[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11673
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:20

Wat gaaf weer Signe! En die commissie lijkt wat meer naar realisme te gaan? Heel benieuwd!

Dat wordt straks genieten van je atelier San! :):)

Solleke_Noah schreef:
Nog een mini pyrografie werk gemaakt (een hand groot ongeveer, eikenhout gezaagd in driehoek vorm).

Het is een 'award', met onze ijslandse ruiters-vriendengroep geven we elkaar dit jaar awards als grapje, één vriendin is van nul naar drie ijslanders gegaan op 1 jaar tijd, dus dat verdiende de 'snelste ijslander escalatie' award :))

(scheve letters is omdat daar een stukje hout mist :P )

[ Afbeelding ]


_O- Dat liep snel uit de hand :)) Hele leuke en mooie award geworden!

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:15

Ik heb wel lol met de awards maken :D deze is voor een echtgenoot die tegen wil en dank telkens naar de wedstrijden meegesleurd wordt :')

(mini werkje van 7 cm groot op notenhout)

Afbeelding


@San: benieuwd naar je nieuwe atelier!

@Seven: herkenbaar hoor! Ik heb dit jaar enkel laagdrempelige werkjes gemaakt, zoals die awards voor de lol of afscheidskado's voor collega's.

@vikawiek: haha zo had ik er nog nooit over nagedacht :D echt warm wordt het niet, buiten aan je vingers na een tijdje. Als ik een groot werk maak (dus lang branden) moet ik tussendoor wel even pauze nemen want dan beginnen mijn vingers ongemakkelijk warm te worden :P

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:21

Ik vind ze leuk je laagdrempelige werkjes :j
M'n brandtip ligt ergens in een doos gebruik hem momenteel niet helaas

Django_Mette

Berichten: 1378
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 17:22

Mag ik mee komen kletsen? :D

Ik ben Ilse en ik teken graag hobbymatig digitaal. Ik teken voornamelijk (fabel)dieren.
Mijn meest recente werk is een Hebridean Black :)
Afbeelding

En nu ben ik bezig met een Fries die ik graag in foto- of hyperrealisme wil gaan doen. Altijd al eens willen proberen :o

vikawiek

Berichten: 1527
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:08

Welkom :D
Wow wat gaaf! Hoeveel tijd zit daar in? Ziet er gedetailleerd uit.
Veel succes met je Fries :D
Het topic loopt bijna af trouwens, we maken elk jaar een nieuwe. Dus niet schrikken wanneer niemand meer post in dit topic. Je bent van harte welkom in het nieuwe topic wanneer die er weer is :D

Coco4life
Berichten: 1244
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:41

Laatste dag van december moeten we wel laten zien wat we hebben gedaan vind ik :)

Django_Mette

Berichten: 1378
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:14

vikawiek schreef:
Welkom :D
Wow wat gaaf! Hoeveel tijd zit daar in? Ziet er gedetailleerd uit.
Veel succes met je Fries :D
Het topic loopt bijna af trouwens, we maken elk jaar een nieuwe. Dus niet schrikken wanneer niemand meer post in dit topic. Je bent van harte welkom in het nieuwe topic wanneer die er weer is :D


Bedankt! Ik gok dat hier rond de 20 uur in zit. Ik ben er in de zomer mee begonnen, maar toen heeft mijn Wacom One het een soortvan begeven en ik heb hem midden november afgemaakt toen ik mijn iPad binnenkreeg, dus hoeveel tijd er echt in zit, geen idee :=

Coco4life
Berichten: 1244
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:23

Wat is het verschil met foto en hyperrealisme? :+

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:53

Ik kom me ook melden! Ik teken graag en schilder graag. Ik heb een keer echt een supertoffe cursus schilderen gehad en dat heeft me denk ik wel tot dat standje gebracht.
In procreate tekenen kan ik ook, maar heb daar niet echt het plezier in dan met normaal tekenen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41819
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:59

Ik vind jouw onderschrift leuk :D. Beedle the Bard/Baker de Bard.

