor mn ogen!

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:37

wauw ik vind ze zeker wel wat hebben!

Je hebt echt een eigen stijl van fotograveren en dát is juist wat deze plaatjes bijzonder en uniek maakt. Ook al zijn ze fototechnisch niet perfect, ze spreken wél aan!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [FOTO] Stippels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:03

Foto 5 is echt geweldig.
Inderdaad jammer van die schuwe blikken af en toe, maar juist wat uitstraling van een paard voegt iets extra`s toe aan een foto. Al hadden de paarden wel iets stoerder mogen poseren.
Hoe je de paarden afsnijdt ed mag natuurlijk altijd op een speelse manier. Het is duidelijk niet de bedoeling dat de paarden zich hier open opstellen, recht naar voren kijken en perfect en iets bergop en gecentreerd staan. Dan zouden het van die foto`s worden waar er al miljoenen van zijn. Niks boeiends aan.
Zulke paarden zou je eens als kudde moeten kunnen fotograferen, de 101 appy`s.

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:08

Vier en vijf spreken me aan..
De rest niet zo.
Ik weet het niet.
Je hebt een toffe stijl, maar ik vind de foto's nét niet 'afgewerkt' genoeg..
Ik heb het gevoel, als ik er naar kijk, dat er niet nagedacht is over de foto. Dat is juist wel leuk, geeft echt een 'natural' effect aan de foto. Niet zo gemaakt.
Alleen de lucht. Die trekt telkens mijn aandacht.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:12

STIPPELS !
jij zag vast veel stippels toen je thuiskwam ?
ik vind je steil erg mooi alleen jammer van die bewogen fotos

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 23:16

Naomi21: Haha, word ik hier nu al berucht

Sophie_midas: Dankjewel.

oneilltje: Dat laat ik in het midden. Moge het duidelijk zijn dat paarden ook emoties als angst en tja, "woestigheid" kennen

Eve_lien: Jaaa, ik heb geklikt als een gek om al die geweldige paarden op de foto te krijgen.

Eejj: gek genoeg vagen die stippels op een gegeven moment uit

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:39

Wat heb je gedaan om ze er allemaal zo eng op te krijgen? Ik vind ze echt eens wat anders, een verademing temidden van al die saaie portretfoto's met haarscherpe spiegelreflexen waar ik al van in slaap val als ik eraan denk. Ik vind ze echt ontzettend komisch.

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:26

Paraat schreef:
Sunrice; was je alleen met dat poepige veulen uit je profiel op de keuring? Ik vrees dat ik daarvan geen foto's hebt, maar er staan er nog wat op mijn site.

nee, we waren met een stuk of 10 paarden daar
Ik zal even op je site kijken.

Nee, die van ons staan er niet op, jammer.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:39

JoSav: paarden op keuringen hebben nerveuze momenten. Ik heb er alleen dankbaar foto's van gemaakt.

Sunrice: ik heb nog een lading foto's van de keuring, ik zal eens kijken of er een van jullie bij zit.

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:44

Dankje Maar de meeste paarden die op de keuring waren staan niet in mn profiel hoor.

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:08

Paraat schreef:
Gearl: Ik wordt zelf gedoceerd in fotografie maar krijg echter nooit regels voorgeschoteld, waarlijk dat de foto-afdeling misschien wel de meest technische richting is van de academie! Echter wordt de nadruk gelegd op rollen ontwikkelen en de doka. Regels volgen is misschien handig en esthetisch en veilig als er geen interessante, verhalende of emotionele dingen gebeuren in de foto. Ik verbaas mij hierom. Dat mensen wat voor "regels" dan ook maken en anderen het zelfs fijn vinden die te volgen, is hun keuze maar niet de mijne.


Ik doelde meer op de regeltjes die een foto over het algemeen draagbaar maken om te kijken, zoals rechte horizon, geen overbelichting, niet ongestructureerd croppen, enzovoorts.
Overigens was mijn commentaar niet negatief bedoeld hoor

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:16

Je zegt dat je in d digi doka gedoken bent, dat snap ik Maar is het ook mogelijk om zo'n foto's te maken zonder digi doka? (fototechnisch dus?) Want ik vind het toch erg gaaf, die kleuren op deze manier