[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:22

Afbeelding
Dit is toe het nu toe gaat, ja ik heb alles door elkaar gebruikt. Soms vond ik dat dat even moest :+ :+ , vanochtend schilderde ik het zwarte paard en toen veegde ik de verf over de bomen. Happy little accidents?
Ben benieuwd hoe het verder loopt.
En Signe ik heb idd die krul dingen bij de hoeven gedaan, dat vind ik heel mooi van jou werk, dus wellicht wordt het er mooier door :)

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:34

:D leuk, happy little accedents. Lekker bezig en zoveel te zien, heel leuk! :j

Ik had de Koala’s net voor kerst klaar en is kado gedaan. Had nog een kringlooplijst staan die er mooi bij past


Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:46

Jis_ schreef:
:D leuk, happy little accedents. Lekker bezig en zoveel te zien, heel leuk! :j

Ik had de Koala’s net voor kerst klaar en is kado gedaan. Had nog een kringlooplijst staan die er mooi bij past


[ [url=m/VpRxhU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh die is leuk, denk dat de persoon er blij mee was {:) .
Fijne feestdagen iedereen!

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:47

{:) was weer druk en gezellig, vandaag weer tijd om te schilderen :):)

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 12:16

Volgend jaar wil ik een serie met boerderijdieren maken en ik vond een paar maanden geleden een geweldige foto van een jonge Belg en mocht hem gebruiken.
Mijn handen jeukte om eraan te kunnen beginnen. Even aan toegegeven :D

30x30 portretlinnen

Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:11

Ooooh <3 Ik kijk al uit naar het eindresultaat.

Dit is waar ik gestrand ben met mijn reliefprint.. Ik was niet tevree :o Met de 3de zwarte laag was het nog extra messy. Ik ga dus nog goed moeten oefenen, vooral met het netjes allignen van print en lino..
Afbeelding

Ik ben ook nog katjes aan het schilderen voor een geboortekaartje maar het schiet niet echt op omdat ik het elke dag druk heb met iets. In de ochtend geraak ik niet in gang en dan als ik thuis kom is het donker en heb ik ook geen zin meer. Echt problematisch die winter. Ik hoop dus op een rustig dagje binnenkort want het kindje is al voor 4 januari gepland :=

Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:33

@Jis, dat paard ziet er nu al veel belovend uit! Ik kijk uit naar het resultaat!

@Kaatastrof, hetzelfde. In de ochtend denk ik, nee nu te vroeg ofzo. Dan ben je de hele dag met andere dingen bezig en dan in de avond denk je van, nee te donker. En de kou die bij de winter komt kijken.

ElfBeau_067

Berichten: 1997
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:34

Kaatastrof schreef:
Ooooh <3 Ik kijk al uit naar het eindresultaat.

Dit is waar ik gestrand ben met mijn reliefprint.. Ik was niet tevree :o Met de 3de zwarte laag was het nog extra messy. Ik ga dus nog goed moeten oefenen, vooral met het netjes allignen van print en lino..
[ [url=m/eRzgGv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook nog katjes aan het schilderen voor een geboortekaartje maar het schiet niet echt op omdat ik het elke dag druk heb met iets. In de ochtend geraak ik niet in gang en dan als ik thuis kom is het donker en heb ik ook geen zin meer. Echt problematisch die winter. Ik hoop dus op een rustig dagje binnenkort want het kindje is al voor 4 januari gepland :=

[ [url=m/tQwiEF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind je paard juist heel erg mooi! Gave methode gebruikt. Weer eens wat anders dan schilderen of tekenen :D

Jis_ schreef:
Volgend jaar wil ik een serie met boerderijdieren maken en ik vond een paar maanden geleden een geweldige foto van een jonge Belg en mocht hem gebruiken.
Mijn handen jeukte om eraan te kunnen beginnen. Even aan toegegeven :D

30x30 portretlinnen

[ [url=m/K3e2Pz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg mooi die Belg.. en dan alleen al de schets! <3

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:52

Dank jullie wel!

Het is even balen als het niet wordt zoals je het in je hoofd hebt maar ik zie wel zeker dat dit heel gaaf kan worden Kaatastrof :j

Je katjes zien er al goed uit, heel benieuwd!


Belg heeft ook een dun laagje gekregen
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:35

En klaar, super snel en dat zie je er ook aan af met zo weinig lagen maar toch klaar vind ik :D

Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:42

Ik vind hem juist erg mooi met wat minder lagen :j Echt mega knap weer Jis! Heb jij eigenlijk een social media pagina voor je kunst?