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:01

Dankjewel San <3

vikawiek

Berichten: 1527
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:12

Coco4life schreef:
Wat is het verschil met foto en hyperrealisme? :+

Niks, hyperrealisme wordt ook fotorealisme genoemt. Het komt op hetzelfde neer

Coco4life
Berichten: 1244
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:23

Dankjewel

Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:49

vikawiek schreef:
Heb jij een voorkeur voor een bepaald schetsboek? Omdat je met verschillende media werkt, niet elk schetsboek vindt dat even leuk is mijn ervaring


De laatste twee zijn van Seawhite of Brighton. De voldoen goed, veel pagina’s en kwaliteit en prijs is netjes.
Heb nu dus die Stillman and Birn.. nou dat is well next level! Duurder maar beter en een feestje voor mijn potloden.

Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:59

Ik heb net mijn catalogus bijgewerkt, 41 werken dit jaar zover! Daarvan zijn er 3 UFO en ik heb niet alle inktobers meegeteld.
Meer dan ooit en dat moet ook wel, het is nu mijn baan. 11 werken zijn verkocht, groot, medium en klein. En 7 zijn voor mijn boek dat ik gepubliceerd probeer te krijgen. Pittig is dat.
Ik heb wel ook mijn eerste illustratie opdracht gedaan. Al met al niet gek voor het eerste half jaar. Plus nieuwsbrieven opgestart en kerstkaarten geprint en verkocht.

Ik vond het heel spannend om er mijn beroep van te maken maar dit voelt wel als mijn roeping.. beetje laat in mijn leven maar blijkbaar moest ik eerst een hoop ervaring opsparen op andere vlakken :)

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:10

Het is natuurlijk spannend. Maar jij hebt het super uitgebracht! Ik snuffel altijd een beetje rond op je site en je maakt en super mooie toffe dingen! Ik hoop dat ik ooit zo goed mag worden.
Echt je doet het super! En 41 werken in 1 jaar daar mag je trots op zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41819
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:14

Signe schreef:
Ik heb net mijn catalogus bijgewerkt, 41 werken dit jaar zover! Daarvan zijn er 3 UFO en ik heb niet alle inktobers meegeteld.
Meer dan ooit en dat moet ook wel, het is nu mijn baan. 11 werken zijn verkocht, groot, medium en klein. En 7 zijn voor mijn boek dat ik gepubliceerd probeer te krijgen. Pittig is dat.
Ik heb wel ook mijn eerste illustratie opdracht gedaan. Al met al niet gek voor het eerste half jaar. Plus nieuwsbrieven opgestart en kerstkaarten geprint en verkocht.

Ik vond het heel spannend om er mijn beroep van te maken maar dit voelt wel als mijn roeping.. beetje laat in mijn leven maar blijkbaar moest ik eerst een hoop ervaring opsparen op andere vlakken :)

Lekker bezig <3. Absoluut knap voor een eerste half jaar!

Ik heb wel drie tekeningen gemaakt dit jaar :'). En nog eentje begonnen.

Droevig.

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:19

Signe schreef:
Ik heb net mijn catalogus bijgewerkt, 41 werken dit jaar zover! Daarvan zijn er 3 UFO en ik heb niet alle inktobers meegeteld.
Meer dan ooit en dat moet ook wel, het is nu mijn baan. 11 werken zijn verkocht, groot, medium en klein. En 7 zijn voor mijn boek dat ik gepubliceerd probeer te krijgen. Pittig is dat.
Ik heb wel ook mijn eerste illustratie opdracht gedaan. Al met al niet gek voor het eerste half jaar. Plus nieuwsbrieven opgestart en kerstkaarten geprint en verkocht.

Ik vond het heel spannend om er mijn beroep van te maken maar dit voelt wel als mijn roeping.. beetje laat in mijn leven maar blijkbaar moest ik eerst een hoop ervaring opsparen op andere vlakken :)


Veel succes! Ik contacteer je even via pb :D

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 17:39

En de laatste award is af! Zondag is de "award party" :))

Deze is leuk tot stand gekomen, via AI een beschrijving gegeven waar een toffe tekening uit kwam, en die zelf wat aangepast zodat het ook met pyrografie er leuk op kwam.

