[DIGI] Het leven is verroekelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 12:10

Ik heb geen idee wat er in zit Ibbel! De resultaten zijn nog niet zo lang binnen geloof ik dus we hebben nog geen tijd gehad om er een goede analyse overheen te gooien. Ben wel heel benieuwd!

Karuna: het klinkt misschien als een dooddoener, maar zo te zien niet :D Ze hadden de eischillen van het kwartelei al wel netjes opgeruimd, dus ze hebben duidelijk goed naar hun nest gekeken. En hij was al helemaal droog ook dus ze zijn zeker al een aantal keer teruggekomen voor wij de kleine puk ontdekten.

De trui en een shirt van de wouw staan er nu ook op! Ik vond het puntje van de snavel niet duidelijk genoeg dus hij heeft een heel licht randje eromheen gekregen, moest het nog even helemaal goed hebben voor ik ze op de webshop zette :)

Oh Grutto Pier vind ik leuk! Weet nog niet waar die dan op zou moeten :+ Maar dan moet ik het Fries Museum ook maar eens een berichtje sturen :D

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:18

Ohh, die kwartel, fantastisch
Toen je schreef dat hij goed terecht was gekomen vreesde ik even dat je nu dus plots een nieuw huisdier had, maar ik lees dat iemand anders nu trots kwarteleigenaar is :+


De grutto klinkt voor mij als Gruttogut wat een ellende (of wat wat zielig, of wat schattig)

Melzazu
Berichten: 1811
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:10

Wat grappig en interessant allemaal om te lezen en te zien van die jonkies en dan die kwartel erbij. Ik volg nog steeds lekker mee +:)+

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:28

_roodvos_ schreef:
De grutto klinkt voor mij als Gruttogut wat een ellende (of wat wat zielig, of wat schattig)


Oh die is voor een kaart heel erg leuk inderdaad!

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:42

julius_juut schreef:
_roodvos_ schreef:
De grutto klinkt voor mij als Gruttogut wat een ellende (of wat wat zielig, of wat schattig)


Oh die is voor een kaart heel erg leuk inderdaad!


Die is wel heel leuk! Met een mama grutto bij dr nest <3

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 11:28

_roodvos_ schreef:
Ohh, die kwartel, fantastisch
Toen je schreef dat hij goed terecht was gekomen vreesde ik even dat je nu dus plots een nieuw huisdier had, maar ik lees dat iemand anders nu trots kwarteleigenaar is :+


De grutto klinkt voor mij als Gruttogut wat een ellende (of wat wat zielig, of wat schattig)


Wat niet is kan nog komen, ik heb wel net kuikenvoer gekocht :+
Het kuiken is er nog steeds en ik ga zo even inbreken bij de professor (met toestemming) om te checken.

Het kleine grut is wel ook leuk ja! Opzich zou het leuk zijn om een kaartje te hebben voor als iemand een kind krijgt (of een nieuw huis koopt)..


Ik heb net foto's gemaakt van de kleding trouwens, en ik ben er niet tevreden mee :+ Ik denk dat ik ze aan moet of plat op de grond moet leggen om ze goed erop te krijgen. Helpt ook niet dat de kleding die ik heb al gewassen en gedragen is :o

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:52

Gefeliciteerd met het kleine grutto? :D

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:38

Meenemen donderdag! Er is vast wel iemand die model wil/kan staan of foto's wil maken :D

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 09:15

Helaas heeft de kleine kwartel het niet gered :( Baal er echt van, hij was ontzettend leuk.

Ik heb de ruimtesnip nog altijd open staan op mijn laptop maar de afgelopen week echt helemaal geen tijd gehad om te tekenen :(
Ik heb wel het idee dat jullie mijn werk/onderzoek ook leuk vinden dus hier zijn een paar foto's van de afgelopen tijd, vandaag ga ik hopelijk het 200ste kuiken van het jaar in de database zetten! Het zijn er nu al meer dan in 2022 en 2023, en we hebben nog niet alle kuikens gehad, sommige moeten zelfs nog uitkomen!

We zijn, voor mijn gevoel, weinig kuikens verloren dit jaar. Ook kuikens die op dag 5 heel licht van gewicht waren zijn er 5 dagen later vaak nog.

De 'dag 10' (9 dagen oud) kuikens zijn heel tevreden als je warme handen hebt
Afbeelding

Deze vond ik ook leuk: had een soort sigaar in zijn bekkie, dit was de kleinste van het nest.
Afbeelding


Gisteren kreeg ik een compliment over mijn trui van iemand :D

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:59

Het lijkt me echt fantastisch als je dan kunt zeggen "Die heb ik gemaakt/ontworpen", he? :D

Dido2316

Berichten: 2003
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 18:52

Oh die kuikensnoetjes! Babyvogels hebben echt iets extra’s waardoor ik ze zó leuk vind. En je trui is ook helemaal wauw :D

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 21:55

Gaby schreef:
Het lijkt me echt fantastisch als je dan kunt zeggen "Die heb ik gemaakt/ontworpen", he? :D

Jaa :D Echt wel!

Trouwens, wat coole dingen:
M'n kaartjes liggen nu in Leiden, bij de Hortus! Ik heb nog niet gezien hoe ze daar liggen, maar te leuk <3

De kalender is de tweede prijs van een hele leuke wedstrijd, de bloeiende balkonprijs :) Super leuk, het idee is dat je je kale balkonnetje omtovert tot iets mooi bloeiends zodat er wat meer leven om ons heen is. Ik ga niet mee doen maar ga mijn balkon (bovenkant van de brandtrap) wel opleuken met lavendel, dan heb ik ook wat minder last van muggen :)
https://www.weekvandebiologie.nl/activi ... prijs-2024

Ik krijg morgen als het goed is een sample van een petje binnen! Zonder ontwerp nog, maar ik ben erg benieuwd hoe ze eruit zien. Petjes lijken me erg leuk om erbij te hebben :)

Onze oudste kuikentjes zijn al hele beste vogels ondertussen!

Afbeelding

We zijn nu ook de volwassen vogels aan het vangen/ringen, dit is de tijd waar we dat kunnen doen zonder negatief effect op de kuikens.

Mijn hoofd is een beetje te-lang-in-25-graden-gezeten-hoofd maar dat is oké, want kauw!
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:59

Super leuke foto's. Het worden idd dan alweer echt vogels. En die onderste is heel toepasselijk bij je shirt

vikawiek

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [DIGI] Het leven is verroekelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 23:02

Kauwen kunnen ook zo heerlijk verbaasd kijken :')
:o? Deze emoji personified

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:37

Wat een droombaan heb je toch :D Super leuk om weer wat foto's te zien van je onderzoek! Die baby's zijn echt aandoenlijk.

En inderdaad vikawiek, die kauw kijkt precies zo _O-

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:04

<3 kauwtjes zijn echt zo leuk!

En de shirtjes ook :D