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:00

Dank je! <3

Ja maar ik doe er weinig mee. Wil nog eens een eigen site laten maken, wie weet dit jaar

Een up date is nodig maar je kan hier wat werk vinden van mij

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064530919261

En als je mijn naam, Jiska Hofland, googled kom je uit op exto.nl

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:20

Tof!! Ik ga je even volgen op Facebook :)

Ik ben inmiddels klaar met één van de katjes.
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:25

Leuk :D

Gaaf! Mooi zacht en die omlijning is tof!

vikawiek

Berichten: 1504
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:06

Wat een leuk cadeau voor kerst Jis :D
Ik dacht eerst even gek aan te kijken naar de koalas, maar toen ik één googelde bleek dat koalas er gewoon een beetje gek uitzien. In iedergeval anders dan wat voor plaatje ik in m'n hoofd had _O-

De Belg is lekker snel voor jouw doen :D
Ik vind de sfeer heel fijn, heel anders maar toch duidelijk van jouw hand.


Wat mooi zacht Kaatastrof <3 ik vind de blik van degene rechtsonder lollig :D

Ondanks dat je niet tevreden bent vind ik je print wel gaaf, het lijkt net als wanneer je je 3D bril afzet tijdens een film. Ondanks dat dat misschien niet je gewenste resultaat was is dat best knap.
Ik zag laatst iemand die voor het allignen een houder had gemaakt van lego. Die had het papier en de relief even groot gemaakt, en dan op zo'n baseplate van lego een hokje van een paar blokjes hoog gemaakt waar het papier en de relief precies in paste. Daardoor was er geen ruimte om ze verkeerd te allignen. Ik heb geen idee of ik het duidelijk heb uitgelegd, uitleggen is niet mijn sterkste kant :')

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:28

Jis_ schreef:
:D leuk, happy little accedents. Lekker bezig en zoveel te zien, heel leuk! :j

Ik had de Koala’s net voor kerst klaar en is kado gedaan. Had nog een kringlooplijst staan die er mooi bij past


[ [url=m/VpRxhU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig Jis! Je Belg ook trouwens <3

Ik keek even op je FB pagina en de Barzoi blijft zoooo mooi. Valt me nu pas op dat die eenzelfde achtergrond heeft als het schilderij dat je van mijn paard hebt gemaakt. Leuk <3

@Kaat: kat ziet er mooi uit! Stressen he zo'n geboortekaartje maken. Hoe ziet de lino eruit als je enkel drukt met zwarte inkt ipv meerdere lagen?

@Django: ik heb geen verstand van digitaal tekenen maar paard ziet er al tof uit!

@Coco: weer heel fantasievol!

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:30

Hier staan nog drie opdrachtjes op stapel, één voor een geboorte, één voor een vertrekkende collega en één voor een pensionering. Enkel nog tijd ervoor vinden :))

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:28

Dank jullie wel!

:)) Koala's zijn best apart ja vikawiek en ze hebben zulke verschillende koppies ook, zijn makkelijk uit elkaar te houden :j mijn dochter was de opdrachtgever, kado voor haar vriend :D

Ja klopt Solleke, vind die kleur(en) bij een vos zo mooi staan <3 en petrol achtige tinten is mijn lieveling. Succes met de opdrachten

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:31

Twee kleine werkjes af, allebei een hand(palm) groot en berkenhout.

Ene oogje helaas wat dichtgebrand, moet toch eens op zoek naar nog fijnere kopjes..

Afbeelding


En eentje voor een geboorte, meisje met de naam Hera. Gekozen voor een pauw omwille van de mythe van Hera en Argus.

Afbeelding

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:54

Afbeelding
Oh wat een prachtige Belg Jis! Ik hou van deze ‘ eenvoudige’ stijl. Alles behalve makkelijk.

Fijn dat de ‘krul dingen’ je inspireren coco4life.

Je katten zijn prachtig Katastroof.

Lekker hè die extra paar vrije uurtjes in de kerst vakantie om nog even te schilderen. Ik heb er een kerstkaart bij gemaakt die ik even bewaar tot volgend jaar.

Deze WIP kan ik wel met jullie delen.

Afbeelding

En wat experimentjes met papier knippen

Afbeelding

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 1997
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:04

Wow Signe :oo wat mooi alweer! Ik vind het erg inspirerend hoe jij je fantasie omzet in iets wat je maakt, echt knap. Ik heb daar zelf wel veel moeite mee namelijk :)
Hoe heb je dat regen/hartjes meisje geknipt? Dat lijkt me best moeilijk.