De man in kwestie voor wie de award is, is een reus van een kerel (groot, breed en mét volle baard) die een soft spot heeft voor de allerkleinste pony's :D

(pyrografie op berkenhout, ongeveer een hand groot)

Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:10

Echt super tof die awards op hout - uniek en duurzaam!

Ik ben er ook nog. En ik ben eigenlijk ook echt wel actief geweest op vlak van 'kunstige uitspattingen' ;) Maar mijn batterijtjes zijn eigenlijk een beetje op en daardoor heb ik hier niet veel gepost. Destijds wel in het Inktober topic dus, maar ik vond het wat banketstaaf om hetzelfde te lopen posten hier. Dus bij deze een paar van mijn werkjes de laatste tijd.

Krabbels in inkt (zonder schets dus het eindresultaat is altijd een verrassing en roeien met de riemen die je hebt := )
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar bijpassend voor het seizoen :brr: {:)

Afbeelding
Alcoholmarker, posca en fineliners op Bristol A4 papier - ontwerpje voor kerstkaartjes van een zorgboederij waarbij ik zelf ook destijds cliënt was. De kleuren komen helaas niet echt helemaal goed uit op de scan.

Afbeelding
Ander ontwerp voor hun - digitaal dit keer met Krita en mijn trusty Wacom Bamboo tekentablet :=

Ik had dan recent ook een kerstmarkt voor het goede doel op het werk, ik heb twee dagen met mijn tafeltje gestaan. Echt super spannend was dat trouwens. De eerste dag had ik echt een interne angstaanval - ik vond het doodeng. Het voelde haast alsof ik naakt achter die tafel stond; dat ik iets heel intiem deelde met het publiek. En die blikken van de mensen :') Uiteindelijk wen je er wel aan en gelukkig maken de mensen die erg lief en enthousiast zijn het helemaal goed. Ik heb een mooi bedragje ingezameld. Heel fijn.
Afbeelding
Afbeelding

Ik had 8 hangertjes gemaakt met bedreigde/beschermde winterse diersoorten.
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels hebben ze allemaal een huisje of boompje gevonden muv het ijsbeertje - die hangt nu in onze boom ;)

Momenteel ben ik bezig met dit tekeningetje uit te snijden in linoleum:
Afbeelding
Het is echt een priegelwerkje - heel klein en fijn. Ik weet dus niet of de maretak gaat lukken, maar desnoods snijd ik die nog volledig weg. Ik ga een poging wagen tot een relief print - dus meerdere lagen en kleuren. Met de nadruk op poging :o

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:13

Heel erg mooi _/-\o_

die maretak uitsnijden lukt je wel! Een heel fijn linomesje nemen en oppervlakkig beginnen en steeds een mini beetje weghalen. Komt goed!

Je houtjes voor in de kerstboom vind ik heel erg geslaagd <3

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:14

Prachtig Kaatastrof
Alles is zo jij kwa stijl, super leuk.

Jis_

Berichten: 11673
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 11:22

Zo cool Signe! Je werk kunnen maken van wat begon als een hobby! :):) Ik ben ook zo blij met jouw 2 werken (vrij werk en commissie) die hier hangen! <3

Wat een Dynamisch werk Django, heel gaaf!

Heel tof die ''reus'' Solleke <3

Wat veel Kaatastrof :wow: geweldig!
Gaaf die Klapekster met gespietste prooi en de kerstkaart voor zorgboerderij valt voor mij ook op!

Django_Mette

Berichten: 1378
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 03:05

Paardlief is bij de kapper geweest, maar er mag nog wel een laagje haarverf op :o
Afbeelding

Morgen weer verder :)

Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 03:28

Wat een leuke houtwerkjes, zowel de pyrograveerde als beschilderde! Altijd veel respect voor zwart wit werken om daar een beetje toon verschil in te krijgen is een kunst.

Lekker bezig Django Mette.. ongevraagde tip, breng er wat meer kleur in of blijf juist bij alleen zwart wit/grijs. Zwarte paarden zijn loei moeilijk vind ik altijd maar je leert er wel van!

Ik heb even geen werkjes liggen net een commissie afgerond en twee nieuwe aanvragen binnen. Superleuk. Verder wil ik wat papier snijwerk gaan doen. Meer ideeën dan tijd, gelukkig heb ik na morgen vakantie.