[ART] Leren werken met leer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

[ART] Leren werken met leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 14:28

Het stond al jaren op mijn wensen lijstje om te leren: werken met leer. Alleen de aanschaf van alle gereedschappen en het feit dat leer toch best duur is hield me tegen. Ook wat angst om het dan te verprutsen en niet weten waar te beginnen.
Inmiddels wat basis gereedschapjes aangeschaft en een paar stukken leer om te oefenen.

Ik ben begonnen met soepel gekleurd leer. Eerst wat kleine eenvoudige beursjes om het snijden, gaatjes maken en de steken te oefenen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het bruine beursje vond mijn moeder erg leuk dus heb ik ook voor haar gemaakt maar dan met een drukknoopje.

Vervolgens vroeg mijn vriend of ik niet een riemtasje voor zijn insuline pomp kon maken. Deze opgemeten en een patroontje voor getekend. Kon ik daar ook meteen mooi mee oefenen. Vooral om de gaatjes ook mooi op elkaar te laten aansluiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook was ik gestart met een ander riem tasje, maar daarvoor had ik een gespje en drukkertjes om het vast te zetten nodig, die bestelling inmiddels binnen en ook dit tasje afgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook een stuk naturel tuigleer liggen waarop ik het toolen wil gaan oefenen, daarvoor wat stempels besteld dus wanneer die binnen zijn ga ik daarmee aan de gang.
Ook wil ik na deze kleine projectjes me eens aan een wat grotere tas gaan wagen.

Heb nog genoeg te leren dus tips zijn zeker welkom :D