Coco4life
Berichten: 1219
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:10

Leuk Signe!
En jou eigenlijk heel erg bedankt, want anders had ik die krulletjes bij de hoeven nooit gedaan. En je hebt me ook een beetje geholpen om weer wat meer paardjes te gaan tekenen.
En Solleke Noah, ik vind die pyrografie heel leuk. Die kat is ook leuk gedaan!
Ga door iedereen, en ik ga morgen ook weer verder.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:15

@Vikawiek Thanks!! Heel blij om dat te horen want ik wou effectief een zachte look creëeren. Dit vond ik zelf passender voor een geboortekaartje dan mijn gebruikelijke stijl met fineliners :j

En klopt, dat 3D effect is zeker ook interessant, maar uiteraard niet wat ik wou. De Lego tip is echt geweldig! Erg slim. Ik veronderstel dat deze persoon dan met de hand drukte? Want uiteraard kan ik geen lego blokjes in mijn pers leggen :') Moest je het nog kunnen terugvinden ben ik wel benieuwd naar het beeld ook. Tegen de volgende keer ga ik nog wat meer research doen en swso het kadertje dat ik gemaakt had om het in te passen wat dikker maken. Ik had er nu een wat dikker papier op geplakt maar in feite was het niet dik genoeg.

@Solleke_Noah Helaas heb ik geen foto gemaakt van hoe het initieel was. Ik heb wel eentje in het zwart tussendoor geprint, maar hierbij had ik dus al stukken van de originele lino weggesneden (dat hoort zo bij relief-prints, je snijdt bij elke laag zaken weg die niet meer geprint mogen worden). Het grote nadeel van deze techniek is dat je dus maar een vrij beperkte oplage kan maken. Toch als je maar met een enkel block werkt. Je kan ook met meerdere blocken werken om dat te voorkomen maar dat lijkt mij al helemaal verwarrend (het was nu al flink nadenken soms haha, je moet in feite het eindresultaat goed kunnen inbeelden want weg is weg).

Afbeelding
(Dik en lelijk geprint maar was om de overtollige inkt weg te krijgen)

Je pyrografie werkjes zijn echt weer tof geworden! Ik wil daar ook nog altijd zo graag eens mee experimenteren, maar ik heb al genoeg spullen _O-

@Signe Ik ben zoo benieuwd naar het eindresultaat van je zomer-versie! Ik vind je winter-versie al zo tof. je opzet ziet er alvast al erg geslaagd uit. Gebruik je gouache op de voorgrond?

En zoo benieuwd naar je nieuwe kerstkaart :D

Ik heb flink doorgewerkt de voorbije dagen aan de katjes en was erg blij om te horen dat het feestje was opgeschoven van 12 naar 16u want dan had ik nog tijd om het vlug af te maken :7 Het kwam gewoon goed uit, want dan kon ik het fysiek al afgeven en hadden zij ruim de tijd om de kaartjes af te maken. Win-win dus.

Ik ben zelf eigenlijk echt wel tevreden met het eindresultaat. Katten zijn namelijk, eerlijk gezegd, niet mijn forté. :o Ik heb wat verder ge-experimenteerd met kleurpotlood (aquarel potloden in feite, ik zou op termijn nog eens een goede reguliere kleurpotloden set moeten aanschaffen) en ik vond het effect wel geslaagd. Het werkt ook een stuk sneller dan dat ik alle details met aquarel zou doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb gisteren daar op het feestje een poseerbaar 3d geprint (resin) paard gekregen om te gebruiken als referentie om te tekenen. Ik heb gisteren avond echt uuuuren dat ding in poses gezet en veel te veel lol gehad. Kan niet wachten om te gaan schetsen ermee!
Afbeelding

Edit; Het topic loopt binnenkort ten einde! Heeft er iemand specifiek zin om het nieuwe topic straks te maken? :D

Jis_

Berichten: 11638
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:00

Prachtig gedaan die Pauw Solleke <3 en het katje is ook mooi :j
Ik heb laatst bij mijn zus 2 paddenstoeltjes met houtbrander gemaakt en dat was best lastig :P Als kind voor het laatst gedaan.

Wat gaaf dat 3D geprinte paard en de katten ook super Kaatastrof!

Heel tof Signe! Is dat een zelfportret? Ik herken je huis van foto's, zo gaaf!
Leuk ook die knipsels, wat een priegelwerk


Signe schreef:
Oh wat een prachtige Belg Jis! Ik hou van deze ‘ eenvoudige’ stijl. Alles behalve makkelijk.


Wanneer stoppen vind ik lastig maar ik begin er handigheid in te krijgen en zie de kwaliteit wel omhoog gaan vind ik. Niet snel in detail willen gaan helpt goed om daarna ook details weg te laten .

ElfBeau_067

Berichten: 1997
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:11

Ook al zit ik nog niet zo lang in dit topic zou ik best een nieuwe willen maken. Maar wat zou ik erin moeten zetten?